Azt hiszem, ott lehet a gond, hogy megszűnt a mobilhálózatokon a 2G, 3G, és a "fejlettebb" hálózatokra átállítás nem történt meg minden kocsin. Most éppen ezzel "görcsölnek" az új SST18 trolik is, hiába van - állítólag - felprogramozva az OBU, a rádió, bizony nem egy esetben hibás, másik kocsival megegyező pályaszámon látszanak az új kocsik (múlt héten pl. két 9014-es kocsink volt). Vagy egyszerűen csak TSMxxx (rend)számon, autóbuszként...
- Jól sejtem a kép alapján, hogy ilyenkor az egyik jármű csak addig látszik bármilyen felületen, amíg a másik be nem jelentkezik a következő menetére?
Ezt a kérdést megválaszolom magamnak: Nem.
Este néztem a 54-esen az AADR720 (ő a kamu T0614) Borásos térre tartó menetét a BudapestGo-ban. Kb fél percenként "tűnt el" és "került vissza" a busz az app-ba, a köztes időben csak a már érintett megállókat szürkítette, de a jármű pozíciója nem látszott. Ez így baba lehet a forgalomirányításnak, ha ők is ennyit látnak.
Hogyan, és miért történik meg, hogy két jármű jár ugyanazzal az azonosítóval?
- Kinek lenne a feladata ilyen esetben módosítani az OBU-ban a beállítást? BKV? BKK? Külső partner?
- Jól sejtem a kép alapján, hogy ilyenkor az egyik jármű csak addig látszik bármilyen felületen, amíg a másik be nem jelentkezik a következő menetére? - Ha így van, eltűnik a jármű a "radarról" a forgalmi irányítóknál is?
- Ilyenkor jármű oldalon látszik valami hiba? Akár az OBU-n, akár a fedélzeti tájékoztatás működésében? - A központi oldalon látszik valami hibaüzenet, ami jelzi a duplikációt?
A kánikula miatt idén már többször is a 7-es család a Móriczon és a Kosztolányin nem a villamosmegállóban állt meg, hanem az eredeti helyén. Az a felépítmény a külső Bartókon nem igazán like-olja a buszokat nagy melegben, elég megnézni a felső aszfalt réteg állapotát.
A felvetés szerintem jogos, és már itt is felmerült korábban.
Már hosszabb ideje, hogy átalakult a buszok megállási rendje a Bartók Béla úton, vajon mi az oka, hogy a Móricz Zsigmond körtéren mindkét irányba ott maradt a FUTÁR kijelző, a már csak éjszakai buszok által használt két megállóban? Pedig a Kosztolányi Dezső téren hasznosabb lenne a Kelenföld irányú villamosmegállóban, főleg az 5-6 sorosnak.
Megnéztem én is, jogos. Szerintem nincs fent a rendszerben. 65/219/fogas esetén benne van az appban...65-nél is csak bizonyos indulások ugye, és nem is az egész vonalon, de ott is benne van. Nem állíthatták át a rendszert, jobb ötletem nincs.
Mivel hivatalosan nincs megnyitva az API, ezért API kulcsot sem lehet igényelni. Jelenleg ez úgy működik, hogy kitalálsz magadnak egyet - a lényeg az, hogy egyedi legyen.
Ne viccelj, a Népszínház bejáratánál nélkülözhetetlen a dupla nagy kijelző, de a Keletinél a város felé tartó buszmegállóba egy 4 soros került, a külvárosi irányba meg semmi - nem tervezte oda a BKK a tér újratervezésekor.. Azóta sem sikerült intézni.
Vajon terveznek a Móricz Zsigmond körtérre, a 6-os végállomás közelébe FUTÁR kijelzőt telepíteni? A tér legnagyobb forgalmú felszíni, 24 órás járatáról van szó, és össze is lehetne vonni a 33-as busszal a kijelzését. A körúton majdnem mindennapos operatív csonkázásokról szintén tudna tájékoztatni a kijelző. A visszaszámláló óra pedig hónapok (évek?) óta nem működik.