Az elmúlt két napban gond volt a Szobról 6,56-kor induló Z70-essel. Az éjszakai Nyugatis felsővezeték karbantartás kavart be a szerelvényfordulókba? Hétfőn szóló Flirt volt, kedden kimaradt...
Most meg jol jott az EU-ban levo gyartelep, de nem epitenek arra, hogy egy nappal is tovabb itt lesznek, mint ameddig ez a legolcsobb termelesi helyszin.
Ha pedig Samsung, valoszinuleg nagysagrendekkel olcsobban lehetne vasutat vinni God allomasrol es az onnan kiagazo iparvagannyal kezdeni valamit. Vagy ha a jarmujaviton keresztul, akkor atvinni a 70-es alatt alaguttal, mint a nagy tervben. De mint emlitettem, itt valoszinuleg a penzegetes a cel a megfelelo koroknek.
A rakodó a járműjavító területén lesz ha jól emlékszem. Azért is kell a Sólyom utcai aluljárót bővíteni hogy a Samsung felől érkező kamionok átférjenek. A Klapka utcát is meghosszabbítják egészen a nemrég épült M2-2 összekötő útig.
Maximum akkor jut erre a sorsra, ha a Samsungnak jobban megéri inkább végig közúton fuvarozni. Ez a rakodó gyakorlatilag nekik épül, nem tartok tőle hogy erre a sorsra jutna.
Jó lenne látni egy tervet, de tudom ehhez el kell égetni jó pár milliárdot. A megálló egy elég magas töltésen van, mellette a járműjavító és a beépített lakóövezet.
Remélem, ez a rakodó nem fog arra a sorsra jutni, mint az ilyen beruházások nagy része, ti. hogy megépül a rakodó, pukkan a pezsgő, esetleg demonstrációs jelleggel betolnak 1-2 pőrekocsit, hogy jól mutasson a hétórás hírekben, aztán az utolsó lekapcsolja a villanyt, biciklilakattal körbetekeri a nagykaput, majd évente kétszer lekaszálják a dudvát rajta, mert amúgy fuvarozni senki nem akar vasúttal, mondván lassú és drága.
"A túlépítkezéssel amúgy tényleg kéne valamit kezdeni, de ez inkább az elővárosok önkormányzatainak hatásköre. "
Kisebb részben állami, nagyobb részben önkormányzati hatáskör.
A helyi rendezési terv és az övezeti besorolás önkormányzati hatáskör, és itt lehet meghatározni azt, hogy egy-egy hrsz-en milyen alapvetőleges funkció legyen, ill. mennyire építhető be. Viszont az engedélyeztetés a területileg illetékes Kormányhivatal hatásköre. Ha ügyesen, jól le lenne szabályozva, hogy hova és mit lehet építeni, és büntetés terhe mellett sem lenne szabad ezeket áthágni, nem lenne semmilyen gond, de sajnos nem ez van, az infrastruktúra elmaradó fejlesztése mellett sorra épülnek be a Budapest közvetlen közelében lévő zöld területek lakóházakkal, lakóparkokkal, ipari létesítményekkel, de a meglévő közmű és közlekedési hálózatot terhelve, aztán még több ember mehet sírni a TV-nek, hogy órákat kell állnia a dugóban, vagy éppen nincsen víz a vezetékben és lajtos kocsizni kell.
Pár év mulva nem elképzelhetetlen, hogy Dunakeszi, Göd, de akár még Vác is Budapest 1-1 kerülete lesz, ami még nem is lenne úgy önmagában baj, ha jobban lenne kezelve a túlépítkezés kérdése.
Az elővárosok önkormányzatai a minél nagyobb beépítésben érdekeltek, a lakosok, ipar, stb hozzájuk menjenek ne a szomszéd településre. Így a közlegelők tragédiájának minősített esete lesz ahogy mindenki kiköltözik a "zöldbe" és eltűnik a zöld és a nyugalom, funkcionálisan ugyanúgy Budapest sokadik kerülete lesz a település.
A megoldás olyasmi lenne mint Londonnál ahol már a II. Vh előtt felismerték a törvényileg biztosították a zöldterületek védelmét és beépíthetetlenségét a város környezetében. Ehhez persze az kellene hogy a kormányzat akarjon valamit kezdeni valamit a természeti környezet megőrzésével, a szétfolyás megállításával, a városszövet sűrítésével, a főváros helyzetének erősítésével az elővárosokkal szemben. Igény sincs erre.
"A vonatok Rákospalota-Újpesten való fordításását az nehezítette, hogy a páratlan vonatokkal érkező vezető jegyvizsgálók pont végeztek a műszakjukkal, a Nyugatiból érkező utánpótlás pedig vonat híján csak a nem túl gyors BKV-s megoldást használhatta, így eléggé késett."
Csak azt nem értem, hogy ilyenkor miért nem lehet a taxitársaságokat igénybe venni. Vidéken működik (legalábbis működött pár éve), hogy - egyéb megoldás híján - feljelentkezés után taxival vitték ki a vonatszemélyzetet a hajnali vonatokhoz a telepállomásról (20 km távolságról beszélünk).
Nem. A zónázónak visszavették a kijáratot, mert szolgálatképtelenséget jelentett és a gyorsítottat bevitték a harmadikra, helytelenbe. A B központnál akarták visszatenni a helyére, így szabályos jelzőkezeléssel járt ki és ment vissza a helyes vágányra, de közben a zónázó megjavult és semmit sem nézve, engedély nélkül elindult. Meglépte a vörös kijáratot, felvágta a váltót és kevés híján oldalba kapta a keresztbe kijáró gyorsítottat.
A Nyugatiból 17:07-kor indult Z70-es megállt Rákosrendező kijárati jelzőjénél. Ezen rajta voltam. Itt valami műszaki hiba lépett fel a szerelvényen, amit kb. 20 percig tartott elhárítani. Közben a 3. vágányon keresztül próbálták kikerültni az elakadt vonatot a 17:25-ös gyorsítottal. Azonban mindeközben megjavult a zóna szerelvénye, ennek örömére el is indult. Azt valahogy nem vették észre, hogy sem jelző, sem vágányút nincs. Sőt, a vágányutat már a 3. vágányon érkező gyorsítottnak állították be. Így felvágták a váltót. Ami nagyon para, hogy amikor elindult a zóna, abban a pillanatben mellé érkezett a G70, ami aztán megállt. Ebből simán lehetett volna akár ütközés is. Aztán valószínűleg rászólhattak a zóna vezérjére, hogy felvágta a váltókat, mert az istvántelki villamos vonalfőnökséges átjáró előtt ismét megállt. Azért érdemsebb lett volna akkor már Istvántelekig elmennie (amennyiben ez megengedhető ilyen helyzetben). Végül egy KISS-szel behozták az utasokat Rákospalota-Újpestig.
A vonatok Rákospalota-Újpesten való fordításását az nehezítette, hogy a páratlan vonatokkal érkező vezető jegyvizsgálók pont végeztek a műszakjukkal, a Nyugatiból érkező utánpótlás pedig vonat híján csak a nem túl gyors BKV-s megoldást használhatta, így eléggé késett.
Nem közlekedhetnek a vonatok Rákosrendezőnél, mert egy vonat megrongált egy váltót – közölte a MÁV. Emiatt a Budapest–Vác, a Budapest–Veresegyház–Vác, továbbá a Budapest–Esztergom vonalon jelentősen megnő a menetidő.