Csak hát ebben a gondolkodás módban nagyon de nagyon behatárolod a villamos hálózatból átvihető pillanatnyi teljesítményt a préselési teljesítménnyé... és itt nem a préselés erejére gondolok és még nem beszéltünk a hidraulikus zajról. Gondolod, hogy egy kompresszor zajosabb? Én szinte fillérekért vettem 3 kW-os Scroll kompresszor a klímaszerelőktől- igaz használtat de tökéletes és alig van hangja ill. rezgése. De mindegy, hanyagolom a témát mert az egész gép építése a te döntésed úgy hogy sok sikert de azért szívesen olvasnám a beszámolót az eredményeidről. Remélem megírod majd.
Így van, nem zajonghatok az eddigieknéj jobban, nem olyan a környezet. Már így is problémás a flexelés, és az üllőn való kovácsolás, sőt a gázkazánomnak is elég nagy hangja van. Nem lehet még nagyobb a zajszennyezésem, a környezet érzékeny arra.
Valójában kétutas hidraulikus henger kell (vannak egyutasok is, ahol csak nyom a hidraulika, de a visszanyomást már egy rugó csinálja - némelyik fahasító is olyan rendszerű). És kétutas szivattyú kell, amely úgy műxik, hogy amikor nincs ellenállás, akkor gyorsabb a dugattyú mozgása, és amikor meg nyomja az anyagot, akkor lassabb, de nagy nyomással. Én ezt már átgondoltam, most már csak a részletek finomhangolása megy, hogy pontosan milyen szivattyú, munkahenger, és szivattyú legyen.
Rendben. Akkor a kompresszor is zajos... gondolom. Mert itt arra gondolok , hogy a Te elektromos adottságaiddal és kiindulási alappal én gondolkodásommal- egy hidropneumatikus prést terveznék. A pneumatikának könnyű a vezérlése és jól külön tudnám mechanikailag választani a előre-gyors (kisnyomású) mozgást az előre-lassú (nagynyomású) mozgást ill. a hátramenet-gyors (kisnyomású) mozgást. Így lehetne optimalizálni egyúttal pufferelni a gép működését. Még érthetőbben a gyors mozgást pneumatikával oldanám meg ( mozgás végén reteszelt csuklós karral) a lassú nagy nyomóerőt pedig hidropneumatikus megoldással ( itt egy külön hengerben történik a nagy hidraulikus nyomás előállítása komprimált levegő energiájából). Elsőre bonyolultnak hangzok de iparban többször találkoztam ezzel a megoldással. A hengeren belül az egyik oldalon a préslevegő nagy átmérővel rendelkező dugattyúval a másik oldalán pedig a kis átmérővel rendelkező dugattyú szár végén lévő olaj ami lehet akár 300 bár nyomásra is méretezni. Csak felület arányok és levegő nyomás mértéke a mérvadó. A levegő nyomás változtatással szabályoztuk a hidraulika nyomást. Nekem is van itthon ilyen hengerem és nem bonyolult csak elsőre annak hangzik.
Az 1utas visszamenetre gondoltam, ugyanis a többség azért választja a drágább 2 utast , hogy a kellő magaságban megálljon a dugattyú -lerövidítsék a visszamenet idő és út hosszát.
Amit kellő revolverfejes ütközővel meg lehet olcsón oldani az 1 utasnál, amihez gondoltam a gyors visszanyomó rugót.
Persze értem a gondolatodat , hogy pont ilyesmivel lehetne rákönnyíteni préseléskor.
Nekem nem jó a benzinmotoros megoldás. Hangos, és zárt, vagy félig zárt helyen használhatatlan a füst miatt. Csak a villanymotoros megoldás jöhet szóba.
Az ellen nyomórúgó pont akkor veszi el az energiát amikor a legnagyobb szükség lenne rá. Szerintem fordítva érdemes gondolkodni rúgó használata esetén.
Szia. Ne haragudj, hogy beleszólok a terveidbe de most is olvasom, hogy az első negatív opciód a megfelelő hálózat hány ill. annak bővítésének elvetése. Akkor meg azt ajánlanám, hogy engedd szabadjára a műszaki fantáziád. Mire is gondolok konkrétan? Például a villamos motor működésére. Tegyük fel, hogy 3 kW-os motor hajt egy hidraulikus táp motort ami működtet egy olyan munkahengert aminek max. nyomásnál van 2.8 kW elektromos energia igénye. De ha ezt az igényt te felvetíted egy koordináta rendszerre akkor meglátod a lényeget azaz max-on csak rövid ideig működik a motorod. Mi lenne a megoldás, hogy jobban kihasználd a motorodban és azon keresztül a hálózatodban felhasználható teljesítményt? Az energia tárolás. Nagyobb lendítőkerék kilőve! Például rugóban is lehet tárolni energiát azaz amikor hátrafelé mozog a munkahenger akkor alaphelyzetben alapjárati teljesítményen jár a motorod azaz nincs teljesen kihasználva de jobb lenne ha erre az időre is jutna egy energia tároló szakasz amit később visszanyernél a megfelelő időben és a nyomó erő akár meg is duplázódhatna. Nem tudom érthető-e az okfejtésem vagy eleve kizárod az ilyen nemű bonyolítást a gépeden.
Mekkora a legnagyobb anyagkeresztmetszet és felület amit nyomni akarsz az összeragadás után ?
Velem nem beszélted meg a 10 T , mert részemről az édeskevés ! gyakorlatilag zéró....
Damaszkoltam már késeket is van tapasztalatom, egykezes 10kg kalapáccsal , nem kell bemutatni mit hogyan.
A felsorolásod vérzik , de majd ha nekiállsz, meg érted a végén mi miért nem jó.
acélváz , munkahenger , szivattyú-tápegység , és fölösleges a kétutas , kellő ellen nyomórugóval a visszamenet is gyors.
Ráadásul ha én építeném NEM fix asztallappal csinálnám a medvetartót !
Kompromisszumokkal átépíthető a 3 -1 fázisra motorcserével , esetlegesen közbenső tengellyel és felező átétellel , ugyanis a java részük 1440/ford. Így megtartható a szinte azonos és csak valamivel kevesebb motorerő ami a fogaskerekeknek kell., a viszkozitás és sebesség függvényében.
( Sőt 2 felezett áttételű motorral 2 fogaskerék szivattyúval 1 fázisról , még jobb is gyorsabb is lehetne a kicserélt 3 fázisú motor a tápegységben. Olajsebesség . )
Egyébként meg lehet bővíteni 1x32 -ig alanyi jogon , tavaly olyan 50 000 -re jött ki az állítólagos ingyenes bővítés.
Nekem van 3x80A földkábel a házamban a fal oldalában az óradoboztól 1,5 méterre, csak nem óráztattam még be, ugyanis nem használnám ki a 380 lehetőségeit itthon, esetlegesen csak telephelyi viszonyok mellett., amit meg nem akarok.
Sziasztok. Olvasgatom a hozzászólásokat és úgy döntöttem beleugatnék egy cseppet. Amit elsőre megjegyeznék- mivel amatőr felhasználásról van szó így nem értem miért villamos meghajtásban gondolkodtok és persze rögtön előjön a fő probléma a rendelkezésre álló hálózati teljesítmény. Amennyiben nekem ilyen problémám lenne ( szerencsére nincs) én rögtön alternatív megoldáson gondolkodnék mivel adott az erősen szakaszos üzem de ha árammal kellene megoldani akkor egyik lehetőség a hálózat bővítés ( de eddigi olvasatom alapján ez ki van zárva). A következő a napelem il. akkus pufferelés.... ezek után persze ez is kilőve mint lehetőség. Marad a más erőforrás például egy benzines erőforrás aminek a teljesítményét ékszíjjal vinném át és a hajtott oldalon lenne a puffer ( jelen esetben a lendítő kerék) és úgy egy közlőmű vagy áttétel. Így könnyű indítani a motort, ékszíj feszítéssel indítom a hajtást és bőven van tartalék teljesítmény is akár ha megfelelő motort választunk. 90 E-ért már egy új 15 lovas motort adnak és a benzin-áramár különbséget le lehet nyelni abban a tudatban, hogy nem megy a gép reggeltől estig és inkább beépítem a termék árba azt a pár tíz-száz forintot. Legalábbis én így látom ezt a helyzetet elsőre.
Lehet, hogy furcsán hangzik, de nekem erre nincs 400 ezrem. Nem tudom, te milyen masinát láttál 400 ezerért, de gyanítom, hogy az három fázisról ment,, nekem meg nincs, csak 1 fázisom. Nem hiszem, hogy ilyen gépet lehetne venni készen olyat, ami 1 fázisról kapja a kakaót. Innentől nincs miről beszélni, hanem csak arról lehet, hogy hogyan lehet megépíteni.
Ezek nem használt árak, de valósak, és nem a méregdrága mogyoró boltokból szedtem őket, ahonnan valóban 2-3-szor többe kerülne. Kb ez az anyagköltség.
Motor, egy fázis, 2.2 kw: 50000
olajtartály kb. 25 l 35000
elosztó 16000
munkahenger (80/45) 62000
szivattyú (kétutas) 37000
tömlők kb. 20000
egyéb hidr. alkatrészek 20000
acélváz (használt) 15000
szumma: 255000
Ehhez hozzájöhetnek még az előre nem látható "meglepetés"-költségek. De úgy tűnik, 300 kilóból ki lehet hozni. Nem lesz 50 tonnás, annyi messze nem kell, megbeszéltük már, hogy 10 tonnával is lehet damaszkolni. Szóval, lehet, hogy ennyiből csak 10 tonnásat lehet kihozni. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk. És hogy mire kell? Ezt is megbeszéltük már: egy általános kovácsnak nem kell, hiszen ő nem fegyverkovács, nem damaszkol késeket. Kések damaszkolására kell. Késeket damaszkolni kézzel, és egyedül, nagyon nehéz, sokáig tart, és teljesen bizonytalan az eredménye. Ezért kell hozzá valamilyen gép. A gépi kalapács is jó hozzá, de az nagyon hangos, éz rázkódós, úgyhogy a szomszédok nem szeretik. Szóval a kérdés nem az, hogy miért kell (lásd, amikor megkérdezik a hegymászót, hogy miért akarja megmászni azt a hegyet: mert ott van), hanem hogy hogyan lehet megcsinálni.
2 nappal ezelőtt ujra jártam a jelenlegi árakkal megáldott, építési lehetőségeket.
Teljesen új gép új nem gubizott anyagokból , munkahengerrel , tápegységgel 1,2M , komplett készen.
100T nyomóerővel 1fázisú tápegységgel , ami 16A-ról működik, stabilan hosszú távon.
Nyilván használatfüggő de minden bizonnyal a tömítések fognak kifeküdni először, 6-8 év mulva, feltételezve heti egyszeri használatot, legalább 1 foly. munkaórával.
400E -ért találtam 60T présgépet is a neten Magyarországi eladótól , működőképes kipróbálható.
Sohasem fogsz tudni stabil és nem folyamatosan javítgatott gyorsprést venni-vagy ÉPÍTENI 2-300E-ért
ÉN NEM fogok építeni gépet csak azért hosszú távra, hogy itt megmutassam képes vagyok rá, mint más egyébre is.
Ha a logika , olvasás értelmezés alapfokon NEM megy némelyeknek az az ő örökletességi hiányuk.
Mivel nem ebből élek és 90 óta magamnak kovácsolom kézzel a szobrász vésőimet , egyéb szerszámaimat-tárgyaimat , alkalmanként i késeimet,
Nincs értelme egy présnek, de ettől függetlenül bármikor meg tudnám építeni, mint ahogy már nem egy gépet építettem a célok tükrében.
Ha volna kuncsaftköröm rétegelt acél eszközökre akkor már 25 évvel ezelőtt megépült volna a készülék.
De mint korábban is, egyszerűbb -olcsóbb venni 1 használtat és azt megigazítani -módosítani !
De NEM fahasítót mert NEM elég az erő és sokkkk lenne a folytonos javítgatási költség és a megvalósítás.
Egyebek közt meg megvannak a források miből mit hogyan és mihez !!! és NEM BONYOLULT
Inkább azt kell eldönteni mit is akarsz valójában? szenvedni 1 rossz építéssel 1 késért , vagy hosszútávra 1 megbízható gépért !
Látom, kissé megélénkült a beszélgetés... eszmecserének még nem nevezném, de "látá, hogy ez jó". Azért vetettem fel itt ezt a kérdést, mert kíváncsi vagyok a témával kapcsolatos tapasztalatokra, gyűjtöm róla az információkat, és ugye ez idevágó, hiszen ez a kovácsolásról szóló fórum - és külön hidraulikus kovácsprés-építés fórum nincs. Bevallom, sokkal több infóm van róla (már), mint amennyit itt "elárulok", de nekem most nem az a célom, hogy az én véleményemet közzétegyem - legalábbis csak korlátozottan, a társalgás élénkítése miatt teszem azt -, nem is a vita a célom, csakis az informálódás. Az lenne a legjobb, ha olyan emberek is elmondanák a tapasztalataikat, akik már tényleg építettek ilyet a nulláról. Nem fahasítógépet alakítottak át (bocs Jamesz, de tényleg nem azt akarom), hanem elemi alkatrészekből összeeszkábáltak egy hidraulikus kovácsprést. Sajnos úgy tűnik, hogy nagyon kevés ilyen ember van Mogyoróországon, de aki esetleg mégis, az sem itt kommentel - vagy leszarja. De ettől még a többiek rész-tapasztalatai is értékesek lehetnek, már ha tényleg értékesek ugye, és nincsenek benne nagy tárgyi tévedések. Az sajnálatos, hogy az emberek az ellentmondásra mindig negatív érzelmekkel, és az ennek megfelelő nyelvi reakciókkal reagálnak. Ez az ilyen nyitott, nem kisközösség-jellegű fórumokban sajnos megszokott jelenség (a faszbúkon még ennél is rosszabb a helyzet), nem nagyon lehet mit tenni ellene.
De vissza a témára. Hidraulikus kovácsprést építeni a "semmiből", nem egyszerű. Komoly tervezés kell hozzá, anyagismeret, hegesztési tudás, hidraulika-ismeret, stb. A szerkezet ráadásul nem is veszélytelen akkor, ha valamit rosszul raknak össze. Mivel nagyon kevés embernek van az építésében tapasztalata, minden ilyen információ értékes. Próbáljatok meg nem egymással veszekedni, hanem erről beszélgetni. Hely egy normális beszélgetésre is van elég.