Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Gyönyörű SkyLine Express. Ránézni is egy csoda. Egy amerikai csoda. Szívet, lelket melengető, elegáns megjelenés. Egy Helikon de Lux. Szorítanék neki helyet a polcomon! A kép a PV Helikon inspirációja alapján készült. Mindig is foglalkoztatott az eredete, a létezése.
A valóság sokkal prózaibb. Ilyen vonatot legfeljebb Nagyádámka csodái között találhatunk.
Gratulálok hozzá, szuper darab!
A dobozt borító kép és a SkyLine történet forrrása:
Hasonló gondolatok gyötörnek a vagon kialakításával kapcsolatban. Keresek nyomokat, hogy a piros vagon oldalán lévő vízszintes csík színe miért tér el a keretek sárgás csíkjától. A képek sajnos elég kicsi felbontásúak, így nehezen elemezhetők, pedig profi munkának látszanak. Képeket keresek, van-e valahol hasonló gyári megoldás.
Minden esetre a karácsonyi képeslap PV piros mozdonyon nincs vízszintes csíkozás.
Számomra megosztó a tetők festése is. A két szélső kocsi teteje tűnik átfestettnek, a pirosé a kopásnyomok alapján eredetinek.
Érdekesek az ütközők is, valóban különböző korszakokra utal a kialakításuk.
Én azt gondolom, hogy ez egy régebbi átfestés eredménye lehet. A három vagon három különböző szériából származik, van köztük esztergált ütközős, meg öntött is. A különböző színek, árnyalatok is erre engednek következtetni. Valószínűleg külföldi munka, és a keretek festésével, a tetők azonos színre hozásával próbálta valaki egységesíteni őket. A piros vagon különösen bájos lett. Nem hiszem, hogy ezek így hagyták volna el a pénzverdét, de persze ez csak az én véleményem.
Szerintem kis példányszámban simán létezhetett. De persze ennyi évtized távlatából marha nehéz lenne ezt bizonyítékokkal és tényekkel alátámasztani. A fotók alapján eredetinek tűnik...
Segítség képen még annyit fűznék hozzá, hogy a szerelvény sajnos nincs a birtokomban, a képek netes kutakodás eredménye.
Nagyon szeretem ezt a fórumot, a lehető legtöbb információt itt találtam a PV vonatok történetéről.
Mindig foglalkoztatott a piros PV Előre mozdony legendája, remélem kicsit közelebb jutunk annak megfejtéséhez. (Lehet hogy volt teljesen piros szerelvény is valamikor?)
Folytatva korábbi okfejtésem, feltűnik, hogy ebben a készletben homogén szürke mindhárom vagon teteje. Hosszas keresgélés után sem találtam nyomát hasonló összeállításnak.
Piros személyvagont eddig csak vajszínű tetővel láttam.
Ez arra enged következtetni, hogy valamikor, valamilyen célból készülhettek
piros személykocsik festett ablak keretekkel. Talán exportra?
Mellékelek ide egy színes szettről készült képet is, a jobb összehasonlíthatóság végett.
Itt jól megfigyelhető a vaj tetős sorozat minden tagja.
Ezek alapján vetődik fel a gondolat, hogy létezhetett piros személykocsi festett ablakkeretekkel, talán hasonló célból, mint a piros mozdony.
Sziasztok, két karú 0-ás kandeláber eladó. Ha jól tudom, Deák gyártmány. Jól passzol méretben PV vagy más 0-ás vonathoz. Ha valakit érdekel, emailben tud érdeklődni.
Pénzverdei Előre mozdony tetőlemezét keresem megvételre, lehet rozsdás, festéshibás is. Ha tetőtartó rugók is meglennének, netán az áramszedők is, az már hab a tortán lenne számomra.
Keresek megvételre még 1 db Pannónia mozdony áramszedőt is, törött, vagy hiányos is érdekel.
Letöltöttem a képeket és így ki udtam nagyítani. sajnos a rakoncás vagon sem eredeti, így visszavonom az erre történt értékelésemet. Viszont a többit fenntartom.
Jól sejtetted. csak a rakoncás vagon az eredeti és ennek az értéke 70 -80 000 Ft. Ennél csak az eredeti tartályvagon érne többet. Javaslom, hogy a készlettől külön add el, mert ritkaság. A tartályvagon és a zárt tehervagon egyedi készítésű. Túl nagy értéket nem képviselnek, de pótolhatják a hiányző személyvagont. Mivel a készlet a leírásod alapján komplett és még a ládán lévő kép is megvan, szerintem 350 - 400 000 Ft közötti értéket képvisel. Az ilyen állapotú láda és a meglévő papirok növelik az értékét. Egyébként 300 000 Ft körül lenne. Személy szerint nem vagyok rá vevő, mert van. Sok sikert kívánok az eladáshoz!
Van egy PV Pannonia készletem, eredeti fa dobozában, még a papírjai is megvannak!
Az egyik személykocsi hiányzik, tehát kettő van a 3 helyett, viszont van hozzá 3 db teherkocsi, amit gyanítok, nem eredetiek!
Váltók, sínek, trafó és vezérlő doboz eredeti, és minden tökéletesen működik! vezetékek is eredetiek, mindegyik meg van. Vágányzat hiánytalan, kocsilekapcsolók, minden a leírás szerint.
Az ördög a részletekben rejtőzik. A Pannónia motorok hajlamosak a leégésre. Tehát még akkor is zsákbamacska , ha működik.A motorokat tartalmaző forgózsámolyokról készűlt képek alapján elég sokat futhatott valamikor. Viszont elég régóta pihent , mert a kerekek és a kerékáramszedők erősen oxidáltak. Nem látni bele, de valószínűleg a kommutátor tárcsák is. A mozdony festése jó és a tető áramszedők sem romosak. Igazán jó becslést csak életben lehetne erről adni, mert a kevés fénykép alapján lehet nyolcvanezer és százhúszezer is az ára. Az biztos, hogy ennyi információ alapján én még a becslésem alsó határátsem adnám érte , mert lehet, hogy csak donornak lenne jó. Eladóként próbálkoznék a becslésem felső határát tartani és lehet, hogy találsz rá megfelelő alanyt, aki frissen kezdte a gyűjtést. Viszont ne sértődj meg, ha csak az alsó határhoz közeli ajánlatot kapsz. Sok sikert!