A nagykörúti átmenő hidakon (Margit, Petőfi) még kellene fizetni a többin nem! Az Erzsébet-hidat sokan használják a kelet-nyugat irányokban átmenő forgalomban. Késő éjjel ez nem okoz gondot.
A város szép adósságot örökölt. A pénzben kimutatható adósság ls sok milliárd, de legalább akkora az elmaradt beruházások igénye.
Pénz kell mindeneron. Jó megoldás nincs, csak kevésbé rossz. Ilyen rossz, de olcsón kivitelezhető a hídpénz. Ha csak a belvárosi hidakra vetítik ki, már a belváros forgalmának egy részét is elterelik. A külső parkolók semmikáp sem úszhatók meg. Itt lehetne szerepe a magántőkének.
Tarlós István főpolgármester előszeretettel mutogat vissza elődjére, mondván, Demszky Gábor kötött olyan szerződést, amely szerint ha nincs dugódíj vagy bármilyen azt pótló bevétel, mint a hídpénz, akkor Budapest elveszít 180 milliárd forintnyi támogatást az Európai Uniótól. Ez részben igaz is. Csakhogy a sokat idézett, ám annál kevesebbszer bemutatott 2009-es közlekedésfejlesztési terv, amelyet bevontak a szerződésbe, konkrétan nem mondja ki, hogy dugódíj kell. „Középtávon való bevezetése indokolt, de a működtetés alapos előkészületek után, kapcsolódó intézkedésekkel és fejlesztésekkel együtt lehet csak fenntartható” – áll a szövegben az úthasználati díjról (ez a dugódíj hivatalos elnevezése).
Jelenleg sem kapcsolódó intézkedések nincsenek, sem túl sok más fejlesztés. A lényeg nem kerülhető meg mégsem: legyen egy olyan bevételi forrás, amely segítségével nyereséges, de legalábbis önfenntartó lehet a fővárosi közlekedés, és jó esetben legyen közlekedésszabályozó hatása is. Probléma viszont, hogy az eredeti terv állami támogatással is számol, ez pedig most kiesne – térhetünk vissza a kiindulópontra, ha a kormány nem segít.
Aminek az oka pedig alapvetően az amit a szocik hagytak maguk után. Hol is tartott az ország 2002-ben ? Mikorra ígért Megyó magyar Eurót még 2003-ban is ? Ehhez képest, miért is kellett Fletónak elkullognia ? Milyen GDP adatokat is produkáltak Fletóék közvetlenül a válság előtt (amikor mindenki más még fejlődött) ? És rossz hírem van: bárki aki a FIDESZ után jön ismét csak a pénzedet akarja majd. Mert fizetni kell a hiteleket, fizetni a közszolgákat, a segílykéből élőket, a nyugdíjakat, mindenkit. És persze azokat az erőket is, akik az aktuális kormányt a hatalomba segítik. Mert megvannak a háttéremberek / cégek a FIDESZ mögött is, ahogy az MSZP mögött is megvannak, és bárki kerül is hatalomra, a mögött is ott lesznek.
2012-06-21 17:41:02 Budapest – Hogy akarják így bevezetni a dugódíjat? A hivatalos adatok szerint a kelleténél 25 ezerrel kevesebb P+R parkolóhely található a fővárosban és környékén. Emiatt gyakorlatilag reménye sincs az autósoknak arra, hogy a dugódíj befizetése helyett átszálljanak autójukból valamelyik tömegközlekedési eszközre útban a belváros felé. Jelenleg csupán 4585 P+R férőhely van a városban, miközben a budapesti közlekedési fejlesztési terv további 24.962 férőhely létrehozását tartaná szükségesnek. Ehhez képest a rendszerváltás óta 8-10 ezer közötti parkolóhely még meg is szűnt a fővárosban az Emberibb Parkolásért Mozgalom adatai szerint.
– Rengeteg parkolóhelyet számoltak fel az Örs Vezér terén, a Széna téren, a rakparton és a Déli pályaudvarnál is – hozott példákat a szervezet elnöke, Murányi József. – Annak idején a dugódíj bevezetésének feltételeként említették a P+R parkolók építését, erről ma már szó sincsen, csak a marakodás folyik a bevételért. Az meg már a pofátlanság netovábbja, hogy Nagykőrösben meg Dunaharasztiban jelölnek ki P+R helyeket.
Aki a város széléről igyekszik a belvárosba, nyilván nem Dunaharasztiban fogja lerakni a kocsiját – háborgott Murányi. A szakértő szerint a városháza ellenérdekelt a parkolóhelyek létrehozásában, hiszen a dugódíjból bevallottan évi 10 milliárdos bevételt szeretnének elkönyvelni, hogy a BKV veszteségeit pótolni lehessen. Ha 25 ezer P+R parkolóhely létesül, ugyanannyival kevesebb autó után zsebelheti be a főváros a dugódíjat. Ennyi parkolóhely kiépítéséhez a fejlesztési terv szerint ráadásul legalább 12 milliárd forint szükséges.– Nagyjából 3 ezer parkolóhelyre vannak meg a tervek és az engedélyek, az összes többire még elképzelés sincs városvezetői szinten, miközben a dugódíjat jövőre már be akarják vezetni – mondta Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke. Szűcs Somlyó Mária, a Városháza kommunikációs igazgatója korábban azt mondta: lesznek új P+R parkolók, a költségekre EU-s pályázatok útján kerítenének fedezetet. http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/ezert-hoz-kaoszt-a-dugodij-2092155
Nem hiszem el, hogy tízmillió ember között csak rablók, szélsőségesek és alkalmatlanok vannak, nem tudom miből következtettél arra, hogy a Jobbikban látom a rendszerváltás irányát.
Mindenesetre aki huszonhárom éven keresztül bizonyított, annak szerintem több bizonyítékra már nincs szüksége.
"A hídpénz esetleges bevezetéséről Tarlós István főpolgármester nyilatkozott a Népszavának. Ideiglenes bevezetésére informátoraink szerint csak akkor kerülhet sor, ha a fővárosnak nagyon nem lesz pénze, és emellett gyorsan szüksége lesz forrásra."
A Budapesti polgárok, meg csak akkor fogják Tarlóst szurokba és tollba forgatva, egy rönktutajra kötve leúsztatni a dunán, ha már nagyon tele lesz a ...ük.
Elvileg ezekután ehhez meg is lesz a joguk. Szerintem már most is megvan. Kisebb vidéki településeken is van parkolási díj. A különbség az, hogy ott általában az közbevétel és nem Centrum Kft-és. Még a cég neve is milyen jól összecseng. Hol van a dugesz? A Centrumban? Persze ez pénzügyi is.
Na egyébként én gyorsintézkedésként simán támogatnám a hídpénz intézményét, de csak mint átmeneti lépés. Az ebből befolyó pénzekből (is) meg megcsinálnám a Hungária, vagy egy körúttal beljebb a dugódíjat. Továbbá a parkolási díjak minden bevételét a fővároson keresztül a BKV-ra költeném úgy, hogy növekedjen a forgalmuk és a profittermelő képességük. Számomra az is profit egyébként, ha zéró a veszteség, de rendben, és jól működik.
Személy szerint én a budapestiek nevében is foggal-körömmel ragaszkodom a köztulajdonhoz kötött juss alapján a közprofithoz. Ez olyan nagy bűn? Az hogy a céget 20 év alatt legatyásították az már egy másik kérdés. Valszeg nekem kéne lenni a BKV vezérnek pár évig és én alaposan szétcsapnék köztük. Na persze az égigérő egó. :-)
Szerintem elég jól dokumentálva van, hogy ki vezette az országot és a fővárost az elmúlt huszonhárom évben, ami már majdnem egy negyed évszázad. Az a szerencsés helyzet van, hogy akik ebben benne voltak, azok mindvégig, megszakítás nélkül benne voltak, mert bár sokan igyekeznek úgy beállítani, mintha az ellenzékben töltött idő nem számítana, valójában azt az időt is a hatalom gyakorlásában töltötték.
Szóval tudjuk, kik okozták a dugót. Fizessenek hát dugódíjat. Nekem, aki elszenvedem gondatlanságuk, hűtlen kezelésük, pocsék városirányításuk, vétkes közlekedésszervezésük következményeit.
Majdnem mind bent ülnek a parlamentben ma is. Na jó, az szdsz-esek után kicsit menni kellene, de nem nagyon kellene keresgélni. A többiek ott ülnek egy kupacon.
Mellesleg nem lenne időszerű rendszert váltani és lecserélni a teljes gárdát narancsostul szekfűstül műholdastul?
Bizony nem lesz jobb. Kivéve egyeseknek azok fognak kaszálni.
De mi van a hidakkal ??
Egy ilyen eccerű dologban nem tudnak dülőre jutni. ha ténleg az aprobléma, hogy sok az autó bent akkor kb. 5 hidra kell a két oldalon 2-2 ember szedik a díjat és aki nem akar fizetni, kerűl. Ha meg a pénz kell akkor mint az indexben írta valaki - küldjenek minden autósnak 5 - vagy 10 eft ról sárga csekket és kész !!
Mellesleg egy ekkora város tömegközlekedési monopol közszolgáltatása elvileg lehetne a világ egyik legnagyobb biznisze is. Valamiért nem az. Na vajon miért is?
Na jó! Legyen veszteséges. De ha azt kiszervezik, akkor a vállalkozónak, mijja faszért is érné meg?
Na látjátok. Így kell a szarnak adni egy nagy pofont.
Szétválaszthatják a BKV-t, miután a Fővárosi Közgyűlés elfogadta az erről szóló javaslatot szerdán; a koncepció szerint vagy kiválik a buszágazat a BKV-ból, vagy két új társaság jön létre, a BKV pedig megszűnik.
Mijja a faszról is döntögettek ezek? Hát ebbe azért másnak is van és lesz beleszólása. Állambácsi vigyáz a butapestisesekre.