Most összezavartál ... lehet, hogy a 4-es metróé a siemens? Megkérdezem férjet, ha hazajön :)
De egyébként teljesen jellemző ez a dolgozók által összedobott bizber ... ez is azon hazugságok közé tartozik, amelyet szívesen terjesztenek egyesek...és van rá fogadóképes kereslet ...
A linfury olvtárs által említett biztosítóberendezések (csepeli vonal, szentendrei vonal belső szakasza) ma az európai szakmai élvonalba tartoznak. Mindkét vonalszakaszon csúcsidőben a kapacitás felső határa körül van a terhelés. A MÁV és a GYSEV is ilyeneket vásárol.
Csak jelzem, hogy Demszkyék elkezdték ám ... pl. a Szentendrei HÉV belső szakasza teljesen új bizbert is kapott ... ezen a nyáron kéne csinálni a külsőt ... fogadjunk, hogy nem lesz! A csepeli pályát is "automatizálták" már, de a karbantartás kissé elmaradt mostanában
Csinálhatna Tarlós egy fővárosi taxitársaságot, és akkor nem kéne azzal kibicelnie, hogy mekkora motor legyen a taxikban, és milyen legyen a színük.
Persze azért több tapsot kap, ha jól megmongya a meglévőeknek, hogyan kéne csinálni, meg a taxis Szakma is hálás lesz neki, ha segít kiszorítani a kicsiket, ezáltal növelni az ő forgalmukat, bevételüket, hasznukat.
Egyébként az egész sztori arról szól, hogy van egy taxis kartell, akik senki mást nem engednének taxizni, mint magukat, meg közöttük is van egy "elit", a Szakma, ami a mezítlábasokat, a tűztől távolabbiakat kirakná, mert rontják a biznict, hiszen 100%-os kihasználtság mellett mennyivel jobban pörögne a kassza. Meg persze van a polgármester, aki a Szakmában érdekelt, hiszen velük könnyebb tárgyalni, mint szabad vállalkozók ezreivel, úgyhogy a Szakma és a polgármester szépen összefog, és kiirtják a konkurenciát az utasokra hivatkozva abszolút piacellenes módszerekkel. Mert azt ugye nem kell bizonygatni, hogy ha vadiúj 0.8-as Smarttal vagy éppen elektromos autóval nem lehet taxizni, akkor ott nem teljesen kerek minden, és nem az a kérdés, hogy miért pont 1.6, miért nem 1.4, hanem hogy mi köze van ahhoz a bürokratáknak, hogy milyen lökettérfogatú autóval próbálja megkeresni a taxis a kenyérrevalót.
Kapitalista vagyok, piacban gondolkodom, nem ár- és tervhivatalban, pályázatban, segílyben. Vállalom, még ha szadeszozol is érte. Szerintem Tarlósnak ez a húzása kommunista bukéjú, pedig általában egyetértek a döntéseivel.
Az az érzésem, hogy van olyan zsíros biznic a taxizás, mármint városi szinten, hogy ne legyen szíve a legkapitalistább polgármesternek sem rábízni a kapitalistákra, hanem inkább maga üzemelteti, szabályozza szívesen.
Én nem értek egyet ezekkel a nagyon kemény feltételekkel, vagyis egyetértek egy részével, ha a taxitársaság írja elő ezeket a sofőreinek, de azzal nem, hogy a polgármester verje a kapitalisták faszával a csalánt.
Sok nagyvárosban nincs ez a piacra bízva. Érdekes mód, épp a fejlettebekre jellemző ez.
Van x engedély, azt adják el. Ha kevés a taxi, x+n. Mellesleg igen meredek feltételekkel, egységes szín, nagyon kemény városvizsga, néhol konkrét típus.
A megbízható egyentaxi városvizsgával pedig elengedhetetlen egy olyan városban, egy elég jelentős rétegnek nem opció a BKV és még a turista is sok. Mint Bp. Londonban is ezért van.