Tapasztalatom szerint ez az oldal nem működik (mármint a felhasználók részéről)- így sajnos kilépek belőle. Korábban több öreg autó, motor oldalon voltam, de ez a típus úgy látszik kihalásra van ítélve. Kár, mert egy korszak technikájában is franciásan szellemes megoldások vannak benne- és igaz hogy csak most vettem (30 éves), de szerethető gép.
Sok sikeres kilométert a továbbiakban, és elszántságot!
Nyilván nem úgy lett tervezve, hogy intenzívebb használatot ne bírjon (bár a 80-90-es tempót nem nevezném intenzívebb használatnak, hacsak nem 3. sebességi fokozatban ejtetted meg ;-) ), tehát erre a kérdésedre meg is van a válasz.
A hűtő külső-belső tisztítása feltétlenül ajánlott, de előfordulhat, hogy az sem segít, ha pl. vízköves vagy dugult a hűtő belül. Azt érdemes lenne kideríteni, hogy a hűtőventilátor(ok) elindul(nak)-e, mert ha nem, lehet az a jelenség oka.
A termosztát állapota, a visszajelző hőgomba állapota is lehet kérdéses, ezeket majd szépen végig kellhet ellenőrizni adott esetben.
Most vettem egy 1991-es ZX-et, idős tulajdonos után, aki keveset használta- rövid utakra. Az okmányirodai ügyintézéshez 45 kilométerre mentem vele folyamatos 80-90-es tempóval, és a hűtő hőfokjelző a középállástól eggyel feljebb állt be, majd féltávnál pár másodpercre a műszer sarkában felvillant egy piros lámpa (pötty). Visszavettem a tempót 70-re, és rányitottam a fűtéscsapot- erre stabilizálódott a +1 osztásnál és azóta is így üzemel.
Kérdésem a hűtéssel kapcsolatban, hogy az "intenzív" használattól volt-e, vagy: hűtő mosás, fagyálló, hőgomba, termosztát lehet a megoldás (látatlanban). Egyébként mindene működik- a bal hátsó ajtó belső kilincse hiányzik, ha volna bárkinek- megköszönném.
Sziasztok érdekelne citroen zx 1.9Dvalaki esetleg van aki tud ebben segíteni ?nagyon szeretem ezt az autót sokáig használtam egy igazi hűséges bajtárs .
Valakinek nem kell 5 ajtóshoz két jobbos (első + hátsó) rozsdamentes üres ajtó ? (metálkék, de gondolom ez kevésbé számít) Érden vagy Törökbálinton lenne. Nincsen szívem a méh-be vinni, cserébe hasonló áron válnék meg tőle. Mondjuk 2 x 2L CocaCola. Na, jó, legyen két üveg 1,75-ös. ;-)
Megnéztem, de nekem már nincsen aksi rögzítőm sajnos.
A gyári program szerint az 1-es Xsara-ból azoké, amelyikben már van BSI, teljesen azonos az aksi rögzítő a ZX-ével. Mondjuk szerintem jó lehet a többié is, de a pudin próbája az evés.
Sziasztok ! mint új ZX tulaj szeretnék segítséget kérni a jártasabbaktól .Vásároltam egy 1992 es ZX 1.9 D ferdehátút és az előző tulaj elvesztette az akku rögzitő kengyelt (kersztpántot és két oldali csart ) . Mivel az autó újszerű, nem szeretnék rajta "lapos vasbol " eszkábálni bármit is, ezért kérdezem meg van-e esetleg valakinek ilyesmi eladó ? A másik kérdés hogy ezen az autón a hátsó kerékjáratokban nem látom a műanyag doblemezeket ?????? nem is volt neki hátul ?
Az utolsó kérdésem : Ha sehol nem találok akku rögzitőket megeggyezik-e teljesen a Xsaraéval ? Előre köszönöm a segítséget !
Padláson találtam pár dolgot ZX-hez. pl. Első ablakokra légterelő, utángyártot kerékőr és tetőcsomagtartó illetve egyéb apróságok. Ha valakit érdekel írjon!
Közben eszembe jutott, hogy hátha másnak is szüksége lehet az info'-ra később, úgyhogy beírom ide.
:-)
Fontos, hogy még működnie kell a billentyűzetnek, tehát még addig csináld meg, míg be lehet indítani a motort:
Írd be valahogy a kódot (kireteszelés) és indítsd be a motort!
Járó motornál húz ki a kódpanelből a csatlakozóját ! Ennyi :-) Amíg nem dugod vissza mindaddig simán fog indulni. Valahogy told félre a csatlakozót vagy tekerd be valamivel , hogy véletlenül se tudjanak érintkezni !
Uhh de király vagy kösziiii szèpeeen!!! Megmentettèl!!! Reggel már kell az autó úgyhogy ez a segitsèg a códhoz most nagyon jól jött!!! Nagyon szèpen köszönöm szép estèt neked és sok szerencsèt!!🇭🇺
Sziasztok egy kis segítség kellene.Van egy Citroen zx-em.Ès a kódot elèg nehezen tudtam beírni,ezért megpróbáltam át írni de elcsesztem.Megtudná mondani valaki,hogy hogyan kell átprogramozni egy másik számsort,vagy már az is jó lenne ha vissza állna a régi,várom nagyon a segítsèget kösziii.
Helló! Nem régen kaptam egy ZX-et. ’96-os 1.4i benzines viszont ferdehátú. Nem ismerem még ezt a kocsit, nem tudom mi kompatibilis mi nem, engem az első ablaktörlő motor érdekelne leginkàbb. Az lehetséges lehet, hogy azon nem vàltoztattak esetleg? Amellett a bal (első) kàrpit és esetleg a műszerfal èrdekelne. Citroennel még nem volt dolgom és nem tudom, hogy megy itt. Árat is szeretnèk majd kérni ezekről.
Elnézést hogy eltűntem és nem válaszoltam. Megnéztem hogy mik vannak. Közben a tesóm már eladott 1-2 dolgot.
Ezek vannak még meg: ajtókárpitok, csupaszon a műszerfal, külső kilincsek-belső fogantyúk, első-hátsó ablaktörlő motor, néhány relé, légzsákos kormány (kopott!!), két oldali bajuszkapcsoló, fűtéskonzol (nem vagyok benne biztos, hogy nem ereszt), kerékagy-féktárcsa-fék munkahenger-lengő villa, motorháztető és csomagtartó ajtó, üzemanyagtank-szivattyú nélkül, tanksapka, két első rugó, fékcsövek, bal tükör, akku tartó.
Ezek mind 1.4 benzines, 96-os, kombiról vannak. Ezen felül van egy pár hátsó lámpám nem kombira (!!).
A lista változhat, az alkatrészeket próbálom oda adni olyanoknak akik fel tudják használni/szükségük van rá, nekem pedig a helyükre van szükség. Ezeken felül lehet hogy valamit elfelejtettem írni, kérdezz nyugodtan!