Itt, az előbb említett topikokat nézegetve találkoztam egy érdekes de szomorú témával. A topicra irók pedig adtak hozzá sok háttérinfót. Engem ez a téma megfogott, és most szeretném az egyik ismeretterjesztő blogra ezt feldolgozni.
Sajnos a nickek e-mailjai nem nyilvánosak, nem tudok tőlük engedélyt kérni, hogy pld az általuk készített, felrakott, valóságot, nem a kirakatot ábrázoló képeiket felhasználhatom-e.
Ha drasztikusan csökken a matek-, fizika-, kémiatanárok száma, attól még el kell valahogy tölteni az időt valahogy az oskolákban. Amúgy, nem éretem mi ezekkel a tantárgyakkal a porobléma.
Akkor mégis mostanság mi a francot tanulnak a gyerekek:
Történelemből ,
Környezet ismeretből ???
Az mondjuk nem biztos hogy hülye dolog lenne ha lennének olyan táborok , ahol a természetben való "közlekedést" tanítják a gyerekeknek.
Most olyan dolgokra gondolok, hogy sáotorozni az erdőben, milyen dolgokat lehet megenni, a nyomokból és egyéb jelekből megállapítani hogy milyen állatok vannak a környéken, hogyan lehet életben maradni az erdőben, meg ilyen dolgok.
Egyrészt lehet hogy kicsit neveli a gyerekek szemléletét és kicsit "zöldebben" fognak gondolkodni, másrészt szerintem ilyen nomád tábortért oda lennének a gyerekek.
Akit érdekelnek a régi vasak, annak érdemes ellátogatni egyrészt kecelre a pintér művek haditechnikai parkjába illetve zsámbékra a légvédelmi múzeumba.
Anno nem lehetett kispálya ezeket a szilárd / folyékony rakétákat tankolni.
Ez a töltő kocsi műszerfala.
Állítólag a feltankolt rakétát nem lehetett akármeddig az indító állványon hagyni mivel a hajtóanyag annyira agresszív volt idővel szétmarta a tartályokat.
Az én időmben a KUB még szigorúan titkos "technika" volt ('87, Nagyoroszi), és csak éjszaka lehetett kijönnie a hangárból, vagy amikor az ellenséges műholdak átrepülési táblázata megengedte... Ami a Mistrált illeti: annyira szánalmas a miniatűr lokátorával, meg a teherautó platóra tákolt indítócskájával, hogy tán még a líbiai felkelők is körberöhögnék... Persze ezred-dandár szintű légvédelemnek még elmegy békében, de hogy ez legyen az alap...
A Győr 14. Rába lévédelmi Raktétazred legjobb tudoásom szerint taszár környékén volt valahol, legalábbis a kollégák akiket levezényeltek erről számoltak be.
Lement a felderítő zászlóalj is azok meg a határ mellett beásták magukat és figyeltek ezerrel.
Én anyagi technikai írnok voltam és amiatt kimaradtam a mókából.
Volt egy olyan szttori hogy az egyik SZURN (ez a cucc világítja meg folyamatos vezetősugárral a célpontot és ennek a sugárnak a mentén talál célba a rakéta) beadta a kulcsot .
Egy ilyen:
Na mivel nem lehetett a helyszínen javítani győrből kellett egyet vinni SOS.
Mivel
Nyilván a leggyorsabb az közút, csakhogy egy ekkora szállítmánnyal nem lehet akárhol elmenni.
Szegény katonatársaim a trélerrel megkerülték a fél országot hogy leérjenek.
"T. alezredes (korábbi századparancsnokom) tőlem kérdezte, hogy most őt hogyan szólítsák? Dr. R. honvéd, hozzám??? Én egymástól függetlenül mindkettőjüknek azt tanácsoltam, hogy R. honvéd elég lesz..."
Idosebb egyetemi kollegamat behivtak a seregbe es nevsorolvasaskor ,mondja a tiszt:
Dragocs honved!
Semmi valasz
hangosabban: Dragocs honved jelentkezzen
A kollegam szerenyen felteszi a kezet
-Maga meg mit agaskodik itt?
Szabadna megjegyeznem az nem Dragocs, hanem Dr. Agocs.