Drasztikusan módosítana a választójogon a Fidesz elnöksége. Értesüléseink szerint az eddig automatikusan összeállított névjegyzék helyett a párt elképzelései szerint a szavazóknak maguknak kéne regisztrálniuk a választás előtt, hónapokkal előre jelezve részvételi szándékukat. A rendszernek előnyei is vannak, kiszűrhetőek lennének azok a szavazók, akiket eddig kisértékű ajándékokkal lehetett rábírni egyik vagy másik jelölt támogatására.
Persze minden joggal. Az egész előregisztrációval terhelt regisztráció egy teljesen felesleges és drága manipulációnak tűnik. Sok milliárdba kerülő ide-oda levelezgetéssel, hivatalok túlterhelésével, alkotmányosan aggályos buherálással és jó eséllyel 9 évre bebetonozott Fideszes listafelügyelő testülettel.
Ráadásul már most látszik, hogy a javaslat épp azokat a pontokat nyírja ki, amelyeket mi előzetesen pozitívumként értékeltünk. Így hiába szűnik meg a korrupt, sorozatos visszaélésekre lehetőséget adó ajánlószelvényre épülő jelöltállítás rendszere, az azt kiváltó ajánlások sem lesznek sokkal jobbak. A beígért Alkotmánybíróság előtti kontrollt a Fidesz egy sima Alaptörvény-módosítással igyekszik elmismásolni. Azt persze még nem tudjuk, hogy sikerül-e neki. Így is bűzlik az egész.
A beterjesztett tervezet sok ponton meglehetősen homályos és többféleképpen értelmezhető. Most a legfontosabb változásokat emeljük ki, az egyéb, fontos részletkérdésekkel további írásainkban foglalkozunk majd.
Alaposan megnéztük az új választójogi törvényt: az egész előregisztrációval terhelt regisztráció egy teljesen felesleges és drága manipulációnak tűnik. Sok milliárdba kerülő ide-oda levelezgetéssel, hivatalok túlterhelésével, alkotmányosan aggályos buherálással és jó eséllyel 9 évre bebetonozott Fideszes listafelügyelő testülettel.
Ráadásul már most látszik, hogy a javaslat épp azokat a pontokat nyírja ki, amelyeket mi előzetesen pozitívumként értékeltünk. Így hiába szűnik meg a korrupt, sorozatos visszaélésekre lehetőséget adó ajánlószelvényre épülő jelöltállítás rendszere, az azt kiváltó ajánlások sem lesznek sokkal jobbak. A beígért Alkotmánybíróság előtti kontrollt a Fidesz egy sima Alaptörvény-módosítással igyekszik elmismásolni. Azt persze még nem tudjuk, hogy sikerül-e neki. Így is bűzlik az egész.
"Az igazságos az lenne, ha a megélhetéshez és a munkavégzéshez szükséges költségek feletti összeg után adóznánk."
És azt hogy döntenéd el - természetesen logikus módon -, hogy mennyi az a zseton, amennyi a megélhetéshez/munkavégzéshez kell?
Jó, tudom az obligát választ - 47 ezer forint :) -, de tényleg nagyon nehéz lenne ezt eldönteni.
Meg az is necces lenne, ha úgy történne, ahogy te javasolod, valaki meg eldöntené és az a valaki nem te lennél és úgy döntené el, hogy te azzal nem értesz egyet.
Az igazságnak nem tudok ellentmondani. Ez van. Ezt kell szeretni!
Keresd az igazságot!
De! (És ez itt OFF) Eleve baromságnak tartottam, hogy azt a lenini elvet nem tartották be az elvtársak, hogy tervszerűség és fokozatosság elve. Nem szabadott volna azonnal egykulcsosra átállni. Először lehetett volna egy 16-32%-os és aztán majd meglátjuk.
Hiba volt na, ami rengeteg társadalmi feszültséget okozott, és ráadásul a válság miatt, nem is hozta meg az elvárt, vagy csak áhított gazdaságélénkülési eredményeket.
Nem igazságtalan. 5-ször annyit keresel mint más, akkor 5x annyit is adózól.
És abból főleg az 5x kevesebbet kereső kap nyilván valami kevéssel esetleg többet.
Igazságos. Szerintem. De ez attól függ honnan nézzük. Mert ugye aki 5x többet adózik, mert annyit keres és az új rendszerben ezután adózik, az relatíve többet kap. Akarom mondani nála annyi pénzzel több is marad.
Ami a bevezetését illeti azt bizony hiba volt rögtön 16%-os egykulllancsosra fabrikálni. Lehetett volna simán kétkulacsos. 16-32%-os. De most már késő bánat, eb gondolat. Eb ura fakó!! :-(
Ez a lik a KÁP és a választójogi törvénnyel, miszerint szavazati joguk van, de nem szerepelnek a honi nyilvántartásokban keletkezett. Tehát regisztrálni kell. Mint írtam, eddig is volt vagy lehetett bizonyos fokú regisztráció. A likacsot valahogy be kell tömni. Ez biztos. Kíváncsian várom az ezzel kapcsolatos törvénykezési fejleményeket. (Választási eljárási törvény)
Vannak a dolognak rossz és vannak jó oldalai. Van hátránya is meg előnye is.
1- itt mindent elb.szunk, tuti ahogy a magyar szervez fennakadások lesznek és semmi sem működik majd.
2 - ez édeskevés, mert még mindig nem tudom, hogy mi lesz az előnye a regisztrációnak, mivel ad majd többet. Kiépíteni, megszervezni drága, de mit nyerünk rajta?
Arra meg ugye nem is gondolsz, hogy a regisztrációval nem kell utazgatnia. A helyben, vagy legközelebbi kormányablakban bejelentkezik oda, ahol majd szavazni is fog. Ilyen regisztráció ma is van, ha nem a lakóhelyed szerinti automatice neked kiosztott körzetben akarsz szavazni.
Na erről a ""problémáról"" kb. ennyit. Amennyiben ezzel beéred. (???)
Mondok egyet-kettőt. Amikor regisztrálsz jelölhetsz is. Azaz nincs koppintgatós cédulás hókuszpókusz. Nem zaklat az X db párt otthon, még ha mi magyarok alapvetően vendégszeretők is vagyunk, azaz szívesen fogadunk idegeneket az otthonunkban.
Másik ami még a pakliban van. Szülő regisztráltathatja a 14 év fölötti, de 18 év alatti gyermekét. (Ausztriában tudtommal 15 év a korhatár, ami jogos is, hiszen a saját jövőjéről is dönt azáltal, hogy mire letelik a 4 éves ciklus már 19 éves lesz.)
""Hátrány."" Több aktivitást igényel a választásra jogosultaktól. Előny. Nincs fölös postaköltség. Az idő persze pénz. Ezt a választópolgároktól veszik el.
Ami meg azt illeti. Ha kiépül a kormányablak rendszer, oda este nyolcig lehet menni. Nem von el munkaidő alapot.
Nem egy kollégám van, aki itt Budapesten dolgozik és csak hétvégente jár haza az ország másik végébe. Egy regisztrációhoz szabadságot kell majd kivenni...... tudom, ennyit érjen meg az ország sorsa. Persze, meg is érne, HA LENNE ÉRTELME! De a választói névjegyzékkel kombinálva tök fölösleges.
"És nem mellékesen postaköltségek tekintetében az azoknak szóló küldemények, akiknek esze ágában sincs és sosem volt elmenni szavazni az igazi pénzpazarlás."
De kunzuttációs biszbaszt küldeni nekik az nem pénzpazarlás?
És ha egyszer úgy dönt, hogy mégis elmegy szavazni?
Ráadásul ebben az országban nem szokott jó ómen lenni az, ha valakiről a hatalom nyalvántartásba veszi, hogy szarik a hatalomra.
Sejthető volt, hogy nem erre fogsz a beírásából reagálni: "És nem mellékesen postaköltségek tekintetében az azoknak szóló küldemények, akiknek esze ágában sincs és sosem volt elmenni szavazni az igazi pénzpazarlás. És a Te adóforintjaidból is." :)
"A határontúliaknak (lehetnek 2014-ben majd 8-ad annyian mint az idehazaiak - tudom ők ugye ne is szavazhassanak!!) mindenképpen regisztrálniuk kell. (Nincs lakcím az útlevélben.) Nekünk is*. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek."
Nekünk viszont van a lakcímkártyánkon, tehát felesleges regisztrálni.
A határontúliaknak (lehetnek 2014-ben majd 8-ad annyian mint az idehazaiak - tudom ők ugye ne is szavazhassanak!!) mindenképpen regisztrálniuk kell. (Nincs lakcím az útlevélben.) Nekünk is. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek. A szavazásra is. Aki szavazni akar ennyit tegyen meg! Légyszi Te is! Jó!?
És ne óbégassá mán itt személyeskedve!
"Szánalmas ahogy minden baromságot körbelihegsz, csak hogy ajnározhassad ezt az eszement ötletet."
"A posta olcsóbb, biztosan. És a postásoknak sem kopik föl az álla."
A posta olcsóbb annál, hogy nincs is postaköltség? Továbbá munkahelymegőrzési szempontból valszeg a postások álla azért nem kopik fel, mert 4 évente jó sok küldeményük van.
Ami meg azt illeti. Ha kiépül a kormányablak rendszer, oda este nyolcig lehet menni. Nem von el munkaidő alapot. (Bár munka is lenne rengeteg.) Időt elvon a polgiktól, kb. 2x-resére emelve a szavazásra ráfordított időmennyiséget. És nem mellékesen postaköltségek tekintetében az azoknak szóló küldemények, akiknek esze ágában sincs és sosem volt elmenni szavazni az igazi pénzpazarlás. És a Te adóforintjaidból is.
Gondolom akkor kialakult az ítéleted a regisztrációval kapcsolatban. Tovább lihegtem körbe ezt a témát. Szinte már körbecsaholtam. :-))