A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Mérnökök meg informatikusok között is van rengeteg agyhalott idióta, aki halálig tud sértődni, ha valaki kritizálja a "munkáját", és felhasználóként nem elégedett azzal a szarral, amit eléhánynak. Ilyenkor jön elő mindig az a patkány fennkölt informatikus stílus, hogy mindig a "júzer" a hülye, Jóska bácsi tessen megtanulni, hogy ez már nem gőzmozdony, ez már a fenenagy 21. századi okoslószar, ahol 23 pixeles kamera van, mert az sokkal trendibb, mint az ósdi szabadszemmel való tekingetés. Haladni kéne a korral. Igaz, hogy szar, de legalább "modern", aztán kuss van.
Minden másra ott az ajtó...tegnap volt utoljára hogy az oldalfalon elakadtam a kiálló kezelőszervekbe, amit talán 100-ból ha egy mozdonyvezető használ és fékeztem egy nagyot a váltókörzetben, kiinduló állomásból kijárva. Egy 1950 tonnás vonattal, szakadó esőben, jó csúszós síneken, mert ugye ki akartam még egyet hallgatózni, nincs e valami rendellenesség...
Ilyenkor minden Vectron tervezésért felelős nagyon csuklik...
Nem értem, hogy lehetett ennyire nagyon rossz vezetöállást kreálni, minden szempontból egy totális katasztrófa.
Én olyat láttam ahol a peron végén, ahol megáll a vonat, van nagy tükör, amin látja a mozdonyvezető a peront, söt újabban hatalmas kijelzők vannak, amik több kamerával mutatják neki a vonatát. Mondjuk itt pont olyan vonat jár aminek van ablaka és sok öreg mozdonyvezető megszokásból továbbra is ablakon kinézve figyeli az utascserét.
Aztán távolsági vonatokon van olyan, hogy a kalauz zárja az ajtókat, majd küld jelzést telefonon a mozdonyvezetőnek, hogy az ajtókat reteszelheti, és indulhat tőle
Igen, abban a szerencsés estben ha éppen müködik, ugyanis az egyik legismertebb gyári hibája hogy hol egyik oldal nem müködik, hol az oldalt nem lehet váltani. Aztán van amikor müködik, csak éppen minek, mert nem látod benn a vonatot, vagy sötétben csak hangyákat látsz, vagy vagy vagy...Egy dologra szoktam csak használni, nézem mikor ér előre az ember a fékpróba során, hogy aztán nyitott ajtó mellett tárgyaljak vele amikor hozzám ért...
Én arra lennék kíváncsi, hogy miben más azoknak a vasutaknak az utasításrendszere ami egyáltalán lehetővé teszi a tükör és oldalablak nélküliséget? Mert régen is voltak ilyen mozdonyok szépszámmal. A régi Szlovák mozdonyokon pl. tükör egyáltalán nincs, de több járművön még olyan oldalablak sem ami egyáltalán értelmessé teszi a meglétét.
De még az olyan lehúzható ablak is viszonylag ritka sok gépnél ami lehetővé teszi kihajolva a mozdony kezelését mint nálunk, amit megjegyem, hogy egy rendkívül hasznos dolog, akár egy tolatási mozgásnál a jelzések megfigyelése okán, vagy egy zsúfolt peronon, amikor kétséget kizáróan meg kéne tudni győződni, hogy menesztenek (sic!) vagy csak az utas integet.
A kamerákkal nincs tapasztalatom, de biztos vagyok benne, hogy a színvisszaadása sötétben rossz. Pedig nagyon nem mindegy, hogy az utas integet a telefonjával, vagy a forgalmista, vezetőjegyvizsgáló a zöldszínű lámpájával.. Tehát itt sem a biztonság felé megy a fejlődés.
Így van, nem képes pótolni a visszapillantó tükröt egy mozdonyon (motorvonaton szódálval elmegy, amíg csak annyit kell látni benne, hogy abbahagyták-e már a népek az özönlést, illetve előnye, hogy több kamera képét látod egyszerre).
Más kérdés, hogy számos vasúton remekül elvan tükör nélkül is.
De semmiképp sem hagyatkoznék a kamerákra, ha jelzést kell megfigyelni.
Traxxon, vektronon én is kinézek az ablakon/ajtón, ha kell.
Már egy jópár közúti villamoson sincs tűkör, csak kamera. A másik: a Szerb mozdonyvezető mit tippelsz, mit lát 200 km/ó-nál oldal irányban azon az 1 négyzetméteren? (csak egy példa)
A jómúltkor Visegrádon vártam a flirtet utazván a nyugatiba, de előtte odaért a Prága - BP.nyugati pu. IC. Már nem emlékszem hogy traxx vagy vectron volt, de a mozdonyvezető szó szerint az ajtón kiállva figyelte a kaller induló jelzését.
Én ugyan nem vagyok mozdonyvezető, csak egy mérnök, aki vett már részt siemens állásinterjúkon, meg kapott is tőlük ajánlatot itthon is, sógoroknál is.
És határozottan ugyanaz a véleményem, hogy egy mocskos fillértoszó patkány társaság az egész, rohadjon meg ott ahol van.
Egy kalap sz a vectron konyhája ablak nélkül; nem megszokható. Felszállsz, elvezetsz, leszálsz, élvezet az semmi. Pár napja sziliztem kicsit, csodálkoztam hogy oldalra is van külvilág. Nagyot spóroltak. Arjon sünt a Siemens ezzel a ossal.
A vectronokon miért nincs oldalablak a vezetőálláson? Hogy lát hátra a mozdonyvezető ha nincs visszapillantó tükör(mondjuk a TRAXX-okon sincs)? Nem kellemetlen így vezetni, hogy oldalra nem látni semmit? Eléggé el van zárva a mozdonyvezető a külvilágtól, mert az előre néző ablak(szélvédő) is elég szűknek tűnik a fotókon.
A magyarokhoz kiadott sz@rcsi, a csehszlovak meg nekem tul van bonyolitva, sehol egy leiras valami orthodox nyelven es egyfolytaban veszfekez, ugyhogy a kezembe vettem az iranyitast.
Open Railshez 3D vezetőállás? Az nagyon jó lenne, mert a jelenleg legjobb msts-rw-cz-s csak a cseh OR alatt működik, én meg azt nem szeretem. Igaz, hogy átgányoltam már magamnak az övéket a sima OR-re, de azért egy vadonatúj 3D-s nagyon király lenne.
Vezetoallasrol lenne szüksegem jo felbonatsu fotokra, foleg amiken a kepernyok, az asztal matricai a kapcsoloknal stb. jol latszanak. Openrails-hez keszitenenk a vezetoallast. Mellekeltem egy fotot a jelenlegi allapotrol.
Nagy segitseg lenne.
(Persze olyan is jo, aki jar vele Sopronban es felengedne fotozni :))