“Nálunk minden motor maximum 100 lóerős lehet, még ez az (eredetileg 203 lóerős) ZZR1400 is!” – mutatja a francia srác a motorját Bastia kikötőjében. “Én ezt Belgiumból hozattam, hogy az eredeti, kétszáz lóerős változatot vehessem meg, de közúti ellenőrzéskor ráfaraghatok, ha Franciaországban közlekedem vele…”
Ha elfogadják a szabályozást, Magyarországon is ez a faramuci és értelmetlen rendszer fogja "szabályozni" a száguldó kétkerekűeket.
Újabb értelmetlen látszatintézkedés, ami a baleseteket nem csökkenti, de kiválóan alkalmas az ellentétek szítására.
Nem az a baj, hogy az adott gépjármű hallható, azaz hangja van. Az sem baj, hogy jellegzetes hangja van.
Engem az bánt (és talán még néhányezer embert, aki nem süket és nem motoros), hogy egyes motorok (nem a többség) hangereje rémisztően hangos, másképp fogalmazva sokszorosa az adott útszakaszon megszokott zajterhelésnek.
Jellemzően ez a lámpától lámpáig gyorsuló példányoknál fordul elő.
Ha a szabályozás nem korlátozza a hangerőt, vagy enged olyan hangerőt, amitől nem csak az egyéves és a 90 éves rottyant a nadrágba, hanem a 30 éves is, akkor rossz a szabály.
Nem lakom autópálya mellett. Sajnálom is azokat, akik ott laknak.
Csak azért írtam autópályát, hogy legyen alternatíva, nehogy egyes motortulajdonosok feltegyék azt a kérdést, hogy "Béluskám, hol száguldozzak nyélgázon, ha nem a nagykörúton?"
Sosem volt motorom, nincs is A-s jogsim, egyszer vezettem az öcsém 250-es TS MZ-jét (26LE), de biztos nagy élmény lehet egy 150LE-s motor, ebben nem kételkedem.
Szívesen kipróbálnám egyszer azt a gázreakciót, de egészen biztosan meg is ölném vele magam még azon az úton.
az 1500 kiló esetén nem tétel a hetven kilós vezető, de egy kétszáz kilós motoron két nyolcvan kilós ember (és a csomagjaik) az már 100% os súlynövekedés.
Azokat mondtam, amikor full vétlen voltam (és hirtelen eszembe jutott, mert 20év és pár 100ezer km nincs mindig az ember előtt teljességében).
Egyébként egy tucat barátom halt meg balesetben (Kalóz Misit azért említettem, mert vele még lehet beszélni), akik közül kb. fele vétlen volt, volt megosztott felelősségű is, és 100%-ban hibás is. És műszaki okból bekövetkezett is)
Amikor tudom, hogy volt olyan: a műszaki szakértő hülyeséget mond, vagy a helyszínelő rendőr egy másik féknyomot mér és ez is benne van a statisztikában...
élni, és élni hagyni, tudod. attól, hogy neked hangosnak tűnik, a motorok nagy többsége gyári, vagy "E" jelzésű utángyártott dobbal rendelkezik, vagyis az a hang ami kíséri, teljesen szabályos.
gondolom nem autópálya mellett laksz, ezért száműznéd oda a motorokat... csodaszép gondolat.
a gyorsulásra nem érvényesek a szabályok, mivel nincsenek ilyenek a magyar kresz-ben. az, hogy jobban gyorsul egy motor, mint egy autó, az maximum irigységet generál, de nem sért semmit.
a sportmotorok pedig (csakúgy, mint a sportautók) az utcai közlekedés részei, még ha a magasabb zajterhelés, és a meglepően jó gyorsulás miatt egyesek nehezményezik is a jelenlétüket.
Hát hogy is ne nehezményeznék.
Ugyanis attól függetlenül, hogy kerékpáron tekerek, autóban ülök, vagy a lakásban vagyok (jó alaposan becsukott ablakok mögött) a szívroham kerülget a hirtelen zajterheléstől, amikor ezek a barmok versenypályának használják a körutat.
Magyarul mondom, hogy tiszta legyen: ezek a sportmotorok kihúzatva borzasztó hangosak. És ha a teljesítményt nem is, a zajterhelést bizony marha szívesen korlátoznám valami valószínűtlenül alacsony értékre. Hadd hulljon a férgese. Igen, essen ki a szarul beállított robogó és a direkt utógyújtásos chopperes is.
Elnézést kérek, de tudomásom szerint a város egyik fő célja az, hogy emberek éljenek benne. És aki szándékosan (saját élvezkedése céljából) akkora zajt kelt, ami már-már egészségkárosító hatású, arra bizony béklyót kell rakni.
Autópályán ill. versenypályán száguldozhat. Ott elfogadott a zaj.
"Egy igyzi versenymotor olyan gyorsulásra képes, amire nincsenek felkészülve a városlakók,"
nem is kell, hogy felkészüljenek, ugyanis a versenymotorok rendszerint a versenypályán (pl. hungaroring) közlekednek, nem a városban.
a sportmotorok pedig (csakúgy, mint a sportautók) az utcai közlekedés részei, még ha a magasabb zajterhelés, és a meglepően jó gyorsulás miatt egyesek nehezményezik is a jelenlétüket.
ezt így nem tudod viszonyítani, mivel jellemzően más liter/LE aránnyal dolgoznak a motorok.
arról nem beszélve, hogy egy nagy túramotor (pl. Goldwing, menetkészen, utasokkal kb hét mázsa) mozgatásához fizikailag is szükséges a több mint 100 lóerő, hiszen pont az a lényege a stílusnak, hogy ne kelljen halálra pörgetned a motort.
A megmaradt lábak (és életek ...) száma és a motor teljesítménye közötti összefüggés a statisztikákat nézve valószínűleg mégiscsak szembemegy a barátod esetével.
Arról nem beszélve, hogy a korábbi Yamahája valószínűleg hozzászoktatta az űrhajós-gyorsulásokhoz - amiért nem a tetűlassú chopper a felelős. (De a Yamaha sem ...)
Ha autóval megyek, és a motoros kilő előlem, azzal semmi bajom
Amíg előled lő ki, addig nem is lesz bajod. Majd ha mögüled/mellőled, akkor igen. És vérig leszel sértve, mert nem számítottál rá. Ő pedig azt fogja mondani, hogy "Másold be légyszíves a KRESZ azon rendelkezését, amely előírja, hogy motorral hány másodperc alatt szabad elérnem az adott útszakaszon érvényes sebességkorlátozás értékét..."
Aki nem motoros, az nem arra számít, hogy valaki kilő az utcán, hanem hogy közlekedik. Aminthogy a közúti közlekedésnek épp erről is kellene szólnia.
Másold be légyszíves a KRESZ azon rendelkezését, amely előírja, hogy motorral hány másodperc alatt szabad elérnem az adott útszakaszon érvényes sebességkorlátozás értékét... Gyanítom, hogy ez nincs megszabva, ha 90-nel megyek országúton, akkor tökmindegy, hogy azt a sebességet 3, vagy épp 13 másodperc alatt érem el... (Szerintem például kifejezetten balesetveszélyes, amikor hosszú másodpercekig bénázik az autók előtt/között az 50 köbcentis műanyag robogó vezetője, mire eléri a forgalom sebességét. Ha autóval megyek, és a motoros kilő előlem, azzal semmi bajom, de gyűlölöm a robogósokat, akik minden egyes pirosnál elém furakodnak hogy aztán a zöldnél ott kacsázzanak kikerülhetelenül a belső sávban)
A fék?Az fogja megmenteni, nem a te életedet?Mert az senkit nem érdekel, hanem amikor majd a vizes úton megcsúszol és megölsz vkit a szembejövő oldalon.
Autósoknál is ugyanez az emberi baromság van:majd megfogja az ABS-em!
Láttam már motorost elesni nem egyet ne aggódj, kutyagumit nem ér a féked.
Összetettebb a probléma.Véleményed is helyes, de kellene minden megyében egy hungarioring pálya és a 100LE felettieket csak ott engedném használni és lakás/telephelyig.Aki ki akarja élni magát fizessen a ring pályahasználatáért ahol ott lenne az elsősegélynyújtó hely is, ha mégse akar megdögleni és meggondolja magát kérhet elsősegélyt.
Közútra 100LE fölött kuss!Minek?Ilyen sebesség korlátok mellett?Csak a többi közlekedő életét,biztonságát veszélyezteti, mert nem számítanak az összes többi forgalomban részt vevők a hirtelen felbukkanó motorosra.
Utasszállítást is letiltatnám 100LE fölött,feleljen mindenki csak a saját életéért(mert még arra sem tud vigyázni)