Keresés

Részletes keresés

Tolatós Jani Creative Commons License 2011.06.14 0 0 235

A tömegközlekedés tarifáit 15-30%-al "szokták" drágítani évente.

Akkor mi is az az 5%?

Előzmény: Kannaváró (231)
Tolatós Jani Creative Commons License 2011.06.14 0 0 234

Úgy tudom már van útfennntartásra adó a 100ftelőállításiár-380ftbenzinkútiár közötti összegben?

Ezért is nem lehet pl sütőolajjal üzemeltetni az autót mert akkor is koptatja az utat aza az autó.Bár meg lett már állapítva, nem a személyautó koptaja az utat, hanem az időjárás,a hőmérsékletváltozás+víz.

Előzmény: Kannaváró (230)
Bogoj Creative Commons License 2011.06.14 0 0 233

ugye ezt nem mondod komolyan?

nem az egyéni közlekedés olcsó, hanem a tömegközlekedés drága a minőségéhez képest...

Előzmény: Tarkabarka fajta szarka (59)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.14 0 0 232

Csakhogy a tengelyterhelés okozta útkárokat nem így kell tervezni. :)

Előzmény: Mr Paul Inka (220)
Kannaváró Creative Commons License 2011.06.14 0 0 231

Ez megy itt, wazze. A MÁV húsz év alatt kétbillió (kétezer milliárd) Ft állami támogatást tapsolt el, de azért a többi közlekedési módot drágítsuk:

 

http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/vonzobb-a-vasut-ha-dragabb-az-auto-351047

 

Vonzóbb a vasút, ha drágább az autó  

|Utolsó módosítás: 2011. 6. 14. 05:00| 

Vállalatok ť Közlekedés  

Csak úgy tehető versenyképessé a közösségi közlekedés az egyénivel szemben, ha az utóbbit megdrágítják – jelentette ki Lantos Csaba , a MÁV igazgatósági tagja egy szakmai fórumon. Javaslatai szerint első lépésben a közúti szektort kell 2014-ig önfinanszírozóvá tenni, mert ez ma nettó 140 milliárd forint költségvetési hiányt okoz beruházások nélkül. Ehhez be kell vezetni a használatarányos, elektronikus útdíjat, el kell törölni a magánautó-használat munkáltatói támogatását, és megengedni, hogy a munkáltatók további közterhek nélkül vehessenek dolgozóiknak közösségi közlekedési bérleteket. Lantos szerint ötszázalékos áfakörbe kellene sorolni a helyközi vasúti és a helyi tömegközlekedést, és e körben 30 százalékos tarifacsökkentést végrehajtani. VG
 

Kannaváró Creative Commons License 2011.06.13 0 0 230

"Az útadóztatás egyetlen célja csak egy dolog lehet. A működésének és állagmegőrzésének a finanszírozása."

 

Szerinted.

Az útadóztatásnak egyetlen célja van: a közlekedők lehúzása. Aztán, ha valahonnan kerül pénz valamiféle állagmegóvásra, az tiszta haszon, de ha nem, úgy is jó.

Előzmény: *Alex Raps (219)
Guybrush Threepwood Creative Commons License 2011.06.13 0 0 229

Felmart felső aszfaltréteg és mindenbe belekötő közlekedési rendőrök várták az autósokat az 1-es úton...

Előzmény: horex (226)
Kovács szaki Creative Commons License 2011.06.13 0 0 227

Bocs, és kösz a javítást!

Előzmény: Fradista Utazó (223)
horex Creative Commons License 2011.06.13 0 0 226

Mintha lett volna valami kényszerités/elterelés is,  hogy azon auton  menjenek H.halomra

Előzmény: Fradista Utazó (223)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 225

Ez így volt. Én 1600 Ft-os díjra emlékszem de ez nem releváns. :)

Előzmény: Fradista Utazó (223)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 224

Azt az autópályát 1995-ben adták át és majdnem csődbe is ment (éppen a magas útdíj miatt), amikor is 3,5 év után visszakerült állami kézbe és az útdíjak ekkor le is csökkentek a felére.  

Előzmény: Kovács szaki (222)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.06.13 0 0 223

Itt kihagytál egy nagyon fontos tételt. A Győr - Hegyeshalom szakasz kezdetben egészen durva díjjal ment, mert nem csak a fenntartást, de a megépítésre felvett bankhitel törlesztését is ebből kellett finanszírozni (az állam nem adott pénzt az építéshez, csak koncessziót). Ha jól emlékszem, egy Győr - Hegyeshalom út 1.700 forintba került, ami egy ekkora útért még ma is horrorisztikus árnak tűnik, hát még a tizenöt évvel ezelőtti árszínvonal mellett.

Aztán, mivel senki nem ment az autópályán, az üzemeltető cég csődbe ment, és átkerült az autópálya állami kézbe, jóval alacsonyabb díjakkal, akkor kezdett rámenni a forgalom.

Előzmény: Kovács szaki (222)
Kovács szaki Creative Commons License 2011.06.13 0 0 222

Ha emelik az árakat, az emberek többsége autópálya elkerüléssel reagál. De én úgy láttam, hogy ez egy ideig-óráig tartó dolog. Amikor megépítették és fizetös lett az M1-es Györ és Hegyeshalom közötti szakasza, én Györben laktam. Emlékszem, hogy a fizetös autópálya 1-2 évig nagyon üres volt, mert csak a külföldiek mag a kamionok jártak rajta. Aztán lassan, de biztosan megindult a forgalomemelkedés és most már kevesen járnak a párhuzamos országutakon. Persze, ha valamin spórolni kell, akkor ezen könnyü, de akkor azt is bele kell kalkulálni. hogy dupla annyi idöt vesz igénybe a lakott területeken való áthaladás és ez sok embernek hosszabb távon még nyügösebb, mint a fizetés.

Előzmény: *Alex Raps (218)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.06.13 0 0 221

Figyelj, teljesen egyértelművé tették az első pillanattól kezdve, nem is tagadták (holott a mostani kormányra ez amúgy jellemző), hogy ez egy megszorítás, egy adó, ami nem útfenntartásra akarnak fordítani.

Előzmény: *Alex Raps (211)
Mr Paul Inka Creative Commons License 2011.06.13 0 0 220

Egy kamionra,kb.30 tonna cucc fér fel.

Ha,elosztom 10 ezerrel,kb.3 kg cucc jön ki perkop.

Már csak a szállított,teheneket,birkákat,autókat,egyéb árukat kellene,3kg-os dobozokba berakni.

:)))))))))))))))

 

Előzmény: *Alex Raps (218)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 219

Az útadóztatás egyetlen célja csak egy dolog lehet. A működésének és állagmegőrzésének a finanszírozása. 

Előzmény: Kannaváró (216)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 218

"Szerintem azért, mert ez egy nagyon könnyen beszedhetö és ellenörizhetö adó, ha kell a pénz a költségvetésbe, az autósok mindig kéznél vannak. "

 

Értem én. Viszont a logikázásból kimaradtak megint a kontraproduktív hatások. Ugyanis ha bevezetésre kerül a kilométerenkénti x Ft-os ár akkor valószínűleg én is át fogok menni az ingyenes főutakra. Most még a fogamat szívva megveszem a 40 eFt-os éves autópálya bérletet, de a kilométerenként számított díj csak arra jó, hogy eltereljen egy környezetszennyezőbb megoldás felé. Megint érvként kívánom felhozni, hogy belőlem 10 ezerre van szükség ahhoz, hogy anyit rongáljak a közúton mint egy db kamion. 

Előzmény: Kovács szaki (215)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 217

Jó legyen. Ez 50 kamion által okozott útrongálás öszesen. Nem tudom te hogyan vagy vele, de én csak a nulláson 10 perc alatt többet látok. :) 

Előzmény: Fradista Utazó (214)
Kannaváró Creative Commons License 2011.06.13 0 0 216

"Ès ez neked komolyan logikus?

Kap az ürge Magyarországon egy szar szolgáltatást kevés és rosszul karbantartott úttal, viszont fizessen érte sokat???"

 

Abszolút.

Az a te bajod, hogy logikát keresel ott is, ahol nincs.

Nem szolgáltatásért szedjük a pénzt, hanem jogcímen. És annyit, amennyit nem szégyellünk.

Előzmény: Kovács szaki (207)
Kovács szaki Creative Commons License 2011.06.13 0 0 215

miért kell kitalálni ostoba módon egy jövőbeli emelést?

 

Szerintem azért, mert ez egy nagyon könnyen beszedhetö és ellenörizhetö adó, ha kell a pénz a költségvetésbe, az autósok mindig kéznél vannak. A feketézésre, adócsalásra egy jól megszervezett útadónál kevés esély van.

Előzmény: *Alex Raps (211)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.06.13 0 0 214
A budapesti agglomerációban kb. 500 ezer gépkocsi mozog hétköznap.
Előzmény: *Alex Raps (211)
Kovács szaki Creative Commons License 2011.06.13 0 0 213

A nem lehet és a nincs rá szándék között hatalmas a különbség.

A metro és a HÈV összehangolása természetesen lehetséges, söt kívánatos. Ùgy nem lehet, hogy ugyanazon a sínen járnak, de rengeteg példa van arra Európában, hogy a HÈV a nagyvárosi közlekedés része, a metróval közös belvárosi állomásokkal, egy percet igénybevevö átszállással, teljesen összehangolt menetrenddel....

Előzmény: Kannaváró (210)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 212

Kúlcsszó. :)

Előzmény: Kannaváró (210)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 211

Úgy gondolom én is hogy már most is magas, de ha ez az ára a fentartásnak - amelyről látom hogy legalább az autópályáinkon jól működik - akkor rendben. Maradjon. Én csak azt nem értem hogy miért kell kitalálni ostoba módon egy jövőbeli emelést? Mindenki tudja hogy 1 kamion úthálózat rongálása megegyezik 10 ezer szgk-éval. Szerintem naponta nem mozdul meg ennyi szgk. az agglomerációban összesen. Viszont az egészen biztos, hogy több ezer kamion tapossa az útjainkat. 

Előzmény: Kovács szaki (207)
Kannaváró Creative Commons License 2011.06.13 0 0 210

Na éppen erre akartam kilyukadni. Hogy most órákig sorolhatnám, hogy miért nem lehet, de legyen elég annyi: nincs rá szándék.

Előzmény: *Alex Raps (208)
Kannaváró Creative Commons License 2011.06.13 0 0 209

"Mondhatnám erre azt is hogy az osztrákok meg kevesebben vannak. :)))"

 

Ez is igaz. Az osztrákok kevesebben vannak, nekik kevesebb adó is elég.

Ráadásul feléjük többen is járnak.

 

Mi többen vagyunk, kevesebb az útunk, kevesebben járnak erre, tehát azt, aki mégis erre téved, jól ki kell fosztogatni.

Útonállás.

Előzmény: *Alex Raps (205)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 208

Párizsban és Berliben lehetett. Utóbbiban 80 évvel ezelőtt is. Minden csak akarás kérdése.  

Előzmény: Kannaváró (204)
Kovács szaki Creative Commons License 2011.06.13 0 0 207

Nálunk lényegesen kevesebb az út, ezért kell sokkal magasabb útdíjakat szednünk

 

Ès ez neked komolyan logikus?

Kap az ürge Magyarországon egy szar szolgáltatást kevés és rosszul karbantartott úttal, viszont fizessen érte sokat??? Nem fordítva lenne ésszerü?

Pl Ausztriában, ahol a földrajzi adottságok miatt az autópályahálózat kiépítése technikailag nagyon nehéz és költséges (viaduktok, alagutak sora) volt, a  személyautók kevesebbet fizetnek mint Magyarországon, ami alapvetöen egy sik terep? Csak azt ne mondd, hogy a beszedett magas magyar díjakat az úthálózat gyors fejlesztésére fordítják, mert nem nagyon látszik...

Előzmény: Kannaváró (202)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.06.13 0 0 206

Ezt hívják úgy, hogy S-Bahn, vagy RER, vagy Cercanías. Budapesten 360 millióért egy Főmterv nevű vállalkozás egy kétszáz oldalas tanulmányban levezette, hogy ezt valamikor 30 év múlva érdemes megépíteni Budapesten. Ezzel a megállapítással én speciel már ingyen sem értek egyet, de hát engem nem kérdezett senki.

 

Pár működő példa, csak mutatóba, ha valakit érdekel:

http://attus.hu/index.php?page=Munchen:_a_metroba_oltott_vasut

http://attus.hu/index.php?page=S_Bahn_a_Majna_menten

http://attus.hu/index.php?page=Kozeli_helyeken

Előzmény: *Alex Raps (203)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 205

Bocsáss meg, de ez hülyeség. :) Mondhatnám erre azt is hogy az osztrákok meg kevesebben vannak. :))) A magyarországi autópályák rendkívül jó állapotúak és nagyon jó színvonalon is tartják karban. Ha nem lenne elég a jelenlegi matrica bevétel akkor miből tennék ezt most is?

Egyszerűen csak arról van szó hogy az autózás az államigazgatás szemében a lehúzás legjobb helyének tűnik, pedig korántsem nem az. Kezdve a gépjármű beszerzést ostobán terhelő adókkal (amelynek kizárólagosan oka a szlovák rendszám és nem a kommunikált adócsalásé) és az emelkedő üzemanyagár (az oktondi módon emelt üzemanyag adójának adóemelésével egyetemben) tökéletesen megmutatta a dolog kontraproduktív hatásait az utakon csökkenő forgalomban*. Szóval Mi büszke magyarok jók vagyunk abban, hogyan tegyük élhetetlenné a saját hazánkat egy olyan világban ahol ezt semmi sem indokolja. 

 

*csak egy igazán sötézöld mondja erre, hogy haleluja

Előzmény: Kannaváró (202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!