Azt tapasztalom jártamban, keltemben az ország útjain, hogy ha másban nem is jeleskednek derék rendőrségünk kamerákkal felfegyverkezve lesben áll, háromlábúval, lesben áll fedett autóból, lesben áll rendőr autóból. Persze mindig a legeslegaljasabb helyeken: faluvégi utolsó háztól 200 méterre lévő település vége táblánál, megtévesztő félreérthető módon kitett sebességkorlátozó táblánál és általában olyan helyeken ahol pár kilóméteres sebességtúllépés senkit nem veszélyeztetne. Szükségük van rá hiszen elvonták a költségvetési támogatásuk nagy részét és a büntetési biznisz mint tudjuk már húszmilliárdos nagyságrendű. Ez pedig az ő bevételük lett. Sajnos ez egy ilyen ország. Ki van adva, hogy a költségük jelentős részét büntetésekből kell fedezni. Ezt tükrözik a valóságtól elrugaszkodott tarifák is. Valamint az, hogy szinte csak fondorlatos helyeken jelennek meg, mert egyre többen betartják a hülye helyeken is a szabályokat ugye a bevételt meg növelniük kéne. Betöréses ügyekben már nem ennyire buzgók.
Azt kell leginkább szem előtt tartani, hogy amikor a "rendőrségnek" ír az ember egy fellebbezést, akkor nem a haragját kell kitöltenie, hanem frankó levelet kell írnia szépen igényesen megfogalmazva, kellő tisztelettel és méltósággal, határozottan. A fellebbezést papírforma szerint a "rendőrség" kapásból elutasítja, viszont továbbküldi a bíróságnak, ami már vevő lesz a szempontjaidra. Az ilyen levelet, bár a "rendőrségnek" címzed, gyakorlatilag a bíróságnak írod.
Én azt tapasztaltam, hogy a bíróságon zemberek dolgoznak, akik sokkal fogékonyabbak a zemberek szempontjaira, mint a rendőrség vonalasságára. Persze ez a tapasztalat hosszú évek során alakult ki, nekem is meg kellett tanulnom normális hangnemben, releváns tényekkel megspékelve előadnom kifogásaimat.
Bár ha ott tilos parkolni, akkor a parkolási pótdíj nem jogos, akkor viszont egy tilosban parkolás miatti bírság lehet esedékes. De lehet, hogy nem jól értelek. Mindenesetre ha szabályt sértettél, és kaptál egy párezres büntetést / pótdíjat, akkor nullszaldón vagy mindent összevetve, én ebbe nem ölnék energiát. A hülye táblák felülvizsgálatába viszont igen, mások érdekében is.
Nekem jogosnak tűnnek a bírságok, és kesze-kuszának a táblák, de ha így van, ha úgy, buszmegállóban nem parkolunk.
De ha jogtalannak vagy túlzónak érzed a bírságokat, akkor vidd bíróságra az ügyet (fellebbezés), nekem jók a tapasztalataim (nem úgy, mint a "rendőrökről").
Megbüntetett a rendőr este 7:50-kor a buszmegálló miatt.
A parkolóőr meg este 6 után mert nem volt parkolójegy...a parkolási cég arra hivatkozik, hogy éjszakai buszmegálló, tehát fizetni kell. A megálló meghatározása igaz, csakhogy a KRESZ ilyet nem ismer...
Napközben pedig vígan lehet rakodni, senki nem szól érte...
A parkolási zóna nyilván az egész uccára vonatkozik, de mivel a buszmegállóban nem lehet felfesteni parkolóhelyet, az nyilván nem esik bele, mert ott megállni is tilos, tehát a parkolóőrnek semmi köze sincs hozzá.
Előző alapján az buszmegállóra a várakozni tilos, és a rakodóterület nem vonatkoztatható, amennyiben a 25 m a megállóba esik, akkor ott se megállni, se rakodni nem lehet. Ez esetben ez a tábla úgy hülyeség, ahogy van.
indokolatlannak érzett szabályozást éppeszű ember nem visel el hosszú időn keresztül
normális országokban ezt kék azaz ajánlott sebesség táblával jelzik és te eldöntheted döngetsz rajta futóművet kockáztatva vagy poroszkálsz mint a birka mig mások mutogatnak
Megpróbáltam az ominózus napon visszaútban, végig 50-el jöttem a 14km-es szakaszon, közben megszámoltam, oldalanként 20 azaz 40 tábla van kitéve 50-es tiltótáblával, néha a kátyú kiegészítő táblával, néha anélkül. Minden autó megelőzött, köztük egy megkülönböztető jelzés nélkül haladó mentő is, és a mellém érő sofőrök némelyike jelentőségteljesen kopogtatta a homlokát a mutatóujjával, míg mások kérdő mozdulattal érdeklődtek, hogy mi a bajom?
Be kell tartani a szabályokat, akkor nem büntetnek meg!
Ennyi a titok nyitja...
ez nagyon leegyszerűsített interpretálása a valóságnak
úgy hülyeség ahogy le van írva
mert barátom eleve csökkent a szabálysértések száma ezért csőbehúznak ahol csak tudnak
tipikus esete a hosszantartó, jó útra kitett sebességcsökkentő tábla extrém - mondjuk 40-es értékkel - ahol tíz kilóméter után beadod a kulcsot és gyorsabban fogsz menni
erre a végén várnak
nagyon birkának kel lenni, hogy valaki ezeket az indokolatlan korlátozásokat kilóméter hosszan elviselje
de hasonló eset a sárgalámpás szívatás meg a piros is
kár a szóért, büntetésre utaznak és ezért mindent meg is tesznek
Ez egy négyszámjegyű út gyér forgalommal, legfeljeb magamat veszélyeztethetem.
Az ominózus napon visszútban, megszámoltam a táblákat, végülis 40db lett oldalanként 20db. A tábláknak megfelelően, 50-el haladva, minden autó megelőzött, még egy megkülönböztető jelzés nélkül haladó mentő is. Vezetőik közül, mikor mellém értek, néhányan jelentőségteljesen a homlokukat ütögették a mutatóujjukkal, mások kezüket kérdő mozdulattal felemelve "érdeklődtek, hogy mi bajom van.....
az az út semmilyen érvényes magyar szabványnak nem felel meg közlekedésbiztonsági szempontból, Így aztán elég röhejes az autóst kizárólag gyorshajtás miatt felelősségre vonni közlekedésbiztonsági szempontból.
Ez igy logikus. Ha egy út csak korlátozottan alkalmas gépjárműves közúti kölekedésre, akkor helye van a sebességkorlátozásnak. Azt meg illik betartani, mert más is közlekedik és talán nincs nagy kedve egy olyan valaki miatt megdögleni, aki sajátosan felülértelmezi a KRESZ szabályait.
Erről az útról van szó. Az a tábla melyen engem bemértek, pont az utolsó tábla Orosházára menet, mely után kezdődik az a kb másfél kilométeres országúti útszakasz, amit síma és teljes bitumen burkolattal láttak el Orosházáig, így azon kátyú nincs, a átbla tipikus "kintfelejtet"t tábla, de gondolom ezen az útszakaszon illetékesek az orosházi rendőrök, és mint írtam, naponta járok ezen az úton, jól ismerem...
Azt nem gondolom, de például felfesthetnének belőle néhány méter felezővonalat, mert az sincs, és úgy általában az az út semmilyen érvényes magyar szabványnak nem felel meg közlekedésbiztonsági szempontból, Így aztán elég röhejes az autóst kizárólag gyorshajtás miatt felelősségre vonni közlekedésbiztonsági szempontból...