Keresés

Részletes keresés

hirtelenszőke Creative Commons License 2011.03.22 0 0 3

Lemondott a Malév vezérigazgatója

2011. március 22., kedd 09:32 | 44 perce frissítve  Fotó: Földi Imre

 

Idén május 31-i hatállyal benyújtotta lemondását Martin Gauss, a Malév Zrt. vezérigazgatója – közölte kedd reggel a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., a Malév többségi állami tulajdonosa. A közlemény szerint Martin Gauss azért mondott le, mert nem tudtak megállapodni az új személyi alapbéréről. Erről azért kellett tárgyalni, mert az állami vállalatoknál a kormányváltást követően bérplafont vezettek be, márpdig az MNV "mind a saját munkavállalói, mind a rábízott vagyoni körébe tartozó gazdasági társaságok vezetői esetében követi a bérplafonra vonatkozó elvi szabályozást".

 

Az MNV közölte azt is: az állami vagyonkezelő a lemondást tudomásul vette. A távozó vezérigazgató május 31-ig aktívan részt vesz a Malév Zrt. irányításában.

 

Az elmúlt napokban a Malév egy másik vezetőjének, az elnökének a távozásáról jelentek meg sajtóhírek. A légitársaság azonban cáfolta, hogy Winkler János lemondana a Malév igazgatóságában betöltött elnöki posztjáról; a Malév-szóvivő azt mondta, ilyen kérdéssel nem foglalkozott a közgyűlés.

 

 

Martin Gauss 2009 áprilisában [1], a légitársaság akkori orosz többségi tulajdonosa, az orosz állam érdekeltségébe tartozó VEB Bank javaslatára került a Malév élére. A német szakember 1992-ben B737-es pilótaként kezdte légiközlekedési karrierjét a British Airways leányvállalatánál, a Deutsche BA légitársaságnál, és már 1995-től szerepet vállalat a légitársaság menedzsmentjében. 2004 és 2007 között a Deutsche BA nevű légitársaság cégvezetője volt, majd a Cirrus Airline élén állt.

 

Gauss a 2009-es érkezésekor azt mondta: "új irányra van szükségünk ahhoz, hogy a Malévet keresztül tudjuk navigálni a jelenlegi piaci krízisen [...] ilyen helyzeten már többször vezettem át sikerrel más légitársaságokat". A cég még abban az évben 150 fős elbocsátásról döntött, valamint arról, hogy a következő három évben további 300 embert küld el. A lapunknak 2009 őszén adott interjúban [2] azt mondta: már az érkezése évében 6 milliárd forintot spóroltak, és olyan, három évre szóló üzleti tervet készítenek, amely alapján 2012-re nyereségessé válhat a cég.

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/22/lemondott_a_malev_vezerigazgatoja/

imoT Creative Commons License 2011.02.17 0 0 2

na jó, de ami szíjgyártónak jár jogosan, az nem jár másnak, ezt is vegyük figyelembe

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.17 0 0 0

gyurcs0tány0k repülnek

Előzmény: tépettsörte (-)
tépettsörte Creative Commons License 2011.02.17 0 0 topiknyitó

A Malévnál tesznek a bérplafonra

 

A zuhanórepülésben lévő társaságnál kijátszották a kormány által elrendelt vezetői bérstopot

 

Bár Orbán Viktor miniszterelnök tavaly nyáron bejelentette, hogy a takarékoskodás miatt elrendelik az állami cégek vezetőinek bruttó kétmillió forintos bérplafonját, néhány vállalatnál számos kiskaput nyitnak ki, hogy kiegészíthessék a vezetők jövedelmét. Így van ez a Malév Zrt.-nél is, ahol a vezérigazgató hét jogcímen ötmillió forint körüli juttatásban részesül, amihez még hozzájön az ingyenes cégautó-használat is.

 A Malév vezérigazgatója ötmillió forint körüli juttatásban részesül (Fotó: Hegedüs Róbert)

 

Papíron ugyan egyik magyar állami vállalatnál sem több havi bruttó kétmillió forintnál a vezetők bére, de akár nyolcvanszázalékos prémiumot, ilyen-olyan átalányt és tiszteletdíjat is kaphatnak, amivel akár meg is duplázhatják ezt a jövedelmet.

 

A Malev.hu portál – a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi 122-es törvény alapján – közérdekű adatai szerint a Malév vezérigazgatója, Martin Alexander Gauss

bruttó kétmillió forint személyi alapbért,

harmincszázalékos repülési átalányt (600 ezer forint),

130 ezer forintos igazgatósági tagsági tiszteletdíjat,

hajózó napidíjat (ez az ő esetében 271 forint/eurós árfolyamon nettó 433 ezer forint),

szintén nyolcvanszázalékos vezetői prémiumot (1,6 millió forint),

havi háromszázezer forintos lakásbérleti hozzájárulást

és évi négyszázezer forintos cafeteriajuttatást kap,

ingyenes cégautó (VW Passat) használattal együtt.

 

Ha mindezt összeadjuk kiderül, hogy havonta több mint ötmillió forint jövedelemhez jut a vezérigazgató.

 

Szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy Martin Gauss nem hajózó állományú tagja a Malévnak, (hajózó személyzet a pilóta – a szerk.) tehát nem jár neki hajózó napidíj, sem átalány. Ez utóbbit azok kaphatják, akik menedzserpilóták (olyan pilóta, aki a légitársaság menedzsmentjének tagja – a szerk.), és ezzel az összeggel pótolják az általa elvégzendő irodai munkát.

Martin Gausst pedig nem pilótának vették fel, és ezt nem is tehetnék, mert a magyar légitársaságnál alapfeltétel az államilag elismert felsőfokú végzettség, azaz diploma (nincs tudomásunk arról, hogy Gauss ezzel rendelkezik-e vagy sem, az ezt firtató kérdésünkre korábban nem kívánt válaszolni), valamint a pilóták besorolási listáján sem szerepel, és vélhetően nem tartotta fenn jártasságát a légitársaság bármely géptípusára, amelyhez folyamatos repülési gyakorlat szükséges. S ha pilóta lenne a Malévnál, akkor sem kapitányi rangban, mert a besorolási listán még nem tarthatna ott, így nem járna a kapitányi napidíj sem.

Végezetül pedig az első számú vezetőket általában megbízási szerződéssel alkalmazzák, s ha ez Martin Gauss esetében is így van, akkor nem járna neki a cafeteria.

 

Hunyor Erna

 

http://www.magyarhirlap.hu/gazdasag/a_malevnal_tesznek_a_berplafonra.html

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!