Minden Pentax SLR, DSLR fényképező működésével felmerült technikai kérdést itt beszéljük meg! Ne OFF-oljuk szét a többi Pentax topikot. Jó fórumozást kívánok!
K3 és a K30 vázak már használatban vannak általam. Tehát ezek adott gépek. Lehet, hogy félre érthetően fogalmaztam. Bocsánat! A K30 váltotta a K100D Super vázamat.
koncertfotózáshoz azért beszereznék mellé valami nagyobb fényerejú af-os kistelét...
sigma 2,8/50-150et javasolnám első körben (én is azt használom táncra és nagyon szeretem), már ha lehetne kapni (már nem gyártják), vagy az újabbik OS-es 2,8/70-200as sigmát amit szintén nem gyártanak már, de néha ki lehet fogni ha figyel az ember. valamivel olcsóbban láttam legutóbb mint a 60-250et, 200 és 250mm látószöge között nincs sok különbség, viszont az egyblendényi fényerő sokat tud számítani ha szar fények között kell használni. kérdés hogy az időjárásállás mennyire fontos neked.
KS-2 vagy K-70 is odakerülhetne a megnézendők közé... a ks-2 szenzora kifejezetten szimpatikus dolgokat láttam kipotyogni amikor egyik barátom azzal dolgozott mellettem a Fujinál
... a "cipelje a faszom" kategóriába... na ott a pont!!!! Ezt elteszem a memóriámba, mert baromira tetszik! A 150-450 Pentax már árilag húzós és az, ha jól tudom FF gépekhez készült. Én Pentax K3 vagy K30 vázokon használnám. Időm arra egyenlőre nem lesz, hogy lessátorban lessem a "dögöt", ellenben a Duna partján sétálgatva sirályok, kócsagok, gólyák, vadkacsák, lepkék, hajók, stb. lennének az "áldozataim". Azon kívül szeretek koncerteket is fotózni (persze itt TC nélkül) Az obira cca. 1300€ szánnák. A TC talán jövőre kerülne megvételre. Séta közben számít a gyors reagálás is (tripod vagy monopod használattal) ezért a 60-250 felé hajlok. Ellenben a fixnek meg tisztában vagyok a minőségével.
Komolyra fordítva: természetfotózáson belül milyen műfajhoz szeretnéd használni? ha beülni vadlesbe meg lessátorba és állványra rakva várni hogy jöjjön má végre a dög, arra az új OS-es 50-500 nem rossz választás, f8-f9 között már egészen használható képe van. a hátránya hogy rohadt nehéz, cserkeléshez gyakorlatilag használhatatlan, már bőven beleesik a "cipelje a faszom" kategóriába.
Ha az az elsődleges hogy minél rugalmasabban tudj mozogni az erdőben, akkor 60-250 vagy 4/300 közül választanék. F5,6 környékén egy normális AA-szűrő nélküli vázon már olyat karcolnak hogy lemászik a kép a monitorról. 4/300 alá ha odapakolod a da konvertert, akkor is f6,3-f7,1től már kifogástalan a képe, míg a stigma ott kezd használható lenni.
Hasonló munkakörben is használtam mindhármukat, repnapon a tuti kombó egy konverterezett 4/300 az egyik vázon, 60-250 a másikon, aztán mikor melyik kell :)
Egy kis segítség kéne azon Pentaxos kollégáktól, kiknek van tapasztalata a nagyobb telék kapcsán. Engem is elért az a bizonyos fokú tanácstalanság, hogy "mit vegyek!?" Szeretnék vadvilágot is fotózni és idén tervezek ehhez egy objektívet is vásárolni. Ami ki van nézve:
1. smc Pentax DA* 300mm F/4 ED(IF)SDM
2. smc Pentax DA* 60-250mm F/4 ED(IF)SDM
3. Sigma 50-500mm F4,5-6,3 APO DG OS HSM
+ egy darab HD Pentax DA 1,4x AW AF teleconcerter
Hasznos és tárgyilagos tanácsokat előre is köszönöm. Tudom, csak rajtam és pénztárcámon múlik, de semmilyen tapasztalatom nincs a fentebb felsorolt obik egyikével sem. Olvasni olvastam, tudat alatt a két Pentax felé hajlok, de a Sigma nagyobb átfogást adhat, bár az F érték is csökken 1,4x.
Sziasztok! K50 géppel próbálok használni régi manuális obikat! (A-állás nélküliek). A kérdésem, hogy mennyire normális,hogy nem működik az Ev sáv, fénymérés? Ezen kívül F-00 jelzés. Rekeszgyűrű használata bekapcsolva! Lelkes amatőrként arra rájöttem ha a zöld gombot megnyomom ad egy zársebesség értéket. Így egy kissé macerásnak tűnik! + a keresőben hiába éles, expo után a képek többnyire életlenek! ( használt objektívek: Osawa 24mm 2:8, Pentax-M 50 2:0, 135 3:5 )
"ahol a képen a piros csíkot meghúztam, oda esik a végtelen fókusza az optikának"
Ez így értelmezhetetlen.
Az is előfordulhat amit viricsi mond, de én a nagy méretű képen is inkább bemozdulásnak látom. Az hogy a jelzések nem vágnak össze az általad húzott vonallal, nem jelent semmit. Aki használt anno menetes gépet menetes objektívekkel, az tudja hogy ezek a jelzések a legritkább esetben voltak pont középen.
Valószínűleg a te obid is szét lehetett szedve és valamelyik belső lencse nem rendesen került a helyére. Pár éve hozzám is került egy ilyen, még a Kalocsay sem tudott vele mit kezdeni. (vagy nem akart) A végén polcdízs lett, majd valaki elvitte játszadozni.
Sajnos nem bemozdulásos móka, többször próbálgattam a napokban. Az eredmény az, hogy ahol a képen a piros csíkot meghúztam, oda esik a végtelen fókusza az optikának. Ha kitekerem a végtelen jelzésig, akkor az alább mutatott homályos képhez hasonlatosat kapok. :/
Előfordulhat, hogy az optika végének van faragva a menete? Az M42 hibátlan a gépen és a Pentaconon is.
Azzal ne törődj hogy nincs középen a jelzés. A lényeg hogy az objektív és a film (érzékelő) távolság pontos legyen. A képen látható kiszedő-kulcsból ítélve perem nélküli adaptered van, így a távolságnak jónak kell lennie - feltéve hogy az objektívet még nem barmolta el valaki! Nézz ki valami nagyon távoli, akár néhány km-re lévő tárgyat és ha arra is rá tudsz fókuszálni, akkor minden rendben.
A menetemelkedésnek annyi jelentősége van, hogy létezik az un T2-es rendszer, ami átmérőben azonos (42mm) viszont a menetemelkedése más. Erre az obira nem is tudnád felcsavarni, csak félig. A kép alapján a te adaptered nem T2-es, hanem az ehhez az obihoz való M42-es.
Egy kis útbaigazítást szeretnék kérni a nálam tapasztaltabbaktól. Lett egy Pentacon 200/4-es csodám, viszont M42 átalakítóval használnám és így végtelene nincs. Vagyis van, csak nem tudom annyira feltekerni a vázra, hogy rendesen álljon. Kb 4-5mm eltérés van a pötty és az obi legmagasabb pontja között.
Olvastam menetemelkedésről meg egyebekről, ki mit ajánl? Ötlet, bevált megoldás?
Illusztráció-->
Köszönöm a válaszokat előre is, és kellemes Ünnepeket Nektek!
Kíváncsi vagyok, hogy valaki tapasztalt-e már ilyen problémát. Vettem egy sigma 17-70 f2.8-4 DC macro OS HSM objektívet. K200d-vel szeretném használni, de pár kép készítése után lemeríti az akksikat. Tettem bele ceruzaelemet, szintén ez a jelenség, sőt olyannyira használhatatlan, hogy hiába kapcsolom ki rajta az autofókuszt és az optikai stabilizátort is, amint az exponálógombhoz érek, azonnal meghal a gép. Más obival nem produkálja ezt.
Használt már valaki ilyen típuson ilyen objektívet? Vagy esetleg ismerős valakinek a hibajelenség?
Az exif fájlban nem is ismeri fel az objektívet, megnéztem abban a pár képben, amit sikerült vele csinálnom még az elején...
A fő difi a két gép között a szenzor. A K10D-ben egy 10M CCD van, ami egy eléggé kiforrott darab a maga nemében, a K20D szenzora viszont egy 14M CMOS, ami amellett, hogy enged videót és LiveView-t, valamivel magasabb ISO tartományt bír. Ha sokat mész ISO400 fölé, akkor lesz képminőség difi a CMOS javára; alacsony ISO-nál többek szerint még a CCD nyer.
Aztánn van még sok "apróság":
jobb képernyő
jobb JPEG motor, jobb zajszűrés
jobb AF, objektívenként hangolható
X-sync aljzat
intervallum timer
Szerintem a K10D addig versenyképes, amíg alacsony ISO-n, RAW-ban használod. Ha ez neked nem fekszik, akkor nem javasolt.
Kicsit fura a kérdés, lehet butának nézni érte... :)
Nemrég vettem egy K200D-t, és kaptam hozzá minden földi jót, többek közt a gyári szoftvert tartalmazó cd-t.
Igen ám, csak van 1 bökkenő. Feljett intelligenciájú júzer vagyok, így az új asztali gépembe nem vettem optikai meghajtót, hiszen kiváltotta a pendrive. :)
Van esetleg valami javaslatotok, hogyan tudnám mégis feltenni a programot? :) Tovább megyek, kérhetném pofátlanul, hogy valaki feltegye iso-ba valahová?
Addig fogod használni, amíg be nem esik a szenzorhoz vagy a zárszerkezethez, esetleg a tükörhöz. Akkor vehetsz új gépet, mert tökreb@ssza az egész gépet. Így csak egy kb 10 eFt-os obit kellene venni, amin lehet manuálisan állítani a rekeszt, de Te tudod, Te tudod mit mersz kockáztatni, mi fér még bele az elfogadható szintbe.
Én nem kockáztatnék, mert semmilyen önálló életre képes dolognak nincs keresnivalója a gép belselyében, de mindenki a saját hülyeségéből tanul (ha tanul...).