(Amerikában) a szenátus elfogadta a törvényt, amely tiltja, hogy a reklámokat különböző trükkökkel hangosítsák fel. Amerikában eltűnhetnek az idegesítően üvöltő reklámblokkok, nálunk a kérdéssel eddig senki nem foglalkozott.
Évek óta visszatérő téma az idegesítő, a műsornál sokkal hangosabbnak tűnő reklámok problémája, de az ORTT még csak nem is foglalkozott a kérdéssel. A médiahatóság tevei közt szerepel-e ennek a problémának a rendezése?
Már az eddig érvényes törvényben is volt olyan passzus, amelynek alapján az ORTT ezzel a témakörrel foglalkozhatott volna, mégse tette meg. A monitoringrendszerünk viszont már képes mérni, hogy hangosabbak-e az adás egyes elemei, illetve telítettebb-e a hangsáv, vagyis nemsokára változás várható ebben a kérdésben is.
Az új szabályozás alapján a testületnek nemcsak ajánlásokat, hanem kötelező érvényű, úgynevezett pszeudorendeleteket is hoznia kell majd, mert csak ilyen hatáskörrel leszünk képesek ezt a kérdést is megnyugtatóan rendezni.
"Nekem van egy Samsung LCD TV-m, abban van olyan a HANG menüjében, hogy automata hangerőszabályozó. Ha azt bekapcsolom, akkor azonos szintre hozza a reklámok és műsorok hangerejét, tehát ezt az egész problémát megoldja :-)))"
Bocs, de hülyeséget írsz (hacsak nem Samsung reklámnak szántad).
A legtöbb LCD tévében van ilyen, különböző elnevezéseken.
Például a Vestel álltal gyártott, összeszerelt készülékekben AVL (Automata Volume Limit) néven van ez a funkció. A Vestel rengeteg nagy márkát szerel össze európában és sok noname tévét jó minőségben.
A probléma ott van, hogy a reklámok főleg azért üvöltenek, mert a dinamikájuk magassabb, nem a hangerejük, de a magas dinamika miatt hangosabbnak halljuk.
Ez egyszerű dilemmának tűnik - a kábeltévé társaságnak van egy ajánlata, hogy milyen csatornákat közvetít, és adott, hogy azoknak milyen a műsorszerkezetük. Te ezt az ajánlatot elfogadtad, és megér neked $79-t havonta, hogy ezt nézd és fizesd. Lehet, hogy pofátlanság, de szabad elhatározásodból fogadtad el az ajánlatot. Én egy műhold kódolatlan hír-csatornáit nézem (már amikor nézem:-) nulla dollárért - ha jól számolom, akkor évente majdnem $1000-t megtakarítok csak ezen - a másik $2000-et azon, hogy nem beszélnek rá semmi hülyeség megvásárlására. Az első számú beszopatás nem a reklám eladása, hanem hogy a tévére szüksége van a nézőnek. Sokkal könnyebb magunkat megváltoztatni mint a világot.
Nekem van egy Samsung LCD TV-m, abban van olyan a HANG menüjében, hogy automata hangerőszabályozó. Ha azt bekapcsolom, akkor azonos szintre hozza a reklámok és műsorok hangerejét, tehát ezt az egész problémát megoldja :-)))
Milyen következtetést lehet ebből levonni?
1. Ez a probléma az egész világon fennáll, ha a Samsung TV-i fel vannak ezzel szerelve.
2. Máshol nem várnak a törvényhozásra, hanem saját eszközökkel megoldják a gondot.
Tehát vagy tartsátok szárazon a távirányítót, vagy vegyetek olyan TV-t, amiben van erre megoldás!!
nálam nem üvölt, van torrentkliensem meg médialejátszóm a tévé alatt
tudom ajánlani
a hírek benne vannak a számológépes interhálóban amúgy is, a többi meg letölthető (én a gyerekeknek a discovery channel stb. ismeretterjesztő komplett évadokat is leszedem)
Erre nagyon egyszeru a valasz: azert adjak le kozben, mert ha utana adnak le, akkor te mar nem nezned meg, hanem jol elaludnal a film utan vagy akkor mennel ki sorert. Marpedig te meg kell hogy nezd ( szerintuk ) a musorajanlokat is, mert nekik a musorajanlo ugyanolyan reklam, mint mondjuk a OTP reklam, mert be kell hogy hook-oljanak a kovetkezo filmre, ami alatt megintcsak megnezed szazadszorra az OTP reklamot, amiert a lovet kapjak...
Amit en nem ertek, az az, hogyha en fizetek 79 dollart a kabelteveert havonta akkor mi a gyiknak kell egyaltalan reklamot neznem... Mertha meg ingyen volna a 35o csatorna, es cserebe reklamot kene neznem, az oke. De hogy ketszer fizettetnek meg, egyszer penzben, egyszer reklam nezesben, az megiscsak pofatlansag.
Az amerikai szenátusnak igaza van, nálunk is jó lenne valami hasonló szabályozás.
Aztán van még egy dolog, ami sehogy sem fér a fejembe: az rendben van, hogy a filmet megszakítják a reklámmal, nyilván azzal fizetünk a filmért, hogy elviseljük a reklámblokkot. De 3-4 perc reklámért miért kell 8-10 percre megszakítani a filmet? A reklámblokknak legalább a fele, de inkább a nagyobb része ugyanis műsorajánló... Azt ráérnének leadni két műsor között is, nem kellene ezzel nyújtani a film közepére beszúrt reklámblokkot.
Én régebben reméltem, hogy a fizetős, tematikus csatornákat nem fogja elárasztani a reklám. Sajnos tévedtem. Bár kevesebb van mint a nemfizetősökön, de ahhoz sok, hogy én nézzem.
Eppen a reklamok miatt hagytam abba evekkel ezelott a tevenezest (es kornyezetemben ismerek meg legalabb egy tucat magamhoz hasonlo embert). A neten szinte mindent meg tudok talalni, amire szuksegem van.
"A reklámokat mindenhol ilyenkor szúrják be, viszont jobb helyeken (Ámerikában például) van egy nagy rakás annyira jópofa, ötletes reklámfilm, amit szívesen megnéz az ember sokadszorra is."
Hogy te mekkorat tevedsz baratom...
Ad 1. Amerikaban minden lejatszott musoridore egy filmben mondjuk kb. 75% reklam jut. Azaz megy a film 6 oercet es utana jon 4 es fel perc reklam. Es hat percnel ritkan megy tobbet egy blokkban a film. Ad 2. az amerikai reklamok rettenetes, brutalis mertekben alulmuljak a magyar reklamokat, ezt nyugodtan hidd el nekem. A reklamok 8o %-a ugyanaz a reklam, jelenleg a Progressive fut leginkabb, ( minden reklamblokkban van egy, azaz 6 percenkent ) es altalaban a Geico reklamja. Nagy ritkan van uj reklam, de kb. 2 havonta ujitjak a keszletet. Nem lattad meg amerikai filmben, amikor a szereplok valamilyen apropobol osszekacsintva egyutt eneklik vagy kantaljak egy adott reklam szoveget? Nos ez azert van, mert kivulrol tudjak, ugyanis ket honapig naponta 3oo szor hallgattak oket. Ennyi gyakorlassal meg az o fejukbe is belemegy...:-)))
Az amerikai tevekben a reklam KATASZTROFALIS es orjito. Adjatok halat a magyar reklampolitikanak, szerintem... En visszasirom azt a harom negy reklamblokkot filmenkent, amit otthon kellett elviselni egy jo esti mozizasert. Itt mar nem nezek tv-t... Mondjuk en jarok jobban. Reklam ugyben az amerikaiak annyira furak, hogy amikor kerdeztem, hogy miert nem vesznek egy rohadt HDD recordert, hogy at tudjak leptetni a reklemblokkokat, akkor azt mondtak, hogy ok mindig megnezik a reklamokat is, mert abbol "tajekozodnak" az ujdonsagokrol.... En komolyan csak azon csodalkozom, hogy ebben az orszagban meg van nem retardalt ember is. Mert azert van egypar, az teny. De hogy nem a TV-n mulik, az is biztos.
A reklámokat mindenhol ilyenkor szúrják be, viszont jobb helyeken (Ámerikában például) van egy nagy rakás annyira jópofa, ötletes reklámfilm, amit szívesen megnéz az ember sokadszorra is.