NEM a 1430-nak, hanem a telefonos ügyfélszolgálat igénybevételének. Nem véletlen, hogy a díjszabásban zárójelben szerepel a 1430. A Mobil tudakozó szolgáltatásnak meg van eseti díja, ahogy az a díjszabásban is szerepel, 49, ill. 99 Ft/alkalom.
Az ivr-ben ott van a hangbemondás, a bibi az, hogy az üf.-nek nem kötelező végighallgatni. A díjcsomagváltóz dolog esetén meg sima ügy: számlareklamáció azzal, hogy a telefonos ügyintéző nem tájékoztatta arról, hogy ha ő csinálja meg, akkor pénzbe kerül, ha az önkiszolgálóban, akkor nem (a hangfelvétel erre is kell). Visszahallgatás következik, ha még ott van az illető, akkor valagbarúgás, továbbá jóváírják a vitatott összeget. (Ennél cifrábbakat is lehet hallani - nem véletlen megy gyakorlatilag minden (az üf.- kezelő összekapcsolástól a bontásig) a rögzítőkre...)
Igazad van, aláírom. Na de, mi nem azt vitatjuk, hogy jelen esetben az ivr-ben ne lehessen fizetős szolgáltatást elérni vagy onnan átirányítani, mert ez természetesen volt-van-lesz, hanem a bevezetés idejében illő lett volna hangbemondással jelezni, mint annak idején a 1230-ról a 1430-ra történő váltást, hogy szokjanak rá arra. Elkerülhető lett volna ez a helyzet. Sztem sokan jártak így. Légy nyugodt, tudják, hogy miért oldották meg így.
Mint pl.olyanról is hallottam, hogy a Tisztelt Ügyfélszolgálatos "elfelejtette" közölni az ügyféllel, hogy rajta keresztül a díjcsomagváltás xxx mindegy hány Ft., az önkiszolgálon vagy webes felületen keresztül történő váltás viszont díjmentes. Aztán a számlában ott szerepelt a tétel...
Mondtam, hogy az ivr-ben kötelezőre kellett volna állítani a "fizetős szolgáltatást óhajt igénybe venni" hangbemondást, ezt elszabták, ebben teljesen igazatok van. Amiben szerintem nincs, az az (a világon sok zöld/kék számon elérhető ivr-be van bekötve eseti díjas szolgáltatás hasonló módon), hogy egy szolgáltatást egy hívószámmal azonosítotok. A szolgáltatás nem a 1430, nem a 1733, hanem a telefonos üsz, a tudakozó. Sőt, tovább megyek. Attól, hogy a 1430-at ingyen lehet felhívni(!) attól még az üsz.-on keresztül végzett beállítások díjkötelesek is lehetnek, amire az ügyintézőnek kell felhívnia a figyelmet, miszerint amit a t. üf. kér (pl. díjcsomag módosítása: ügyintézővel 625Ft, önkiszolgálóan díjmentes). Van olyan is (csekkes fizetésre váltás) ami mindenképp fizetős, pedig azt is el lehet érni sima gombnyomogatással a 1430-on keresztül... A tudakozó a tü-n belül is fizetős.
Sokkal jobban böki a csőröm a stílus, ahogy ezt tálalja. Amit mond, azzal már nem tudok mit kezdeni, mert leragadt ennél a hívás kontra szolgáltatás témánál.
De talán a Te megközelítéseddel kellett volna érvelnem.
Mert ugyan kicsit "tyúk vagy tojás" sztori, de mindenképp a számot kell előbb tárcsáznod, hogy egyáltalán bármilyen szolgáltatáshoz elérhess... És én is ebből indulok ki.
"Szolgáltatás, nem adott szám hívása. Ez megvan, érted? "
Ha egy adott szolgáltatást el akarsz érni - mivel mobiszlolgáltatóról van szó - leggtöbbször egy telefonszámot kell hívnod, vagy más esetben pl. sms-t küldened. Ezért midenképp nem tudod kikerülni. De nem is erről van szó, ezért felesleges idekeverned a szolgáltatás kifejezést.
Ahhoz, hogy véletlen (vagy nem véletlen) valakit a tudta nélkül ne "dobjanak át" egy fizetős szolgáltatásba egy nem fizetősről, sokkal szerencsésebbnek tartottam volna, ha a tudakozót csak a 1733-as számon lehetne elérni és ezt közölték volna hangbemondással a 1430 főmenüjében a tudakozó menüben, nem pedig onnan az ingyenes számról átdobálni a gyanutlan júzert aki esetleg rutinból nyomkodja a gombokat. Azt meg nem mondd nekem, hogy te mindahány alkalomkor végéghallgatod a szép nöi gépihangot, mikor tudod, hogy mi kell neked.
Nincs meg, úgy látom. A szolgáltatás kerül pénzbe, nem az adott szám hívása, de tudod mit, tegyél panaszt, írj levelet, hogy mi az ábra, aztán hátha...
"...Szolgáltatás, nem adott szám hívása. Ez megvan, érted? Ha igen, akkor folytassuk a dolgot -..."
Hmm...
Megkérlek, hogy ne menjünk el ebbe az irányba. Egyrészt lesajnáló, másrészt kioktató...stb... Amennyiben ragaszkodsz ehhez a stílushoz, akkor ne raboljuk egymás idejét...
Amúgy: Igen, értem a szolgáltatás és a szám hívása közötti különbséget. De! Itt egy telefonszámot "díjmentesnek" neveznek és nem említenek kivételt! Ez ellen még egyetlen érvet sem hoztál fel. Vagy Neked mást jelent a "díjmentes", mint nekem?
A legnagyobb mértékben hidegen hagy azon tény, hogy egy automata más szöveget kezdett el "darálni"! Mert nincs benne a szerződésemben, hogy egy megváltozott automata szövegelés, vagy annak végighallgatása (de nem végighallgatása is) egyenlő lenne egy ÁSZF változással.
És az ellen sem érveltél, hogy ha EDDIG ingyenes volt az adott menüpont, akkor mitől is nem kell nevesíteni, ha ezen menüpont elérése (irányítson az bárhova), egyszercsak NEM ingyenes!?
A Mobil tudakozó elsődlegesen a 1733-on érhető el. Ennek a szolgáltatásnak változott a díjazása:
"Mobil Tudakozó szolgáltatás Automata IVR-on keresztül 49 Ft/alkalom"
Gyakorlatilag a 2.6-ból 2.7 lett, ergo nemcsak a díjszabási tablicsku változott.
Szolgáltatás, nem adott szám hívása. Ez megvan, érted? Ha igen, akkor folytassuk a dolgot - van egy kényelmi szolgáltatás, az, hogy a 1430-as üsz.-ból is át tudsz lépni a mobil tudakozóba - DE a "kapuban" ott áll az IVR, meg a hangbemondás, ami jelzi, hogy fizetős területre akarsz menni - ha elbököd a megfelelő gombot, akkor átléptet, ha nem (*, #, hívás vége), akkor meg nem. Azt, hogy az ivr-ben nem kötelező ennek a hangbemondásnak a végighallgatása, azt mindenképp hibának tartom, mert így "bedarálva" a megfelelő menük billentyűit esélyed sincs megtudni, hogy fizetned kell. Szerintem ez utóbbiban valóban ludas a magenta mundéros csapat (nem védem, amekkora baromi nagy a cég, megvédi magát, ha kell...)
Ez a közleményből: "...A 1733 rövidszámon elérhető Mobil Tudakozó szolgáltatás leírása, díjazása a következők szerint módosul: Mobil Tudakozó szolgáltatás Automata IVR-on keresztül 49 Ft/alkalom, operátor által történő kiszolgálás esetén (egy alkalommal legfeljebb három darab tudakozódásra van lehetőség) 99 Ft/alkalom. Domino előfizetők akkor vehetik igénybe a szolgáltatást, amennyiben a rendelkezésre álló egyenlegük fedezi a szolgálatatás díját..."
Ezt pedig Te mondod: "...Nem csak a 1733-ra vonatkoznak a változások, hanem a "Mobil tudakozó" szolgáltatásra - ami mellesleg a 1733-as külön hívószámon is elérhető..."
Én még mindig nem látom mi köze ennek a 1430-hoz.
Privát: És olyan terminus technicus-okat használsz, hogy bizony felmerül bennem: Csak a mundér becsületét véded! :)))
Nem hívásrészletezőről, hanem a számlázórendszerbe bekerülő hívásrekordról beszéltem - ez alapján történik a számlázás. amikor átkapcsolnak a Mobil tudakozóra, akkor az bizony új cdr-ként jelenik meg a rendszerben. A hívásrészletező összerakása más tészta.
Nem csak a 1733-ra vonatkoznak a változások, hanem a "Mobil tudakozó" szolgáltatásra - ami mellesleg a 1733-as külön hívószámon is elérhető.
A hívásodat NEM az akaratod ellenére irányítják át a Mobil tudakozó (fizetős) szolgáltatásra, hanem az IVR-ben te navigálsz oda - közben pedig hangbemondás tájékoztat arról, hogy a szolgáltatás, amit igénybe kívánsz venni, díjköteles.
NEM az xxxx szám felhívása, hanem a szolgáltatás az, aminek díja van. Az egyik szolgáltatásnak (TÜ) nulla, a Mobil tudakozónak meg 49Ft/alkalom. Az utóbbit az előbbiből IVR-es átkapcsolással is igénybe tudod venni.
Bocs, de ez kezd meddővé válni... Számomra úgy tűnik, hogy mantrázol... Biztos a Te szemszögedből meg pont fordítva.
Tényleg uccsóra:
Egy VÁLTOZÁS történt az ÁSZF-et illetően. Ez érintette a 1430-as számot, mert a VÁLTOZÁS ELŐTT az ugyanezen menüpont használata DíJMENTES volt, mint azt a díjszabás is jelezte.
A közlemény azt tartalmazta, hogy a 1733-as számra vonatkoznak a változások. Mivel én nem hívtam a 1733-as számot (még akkor sem, ha akaratom ellenére odaírányítják a hívást, így nem értem, hogy miért is kellene fizetnem az AZON A SZÁMON elérhető szolgáltatásért.
Ha pedig a 1430-as számról ÁTIRÁNYíTHATNAK más, fizetős szolgáltatásra, akkor a 1430 hívása NEM nevezhető DíJMENTESNEK!
Mivel a szolgáltató KÜLÖN eseményként említi a 1430-as és a 1733-as szám felhívását (kereszthivatkozás nélkül), ezért nem köthető össze a két esemény.
Ismétlem: Megteheti, hogy a 1430-ról átirányit a 1733-ra, de ekkor nem számlázhat. Ha a 1733-ról irányítana át a 1430-ra, akkor reklamálhatnék, hogy miért fizetek, hiszen a végén a 1430-on kötöttem ki???
És milyen jogon hamisítja meg a hívásrészletezőt?
Ha Te a 0630/XXX-YYYY számot hívod, akkor elvárod, hogy az szerepeljen a híváslistádon?
"2.7. Külön hívószámon elérhető szolgáltatások (Ft): ... Lakossági Telefonos Ügyfélszolgálat (1430)* / Díjmentes - más hálózatból Belföldi Kék szám díjazása szerint hívható ... 1733 – Mobil tudakozó – automata tájékoztatása esetén / 49 Ft/alkalom ... "
Ez nekem legalábbis azt jelenti, amit az előbb írtam: a TÜ díjmentes, a Mobil tudakozó, ami elérhető a 1733-as számon is az pedig 49 Ft/alkalom.
NEM a 1430, illetve a 1733 rövid hívószámok felhívásáról, hanem szolgáltatásokról van szó - egyébként mindkettőnek van +3630xxxxxxx formátumú elérhetősége, amik a B-számtól függetlenül a fentiek szerint kerülnek számlázásra.
A "Lakossági Telefonos Ügyfélszolgálat", mint szolgáltatás díjmentes, A "Mobil tudakozó" szolgáltatás díja 49, illetve 99 Ft. Az előbbi a 1430-as hívószámon is elérhető, míg az utóbbit a TÜ-ből, vagy külön hívószámon is igénybe lehet venni. Amennyiben a TÜ felől kívánja az üf. igénybe venni, úgy hangbemondás tájékoztatja arról, hogy az igényelt szolgáltatásnak külön díja van.
Maga a "Mobil tudakozó" szolgáltatás fizetős, az elérés módjától (B-szám, bár az átkapcsolásnál ha jól tévedek, külön hívásrekord képződik 1733-as B-vel) függetlenül.
Az, hogy a "Mobil tudakozó" külön hívószámon is elérhető, az jelen esetben plusz kényelmi szolgáltatás.
Ugyanis, mikor beléptél az épületbe, még nem voltál "szerződéses viszonyban" a hellyel. Sőt durvábbat mondok, még akkor sem kerültél "szerződéses viszonyba" feltétlenül, mikor leadtad a rendelést...
Ezt a vonalat nem is fejtegetném tovább...
És: Ugyan mesélj már annak a bizonyos szolgáltatónak a szerződéséről, hogy mi is áll benne, mikor kapcsolhat tovább, és milyen kondíciókkal? Mert sejtésem szerint az "ő" ÁSZF-ük szabályozza az említett példát, amit felhoztál.
Ugyanis, mikor beléptél az épületbe, még nem voltál "szerződéses viszonyban" a hellyel. Sőt durvábbat mondok, még akkor sem kerültél "szerződéses viszonyba" feltétlenül, mikor leadtad a rendelést...
Ezt a vonalat nem is fejtegetném tovább...
És: Ugyan mesélj már annak a bizonyos szolgáltatónak a szerződéséről, hogy mi is áll benne, mikor kapcsolhat tovább, és milyen kondíciókkal? Mert sejtésem szerint az "ő" ÁSZF-ük szabályozza az említett példát, amit felhoztál.
Bemész egy épületbe, mert a belépés ingyenes. Látod, hogy vannak asztalok, amiknél emberek ülnek, és falatoznak. Leülsz. Megkérdezik, mit szeretnél, mondod ebédelni. Erre az a válasz, hogy a menü 789Ft, kéred, vagy sem? Ja, hogy te bementél,mert ingyen van, és "kérek egy menüt" felkiáltással lecsüccsentél egy asztalhoz, meg sem hallgatva, hogy a hely eme szolgáltatásáért fizetni kell?
Mondom, az átkapcsolás előtt a hangbemondásban benne van, hogy fizetős szolgáltatást fogsz igénybe venni, és ekkor simán eldöntheted, hogy akarod-e, vagy sem.
Újra csak elnézést! De úgy látom, hogy nem csak nekem vannak formázási problémáim a hozzászólásokban! Nálam ez valószínűleg az opera miatt van... bocs...
Akkor ezt próbálom (remélem utoljára, minden indulat és harag nélkül), még szájbarágósabban leírni.
Az ÁSZF szerint ezen számoknak vannak PERC, illetve ESEMÉNYDíJAI.
A 1430-nak nincs percdíja, tehát "rá" az ESEMÉNYDíJ kifejezés vonatkozik.
Mit látunk az ÁSZF-ben, mint a 1430 felhívásakor esedékes ESEMÉNYDíJ?
Azt látjuk: "Díjmentes"...
Tehát felőlem átkapcsolhat bármilyen fizetős szolgáltatásra, de nem számlázhat érte, ha a szám elérhetőségét "DíJMENTES"-nek definiálta.
És ami nem mellékes:
Ez egy VÁLTOZÁS, mely érintette a 1430 "paramétereit", és biza a VÁLTOZÁSOKAT meg kell hirdetni.
Azért pl, hogy ha valakinek nem tetszik az őt hátrányosan érintő változás, akkor minden kötelezettség nélkül kihátrálhasson a szerződésből.
Tehát, ha benne lenne a közleményben, hogy így meg így változik a 1430-ra vonatkozó szabályozás... ill. nem a "Đíjmentes" kifejezést használnák, akkor nem lenne most miről beszélni.
uff
A 1430-on elérhető szolgáltatásért nem kell fizetni. A fizetős szolgáltatásra átkapcsolásra kerülő hívásért annak a díjszabás szerinti árát kell megfizetni, amire hangbemondás is figyelmeztet. Hasonlóan az osztr gyorskapcsolás szolgáltatásához: beesel a tudiba, megkapod hangbemondással a keresett hívószámot (melyet az egyes gomb megnyomásával...) nyomsz egy egyes gombot, és mihelyst a túloldalon felveszik, már ketyeg is az eseti díjas tudakozó, eseti díjas gyorskapcsolás után az adott szám felhívásához tartozó díjazás szerinti percdíj.
Akkor, hogy mindenkinek tiszta legyen: Ezek a T-mobile ÁSZF Díjszabás mellékletéből másolt elemek. Félreértések elkerülése miatt, alul a csillagok jelentése.
Tehát PERC és ESEMÉNY díjak...
"...Díjszabás T-Mobile Dominós Ügyfelek részére Az üzletszabályzat 2. számú melléklete Érvényes: 2010. július 1. napjától Az előfizetői szerződés megkötésekor hatályos példányát felek az egyedi előfizetői szerződéshez 1. számú mellékletként csatolják....
...B./ Külön hívószámon elérhető szolgáltatások percdíjai és eseménydíjai...
...Lakossági Telefonos Ügyfélszolgálat (1430)* Díjmentes - más hálózatból Kék szám díjazása szerint hívható..."
...1733 – Mobil tudakozó – automata tájékoztatása esetén **** 49 Ft/alkalom...
...1733 – Mobil tudakozó – operátor tájékoztatása esetén – egy alkalommal legfeljebb 3 db tudakozódásra van lehetőség**** 99 Ft/alkalom..."
* Lakossági ügyfelek számára elérhető.
**** Dominó előfizetők akkor vehetik igénybe a szolgáltatást, amennyiben a rendelkezésre álló egyenlegük fedezi a szolgáltatás díját.
Ha végighallgattad volna a hasbeszélőt, akkor tudnád, hogy mielőtt átkapcsol a már fizetős szolgáltatásra, akkor mondja be, hogy a szolgáltatásért fizetni kell, ha nem akarod, akkor bontsd a vonalat (vagy mi a szösz, én sosem hívom a tudakozót), válassz mást, akármi. Tehát igen, 0690-re is átdobhatna ugyanígy, mivel a fizetős részre tévelyedés előtt közli, hogy fizetős lesz.
Köszönöm, megtisztelő! :)
Nem csak a tapasztalat megosztása a cél, de mindenképp fel kell hívni a figyelmet az ilyen "huncutkodásokra". :)
Azt már régen, a "másikkal" kapcsolatban is írtam, hogy lehet kicsinyeskedésnek venni a 10-100 Ft-okon lovagolást.
Csak nem árt ezeket a 10-100 froncsikat -néha- felszorozni azon milliós számmal, mely az előfizetőket fedi.
És igen, sokszor még akkor is megéri ezeknek a "huncutoknak" ilyen húzásokkal élni, ha a végén a "bünti" 5-10-20 millió.
Mert mire oda eljut a dolog, addigra adott esetben sokszorosát szedik be adott esetben.
És akkor nem beszéltünk azokról, akik életükben nem találkoznak a hívásrészletezőjükkel.
Ahogy azt meg is ígértem a Té-nek, még a múlt hónapban, hogy amennyiben nincs kielégítő válasz és rábökés az ÁSZF releváns pontjára, akkor biza NFH, GVH, NHH (most még asszem így hívják) és különböző fórumokon "igehirdetés" :)
Jahh:
És az lesz még egy külön fejezet, hogy vajon az általam hívott 1430-as számból, vajh' miként lett a hívásrészletezőn "363017332"???
uff