Eléggé meghökkentem ma, hogy a Blaha és Lágymányos között az össze villamosmegálló fel van túrva. Tekintve, hogy pár éve cserélték ezeket. Ez így OK???
Karbantartás, karbantartás, karbantartás... Pont a múltkor emlegették a villamosos topikban, hogy a környéken (K-K-EU) Budapest az egyetlen város, ahol nincs síncsiszoló->hullámos sín->gyorsabb tönkremenetel.
Dehogy melósszűke miatt találták ki a nagypanelt. Most még kevesebb a melós... A technológia a helyszini élőmunka-igényt mérsékelte, na meg a technológiai időt, nem kell vele pl. betonkötési időre várni. Leteszik, és kész. Továbbá nem szar. Mégtovábbá a combinonak sincs extra tömege, hiszen hosszú, a tengelyterhelések olyan nagyon nem mások.
Mert szar volt. A nagypaneles technikat azert talaltak ki, mert nem volt eleg melos, es egyszeruen lehetett gepesiteni. De a terhelest nem tulsagosan birta, tipikusan a Nagykoruton par ev (bizonyos helyeken 1 ev, mashol 2-3 ev) mulva javitani, cserelni kellett.
A 20 eve fektetett valami lenyegesen kisebb frogalmu szakaszon lehetseges, illetve lehet, hogy kozben volt cserelve csak nem lattad.
A nagykoruti villamospalyat 1994 es 98 kozott ujitottak fel teljesen. Az akkor uj technologiaval letett sinekre 15 ev elettartamot terveztek. Ez hihetetlen ugras volt az addig 1-2-3 evenkent cserelt paneles sinekhez kepest!
rohej az egesz... Legkozelebb meg a sin es a megallo kozti kis aszfaltcsikot ujitjak fel...akkor megint felturjak az egeszet? Mashol azert ezt megoldjak egy felturassal nem gondolod?
Voltak helyek, ahol a sín a levegőben volt, elfogyott alóla a beton, széttört a kő stb. Miután elkezdték jelölgetni, néztem, mi lehet, és akkor láttam, hogy nincs túl jó állapotban a pálya.
Pontosabban: régebben évtizedekig volt egy vasúti pálya. De ettől még az nem volt jó. Volt pl. tizenvalahány évig 5-tel (!) közlekedő villamos a Gubacsi úton. Voltak síntörések. Voltak iszonyat hangos pályatestek.
Azért van vagy 10 éve, hogy csinálták. Nekem most ez olyan kicsit, hogy ha nem újítják, akkor minden mindig szar (lásd utak), ha javítják, akkor foltozgatnak, ha meg felújítják, akkor megint lenyúlás, szarul csinálták meg, mindig túrnak stb.
Tegnap asszonták, hogy a villamospálya nem is volt birizgálva amikor kialakították a Comb-in-o-nak megfelelő stuk'stúrát. Ez azért tűnik kamunak, mer ugye leszigetelték az egészet, és nem hiszem, hogy ezt meg lehet anélkül csinálni, hogy megberhelnék.
1. Jönnek az önkormányzati választások, kell a kampánypénz 2. Végjáték van a szoclibnél, ami még nokiás dobozban hazavihető azt viszik 3. Az előző kettő tetszőleges kombinációja
Nem csak síncsere, hanem ágyazat, pályalemezek és síncsere egészében, ez lényegesen több. Mivel gyakran jártam arra villamoson, meglepőnek tartom ezt a nagy munkát, nem éreztem semmi komolyabb műszaki hibát, pl. döccenően nagy lyukakat vagy sebességkorlátozást. A főváros tele van sokszorosan rosszabb villamospályákkal, azokat bezzeg nem javítják. Tényleg megnézném már, mi a fene indoka van ennek.
Hát, a 8-10 év utáni munkát két (esélyes) okra vezetném vissza. 1, Lehet a pálya előző felújításakor "nem a legjobb" minőségű síneket fektettek le (ahogy írtad, kispórólás esete). Amire aztán rájött a világ egyik (ha nem a leg) forgalmassabb villamosjárata, valamint a Combinok elődeinek "finom" járása (amit most a Bartókon végeznek). 2, A forgalom tényleg ennyire megterheli azokat a síneket.
A pár évet némi túlzással értettem. De nekem a 8-10 év is "súrúnek" tűnik, mindenesetre sűrűbbnek annál, mint ami egy komplett síncserét indokolna. Illetve ahogy írtam, alatta is jócskán kiszedték a matériát. Az a baj, hogy ilyenkor rögvest lenyúlás és korábbi kispórolás képzete sejlik fel.
A topik egy alapvető tévedés: pár éve a felsővezetékrendszer és a megállók lettek felújítva, most a síneket cserélik, amit sajnos muszáj megtenni, ha nem akarjuk néhány év múlva kidobni a Combinokat.Egyébként ezen a szakaszon úgy 8-9-10 éve lehetett az utolsó sínfelújítás. Arról, hogy miért nem bírja tovább a pálya, a Bkv gyk. nem létező pályakarbantartóit, ill. a városvezetést kell kérdezni.Arról nem is beszélek, hogy a megállók felújítása is teljesen jogos lenne, mert a sok h*lyegyerek pár hónap alatt simán szétveri mindet.
1, 3, nem tudom. 2, Azaz, miértre a válasz: Nem pár éve cserélték ezeket. Pár éve a megállókat rázták gatyába. Aztán a Blaha-Moszkva szakaszon volt vágány javítás (elhasználódott ívekben, stb). Ahol most dolgoznak, ott lehetis van rá, eléggé elhasználódott a pálya a viláág talán legforgalmasabb vonalán.
2009: Augusztus 1-19. között részleges pályafelújítást végeznek a Nagykörúton a Blaha Lujza tér és a Moszkva tér között. Ennek keretében elsősorban néhány ív és útátjáró felújítására kerül sor.
2006: A Combino villamosok fogadásának további előkészítéseképp április 18-június 9. között a Nagykörúton több ütemű vágányzár mellett átépültek a villamosperonok, a felsővezeték, az áramellátás és helyenként a villamospálya is (itt gondolom ívkorrekció volt, hogy a (szélesebb) villamosok elférjenek.
2000: Június 13. és augusztus 30. között pályarekonstrukció zajlott a Karinthy Frigyes úton is. A Budafoki úti megállónál középperon épült, a körtéren pedig megszűnt a Fehérvári úti összekötővágány, valamint a 6-os hurkon kívüli összes egyéb csatlakozó és kiágazóvágány.
1998: Július 30-augusztus 31. között folytatódott a Nagykörúti pályafelújítás, ezúttal az Irinyi József és Október 23. utcákban a Karinthy Frigyes út és a Bercsényi utca között. A Fehérvári úti végállomás átépítését későbbre halasztották.
Ezenkívűl a Margithíd felújítása miatt volt pár pótlás.
Így viszont komolyan nem értem. Emberi léptékkel nézbe nem oly régen volt a Nagykörút teljes rekonstrukciója, majd a combinok apropóján később ismét belepiszkáltak a megállókba. Ilyen szempontból teljesen érthetetlen, hogy megint felszedték a síneket, meg ami alatta van fél méter mélységig.
Valahol piszkálja az embert a gondolat, hogy tán csak nem adóforintokból csinálják ezt a ránézésre teljesen fölösleges attrakciót?