Aki jön a helyére, az nem fog vérszemet kapni? Ahogy a mondás tartja: a vegetáriánus rögtön megszereti a kolbászt, ha örököl egy kolbászgyárat.
Amúgy azt is érdekesnek találom, hogy ilyenkor rögtön a "lakók kérésére" bevezetik a díjszedést, miközben fel sem mérik előtte, hogy a többség kéri-e vagy sem.
A közterület köztulajdon, amivel választott önkormányzatunk gazdálkodik.
Itt a nagy lehetőség az önkormányzati és polgármesteri jelöltek nyerési lehetőségének javítására.
Akkor jár le a parkolóóra ideje, mikor a parkolási harácsot beszedő képviselőket és polgármestereket leváltjuk.
"És ahová ő megy dolgozni, ott fizet a parkolásért? Vagy ugyanazt adja elő, ami ellen az előbb felháborodva írtál?"
Fizet. Legalábbis én igen, meg még néhány szomszéd is, akiről tudok. (Ezt tartom természetesnek. Ha nem tudom fizetni, akkor majd jön a BKV)
Ugyanolyan őrzött parkolóban fizetek havidíjat a munkahelyemnél, amilyen itt nálunk is van. Üresen. Pedig lényegesen olcsóbb, mint az automatába dobálni.
Ezért merészeltem örülni, hogy mostantól nem kell görcsölnöm, hogy, hol tudok otthon parkolni, és nem kell "százmétereket" gyalogolni-cipekedni a lakásig.
Azt láttad, hogy a Népfürdő utca túlsó végében, a lakóteleppel szemben zöld kerítést építenek a "park" szélére?
Eddig nem zavarta az önkorit, hogy egy merő trágya a hely, parknak nem használható, és hogy egy-két autó parkol a "gyepen". Most, hogy fizetős a parkolás, kivéve ott, rögtön észrevették, hogy kell egy park a népnek...
Milyen édesek. Mióta "pógámeste" a Totya? Nyolc éve? Tizenkét éve? És csak most akar parkot a népnek? Hmmm...
Aki dolgozik egy adott helyen, az már az én szememben majdnem lakó, elvégre rengeteg időt tölt el ott, és ráadásul a munkája nyomán az önkormányzatnak pénze lesz.
Ha nem is ingyen, de kedvezményes bérlet formájában járna nekik a parkolás. Én pl. ha nem is örömmel, de szívesen fizetnék havi X ezer forintot a napi X ezer helyett, hogy a rendkívül zsúfolt rakparton parkolhassak. Eszem ágában nem lenne bemenni autóval a belváros szűk utcáiba...
Valaki demagógnak nevezett nem olyan régen, amikor előjöttem azzal, hogy a parkolódíj lovagja, D. Gábor budakeszi lakos is autóval jár a belvárosi munkahelyére, és nem fizet a parkolásért.
Bécsben nem kell. Csak ki van téve egy 1 Eurós "Danke" doboz és aki beledob, beledob, aki nem, nem. Sőt, a Mol 20-30 Ft-tal olcsóbban adja ott a benzint, mint nálunk. Jaaa, lehet, hogy nem gazemberek irányítják a várost?
Teljesen igazad van. Ha a lakó BKV-val megy, miért keresne napközben parkolóhelyet? Ha meg autóval, akkor nofene, autóval jár, de zavarja, hogy más is autóval jár? És ahová ő megy, ott fizet a parkolásért?
Az meg külön a kedvencem, ahogy írod is, hogy hobbiparkolgatónak néznek...
Jogos a kérdés. És ez csak egy hely a Hungárián belül, ahol rengetek ipartelep, dzsuva található, nem beszélve a lakók által nem is használt közterekről, utcákról...
A helyismerettel nem rendelkezés legjobb jele, amikor valaki a nagykörút és a Hungária körút mentén osztja fel a várost. Mindig kínos vigyor ül ki az arcomra, amikor egy városvezető erről beszél...
Amúgy meg ha ellehetetlenítés, akkor az ott lakók is lehetetlenüljenek már el egy picit. Tessék a belvárost, mint választott lakóhelyet a kellemetlen oldalaival együtt is elfogadni, ne csak a kedvezőket mazsolázzák ki.
Olyan ez, mintha az erdész a rigó hangja mellé egy plázát is szeretne...
"Nagyon nagy öröm ez azok számára, akik du.kettőig-háromig dolgoznak. Hazaérnek, az egyébként baszom nagy (megszámoltam 250 autó fér el) parkolóban este hétig egy szem hely sincs, sőt még a környező kis utcákban sem (járdán, füves területeken szintén hegyekben állnak az autók), 3-4 utcával arrébb talán akad hely."
Szóval ők is autóval járnak dolgozni? Nem BKV-val? Hogy is van ez? Nekik szabad, másnak nem?
Ha este leparkolna az autójával, és másnap BKV-val menne dolgozni, nem kellene délután kettőkor-háromkor parkolóhelyet vadásznia. Nem?
És ahová ő megy dolgozni, ott fizet a parkolásért? Vagy ugyanazt adja elő, ami ellen az előbb felháborodva írtál?
"Lakó napközben dolgozik, este van helye parkolni..."
Nagyon nagy öröm ez azok számára, akik du.kettőig-háromig dolgoznak. Hazaérnek, az egyébként baszom nagy (megszámoltam 250 autó fér el) parkolóban este hétig egy szem hely sincs, sőt még a környező kis utcákban sem (járdán, füves területeken szintén hegyekben állnak az autók), 3-4 utcával arrébb talán akad hely.
Egyébként a parkolóban nem, hogy hely nincs (még este 6-kor sem), hanem négy öt autó mindig várakozik, hogy lecsaphasson az esetlegesen - véletlenül - felszabaduló egy-egy helyre.
Különös élmény ez akkor ha még cuccolni is kell! Este 7-kor már valóban van hely, mint a siserék, mennek el a környéken dolgozó irodisták meg a vidékről bejárók.
Ja, és mindez Angyalföld-Újpest határán, a topiknyitóban is érintett területen.
Ez volt az utóbbi 7-8 évben.
Hál'istennek tegnapelőtt szép új világ kezdődött, fizetős lett a parkolás, hely mint tenger, a nap bármely szakában.
Részemről kifejezetten örülök a dolognak és marhára nem tudom sajnálni az ott dolgozókat, főleg, hogy a metró kb. 200 méterre van.
A Dagálynál tényleg kapitális baromság volt fizetőssé tenni a parkolást. Viszonylag sűrűn járok arra, már akkor sem volt tele a parkoló amikor ingyenes volt, csak nyári hétvégéken, amikor viszont most is ingyenes. Bár lehet, hogyha ott ingyenes lenne, akkor a kutya nem parkolna a környező fizetős utcákban, hanem mindenki a Dagály előtt tolongana. Aki meg esetleg hétköznap délelőtt szeretne úszni egyet, az mehet egy kilométerre levő - fizetős - parkolóba.
A parkolásból befolyt pénzek felett sokkal szigorúbb kontroll kellene, és kizárólag a tömegközlekedés, kerékpárutak és P+R parkolóhálózat fejlesztésére lenne szabad fordítani. Mindenképp hasznos dolog a parkolódíj, ha nem lopják el...
Egyébként én nagyon szívesen fizetnék 1000 forintot is egy óra parkolásért a belvárosban, ha cserébe lenne hely akkor, amikor szükségem van rá (ez nálam évente 2-3 alkalom) - aki bankban/irodában dolgozik a belvárosban, az nyugodtan járhat metróval, ne foglalja 8 órán keresztül a helyet azok elől, akik mondjuk bútor vagy más nagy/nehéz objektum szállítása miatt kényszerülnek autóba ülni.
Hosszútávon a tág értelemben vett belvároson belüli autózás ellehetetlenítése a cél (nagyon helyesen), NEM az autós közlekedés bármilyen formában történő megkönnyítése. Az talán megkérdőjelezhető, hogy a Váci út külső szakaszán kell-e fizető zóna, de hogy a Hungárián belül mindenhol kell, az biztos.