Sziasztok . Vettem egy öreg dízelt :DDD stílusosan a topikhoz . Bejött a hideg és nem indul , akkumulátor rendben van , forgatja rendesen , gázolaj is van benne , eddig rendben volt minden míg jó idő volt . Van ötletetek mi lehet a probléma ?
1.7D Opel elég kehes, inkább egy 1.9TD Passat. Esetleg a malacnál is régebbi Passat 1.6D vagy TD. A nem menés új értelmet nyer benne, de megbízható, szög egyszerű, foséhugyér' van hozzá minden, és nagy.
Nekem 524td-m van. Ne! Nagyon karbantartásigényes, és hidegen attól is hengerfejes lesz, ha rágondolsz a gázpedálra. Inkább egy 318i touring, kb annyit eszik az is, de ha sok, be lehet gázosítani, bár nem vagyok a gázüzemű BMW híve, a hengerfejöntvény valamiért nem bírja a gázt.
"annál büszkébben lehet mesélni hétvégén a szomszédnak lazán a kerítésre támaszkodva, foltos fehér atlétában."
:DDDD és ez tényleg így van!!
Hogy ON is legyek. E30 2.4TD touring.Hátul hajt,jól néz ki és még egész tűrhetően megy.Ha padlóval jársz mindenhova,akkor még a hengerfej is bírni fogja.IC beépítése ajánlott.
"Viszont tényleg igaz,hogy még szerelőnél nem járt vele mióta megvette. Kb 10 éve."
Na, ezért van olyan állapotban a magyar autópark, amilyenben. Mert a karbantartás fogalom itthon utopisztikus fogalom, a sátántól való, meg "nehogyémmárköltsekrá", minél többet vonszolja el magát az autónk olajcsere és minden egyéb más szervizelés nélkül, annál büszkébben lehet mesélni hétvégén a szomszédnak lazán a kerítésre támaszkodva, foltos fehér atlétában. Itthon az jelenti a jó autót, hogy mennyit kínlódik el mindenféle karbantartás nélkül, mielőtt végleg szétesne. Komoly érv szokott el lenni eladáskor. Anno egyszer nekem is büszkén mondta a tulaj, hogy "6 éve semmit nem költöttem rá, csak 6 gyertyát vettem bele". Aztán nem értette, hogy miért mondom lenéző tekintettel, hogy "hát, ez látszik is rajta".
"Viszont tényleg igaz,hogy még szerelőnél nem járt vele mióta megvette. "
Azért ez a mazda 626 nem egy kategória a régi Kadett-al. Tele van elektronikával, az alkatrészek teljesen integráltak, ha itt valami probléma lesz, akkor elég súlyos pénzekbe fog kerülni a javítás.
Nekem eddig több dízel kombim volt,illetve van is. De mind közül a legigénytelenebb és a legstrapabíróbb a Mercedes S123 TD volt. Igaz megkapott mindent amit kellett,hogy jól működjön. Rendes olaj,szűrő,lánc,stb... Sajnos az itthoni példányok strapásak,de lehet találni egész elfogadhatót is rendes áron. Ritkán!! Az alkatrész olcsó hozzá,és minimális elektronika van benne. A másik hasonló elpusztíthatatlan autó a D opel kadett 1.6D. Az enyém már 1.2 millió kilométert futott. Egyszer volt már fúrva. De a legnagyobb hidegekben is rögtön indul. Igazi full fapad,de ami nincs benne az nem is romlik el! ;-))) Az alkatrészek szintén olcsóak hozzá. Viszont sajnos az autó szeret rohadni,ezért nehéz elfogadható példányt találni. Az egyik ismerősöm egy mazda 626 2.0 d hajt. Mindig áradozik róla,hogy ilyen meg olyan jó. Viszont tényleg igaz,hogy még szerelőnél nem járt vele mióta megvette. Kb 10 éve. Évente kb 40-50ezer kilométert tapos bele.....
A segítségeteket kérném. Olyan régebbi 15-20 éves kombi dízelt szeretnék majd venni, ami igénytelen, bírja a strapát, lehetőleg nincs tele elektronikával, olcsó hozzá az alkatrész. Ilyenekre gondoltam: Astra, Omega, Passat, Felicia, stb. Melyiket ajánljátok? Véleményeteket, tapasztalataitokat köszönöm!