Azt szeretném megkérdezni az országban dolgozó buszos kollégáktól, hogy nektek az Ikarus CLASSIC C-56 típusú Detroit Diesel Series 50 motorblokkal szerelt autóbuszra mennyi az alap norma illetve mire és mekkora szorzókat adnak. Mert nálunk erre az autóbuszra 25 az alapnorma és nyáron nem jövünk ki belőle. Persze ehhez az is hozzá tartozik, hogy a szakszervíz hosszú évek óta nem látta a motort és így a szervizelés megáll az olajcsaerénél és kész. Illetve még azt szeretném kérdezni, hogy mekkora turbó nyomást kellene ennek produkálni, mert a miénknek 1,4 bar a plafon, amit tud és senki nem tudja megmondani, hogy mennyinek kéne lennie (a turbó csövek nem lyukasak a rendszer tömített, ennyit tud).
Uraim. Az éremnek mindíg két oldala van. A pécsi helyi járatot alapul véve kijelenthetem, hogy tisztelet a kivételnek, de visszaélnek a nagyobb autóval, autóbusszal. Az alap felállás úgy kezdődik, hogy ajtó zárás, amit a tükörben figyel a sofőr. Fék elenged, az autóbusz "kúszik" a megállóból és mire a sofőrünk a bal oldali tükörbe néz, a busz eleje a sáv felénél jár. Mivel kevés ember szeretné összetöretni a személyautóját, kiengedi az autóbuszt, sok esetben meglehetősen nagy fékezés árán is. Na most legyünk őszinték, ilyen után ki engedi ki szívesen az autóbuszt a következő megállóból? Véleményem szerint nem sokan. Természetesen az udvariasság udvariasságot szül, de igaz ez az erőszakosságra is.
A kedvencem az, amikor a busz kiállna, de kedves autós társ nem engedi ki, sőt, bevág elé, és végképp nem tud mozdulni a busz....:) igen, az alacsony kerítés...:)
Szoktuk néha beszélni a kollégákkal, hogy ha mindenki annyi autót kiengedne, vagy segítene, amennyit a buszosok, alig lenne dugó.
Ha minden oktató, akik B-t oktat, letenné buszból a jogsit, letolna 10-14 órát forgalomban a reggeli és délutáni csúcsban, adhatna tanácsokat a tanulóinak, mert sajna az oktatók többsége sincs tisztában a forgalomban részt vevő járművekről
Lakott területen belül buszöbölből kiinduló autóbusznak van elsőbbsége, nem?
Nem, nincs elsőbbsége.
A jogszabály így szól:
Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
Magyarul segíteni kell az elindulását, ki kell engedni a megállóból, de csak akkor, ha nem kell rásatuznod. Viszont egy konvojban a 10. autós már nehezen mondhatja, hogy hiretelen kellett volna fékeznie...
"Bár a KRESZ azt mondja, hogy szgk.-val közlekedve nem kötelessége az autóbuszt kiengedni, de ugyanakkor megengedi az autóbusz vezetőjének, hogy a mögöttes forgalom akadályozása nélkül (tehát hirtelen fékezésre nem kényszerítheti) "kijöjjön" a buszmegállóból."
Lakott területen belül buszöbölből kiinduló autóbusznak van elsőbbsége, nem?
Teljesen igazad van. Sajnos a személyautós nem tudja milyen, amikor el akar indulni egy megállóból és senki nem engedi ki. 10 tonnával a popsi alatt, 12 méterrel és 30-50 utassal nem könnyű "kimozdulni". Olyan helyzeteket teremt egy pár autós, hogy szlalomozni kell az akadályok között. Jobbról fa vagy tábla, balról autós... Bár a KRESZ azt mondja, hogy szgk.-val közlekedve nem kötelessége az autóbuszt kiengedni, de ugyanakkor megengedi az autóbusz vezetőjének, hogy a mögöttes forgalom akadályozása nélkül (tehát hirtelen fékezésre nem kényszerítheti) "kijöjjön" a buszmegállóból. Jó lenne a könyvet átlapozni pár autósnak...
Hát igen, ez így van!! Sajnos a mai világban elég sok gond van az emberekkel! Én beülök az autómba, és imádom a vezetést. Megnyugszom, élvezem. Nem dudálok, nem sietek... Közlekedni nagy élmény, és pl szeretek segíteni másokon a közlekedésben.
Ezeket a jelzőket csak olyan mondhatja, aki életében nem vezetett autóbuszt. Teljesen más, mint szgk-val közlekedni. A méretből, menetteljesítményből adódóan másképp és nem úgy kell vezetni, mint egy autót, s a szűklátókörűség miatt hiszik ezeket a jelzőket, ami véleményem szerint az elméleti és gyakorlati oktatók hibája, ill. oktatás hiánya. Fel kellene világosítani a tanulókat, hogy 1 12x2,5 m-es busz másképp manőverezik-fordul, és ebben legyen partner az autós, így mindenki halad és jól jár. Igen, néha meg kell tenni olyat, amire azt hiszik, nekik (nekünk) mindent szabad, de akár 100 ember életével a kezedben muszáj, hogy ne legyen baj, és azért szerintem egy autóbusz, amikor 100 ember szállít, hadd élvezzen egy kis előnyt az 1-5 fős autókkal szemben. A buszosok partnerek a közlekedésben de sajnos visszafelé nem igazán igaz. ..és mi nem mondjuk, hogy a "machboxosok" egy állatfaj...:)
"Buszosok: agresszív, pofátlan, tolakodó állatfaj, akik úgy gondolják, az "erősebb jogán" nekik mindent szabad."
Ezt nevezik előítéletnek! Az általad leírtak szerintem a buszsofőrök kisebbségét jellemzik. Egyébként pedig a járművezetőknek segíteni kellene őket, mert mégiscsak százakat szállítanak, és a sok km ellenére nagyon kevés balesetet okoznak, illetve kevésnek a részesei!
Ezt a topic-ot azért nyitottam, hogy mindenki megbeszélhesse az autóbuszvezetéssel kapcsolatos kérdéseit. Várok ide sofőröket, autóbusz szerelőket, a tisztelt utasokat, a buszozás iránt érdeklődőket Magyarország, s a Föld minden szegletéből. Egyszóval mindenkit, aki érintett az autóbusz "iparban".
Szeretném, ha a topic politikától, a nyomdafestéket nem tűrő szavaktól és személyeskedésektől mentes lenne! Köszönöm.