Most megyünk először balatoni bringatúrára, az északi partról, Udvariból fogunk indulni és a kérdésem: Melyik irányból érdemes elkezdeni a túrát? Van-e különbség?
A földvári magasparton jártam úgy, hogy nagyon rádőltem a kormányra lefeléjövetben fékezéskor. Le is nyeklett az egész kompletten, ahogy volt, majdnem akkorát borultam, mint egy ház... Puszta kézzel visszaállítottam, amennyire tudtam, tekerés tovább. Délután még irány Boglár, Lellénél úgy szétesett a kormány, hogy tolni is csak a váznál fogva tudtam. Még szerencse, hogy 500 méteren belül volt egy biciklikölcsönző, kértem hozzá szerszámot, két perc alatt meg tudtam húzni. Ja, és az volt az első nagyobb túrája a bringának.
Később pl. a Gyugy-hátról (Somogy legmagasabb pontja, a Kőröshegyi völgyhíd Pest felé eső hídfője fölötti legmagasabb púp) lefelé jobban meggondoltam már magam... Pedig még egy szarvas is kiugrott elém (nem tudom, melyikünk ijedt meg jobban :) ).
Szerintem egy ilyen túra baráti társaságban nem lehet rossz program. Szerintem a táv simán letekerhető 2nap alatt. Este 1 kemping megoldható. A legjobb az ha van valaki aki esetleg tud menni a csapattal például kocsival, mert akkor 1 bográcsozás megoldható az első estén és az igazán jó dolog lehet 1 nyári túrán. De egy dolgot azért ne felejtsetek el, hogy legyen biztosításotok, mert ebben a rohanó életben a sok őrül sofőr között bármi megtörténhet főleg a Balaton parton ahol ráadásul sok a külföldi is. Sok szerencsét kívánok nektek a túra letekeréséhez, remélem jó időtök lesz.
Nem feltétlen... Faterom elég sokat költött a bringájára, annak az összegnek a többszörösét (jó ő járt versenyezni is meg minden, úgyhogy kellet neki egy fullos gép) és hidd el nem tudna még egyet összerakni. Egyébként nem nagyon hiszem hogy az összeg alapján nem lehet biztosítást kötni, maximum olyan árat mondanak rá amire nem biztos hogy el is fogadod (vagy más típusú bitosítást lehet csak rá kötni. Emlékszem régen elvitte repcsivel külföldre és akkor, még nem volt bringás biztosítás mondjuk oda nem is jó csak belföldre, neki még vagyon biztosítást vagy mit kellett rá kötni. Egyébként ez a bizti nem csak a bringát biztosítja hanem téged is nem? javíts ki ha tévedek.
én pénteken álltam neki a körtúrának, de én nem akartam két nap alatt, hanem csak egynap alatt körbebringázni.
A tét nem a nézelődés volt, mert soxor megfordultam már a balcsin, inkább ilyen "meddig bírom a kiképzést", meg a bringa meddig bírja.....
Egy hátizsákba vittem 3liter vizet, croissant, meg egy kolbászoskenyeret, ha tényleg elmúlnék :)
Én az óramutató járásával megegyezőirányban gondoltam a végigtekerést, de így visszagondolva jobb ellentétes irányban haladni, mert több a tábla, és többet lehet gurulni, meg inkább az elején éld túl az emelkedőket, s aztán szép flaszteron lehet haladni..... én nem ajánlom az országútit, mert tönkremegy..... montit is odalehet ütni egyszerkétszer...
Finoman szentségeltem én is, hogy vagy nincs tábla, vagy egyszerűen el van fordítva, hogy ne is lehessen látni, vagy egyszerűen nincs..... Tényleg forgatni kell a fejet, hogy megtaláljuk a helyes irányt.... nekem is volt egy köbö 45perces tévedésem siófok után.... majdnem vízbehajtottam, de egy zsákutca megállított....
Személyes véleményem, hogy nem a fenék fárad el, nekem a csuklóm adta meg magát... még mindíg zsibbad a jobbkisujjam...
én 6liter vizet, 4 croissant, egy nagy szendvicset, s egy almát fogyasztottam az úton. Én füredről indultam, de badacsonytól már csak az "érejek már a végére hajtott"
12óra volt a kör, s ebben a tévedés is bennevan.
legközelebb élményből lesz a körbetekerés! ami sajnálatos köztünk bringások közt is hogy nincs köszönés...... sajnálatos!
Az megint más, azért ne keverjük össze a baleset biztosítást a vagyonbiztosítással, azt külön kell fizetned ha neked megéri... De én biciklire csak akkor kötnék biztosítást ha az valamilyen eszmei értéket is képviselne számomra, az egy másik dolog, hogy lehet akkora összegre meg nem is lehetne biztosítani mint szeretnéd.... Aki meg egy 100 ezres bringát megengedhet magának az több mint valószínű, hogy ha összetöri akkor tudna újat is venni...
Kicsit félre értettél... Én csak azon tűnődtem hogy van-e olyan biztosítás, amibe a bringa is beletartozik, mert a többinek nem sok értelme van szerintem mivel a kórházban úgyis ellátnak, de a bringa nem fizet tb-t úgyhogy arra azért érdemes lenne kötni egy biztit, főleg hogy manapság egy jobb bringa 100 ezrekben mérhető, és akkor még a versenyzőkéről nem is beszéltünk.
betonacelnak igaza van, szerintem felesleges biztosítást kötni. Az esetek többségében csak kisebb karcolások lesznek. De egyébként létezik biztosítás ilyen esetekre ha jól tudom kb 5000 egy évre.
Ou basszus, az kellemetlen lehetett. Én úgy tudom hogy az unikánál van pár biztosítási forma. Ők lényegében csak biztosítók szóval kell lenni erre is valami megoldásnak. nézz szét a honlapjukon. Én mondjuk csak akkor szoktam magam biztosítani, ha külföldre megyek.
Szerintem ezért nem érdemes biztosítást kötni. Mert ez eléggé ritkán fordul elő. De a legtöbben megússzák egy karcolással. Igaza van betonacelnak a biztosítás nem véd meg az autósoktól de ha mindenképp akarsz, van ilyen ha jól tudom 5000 körül van egy évre.
Én az utóbbi években már nem is igazán biciklizem pont azért hogy az ilyen baleseteket elkerüljem. Nem értem hogy az autósok miért nem tudnak odafigyelni egy kicsit a bringásokra, mostanában én is inkább négy keréken megyek, de eskü semmi baja nem lesz a kocsimnak ha fékezek egy kicsit és nem szorítom le az útról azt aki bringával közlekedik. Biztosítást akarsz kötni? az sajnos nem véd meg az autósoktól, mondjuk ha valami bajod történik akkor jól jöhet az a kis plussz pénz. De nem is tudom hogy van-e egyáltalán olyan biztosítás ami mondjuk a bicikliben esett károkat fedezné. Vagy tényleg csak magadra gondoltad a biztosítást?
Egy idióta nemrég belémjött a tuningsuzukijával és megrepedt a bokám.... Ez a rohadék meg elhajtott és otthagyott a szarban. elgondolkodtam hogy kössek e magamra biztosítást... veletek történt már hasonló eset?
Szemes Lelle felőli végétől menve elég hülyén van kitéve a bicikliutat jelző tábla. Egy murvás, poros útra visz rá, ami hosszú-hosszú kilométereken át tart és csak a port nyeli az ember, aztán örülhet, ha megússza defekt nélkül. Közvetlenül mellette a vasút, a vasút túloldalán aszfaltos út. És eszi a fene az embert, hogy miért nem ment át a vasút túlfelére.
Lelle felől pedig egy aszfaltos útra van kitéve a bicikliút tábla, ami nem is a vasút mentén visz Szemesre át, hanem közvetlenül a vízparton. Mi arra az útra naplementére értünk oda. Persze, a társaság egy része azonnal csobbant is a vízben, a többiek meg fotózták a naplementét. :) (lásd a mellékelt ábrát)
Meg amit még ajánlanék, hogyha volna kedve a társaságnak: Fonyódon a magaspartra fölmenni. Bámulatosan szép táj nyílik az ember szeme elé: a tó, a Badacsony... De hasonlóan szép a földvári magaspart is, csak az a baj, hogy elvész az út a semmibe a tetőn. És biztonságosabb visszafordulni, lemenni a vasút és a vízpart között futó útra, mint kimenni a 2×2 sávos 7-es útra. (De ha jön a vonat, alapból nem hallod, hogy jön-e autó mögötted. Kegyetlen rossz. De még mindig jobb, mintha elhúznak melletted 100-zal vagy többel kint a főúton.)
Csatlakozom az előttem szólókhoz. Meg lehet csinálni egy nap alatt is, csak nem biztos, hogy érdemes. A kerékpárút tényleg sok helyen nincs egyértelműen jelölve, többször is elvesztettük. Az északi parton különösen nagy vargabetűket tesz a 71-eshez képest. A minősége helyenként nagyon rossz, ahol az aszfaltot csak úgy vákuumgőzölték rá a fagyökerekre, mint pl Bográllelén meg Szepezd nyugati végénél. A tervezett útvonallal az a gond, hogy egy fárasztó etap végén fogtok szembekerülni a világosi vasúti átjáróval, illetve ott tulajdonképpen a tószintről fogtok felmászni a magaspartra, egészen az akarattyai domb tetejéig... De ha ott szálltok meg, másnapra kipihenhetitek. Mi a fiammal Aligára mentünk vonattal, onnan indultunk a déli parton. A Keszthelyi-öblöt kihagytuk, mert Fonyódra érve már fájt a derekam, ott igénybe vettünk egy "hajó cheat"-et Badacsonyig. Csopakig mentünk, ott volt a szállás ismerősöknél. Fürödni csak az út vége felé fürödtünk, a Tihanyi-félsziget oldalában, közben viszont elugrottunk Salföldre is, megnézni a pálos korostorromot. (Érdemes, de csak akkor javallott, ha "terepképes" bringákkal mentek.) Másnap Csopakról hazatekertünk Fehérvárra, Bfűzfő-Pakeszi-Berhida felé. Az egyik nap mentünk tehát egy 100-ast, másnap meg egy 60-ast. Lábbal bírtuk, a s..günknek lett egy kicsit elege a nyeregből, pedig rajtam betétes nadrág volt...
A véleményem az, hogy az úgynevezett "Balatoni körút" inkább buli-biciklizésre, mintsem teljesítménycentrikus kerékpározésra alkalmas. Inkább arra jó, hogy egy besörözött társaságot egyik helységből egy másikba terelgessen rajta valaki, aki ismeri az utat, és nincs még teljesen berúgva. Egyik kollégám körbement Fehérvártól Fehérvárig egy napon belül valami 30 km/h feletti átlaggal, de ő a 71-esen ment, szezonon kívül.
Ja, és vigyázni a kiskölkekre, mert sosem oda néznek, ahova mennek...
Ha a kijelölt kerékpáros útvonalon ill. kerékpárúton haladsz, akkor több valamivel. 225 körüli. Egyébként az északi oldal tényleg kellemesebb a megerőltetést nem igénylő emelkedők és szelíd lejtők váltakozása miatt. No meg a bor is finomabb ott.
Aki 30 óra alatt megcsinálja, alatt ne szólja le azokat, akik nem versenyzők, hanem olyan jó fejek, akik szeretnek a jó levegőn lenni, ott élményeket gyűjteni, szórakozni, barátkozni, művelődni!
meg lehet csinálni egy nap alatt, de akkor csak tekersz. annyi az előnye egy velodromhoz képest hogy változik körülötted a táj. két nap alatt is de akkor sincs idő nagyon sokat nézelődni, pihizni, fürdeni, Én egy 7 évessel tavaly 5 nap alatt tekertem körbe (siófok-almádi-pálköve-keszthely-boglár-siófok) , persze nekünk kellett mindig jégkrémszünet, ebéd, fürdés, látnivalók megtekintése. De ha felnőttekkel megyek, akkor sem akarok rohanni, tehát minimum 3 nap lesz, de inkább több és így is kijöhet a napi 70 km mert elcsavarogsz az egyes helyeken.