Egy értelmes ötlet, talán idén az első: központi szervek, hivatalok költözzenek vidékre, csökkentve ezzel az ország vízfejüségét.
http://index.hu/belfold/2010/02/17/videk/
Kedves Érintettek és Érdeklődők! Szeretettel meghívunk mindenkit következő TudásPresszó beszélgetésünkre, melynek témája:
A vidék Magyarországa
Meghívott vendégeink:
Csatári Bálint regionális kutató (MTA Regionális Kutatások Központja, Kecskemét)
Koczinszky György egyetemi tanár, dékán (Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar)
Füzi László író, főszerkesztő (Forrás)
Házigazda: Fábri György
Két évtizede szabadon döntünk magunkról, a nyolcmilliós vidék mégis beleegyezett, hogy fennmaradjon a kétmilliónyi lakóval sem rendelkező főváros - szóban általában károsnak ítélt - túlsúlya a gazdaság, politika, oktatás, kultúra, média terén egyaránt. A regionális fejlesztések célzottan a vidéki felzárkóztatást szolgálnák - vajon mekkora sikerrel? És egyáltalán: miért közlekedünk még mindig fel-le Budapest és az ország többi része között?
Időpont: 2010. április 6. 18.00
Helyszín: FUGA Budapesti Építészeti Központ (V. ker. Petőfi Sándor u. 5.)
Az oktatási minisztérium előtti utcaszakasz a minisztériumi autók parkolóhelye, ők vagy ingyen, vagy az adófizetők pénzéből parkolnak ott.
Nem BKV-val járnak melóba, viszont nekem többek között az általuk is okozott zsúfoltság miatt kell parkolódíjat fizetnem lassan már a külvárosban is.
Viszont a legtöbb budapestinek, és persze a többi város lakójának dolga nincs a minisztériumban, így semmi sem indokolja, hogy a parlament közelében, a belváros szívében legyen ez a minisztérium.
Szerintem Kósának igaza van. Nem lenne egyedülálló dolog az elképzeléseinek a bevezetése, mivel a jelenlegi technikai színvonal ezt már minden különösebb zavar nélkül lehetővé teszi. Minisztériumokba és egyéb hivatalokba a nép egyszerű fia nem jár. Oly kicsi az ország, hogy Győrből Debrecenbe 3 és fél óra alatt el lehet jutni. (New Yorkból vacsorázni mentünk át Washingtonba: kb ugyanaz a távolság...) A szóba jöhető városok mindegyikébe vezet autópálya (számítsuk ide Pécset is nyugodtan). Igen nagy szellemi tőke van felhalmozva a vidéki nagyvárosokban, tehát a személyi kifogások sem állják meg a helyüket. Biztos, hogy sokat lendítene a vidék helyzetén az elgondolás, ha megvalósulna...
Megszüntetni kellene az a barom sok hivatalt, nem költöztetni.
A mai "termés" a vállalkozásomban:
1. Könyvelőm azzal hivott fel, hogy GLN-számot kell igényelni, hogy az évi 100 Ft-nyi csomagolóanyagra, amit használunk, be tudja vallani a 6 Ft termékdijat. A GLN-szám igénylése és fenntartása 5000 Ft minden évben mostantól. és valami Kft.-nek kell befizetni. Köszönjük szépen az intézkedést !
2. Én ma tudtam meg, hogy a START kártyával felvenni kiivánt pályakezdő fiatal ez évtől csak 1 évig jogosult a kártyára, ha tavaly kiváltja, még 2 évig élt volna a dolog. Köszönjük az intézkedést!
Most komolyan, nem az a logikus, hogy az ország fizikai középpontjához legközelebb eső, mindenhonnan jól megközelíthető város a központ? Nem azért főváros, hogy az legyen a központ?
Nem attól központ, mer középen van...amúgy Magyarország közútjai, vasútjai jellemzően nem hálószerkezetűek, hanem sugárirányúak, azaz Bp-ről indulnak....és oda érkeznek....
,,..eü intézmények és felszerelés aránytalanul nagy része Bp-en van, szóval nem kizárólag a hivatalokról van szó." Aránytalanság,ez a lényeg. Vidéki adófizetőként 4-ed annyi esélyem van túlélni egy infarktust,mint egy fővárosi hajléktalannak ...
,,Viszont ha az ember a neten keresztül intézi, tök mindegy hol a központ. És az csak legyen Pesten. Az a főváros. "
Attól,hogy fővárosnak hívjuk,még nem jelenti azt,hogy mindent csak ott lehessen elintézni. ott a parlament,meg a köztársasági elnök,meg a metró. ezen kívül nem látok más értelmes indokot,mitől kéne minden minisztériumnak a fővárosban lennie.
Oszt meg mifaszé kell neked pestre menned ? Minden brigádnak megvannak a vidéki irodái,ha nem vagy valami nagy multi,mindent el tudsz intézni a vidéki irodákban.
Ezzel a vidékiek szopnának többet, nem a fővárosiak. Budapestre aránylag egyszerűen és gyorsan el lehet jutni akárhonnan és értelemszerűen fordítva is, ellenben izgalmas lenne mondjuk Pécsről Szegedre járni intézni valamit. Autóval se egy leányálom, de vonattal egy napi munkaidő nagyjából rá is megy. Szóval lenne egy elég szűk kör, aki jól járna egy ilyen decentralizációval, egy elég nagy, akinek kurva nagy szívás lenne, a többieknek meg kb ugyanolyan lenne, mint most.
Nem arról van szó, hogy Bp helyett egy másik központot kellene keresni. Maradjon Bp a központ, csak valamennyire decentralizálni kellene, kissé enyhíteni ezt a túlzott Bp központúságot. Az ország két feléből jóformán csak a bp-i belvároson keresztül lehet átjárni, a közlekedési rendszer szinte kizárólag sugárirányú vonalakból áll. A színházak , kulturális létesítmények nagy része, eü intézmények és felszerelés aránytalanul nagy része Bp-en van, szóval nem kizárólag a hivatalokról van szó.
Azért van amihez ott kell lenni személyesen , de a többséget lehetne tényleg akár a neten keresztül. Viszont ha az ember a neten keresztül intézi, tök mindegy hol a központ. És az csak legyen Pesten. Az a főváros.