Még mindenki a zöldkártya megszűnésének örül, közben szépen bevezettek helyezze 4 különböző színű plakettet. A friss KRESZ pedig már tartalmazza a "környezetvédelmi zóna" táblákat, melyek alatt kiegészítő táblákkal rendelkeznek arról mely plakettel lehet behajtani. Persze arról még sehol nem esett szó hogy melyik plakett mit is fog jelenteni, gondolom az autósok jelentős része fog szívni.
Ha van valakinek pontos infója a környezetvédelmi osztályokról, milyen autók milyen plakettet fognak kapni, esetleg a várható zónákról megírhatná ide - sokat segítene a hozzám hasonló tudatlanokon. Felújítás előtt áll az autóm és mielőtt komolyabb összeget tolnék bele jó lenne tudni hogy fogom-e tudni egyáltalán használni? A luxusadót még benyeltem (16 éves, szerencsére a kisebb motorral vettem így annyira nem vészes) de ha már költök rá legalább közlekedni legyen hol vele.
szevasztok! egy kis segitsegre lenne szuksegem, hatha valaki tudja: van 2 tablazatom emisszios ertekekrol, de az egyikben % v/v a mertekegyseg a CO-nal es ppm a HC-nel, mig a masikban mindketto g/km. az elsokrol nem tudom, hogy mit jelentenek, igy nem tudom a ket tablazatot osszevetni! tudja valaki hogyan lehetne esetleg atszamolni?
De mit rémüldöztök itt a piros plakettel? Nehogy szívrohamot kapjatok már! Pár nagyvárosunkban létezik papíron szmogriadó, amit pont nyakonfos mindenki még akkor is, ha véletlenül valakinek eszébe jut meghirdetni. Akkor sem a szinek, hanem a páros vagy a páratlan szám az érdekes. Bár ez utóbbiból is volt Pesten eddig vagy kettő nap. Hogy német nagyvárosok belvárosában mi van? Na, attól is marha messze vagyunk. Mire itt megváltoztatják (ha megváltoztatják), kihirdetik és foganatosítják, addigra eltelik 20 év és a plakettetek atomjaira hullik. Addig is jó füstölgést. ;-)
Igen BRD kódú, az EVAP-ot el is felejtettem, az is van... EGR is van... Az "utánégető" meg egy kis levegő kompresszor + tartály + szelepek + befúvó csúcsok. Ezekkel fúj be friss levegőt a kipufogóba, hogy az elégetlen üzemanyagot el tudja égetni... A többi EFI motor tényleg kevésbé zöld, de ez szerintem jónéhány mostani motornál zöldebb (úgy biztosan, hogy etanolos keverékkel üzemel). Ha meg meglesz az etanol elektronika és "tiszta" E85-tel fog járni, akkor meg pláne...
"Bár valószínűleg a hatóság kiröhögne, ha bármi olyan forrást mutatnék nekik, ami a netről jön."
Nem kell nekik semmit sem mutatni a rendeleten kívül. Azon ott a dátum, a többiről nem dönthetnek! Amúgy, már a legtöbb vizsgahelyen automatikusan rávezetik az adatlapra, hogy a " környezetvédelmi osztály, helyesen 04". Ilyen esetben nem tesznek rá matricát, azt majd az okmányirodában, amikor javítják/cserélik a forgalmit. Ha csak ezért cserélik, akkor nem kell érte fizetni a 6eFt-ot. (ezt szeretik elhallgatni!!!)
A BRD kódú motoron valóban nincs légmennyiségmérő, a többin viszont mechanikus van, ezek a MAP szenzort csak a gyújtás vezérléshez használják. EVAP van rajta, de szerintem EGR nincs. Hogy utánégetésen mit értesz, azt nem tudom. ( alapvetően "ford EFI" motorokról volt szó!! )
Arról van valami információtok, hogy át lehet-e minősíttetni magyarországon egy EURO1-es autót EURO2-esre? A németeknél ez működik, rengeteg típushoz vannak átalakító "készletek" 100-300EUR áron, amelyek rendelkeznek műbizonylattal, akár magad is beépítheted. Ha benn van, akkor megkapják hivatalosan a jobb kategórához tartozó plakettet, és így persze behajthatnak a városok környezetvédelmi zónáiba, és kedvezőbb adót is fizetnek.
Általában egyébként egy plusz kicsi, gyorsan bemelegedő katalizátorról van szó, ami hidegindítás után hamarabb működni kezd, és teljesíteni tudja a megfelelő értékeket.
Az én autóm is erősen érintett, 93-as benzines, gyárilag fűtött lambda, 4 db katalizátor, gyakorlatilag nulla körüli emissziós értékek (CO 0,02 alapjáraton és fordulaton is).... piros matrica....
Helló, köszi szépen, én nem is gondoltam már, hogy német nyelvterületen próbálkozzak :). De közben meglett a 409 által is hivakozott 6/1990-es KÖHÉM rendelet felújított szövege is, amiben ott van megszámozva, hogy a 96.01.01 után üzembe helyezett, katalizátoros, EFI-s stb.stb. motorokkal szerelt autóknál a besorolást az üzembentartó kérésére átírják 04-re -> akkor már papíron is EURO-2-es a kocsi. Mivel az autómat csak 96-tól kezdték gyártani, így eleve kizárt, hogy ne 96.01.01-nél korábbi legyen (hacsak nem kelt fel valaki Újév napján üzembe helyezni).
Bár valószínűleg a hatóság kiröhögne, ha bármi olyan forrást mutatnék nekik, ami a netről jön. Esetleg gyári szervíz adatbázisból, ill. Autodata/TechDoc katalógusból hitelt érdemlően lehet bizonyítani, aki képes kikeresni a sajátját és EURO-2 szerepel benne, az már mehet is átíratni a számot a forgalmiban, ezeket használják a hatóságok is.
De ha végképp nem tudnám elintézni, akkor van a JÁFI-ban ismeretség, sztem ők is tudnak végső esetben egy szakvéleményt adni, amit a hatóság köteles elfogadni, mivel ők hatóságilag is elfogadott szakvéleményt jogosultak kiadni.
Ami még érdekes, hogy mivel a kocsi olaszból jött be még az előző életében, 99-es magyar üzembe helyezés van beírva. Nem tudom, hogy emiatt lehet-e gond, én azt gondolnám, hogy semmi rossz. 99-ben még sztem volt regadó és nem hozhatták volna a kocsit, ha az nem legalább EURO-2-es. De akárhogy is van, mivel ezt a modell 96-os (a vázszáma szerint is), így addig nem szabadulnak meg tőlem, amíg nem figyel a négyes a papírokon, ill. a kék matrica a rendszámtáblán.
Olvastam a TC-s cikket és belém hasított a felismerés, hogy az lehe,t hogy az enyém se lesz kék matricás :S. Egy '96-os Audi A4 ABC motorral (V6 2.6 benzines).
Ha jól értettem, akkor a 96.01.01-től gyártott autóknak teljesítenie kellett az EURO-II normát. a motor egy régebbi konstrukció (még a 100-as Audi-ban is volt ilyen). Nem vágom fejből, hogy milyen számot írtak a forgalmimba (most nincs nálam).
Nem tudja valaki, hogy a fenti típust magyar a hatóságok EURO-II-esnek tartják-e?
Ahogy olvastam 409 posztját, a besorolást annak idején el is cseszhették (hiszen a sárga/zöld plakettes rendszerben nem sok jelentősége volt), de lehet kérni a javítását, ha hibás. Ha a papírja el van rontva a kocsinak, akkor a műszakis ember képes utánanézni, hogy mi a helyes besorolás? (ha erre képes ott helyben, akkor miért nem ellenőrzi mindig??? Vagy ami még jobb lenne: miért nem az Autodata-ből nézi ki?)
Jó tudni, hogy most aztán véget vetettek a naaagy visszaéléseknek, így is a kocsi papírja megy zöldkariznii bazz :S. Ráadásul, ha egy újabb verda számát direkt alacsonyabbra veszik, de csak annyival, hogy még mindenhova mindig mehessen, akkor mindig át fog menni a zöldkártyán, hiszen egy alacsonyabb normához hasonlítják, így szétütött állapotban, inaktív részecskeszűrővel is simán megüti a lécet.
Előre is köszi szépen, ha valaki képben van és fel tud világosítani!
Ma voltam müszakiztatni,2000 évjáratú SWIFT-emet.Piros szinü plakettet kapott!Nem is tudtam erről a rendszerről.Döbbenetemre mondta hogy a legrosszabtól még eggyel jobb.(ha ha,eddig a zöldkártyán csupa nullás adatok voltak)
Amit lentebb olvastam aszerint kék szinü matricát kellett volna kapjon.A forgalmiba tényleg 02 van beírva mint besorolás.Akkor valaki hibázott valamikor és most megszivatják az embereket.
Mi lenne a teendő?utána járni,okmányiroda stb vissza a vizsgaállomásra vagy mi.Vagy maradjon két évig igy,inkább és akkor kap kéket.De szerintem akkor már még kitalálnak négyet és kap lilát az feketétől kettővel rosszabb,mert ugye kopik a motor hogy vernék bele a ....
Szerintem igy sok ember megszivja most,ezt direkt csinálják.Én személy szerint hireket folyamatosan követem ,de erről valahogy lemaradtam.
Ez egyértelmű, a többieket kizárni ellentétes lett volna a szabad kereskedelem elvével, de alapjában hazai (német) termelés fellendítése volt a cél, ezt nem is tagadták. Részleteiben igazad van a hazai (magyar) hatásokkal, de összességében ráfizetés lett volna a költségvetésnek, legalábbis rövidtávon. Itt meg a hosszútávú hatásokkal nem szokás számolni. :-(((
"többszörös károsanyagkibocsájtás? a való életben? kötve hiszem..."
Félreérted!! Pont a való életről, a _teljes üzemről_ beszéltem!!! Ez nem a méréskori értékekről szól, hanem amit az autó az élettartama alatt a szabadba ereget. Pl. akkoriban nem volt meghatározva, hogy mennyi idő alatt kell a katalizátornak üzemkésznek lennie a hidegindítás után. Az összehasonlításban említett időpontban ez 40másodperc.
"őőő....az M50 mikori motor is? "
Ott általánosságban beszéltél korszerű BMW motorokról, így a válasz is ezekről az "általánosan" használt motorokról szólt!!! Ebből most ezt a motort kiemelni és általánosnak kikiáltani csúsztatás.
Nemcsak a hazai autók fogytak. Én még ennyi Daciat szállító kamiont életemben nem láttam, mint amikor a németek 2500 €-s támogatása még ment. És jól fogytak a japán és koreai kiasautók is. Most pedig pár évig márkaszervízbe fognak ezekkel az autókkal járni, legalábbis a garancia ideje alatt biztosan. Így a kereskedő/márkaszervíz hosszabb távon is jól jár. Haveromék hónapokon kersztül hetente 4 db új Swiftet vittek ki a gyárból egy német kereskedőnek, akitől a használt autókat szokták hozni. És ismét hagsúlyoznám a rengeteg magyar autóipari beszállítót, akik a német autómárkákból élnek. Pl.: 2000-es lakosú falu, 200! munkahely. Kizárólag VW-csoportú beszállítások. Össze szoktam még futni egy sráccal, ő szintén a VW-gruppénak szállít magyaroktól ajtókárpitokat. Szintén tönnszázas munkahely. Nekik-nekünk is segített a külföldi roncsprémium. A német autók nem csak Németországban készülnek :)
"tudja is az emissziót, még 20évesen is, simán kapna kéket, gond nélkül miért nem? gyakorlatilag 1átkozott csatlakozó!!"
Nem, nem a csatlakozó a lényege, az csak a szabványosítás egy részlete. 20éve, vagyis 1990-ben még nem volt szekvenciális befecskendezés, nem volt ellenőrzött EGR visszavezetés (ha volt egyáltalán a motorokon EGR!!!), az akkori katalizátorok hatásfoka és öregedési tényezője is messze elmarad a maiaktól, (de a 10ével ezelőttiektől is), a lambdaszondák többsége nem volt fűtött. A párolgási emisszióról még nem is beszéltek. Azaz, a méréskori állapotban meglehet, hogy jók az értékek, de a teljes üzemre vetített károsanyag kibocsátásuk többszöröse a későbbi, magasabb kv. osztályú motorokénak. A 6-os osztálytól meg már EOBD rendszerről beszélünk, itt a rendszer felügyelete a lényeg, vagyis a környezetvédelem szempontjából leglényegesebb komponensek _folyamatos_ felügyelete, valamint a szabványosított protokoll használatával az ellenőrzés gyors és egyszerűvé tétele.
"a ford a 80as évek második felében már az EFI motorokkal teljesített minden követelményt 10évre előre! "
Ugye ezt nem gondoltad komolyan! Mechanikus légmennyiségmérővel, EGR nélkül, kombinált befecskendezés és gyújtás vezérlés nélkül, osztófejes gyújtás, beállítása manuálisan. Ezek igen messze voltak a 10évvel későbbi követelményektől.
Összhatását nézve, az országnak, valóban nincs rá szüksége. Ez ott hoz eredményt, ahol van autógyártás jelentős számban. Ha nálunk bevezetnék, ezzel nem a hazai gazdaságot ösztönöznék, hanem azt, ahonnan az új autók származnak. Németországban van értelme, hiszen elsősorban a saját iparukat támogatják vele.