Sziasztok,
Van egy lejárt műszakis, Németországban forgalomból kivont, tip-top állapotú német rendszámos autóm. Kb. 3 hónapja lett kint kivonva a forgalomból. Úgy tudom 1 éven belül simán forgalomba helyezhető kint, és sztem a műszaki vizsgán minden további nélkül átmenne kint is. A kérdésem az lenne, olyanokhoz akik jártasak ebben, mi pontosan a menete ennek, hová kell vinnem az autót hogy újra forgalomban legyen Németországban. Németül nagyon jól beszélek, az ügyintézés nem lesz gond, csak nem tudom hogyan és hol kezdjem. A másik, ha már lesz rajta műszaki, köthetek-e német rendszámos kocsira itthon biztosítást? Amelyik biztosítót eddig kérdeztem, ott nincs erre lehetőség, de elképzelhető hogy valahol lehetséges. Köszi az infót előre is,
EU-n kívülről szeretnék behozni autót és Németországba érkezne. Kaptam egy tippet, hogy már Nemetorszagban hozzam forgalomba, így Magyarországon egyszerűbb lesz a forgalmit megkapni rá. A “brief” megszerzesehez mit kellene tennem? Szerintetek megoldható, hogy a leva Mol-t autót megbízással forgalomba hozzák? Milyen költségű ez a mutatvány nagyságrendileg? Ha valakinek van teljes folyamata, előre is köszönöm!
1. nem mindenki "vagizasbol" vesz nemet rendzamos autot 2. nem kell nemet jogositvany 3. a kinti vizsga egyszerubb es sok helyen korruptabb a torok vendegmunkasok miatt. 4. egy szlovak forgalomba helyezes sincs meg 800euro alatt..
Jólvanakkor, meg vagyok győzve:))))) Szlovák rendszám lesz a kocsin, ha lehetséges megoldani. Az nem gond, hogy az eredeti adásvételi a magyar lakcímemre szól? írjak egy másikat?
3,a kinti vizsga nem olyan kamu mint itthon,drágább,és alaposabb.
4,a szlovák rendszám sokkal olcsobb,lakcimet 2 percen belül kapsz,szinte semmit sem kell rá fizetni.Közelebb van,a határtól 200mre is le tudod vizsgáztatni.
Itt viszont inget, gatyát rá kell költeni a felkészítésre, mert a TÜV itt komoly. Ha amúgy is van dolgod arrafelé, ahol ezt szeretnéd, akkor nincs extra költség. Ha nincs, akkor az odautazgatás is ott van a másik serpenyőben. És a többi. Érdemes lenne számolni. Én legelőször is ADAC tag lennék.
Magyar biztosítótól a bónuszt, amennyiben van, vinni kell.
Köszi mégegyszer a választ és a linket:) Még mindig kevésbé macerás és drága német biztosítással közlekedni, mint kifizetni egy 13 és fél éves autóra félmilló Ft regadót, származásellenőrzést, extradrága első műszaki vizsgát, eredetvizsgát, forgalmit, törzskönyvet és egyebeket itthon :))
Ez a te oldalad: http://www.gutefrage.net/tag/verkehrsamt/1
A csapda a dologban a Deckungskarte. Ha nincs német biztosító, ahol hajlandüak téged biztosítani, akkor nem kapod meg a Fahrzeugbriefet. Tulajdonos lehetsz, de nem üzembentartó. A ki vezetheti a kocsit kérdésre a biztosításodtól függően más és más válaszok lesznek. Szóval - kamuból elég macerás egy német rendszámhoz jutni, és főleg drága. Oda kell hordani vizsgáztatni,...
És ehhez gondolom kell egy németországi tartozkodási hely, bejelentett lakcím nekem, ugye? mert az még egyelőre nincs:) kint vettem az autót, de nem ott élek. Németül nagyon jól beszélek, csak fogalmam sincs a kinti forgalombahelyezés folyamatáról. Szóval a Rathausban mindent tudnak erről, csak ugye melyik Rathaust hívjam:) Először megpróbálok kinti lakcímet intézni. Köszönöm a válaszokat.
A legjobb megoldás, ha a szerelődnél tüvözteted le az autót, akkor nem kell mozgatni. Ha nem, akkor kérsz telefonon egy időpontot, trélerrel odaviszed, levizsgáztatod. Ha átment, akkor jó. Az autót forgalomba is kell állítani. Bekocogsz a Verkehrsamtra a papírjaiddal (Fahrzeugbrief játszik, vagy sem, meg kell kérdezni), egy fris Deckungskarteval (ehhez meg már a rendszámot is tudni kell), és forgalomba helyezted a kocsit. Hogy mi lesz a rendszámmal, azt nem tudom. Én kérnék rá újat. Az új rendszámra a TÜV papír alapján felnyalják a matricát. Visszamégy a kocsihoz, felteszed a rendszámtáblákat és használod.
Van egy lejárt műszakis, forgalomból kivont német rendszámos, de nagyon jó állapotú autóm. Mi a teendő akkor ha Németországban újra forgalomba szeretném helyeztetni a kocsit?