szabadkártyás indulókat ennyire előre tudjuk, de a főállásúaknál van 7 kiadó hely is, és 2 F1-es csapat is vár arra, kiket vegyenek a nevükre és színükre (Ferrari, Aston)
Érdemes figyelni a mozgolódást a jövő héten kezdődő Formula Winter Seriesben, mert a héten voltak "lányos" bejelentések, és aki esetleg itt jól szerepelne lehet Academyben köthet ki (és lehet erre is várnak)
Az Acadamys különítmény mellett (Palmowski, Ferreira, Gademan, Larsen) nevezték őket is:
Payton Westcott (USA) - idén az olasz F4-ben versenyez teljes szezont. De csak 1 helyen van ütközés Academy - Olasz F4 viszonylatban.
Joanne Ciconte (AUS)
Mathilda Paatz (GER)
a már említett olasz F4-ben lesz a lengyel Kornelia Olkucka is
24-es Academy mezőnyből akik még indulhatnak egy második szezonra, de még nincsenek bejelentve: Weug, Nobels és Hausmann
+ egy kis infó: Rodin csapattal Lloyd a brit F4-ben idén is versenyezni fog
++ infó: Caceres elengedte a formaautózást, Mazda MX-5 Cupban már debütált is a Daytona 24 órás betétfutamaként.
Rookie Sophia Floersch, who joined HMD Motorsports in December, made quite an impression by ending up sixth overall and fifth among full-time drivers in the No. 24 machine.
German driver Floersch was less than a half-second behind overall leader Hauger and was the quickest driver for series powerhouse HMD, including ending up slightly less than a hundredth of a second ahead of teammate Caio Collet, the 2024 INDY NXT by Firestone Rookie of the Year.
Deegan még mindig nagyon elmaradva, kicsit Keszthelyi menedzsment stílusban írtak az ő teszteredményeiről:
Deegan is moving from NASCAR and ARCA stock car series to INDY NXT by Firestone in 2025, her first-ever season in an open-wheel car. Thats a huge challenge, whether its learning of the role of aerodynamics in a winged car or figuring out how the INDY NXT car handles compared to a much heavier stock car.
She ended up at the bottom of the time sheets this week at Sebring, but thats deceiving. Deegan made real progress through each of the four sessions as she drinks from a fire hose.
After the afternoon session Wednesday, Deegan was nearly 2.9 seconds off the pace. By the end of the test Thursday, she reduced that gap to 1.8 seconds from Hauger.
Thats an improvement of almost 1.1 seconds in 24 hours. Deegan still has much to learn and many more laps to turn, but shes getting up to speed and absorbing lessons quickly.
Pin marad a FRECA sorozatban is, és Prema versenyzőként.
1 hétvégén lesz csak ütközés Academyvel (Szingapúr - Hockenheim), de az is októberben.
Formula Regional Middle East-ben is lehetőséget kap, de azt csak felkészülésnek szánják és nem is lesz ott minden versenyen.
Jobban járt, mint a bajnok Pulling, viszont idén ha nem lesz meg az a FRECA áttörés a második évében sem (főleg egy ilyen csapattal, ahol nem csak a rendszeres pontszerzés lehet az elvárás), akkor ő se hozza majd azt a női áttörést.
Palmowski is bejelentve jövőre, ráadásul Red Bull festésű autóval.
Változott az is, hogy amíg idén a Red Bull a 3 versenyzőjét MP Motorsprtnál helyezte el, 2025-ben átmennek a Camposhoz
Campos felállása így:
Palmowski (RedBull)
Ferreira (RB)
Chambers (Ford)
Hitech csapat úgy érkezik, hogy 2 autóval az állandó versenyzőkkel, és a harmadik autó az éppen aktuális vendégversenyzőé lesz. Így a Prema szerepét e tekintetben átveszik, de nem 3+1 hanem 2+1 autóval.
Schreiner bejelentés meg csak annyi volt, hogy versenyzőként ugyan nem maradhat 3. évre, de a Sauber csapat számít rá, mint "Brand Ambassador", de mellette a saját útját is járja, mint autóversenyző.
Edgart büntették utólag (5mp) így bukta az 5. helyét és végül 12. helyen értékelték. Összetettben nem kicsit bukott ezzel az elvett 10 ponttal.
Schreiner holnapra ígér bejelentést a jövőjével kapcsolatban. Engem meglepne ha még erőltetné ezt a formaautózást, (egyáltalán hova is kellene?) én tippem hogy megy vissza NLS-be.
Weug nagyot ment ma, gratula. SC előtt 10 másodperc körül volt már az előnye. Pulling ma mozgósikán volt, a mögötte lévő torlódásban történtek az újabb balesetek. 14.-15.-16. helyeken a nap bohócai, Block és Chambers is nagy esélyt puskázott el.
első futamon nálam a nap embere de Heus, simán tartotta a 4. helyét, és a második futamon se rossz tőle az a 8. De az a 4. hely önerős volt
aztán az is lehet, hogy az MP Motorsport talált bele valamibe, mert Hamda is gyors volt, ő meg ott kavart az élmezőnyben és ők csapattársak. Mármint de Heus és Amna-Hamda.
ebben a szériában ezt igen "bírom", amikor elrontanak egy kanyart, simán levágják a legpofátlanabb módon a pályát, még egy olyan betonteknőben is mint ez a Yas Marina
holnap akkor az utolsó futammal elballag az első Academy osztály, és 2 év után a végzős diákok, akik biztos nem térnek vissza: Pulling, Hamda, Marti, Bustamante, Edgar, de Heus, Schreiner, Amna és Lovinfosse.
Tegnap bejelentették azt is, hogy Block marad egy újabb évre. Folytatja az ART csapattal és Williams festéssel és olvastam olyat is, hogy Pin maradására is nagy az esély.
Remélem abból nem lesz semmi, hogy visszahoznák a fordított rajtrácsos futamokat, hiába támogatnák a versenyzők. Inkább legyen 3 verseny, de olyan lebonyolítással mint a mostani. 7 hétvégre 21 versennyel jobban fest, mint a 14.
Na ez már jobban emlékeztet egy F1A-futamra. Szegény Schreinert majdnem felborította Lovinfosse, utána meg kiütötte magát és Edgart is a versenyből. Amna és Block is majdnem elintézték egymást.
Viszont megvolt a Pulling-Chambers meccs.
Több büntetés is volt, de Bustamante pályán kívüli előzését a rajt után még csak nem is vizsgálták, ahogy Nobels brutál kanyarátvágását sem. Még percekkel utána kap utolsó figyelmeztetést...
A büntetéseknek köszönhetően Hannah is pontot szerzett.
Chambers utána kiforgatja Lovinfosse-t - no further action...
Chambers hibája után Pulling foghatatlan volt megint. Chambers sajnálhatja a megforgást és az utána következő hibákat, a tempója alapján jót meccselhettek volna.
Hamda újra a 2023-as formáját (szerencsére nem a monzait) mutatta most.
De Heus ilyen előkelő helyen, Bustamante nem hibázik...mi van itt?
Pályahatárok sokaknak gond volt ma. Nobels ment talán valami űridőt, aztán jött a bejátszás hogy miért is.
Sokat számít szerintem az is hogy teszteltek e előtte. Palmowski 3 tesztnapot teljesített Katarban, Gademan meg a holland pályán. Hivatalos évközi tesztek pont ezeken mentek.
3 nappal lehet Hannah is gyorsabb lenne.
Brit F4-ben is volt ilyen törölt, de máshol pótolt futam, itt írtam is erről.
Azon pl csak azok indulhattak, akik neveztek az eredeti versenyre. Így nem is indulhatott Pulling de Lloyd sem.
Ezt kellett volna itt is. Katar miatt 1 versenyre Palmowski vissza. De a kvali lebonyolítása ezt lehetetlenné is teszi Academyben.
Hannah meg erre a hétvégére orszàgot váltott, így papíron helyi lett.
Pulling helyre is állította a világ rendjét gyorsan.
A szabadkártyásunkon meg látszik hogy elsősorban alacsonyabb rangú GT-szériákban jártas, Juffali-szint. Kaphatott volna Palmowski még egy hétvégét, ha már a múlt hét így alakult.
fel se tűnt, de tényleg jogos a felvetés amit olvastam, hogy így, ezzel a harmadik Abu versennyel, ami a pótlása a törölt katarinak, mégsem dőlt el a bajnoki cím
83 pontos Pulling előny, de szerezhető így 84 is. (3 pole - 6 pont, 3 futamgyőzelem 75 pont, 3 leggyorsabb körrel 3 pont ez 84)
és ha mindezt el is érné Pin, már "csak" annyi kellene, hogy Pulling egyiken se szerezzen pontot.
ami csavar a dologban, hogy Pin megtartotta a második katari futamra szerzett pole pozícióra a 2 pontot, egy olyan versenyre amit meg se tartottak, így ez hozta vissza a meccsbe
persze csak matematikai az esélye, de itt egy szorosabb bajnoki év lenne biztos menne a balhé