Az egyik a minőségtudatosság fejlesztése.
OFF, de ehhez hozzá kell szólnom :)
-Talán azért mert ezen a területen dolgozom, talán a természetem miatt de úgy érzem h. Mo.-on egyszerűen nincs az embereknek minőség tudata. Sem... Sok esetben pénze sem, de az egy más kérdés...
-Mire gondolok?
Számtalan esetben tapasztaltam, hogy valami miatt mindenki csak panaszkodik, de hogy hivatalos úton elindítson valamit azt máááár neeeem... -Ismerős?
Az elmúlt 5 évben megszámlálhatatlanul sok hivatalos panaszt adtam be önkormányzatoktól kórházig, bankon át közüzemi szolgáltatóig, a mávon és utazási irodákon át minden elképzelhető helyre ahol valami olyat tapasztaltam, hogy nem ügyfélként bánnak velem vagy nem azt kaptam amit szerettem volna.
Az eredmény úgy érzem engem igazolt. Szinte minden esetben pozitív volt a válasz és született valamiféle megoldás arra a problémára amit felvetettem, nemegyszer pénzbeli kártérítés mellett!
Kifejezetten irritál ha az emberek egymásnak mondogatják, hogy "miért nincs ez... az.., miért nem... nem igaz hogy..., stb..."
-Elég!
Tessék megtanulni objektíven panaszt, helyzetet kezelni, hivatalos útra terelve hogy nyoma legyen! Ha elég sokan tesznek így, annak eredménye lesz és elindul egy kis változás ebben a lábszagú kis orszában!
Pár példa a saját életemből:
-Panasz az önkormányzatnál úthibára, rég be nem fejezett útjavításra, a járdára belógó, biciklist, gyalogost akadályozó bokrokra, fákra. MIND megoldódott!
-Utazás alatti probléma a szállással, részletesen leírva, dokumentálva majd az irodához beterjesztve. Eredmény: 2x 18. e Ft kártérítés.
-Postán óriási sor, 2 ablak nyitva. Mindeki reklamál... Ezt nagyon utálom...! Szóltam a posta/fiókvezetőnek nem kis meglepetést okozva: még egy ablak kinyílt, a "várhat" magára munka abbamaradt: -gyorsabban végeztem.
-Étterem: a menü alapján mandulás gyömölcsleves volt, mandula sehol. Halkan, csendben jeleztem a pincérnek a végén: a levesre vendégek voltunk. Az egy más kérdés, hogy rossz a rendszer ha ilyen kijöhet az ügyfélnek... TILOS A BORRAVALÓ HA NEM vagyunk elégedettek!
A lényeg:
-Kell hogy legyen az emberekben egy alap elégedetlenség PLUSZ egy kis elszántság hogy vegyék a fáradtságot és tegyenek valamit.
-Normál hangnemben, felkészülve, a személyeskedést mellőzve kell intézkedni. Általában nem az ügyintéző/kontakt, stb tehet róla, hanem a főnöke!
Minőségtudatosság?
-Még egy gondolat: otthon kezdődik. Megadjuk a módját, minden tevékenységünknek. Ha pl. kávét kínálunk, legyen minőségi a kávé ne a gagyi! Csésze alátét, tálca, kis szalvéta méz/cukor. Legyen mindenből az életünkben kevesebb de az legyen jó! Menjünk el étterembe egyszer egy évben de NE RÁNTOTTHÚS legyen könyörgöm!
ON ;)