Keresés

Részletes keresés

fehern Creative Commons License 2015.05.23 0 0 22

Húúú nagyon leült ez a topic.

 

Talán a folyamatfejlesztésről:-)

 

Lean Six Sigma módszerről.

 

 

Vajon office területen is működik, vagy csak a gyártásban?

 

 

Dynax5 Creative Commons License 2011.04.18 0 0 19

Különböző technikák?

-Szerintem kezdd el és hátha “evés közben jön meg az étvágy!” ;)

Előzmény: lzleo (18)
lzleo Creative Commons License 2011.04.18 0 0 18

"Ti miről szeretnétek beszélgetni a (minőségügyön belül/minőségügyhöz kapcsolódóan)?" - Én valami olyan tematikus fórumot keresek, ahol például az egyes minőségtechnikák külön topikokban vannak részletezve, kitárgyalva. Sajnos lehet, hogy ilyen nincs?

Előzmény: Törölt nick (16)
lotht Creative Commons License 2011.04.13 0 0 15

Az jó lenne... :)

Előzmény: Törölt nick (14)
lzleo Creative Commons License 2011.04.12 0 0 13

Látom, hogy itt nem igazán pezseg az élet.

Valaki nem tudja véletlenül, hogy hol találhatok "élő" minőségügyi szakmai fórumot?

Dynax5 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 12

Csak a saját tapasztalatomat tudom mondani:

 

-Ha olyan munkát csinál az ember amit szívből utál de valamiből meg kell élni akkor a teljesítmény is az elvárható minimum lesz.

 

De lehet még 1000-nyi más oka is!

 

-Tiszták a felelősségi körök?

-Egyértelműen világos a külső/belső "ügyfél<->folymatgazda<->szállító" szerep?

-Ha a beosztottak nem motiváltak, van-e valamilyen körülmény ami miatt viszont demotiváltak? (ez sokszor rosszabb mint a motiváció hiánya)

-Külső vagy belső ügyfelekkel foglalkoznak?

-Megfelelő személy(-iségű ember) végzi a munkát?

-Milyen jellegű a pozíció? (SQA? beszerszés? Stb.)

-Munkakörülmények elfogadhatóak?

-Van-e sikerélmény a munka közben?

-Érkezik-e bármilyen visszajelzés?

-Tudnak-e azonosulni legalább minimálisan a cég értékrendjével?

-Távolkeleti vagy "európai" típusú a cég?

-(kis pénz kis foci?)

 

Sajnos csak azt lehet értékelni ami mérhető... 

Ami pedig nem mérhető, arra nehéz hivatkozni, objektíven megitélni, szabályt alkotni.

Előzmény: Tschaby (11)
Tschaby Creative Commons License 2009.10.28 0 0 11
Na látod erre gondolok. Hasonlóan vélekedünk a dolgokról.
Általában én is mindent kritikusan szemlélek és "beszólok" mindenért ami nem tetszik. Mondjuk olyan listával mint te nem rendelkezem, de általában egy kötözködő elégedetlen alakként azonosítanak. Engem nem érdekel, így indul a minőség javítása.

Tehát nekem nem az a bajom, hogy nem tudom mi az a minőségtudatosság.

Az a bajom, hogy hogyan vegyem rá az embereket, hogy hozzánk hasonlóan viselkedjenek. Nem rákényszeríteni akarom őket mert az nem ér semmit.
Hogyan értessem meg velük, hogy "kötözködni" kell. Jelenleg úgy vélekednek, hogy ha valami hibát szóvá teszek akkor szivatom őket. Pedig csak hibát tárok fel, esetenként javító intézkedés javaslattal együtt.

A kérdés tehát még mindig:
Milyen apró trükkökkel lehet az embereket elmozdítani a "helyes" irányba? Az kevés hogy én így gondolkodom.
Előzmény: Dynax5 (10)
Dynax5 Creative Commons License 2009.10.28 0 0 10

Az egyik a minőségtudatosság fejlesztése.

 

OFF, de ehhez hozzá kell szólnom :)

 

-Talán azért mert ezen a területen dolgozom, talán a természetem miatt de úgy érzem h. Mo.-on egyszerűen nincs az embereknek minőség tudata. Sem... Sok esetben pénze sem, de az egy más kérdés...

 

-Mire gondolok?

Számtalan esetben tapasztaltam, hogy valami miatt mindenki csak panaszkodik, de hogy hivatalos úton elindítson valamit azt máááár neeeem... -Ismerős?

 

Az elmúlt 5 évben megszámlálhatatlanul sok hivatalos panaszt adtam be önkormányzatoktól kórházig, bankon át közüzemi szolgáltatóig, a mávon és utazási irodákon át minden elképzelhető helyre ahol valami olyat tapasztaltam, hogy nem ügyfélként bánnak velem vagy nem azt kaptam amit szerettem volna.

 

Az eredmény úgy érzem engem igazolt. Szinte minden esetben pozitív volt a válasz és született valamiféle megoldás arra a problémára amit felvetettem, nemegyszer pénzbeli kártérítés mellett!

 

Kifejezetten irritál ha az emberek egymásnak mondogatják, hogy "miért nincs ez... az.., miért nem... nem igaz hogy..., stb..."

-Elég!

Tessék megtanulni objektíven panaszt, helyzetet kezelni, hivatalos útra terelve hogy nyoma legyen! Ha elég sokan tesznek így, annak eredménye lesz és elindul egy kis változás ebben a lábszagú kis orszában!

 

Pár példa a saját életemből:

-Panasz az önkormányzatnál úthibára, rég be nem fejezett útjavításra, a járdára belógó, biciklist, gyalogost akadályozó bokrokra, fákra. MIND megoldódott!

 

-Utazás alatti probléma a szállással, részletesen leírva, dokumentálva majd az irodához beterjesztve. Eredmény: 2x 18. e Ft kártérítés.

 

-Postán óriási sor, 2 ablak nyitva. Mindeki reklamál... Ezt nagyon utálom...! Szóltam a posta/fiókvezetőnek nem kis meglepetést okozva: még egy ablak kinyílt, a "várhat" magára munka abbamaradt: -gyorsabban végeztem.

 

-Étterem: a menü alapján mandulás gyömölcsleves volt, mandula sehol. Halkan, csendben jeleztem a pincérnek a végén: a levesre vendégek voltunk. Az egy más kérdés, hogy rossz a rendszer ha ilyen kijöhet az ügyfélnek... TILOS A BORRAVALÓ HA NEM vagyunk elégedettek!

 

A lényeg:

 

-Kell hogy legyen az emberekben egy alap elégedetlenség PLUSZ egy kis elszántság hogy vegyék a fáradtságot és tegyenek valamit.

-Normál hangnemben, felkészülve, a személyeskedést mellőzve kell intézkedni. Általában nem az ügyintéző/kontakt, stb tehet róla, hanem a főnöke!

 

Minőségtudatosság?

-Még egy gondolat: otthon kezdődik. Megadjuk a módját, minden tevékenységünknek. Ha pl. kávét kínálunk, legyen minőségi a kávé ne a gagyi! Csésze alátét, tálca, kis szalvéta méz/cukor. Legyen mindenből az életünkben kevesebb de az legyen jó! Menjünk el étterembe egyszer egy évben de NE RÁNTOTTHÚS legyen könyörgöm!

 

ON  ;)

Előzmény: Tschaby (9)
Tschaby Creative Commons License 2009.10.28 0 0 9
Csak nekem vannak kérdéseim? :)

Aktuálisan két probléma van porondon.
Az egyik a minőségtudatosság fejlesztése. A nagy könyv erre mondja, hogy oktatni kell az embereket, és motiválttá tenni.

Ezt így leírni egyszerű.
Ki hogy csinálja?

A másik bajom, hogy holnap vevői auditom lesz, de ez nem annyira közösen megoldható kérdés :)
miriuta maci Creative Commons License 2009.10.08 0 0 8
Tudom, ezt mondom:-)))
Előzmény: Tschaby (7)
Tschaby Creative Commons License 2009.10.08 0 0 7
Úgy nehéz lesz...
Előzmény: miriuta maci (6)
miriuta maci Creative Commons License 2009.10.07 0 0 6
Budapesten. Az a baj, hogy hiányzik a biztos nyelvtudás.
Előzmény: Tschaby (4)
Dynax5 Creative Commons License 2009.10.07 0 0 5

Jóreggelt!

 

Ez mindehol egy nehéz helyzet...

Nálunk alapelv, hogy csak azt lehet javítani amit mérni lehet...

A munkát a megoldott, lezárt ügyek számában tudjuk ellenőrizni, így lehet objektíven megitélni ki mennyit tett.

(nálunk negyedéves értékelés, évi egyszer bónusz)

 

A helyzet amit leírtál az sajnos kicsiben a kommunizmus...

Ebben az esetben össze kell fogni és munkára bírni azokat is akik nem tettek túl sokat hozzá az eredményhez.

-Ha ez nem megy, akkor eszkalálni a főnöknek és tárgyilagosan felvázolni a problémát.

 

Én a múltbeli tapasztalatom alapján rájöttem, hogy ezerszer jobban megéri fellvállalni a konfrontációt és kijelenteni "face to face": nem dolgozok más helyett...

 

 

Előzmény: Tschaby (3)
Tschaby Creative Commons License 2009.10.07 0 0 4
Én személy szerint sosem tapasztaltam ezt. Habár nem úgy kerestem állást, hogy nem volt, hanem úgy hogy váltok.
Legutóbb nem is kerestem. Barátok ajánlatai után keresett a közvetítő.
Helyileg hol ilyen reménytelen a helyzet?
Előzmény: miriuta maci (1)
Tschaby Creative Commons License 2009.10.07 0 0 3
Akkor én be is támasztom az első problémát.
Teljesítményértékelés.

Ki hogy csinálja?

Nálunk a rendszer nem teljesen jó. Van egy mérőszámrendszerünk, ebben egy rakás értékkel minden hó végére.
Ez a rendszer alapján állapítjuk meg, hogy a havi prémcsi kinek jár kinek nem. Csoportokat alkottunk az emberekből, és a mutatószámokból is, és ezután minden embercsoporthoz rendeltünk egy mérőszámcsoportot.

Ennek eredménye a kollektív jutalmazás. Az alapelv - együtt sírunk együtt nevetünk - jó, de valamiért nem működik.

Most megkaptam az ügyvez-től az ukázt, hogy alakítsuk a rendszert olyanná ahol egyedi és pontosan kiértékelhető teljesítmény alapján kapják (vagy nem) az emberek a jutalmukat.
Ezt úgy kell érteni, hogy most is egyértelmű az eredmény, csak az nem látszik, hogy ki dolgozott ezért többet és ki lazsált. Egy embercsoporton belül előfordult, hogy tudtuk emberről hogy nem rajta múlt a jó teljesítmény, de akkor is megkapta a plusz pénzt. Gondolom röhögött a markába.
Na ezt kell kiküszöbölni.
Hasonló rendszert szeretnék mint az iskolai felelés, meg dolgozatok.
- Megcsináltad a feladatot?
- Nem.
- Leülhetsz nincs lóvé.

Remélem nem bonyolítottam túl és érthető a helyzet.

Van egy rakat ötletem, de természetesen nem lehet kipróbálgatni mindegyiket. Az lenne a kérdésem, hogy kinél milyen rendszere van és mennyire jó? Mennyire használható?
Dynax5 Creative Commons License 2009.10.01 0 0 2
Hajrá!!
miriuta maci Creative Commons License 2009.10.01 0 0 1

Ok:-)

 

Egy nagyon közeli ismerősöm minőségbiztosítási mérnök és hat év babázás után próbál újra elhelyezkedni a szakmában, nem egyszerű...

 

 

Előzmény: Tschaby (-)
eref Creative Commons License 2009.10.01 0 0 0
IS0
Tschaby Creative Commons License 2009.10.01 0 0 topiknyitó
Keresgéltem a fórumon minőségüggyel foglalkozó topikot.
Mivel nem találtam ezért kezdjünk egyet.
Az indítás oka, hogy nem találok magyar fórumot ahol a minőségügyi emberek tapasztalatokat, ötleteket cserélhetnek, vagy egyszerűen elbeszélgethetnek.

Legyen tehát ez a hely a minőségirányítási emberek közös fóruma ahol mindenki bedobhatja akár a legkisebb problémáját is a többiek pedig jól megszakértik...

ééééééééés

ACTION

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!