Ma Önök egy nem jól működő országban kezdik meg a 2009/2010-es tanévet. - mondta beszédében Pálinkás József, az MTA elnöke a BME évnyitóján.
(...)
Igen, tisztelt hallgatóim, jól hallják, [b]erkölcsi, szellemi, lelki értelemben újjá kell építeni Magyarországot. [/b]
A 2010. költségvetés sarokszámai ( a lényeg, ami egy ország működtetésének alapfeltétele )
- a gazdálkodó szervezetek 1063 milliárdot a lakosság 2001 milliárdot ebből 1881 milliárd szja az ÁFA 2331 milliárddal számol a bevételi oldalon.
Hol látsz te ebebn "nemzetgazdaságot"? Miből akarják ezek a lakossággal befizettetni az az 1881 milliárdot +ÁFA-t? Hogyan akarják működtetni ezt az országot?
apukám! hát pont ez az! nem a sajátjukat bocsájtják áruba. mert ha mindent eladhatok amit egy vevő elé kínálhatok, hát holnap a te lakásod adom semmiért bárkinek, mert te halott vagy, mert megtehettem. és ennek a te meg a családod élete az ár, hát na zakson, hiszen nem is sokkal arrébb egy országnyi vagyont lopnak el.
Úgy gondolod, hogy amit eddig "eladtak", az a saját részük volt? ( a Hunvald is elég sajátságosan értelmezte a "saját részt" ) Akkor tőle voltak még "mohóbbak" is. Biztos vagy te abban, hogy az ővék volt az, amit eladtak?
Az a haza árulás, ha valakinek van egy fölösleges hazája és el akarja adni. Ritka, hogy az ilyesminek korrupciós vonatkozása van, hiszen a saját részét jogszerűen eladhatja bárki.
Tisztázzunk valamit. Nem mind1, ha egy okos ember elkezd "hülyéskedni", vagy amikor a hülye okoskodik. Hatvan év alatt enynit megtanulhattunk volna, akkor az ország ma, nem lenne a mai kritikus helyzetben.
AZ MLEE etika tanfolyamán azt tanították, hogy a szocialista erkölcs magába olvasztotta minden eddigi erkölcs értékeit és ezért a legmegasabb rendű erkölcs!
Politaikai elitünk egy jelentős része ezt tanulta, de már korábban sem alkalmazta!
Az erkölcs a közösségalkotás része, aki úgy érzi nincs szüksége a közösségre azok nem akarják betartani az erkölcsi törvényeket!
Az ördög szép haszon kedvéért dolgozik, de eredményei rövid távúak!
A jelenlegi liberalizmus az erőszak és önzés szabadságáért harcol. Rá is megy a Föld!
ez olyan hofis duma volt. nem? a korrupció=anarhia, vagyis az erősebb kutya baszik. innen négy óra egy nagy kaliberű golyószóró. nem, jobbak a törvények?
Ja de attol te meg MO-on fogsz adozni es az osszes tobbi alkalmazott is,hogy a ceg azsaiban lesz regisztralva .a profitjat meg a tulaj oda viszi ahova akarja ,az ove.
A felsorolt dolgok közül alig akadt tétel, amely országon belül termelne hasznot, ami pont azt jelenti, hogy nem jól működik. És az is azt jelenti, hogy aszongyuk: "miért? hiszen nálam minden ok..."
Nalam jol mukodott a legkondi, a kabelteve , jott az aram a konnektorbol, a gaz a gazcsobol ,a telefon, az internet ,a lanyom kocsija amit hasznaltam ,az uthalozat , a postara sem volt panaszom, a troli,a villamos, a helyi autobuszjaratok, a horgaszegyesulet,a fek az orsomban pecalaskor, a szemkozti zoldseges ,az egy sarokkal odebb levo Spar a szemkozti Tesco, es a Vadviragban is a huto ,mert remek hideg Unikumot tudtak adni, es ezek szerint a Zwack muvek is mukodik,mert volt Unicum. nalad mi nem mukodik? Ha nem, hivd ki a szervizt
Meg a 2000-es evek elejen volt egy ossz-doktoranduszi konferencia a BME-n, minden resztvevo egy A0-s szines plakaton bemutathatta a kutatasi teruletet. Volt kozonsegszavazas a plakatok alapjan, elmondom ki nyert: valami bolcsesz a börtönszleng valtozasanak a vizsgalataval. Mellette a sugarhajtomu-tervezok, kutatóorvosok, stb. labdaba sem rugtak. Na ez jol mutaja a dolgot...
Piciszivem en alapkutatasban dolgozom 1973 ota tudom mirol beszelek.A mo-i kutatasi temak 90 szazaleka szart sem ero szemet amire egy fillert sem szabadna kolteni,beleertem azt is amit en csinaltam akkoriban MO-on, mert az volt a fonokom hobbija, de nem volt semmire jo. A buvos szo volt ,hogy ez alapkutatas, ami annak az alcazasara lett kitalalva, hogy valojaban az egesz semmire sem jo de a nagykozonseg beveszi.
Volt nalunk egy oreg docens , meg a Fodor iskolabol, meghalt mar reg, az szokta lelombozni az ilyen komakat amikor tanszeki szeminariumon beszamoltak, hogy az eloadasuk vegen megkerdezte toluk ,es mondja kedves kollega mi a francert csinalta ezt, mire jo az egesz? Nem tudtak ra valaszolni.
Egyáltalán minek ide kutatás? Feltalátunk má mindent, a fejlődő világban pedig van 5 milliárd azaz 5 ezer millió ember akik sz.ré-h.gyé megcsinálnak mindent amit csak akarunk. Ha elfogy az olaj, majd 200 kis bangledeshi tolja a kamiont, ehe-juknyem
Gondolod, hogy ez a legnagyobb hibája az országnak, hogy Pálinkás az MTA elnöke? Nektek egyáltalán milyen gondolataitok vannak, mire gondolsz ilyenkor, mondjad meg őszintén? Miért nem jelölöd meg elsősorban azt, akik az országot ide vitte, ahol most vagyunk, akik ellopták az ország vagyonát, akik csaltak, loptak, hazudtak, éjjel, nappal, meg reggel. Akik végig hazudták az elmúlt 7-8 évet, na és persze ki is mondták, ti meg csak álltok tátott szájjal, hallgatjátok a hazugságokat, közben pedig még a utolsó fityingeteket is kilopják a tátott szájatokból. Akik nem látjátok, hogy azt a pénzt, amit megtermelünk, ellopják, az adóinkat, amit befizetünk, lenyúlják, odaadják végkielégítésnek, meg jutalomnak, meg elmennek Izlandra, tengerpartra nyaralni és még a költőpénzüket is a mi adóinkból adják nekik? Egyenlőre ennyit. Nincs kedvem könyvet írni, pedig lehetne ilyenekből.
Elég durván fejezed ki magad... egyébként pedig a hosszú távú érdekeket (pl. alapkutatás) szerintem óriási hiba lenne beáldozni a rövid távú érdekek miatt.
"A felsőoktatás – üdítő kivételektől eltekintve – a pénz világához törekszik tartozni."
Muszaj nekik, mert a vegyszer ,kegyszer,ovszer sok penzbe kerul. Szenilis profok kutatasnak alcazott matatasat meg senki nem hajlando finanszirozni. Es nagyon helyesen
Ez pontosan az MTA elnökének a szintje. Az egyetemi képzés a tudományos élet egyik legfontosabb szegmense. Az MTA elnöke az egyetemi képzés és a tudományos élet fundamentális problémáit sorolja fel, és azokra keresi a megoldást.
Nézzük pl. ezt a részletet!
"A tanévnyitó ünnepi pillanataiban sem hallgathatom el, hogy a mi szűkebb világunkban az oktatás és a tudomány világában is jelentős az erkölcsi hanyatlás. A felsőoktatás – üdítő kivételektől eltekintve – a pénz világához törekszik tartozni. Igazodni kíván valamihez, aminek inkább alakítója lehetne. Megfelelni vágyik olyan elveknek, amelyeknek változásain kellene munkálkodnia.
A felsőoktatási intézmények szellemi értékrendje háttérbe szorult."