Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cs. András Creative Commons License 2008.11.27 0 0 11
Köszi. Hát ezt mondjuk én sem értem, hogy ha van ez a matricarendszer, és ha egy dízel megkapja a zöld matricát, akkor onnantól miért érdekes az, hogy dízel-e vagy sem. Ez még biztos nem egy lefutott kör, akár megszavazták, akár nem.
Előzmény: ntunde (10)
ntunde Creative Commons License 2008.11.27 0 0 10
Parancsolj:

Ha utóbbi életbe lép, és szmogriadót rendelnek el, akkor a szabályok szerint a Hungária körúton belüli területen tilos gépjárművet használni. Nyáry Krisztián, a Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatója az InfoRádióban hozzáfűzte: a főváros teljes közigazgatási területén tilos ilyenkor dízelüzemű autóval közlekedni.
Előzmény: Cs. András (9)
Cs. András Creative Commons License 2008.11.27 0 0 9
Másold már be ide azt a mondatot, mert a friss cikkek közt csak a szokásos sablonszöveg van, amit a többi lap is leközölt, meg egy cikket látok, amiben mindössze annyit láttam, hogy önkorlázotásra hívták fel a dízeleseket még a hónap elején.
Előzmény: ntunde (8)
ntunde Creative Commons License 2008.11.27 0 0 8
vezess.hu....

Jaaaaa, és nem található meg a rendelet a mai napon elfogadott rendeletek között a Főv. Közgy. honlapján, mert PÓTLÓLAG kézbesítették. (Gondolom, gyorsan-gyorsan, hogy ne lehessen hőbörögni...)
Előzmény: Cs. András (6)
interm Creative Commons License 2008.11.27 0 0 7

Mindhárom autónkon sárgacsillag van

technological racism. Ajrópa segíccs. Bocs.

 

Előzmény: ntunde (2)
Cs. András Creative Commons License 2008.11.27 0 0 6
Erről a dízeles dologról hol írnak, mert sehol nem látom.
Előzmény: ntunde (5)
ntunde Creative Commons License 2008.11.27 0 0 5
Most mondták be a híradóba, hogy a "páros-rendszám páratlan-rendszám" problemát. Arról azonban egy megveszekedett szó se esett, hogy a DÍZELEK, akár páros, akár páratlan, akár sárga, akár zöld matricájuk van fenn NEM HAJTHATNAK BE BP TERÜLETÉRE!!!
Arról se, hogy a sárga matricások jövő októbertől nem hajthatnak be a Hungárián belülre....
Előzmény: Cs. András (4)
Cs. András Creative Commons License 2008.11.27 0 0 4
"Mindhárom autónkon sárgacsillag van-vagy hatszög-már lassan mindegy...belváros, csak árjáknak...."

Pár hete szembesültem vele, hogy Berlinben (és egy csomó német városban is) ez a rendszer van, de itt még behajthatnak a belső kerületekbe a sárga matricások* is, de 2009 vagy 2010-től már csak a zöld matricások hajthatnak be. Ez tkp. szimpi módszer, mert nem arról van szó, hogy lenyúlnak x összegű behajtási díjjal, azt' jól van, hanem tényleg a szennyezőbb kocsikat tiltják ki a központból. Legalábbis naivan azt képzelem, nem vagyok autós.

* Persze a sima magyar rendszám matrica nem elég, előre meg kell rendelni a matricát.
Előzmény: ntunde (2)
ntunde Creative Commons License 2008.11.27 0 0 3
Azt írták, akár 75 nap is lehet évente...
Hogy hogy közlekednek be a népek, azt még nem oldották meg.
Egy hibrid lexus 12 litert eszik, még így félig elektromos hajtva is...még ha tiszta is az üzeme, de 12liter benyából az anyagmegmaradás miatt valami lesz...és nem vízgőz.Baromi kultúrált dolog, hogy azért, mert úrimurizni akar a belvárosban, a kültelken fingik az orrunk alá...
Akinek nem muszáj, nem mászkáljon autóval, ilyen egyszerű.Pl forgalmi felmutatásával félárú bkv bérlettel mehessen...
De én, hogy a pitsába fogok dolgozni?Senki sem gyárt a világon hibrid tgk-t...
És hazabeszélni se lehet, mert se a carry, se a wagon r pozitív nem felel meg-és melyikbe rakok be egy 200literesboylert, vagy 4 gázpalackot?vagy 2 mázsa acélcsövet?
Olyan qvára támogatják a vállalkozásom, hogy autót se lehet venni...és ha vennék is, hogy termelek ki 70ezer petákot havonta a lizingre,+a kötelező szervíz aranyárban?Akkor majd bemehetnék a városba dolgozni, de a kutya sem hív majd, mert nem bírják kifizetni.

Még ki se leszfizetve, de már nem dolgozhatok vele majd, azért ez kemény...akkor miből is fogom kifizetni?eladni se lehet, mert ki a túrónak kell egy használhatatlan gép?

Akármilyen állati tisztán működik egy új, euró-4 fullextrás burzsulytragacs, egy farmotoros fauvé, ami a brazilgépsort szállit, nem hiszem,hogy egy főreszámolva kilencszer több károsanyagot enged ki...arról nem beszélve, melyik a fontosabb.

Én annak idején újpalotán 2 kilóméterre jártam iskolába gyalog.Most meg nézem, rózsadombon a környékről- mert azt valahonnan sejtem, nem a havanna lakótelepről- hogy rajzanak az anyucik százszámra a terepjárókkal az utódokért...apuci biztos így kénytelen volt a hatos villamossal bemenni az irodába...

Állati kiváncsi leszek, hogy hogy leteszik majd az autót...a szerzett-lopott mozgássérült igazolvány után, várhatóan most feltűnik majd a szélvédőjükön a mentősigazolvány...
ntunde Creative Commons License 2008.11.27 0 0 2
Látom, nem nagyon látja át senki ezt a káoszt, ami ebből fakad majd...de nem csoda, ha a döntnökök sem látják...
Olyan marha hirtelen tudták eldönteni, hogy még sose semmit kis hazánkban.Féltek talán, ha elterjed a dolog híre, pár ilyen marha mint én felkavarja az iszapot, és észbekapnak a népek...

Mindhárom autónkon sárgacsillag van-vagy hatszög-már lassan mindegy...belváros, csak árjáknak....
De semmi olyat még nem találtam, ahol konkrétan le van írva, mennyivel kevesebb szart enged ki egy zöld...
mert talán logikusan adná magát az egy főre jutó kibocsájtás...
ntunde Creative Commons License 2008.11.27 0 0 1
Azt írták, akár 75 nap is lehet évente...
Hogy hogy közlekednek be a népek, azt még nem oldották meg.
Egy hibrid lexus 12 litert eszik, még így félig elektromos hajtva is...még ha tiszta is az üzeme, de 12liter benyából az anyagmegmaradás miatt valami lesz...és nem vízgőz.Baromi kultúrált dolog, hogy azért, mert úrimurizni akar a belvárosban, a kültelken fingik az orrunk alá...
Akinek nem muszáj, nem mászkáljon autóval, ilyen egyszerű.Pl forgalmi felmutatásával félárú bkv bérlettel mehessen...
De én, hogy a pitsába fogok dolgozni?Senki sem gyárt a világon hibrid tgk-t...
És hazabeszélni se lehet, mert se a carry, se a wagon r pozitív nem felel meg-és melyikbe rakok be egy 200literesboylert, vagy 4 gázpalackot?vagy 2 mázsa acélcsövet?
Olyan qvára támogatják a vállalkozásom, hogy autót se lehet venni...és ha vennék is, hogy termelek ki 70ezer petákot havonta a lizingre,+a kötelező szervíz aranyárban?Akkor majd bemehetnék a városba dolgozni, de a kutya sem hív majd, mert nem bírják kifizetni.

Még ki se leszfizetve, de már nem dolgozhatok vele majd, azért ez kemény...akkor miből is fogom kifizetni?eladni se lehet, mert ki a túrónak kell egy használhatatlan gép?

Akármilyen állati tisztán működik egy új, euró-4 fullextrás burzsulytragacs, egy farmotoros fauvé, ami a brazilgépsort szállit, nem hiszem,hogy egy főreszámolva kilencszer több károsanyagot enged ki...arról nem beszélve, melyik a fontosabb.

Én annak idején újpalotán 2 kilóméterre jártam iskolába gyalog.Most meg nézem, rózsadombon a környékről- mert azt valahonnan sejtem, nem a havanna lakótelepről- hogy rajzanak az anyucik százszámra a terepjárókkal az utódokért...apuci biztos így kénytelen volt a hatos villamossal bemenni az irodába...

Állati kiváncsi leszek, hogy hogy leteszik majd az autót...a szerzett-lopott mozgássérült igazolvány után, várhatóan most feltűnik majd a szélvédőjükön a mentősigazolvány...
ntunde Creative Commons License 2008.11.27 0 0 0
A Hungárián belülre nem lehet majd behajtani a diesel gk-val, mert az olyan marhára szennyez...ha meg eléri a szintet a levegő minő(síthetetlensé)ge, akkor egész bp-re nem lehet behajtani...
Csak euró-5 motorral, ami mint olyan, még nem is létező...
2009 oktober 5.re lesz meg a szabvány, 20.-ától meg már csak az használható...
Arról senki nem gondolkodott el, akik karban tartják ezt a leppukkant várost, vagy benn a városban próbálnak kisboltjukal fennmaradni - olyan morzsákon eléldegélve, amit a multik otthagytak - ,hogy működnek tovább?
Már a parkolóhelyek és a dugók miatt is rázós volt bemenni dolgozni, de már be se engednek majd...

Nem a környezetvédelem ellen vagyok, de átestünk a ló másik oldalára.Eddig lópisztolyt sem tettek, most meg hozni akarnak egy egész eu-ban legszigorúbb törvényt...
Hogy nem készültek elég mennyiségben p+r parkolók, hogy az aglomerációból pl nej bejusson dél-Buda,vagy dél-Pestre autóval, majd felpattanva egy bkv-re bejusson a Dob utcába...a kiemelt, kirakat villamos, a 6-os is csúcsidőben olyan tömött, hogy van, mikor csak a 3.-ra fér fel...és a homleszek odaszarnak-odahánynak (ezen nincs mit finomkodni) és senki nem tesz ellenük semmit.Ez nem a humánum hiánya-legalábbis nem az én részemről, mert a homlesz létnek nem nem alapvető ismérve, hogy büdösnek, mosdatlannak, mocskos rongyokbal részegen leledzőnek kell lenni.A szállók nem a 6-os mellett vannak,(ahol ha nincs is hely, tisztálkodni,mosni lehetne...) hanem a peremkerületekben, onnan, akinek nincs munkája, miért is bumlizik be a belvárosba?Ki...ásból...ez mentalításbeli, jellembeli, személyiségbeli probléma-nem a körülményei az okok.Felcserélik az ok és okozatot, amikor a való helyzetet nem ismerők szamaritánus szentimentalizmusból agyonsajnálják őket-persze vannak kivételek, de azért ez nem módszer és színvonal, hogy 9 ezer pénzért az ember megfog a bkv-én egy kapaszkodót és rühes lesz...és ez nem költői túlzás,valós eset.

A fővárosi közgyűlés azért semmozdult, hogy esetleg a már láthatóan bevált példát követve a IX.ker. mintájára lerobbantsák a belvárosi -nem szép, nem műemlék, csak simán öreg és szar - bérházakat, és oda építsenek irodaházakat...megint nem kell semmit kitalálni, az újabb városoknál, vagy ahol már egy ideje koncepcióval alakítják a városképet, már példák lehetnének.Nem KELL a belvárosban lakni...a köpontban irodaházak, üzletek, bankok vannak.Ha egy belső kerületben lenne az a rahedli irodaház, ami utóbbi 10 évben épült, akkor egy metróval be lehetne menni a sűrűjébe (ahogy az érdekes módon Manhattan-ben nem derogál az üzletembereknek-bankároknak...), pár háztömbön belül lennének, gyalog, vagy egy 6-os villamosra 1-2 megállóra felugorva elérhetőek...
Akik meg ott laktak a szétesés határán álló bérházakban, cserébe kapnak lakást pl. a IX.kerületi újabb,modernebb társasházakban...
Ha így lenne, akkor már meg lehetett volna csinálni a behajtási engedélyt, mint Londonban...és már nem is lennénk olyan helyzetben, hogy a szmog miatt ilyen elmebeteg törvényt kelljen hozni...
Másik, a bérházakkal kapcsolatban...a törvény októbertől- márciusig a legszigorúbb.A mérések miatt, mert akkor a legszarabb az ájer.De a logikailag kihívásokkal küszködő bürokratának, aki a hivatalát hatalomnak fogja fel és nem szolgálatnak, az ok nem jut el az agyáig.
Akkor van a fűtési szezon, és annyi 30-40 éves elavult vén szar konvektor üzemel a városban, hogy az mérgezi a környezetet.Annyira, hogy egy nap több szart ereszt ki, mint amíg én a diesel tranyóval az aglomerációból bemegyek-visszajövök, hogy beindítsam egy szegény nyugdíjasnak, aki épp megfagy...de ugye, ő már 10 éve lakhatna központifűtéses társasházban két kerülettel odébb...
filodom Creative Commons License 2008.11.27 0 0 topiknyitó
Hirtelen elfogadták szép csendben a szmogtörvényt, mielőtt felfogja valaki és mielőtt végiggondolták volna a döntéshozók.Évekig semmit sem tettek a felesleges autóforgalom ellen, most meg dolgozni, bejárni sem fognak tudni sokan.P+R parkolók nem készültek, megfelelő tömegközlekedés nem lett tervezve, de a kaput már becsukták...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!