Fals levegő, vagy szivató hiba. De inkább szivató. Hidegen nem húzódik vissza teljesen a tüske, emiatt nem tud elég +üzemanyagot bejuttatni, így a hidegindításhoz nem elég dús a keverék. Ezért indul a légszúrót befogva pöccre, mert így elveszed a levegőt és bedúsul (levegőben elszegényedik) a keverék.
Ellenőrizd le a szivatót, vagy cseréld ki. Olyan olcsó tétel, hogy jobb is ha van tartalék nálad ilyen esetre.
A hidegindításhoz a benzinben dús keveréket kétféle módon lehet elérni. Vagy adott mennnyiségú levegőhöz + üzemanyagot adsz, vagy adott mennyiségű üzemanyaghoz kevesebb levegőt. A motorod elektromos szivatója az első elven (adott mennyiségű levegőhöz + üzemanyadot ad egy ideig) működik. Mivel a szivatód nem működik rendesen, ugyanezt a hatást tudod elérni (bedúsítani a keveréket) mechanikusan úgy hogy elveszed tőle a levegőt, vagyis kézzel befogod a levegőszűrő nyílását.
Ugyanilyen hibát okoz a fals levegő is. Pl szívócsonk repedés. Az okoz olyan hibát amit korábban leírtál, hogy melegen sztenderden megy , de ha leállítod kerékre, akkor lefullad. Mert ilyenkot több levegőt kap és alapjáraton fel tud pörögni mert elszegényedik a keverék. Olyan, mint amikor majdnem kifogy a benzin, akkor is a végén fel szokott emelkedni sztenderden a fordulat. Azonban ha terhelést kap a motor a szegény keverék miatt (sok levegő) lehörög, megáll.
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy hidegen nem akar indulni a Leonardom.Szívatót néztem működik.Úgy indul egy pöcre hidegen ha az ülés melletti kis légszűrőnek befogom a végét.Jár 4-5 másodpercet utánna már rendesen. Mi lehet a probléma? Köszönöm a válaszokat.
Sziasztok.Olyan kérdésem lenne hogy most vettem egy 150 es leonárdót.A gond vele az hogy sztenderen szépen jár van alapjárat is.Viszont mihest lerakom sztenderről rögtön megáll.És menet közben kis fordulaton dadog nagyon sok üzemanyagot kap.Karburátort szétszedtem kipucoltam de nem lett jobb.Hol keressem a hiba okát? Köszönöm
A scarabeomon légteleníteni kellett a vízrendszert. A termosztátház tetején van a légtelenítő csavar. Pont beleér felfelé a benzintank aljába, igazi kínlódás ki-be tekerni. Végül egy oldalsó csavart alakítottam ki a légtelenítéshez...
Segítséget szeretnék kérni a beteg egy 250 es leonardo. Nem indul a motor csak féktisztióval.
Porlasztó kitakaritva mebranok ellenőrizve, szelep hézag beállitva, üzemanyag van, a fektisztióval BEINDUL majd jár is a motor majd leállítás után semmi csak forgatja nem indul be. Automata szivato működik....
A történet folytatása, hogy szorult a szabadonfutó, ráadásul a lendkerékre nem oldódó menetragasztóval ragasztotta valaki a 3 imbuszfejű csavart, és egyet sikerült elnyírnom. Ezért inkább lendkerékkel együtt bontóból vettem (a lendkeréken lévő szám fontos, mert több fajta van, és máshol csinál gyújtást...).
Elhatároztam hogy végére járok a hidegindítási nehézségeimnek is:
A benzinpumpáról lehúztam a vákum és a kivezető csövet, beleszívogatva zubogott ki a benzin, tehát itt nincs gond.
Kiszereltem az automata szivatót a karburátorból:
Rákötöttem így kiszerelve a 12V ot, és szépen kitolta a dugattyút vagy 4 mm-re. Tehát működik.
Befogtam a karburátoron a helyének a nyílását és ráindítóztam. Pöccre indult a hideg ellenére. Valami pedig akkor még sem stimmel. Megmértem tolómérővel, milyen mélyen zár a dugattyúja a peremhez képest. És kiderült hogy hideg, behúzott dugattyú állapotban is ZÁRT! Akkor néztem, hogy a szivató műanyag teste két darabból van, és egy hosszú finom menettel csatlakoznak egymáshoz. Talán direkt azért hogy állítani lehessen a henger belógását? Kb 5 mm széjjelebb tekertem, mert úgy mértem, hogy ekkor hideg állapotban még 2-3 mm kell a záráshoz, felmelegedve pedig pont lezár. Beszereltem, és pöccre indult! Kb 1 perc után a kezdeti magasabb fordulatszám szépen beállt az alapjáratra. Hátha másnak is hasonló probléma okozza a hidegindítási gondot.
köszi, találtam egy youtube videót, ahol bemutatták, pont olyan beteg hangja volt mint az enyémnek. Néztem 22eFT a legolcsóbb, de volt ahol 36-ért árulják...
Lebontottam és kiderült, hogy az indítómotor jó, a szabadonfutót megforgatja, de a lendkerék néha fordul vele egyet, de többnyire áll indótózáskor. Nincs lendkerék leszedőm, ezért itt egyenlőre elakadtam. Talán a lendkerék ékelése halt meg? De akkor a gyújtás elmászott volna amikor korábban így viselkedett indításkor. Vagy a szabadonfutó adta fel? Találkoztatok hasonló hibával?
Sziasztok! 150-es rotax blokkos önindító nehezen tekert az utóbbi időben, pedig szinte új az aksi. Aztán most a hidegben többet is kellett indítózni, egyszer csak a bendix elkezdte nem forgatni a főtengelyt.Az öndítóval nem szarakodnék és kicserélném, de a bendixet is le akarom ellenőrizni. Láttam bal oldalon a két csavart ami fogja az önindítót, az tiszta ügynek látszik. A bendix viszont a jobb oldalon, az olajpálca oldalán van: a jobb oldali dekni az száraz ugye, nem olajtér? Nem találtam robbantott ábrát sem róla. Köszi
Üdv: látom elég csendes a fórum, lenne egy kérdésem a fórum társakhoz.Adodt egy aprilia 150es st leo , kivankopval a vìzpumpánál a csavarmenet, amivel odalehet rögziteni a vízpumpa házat.Most az lennea kérdésem, hogy vajon abba lehet egy másikmenetet késziteni, vagy pedig menet javitóval megoldani? . Üdv
Alapból az a helyzet, hogy gázzal, azaz levegő hozzáadással indul, akkor sok üzemanyagot kap a motor. Bár nem érzékeny arra, hogy hidegen ha sok benzint kap ne indulna. Lehet ott sok probléma, ami ezt okozza. Amennyiben az üzemanyagellátással van baj, akkor a karbit kell átnézni tüzetesen.
Hello! Elkelne egy kis távsegítség: 150-es rotax motorom van, hidegben reggelente alig indul, más baja nincs, melegben pöcröff. Ha a gázt húzom indítás közben inkább hajlandó beindulni, gáz nélkül nem. Talán az automata szivató lenne a rossz? Köszi
Sziasztok: Sajna tönkrement a vízpumpám és az lenne a kérdésem, hogy van több árban is , viszont nem tudom, hogy az RMS márka milyen katerogiába sorolható:üdv
Sajnos akksi betételkor zárlatot okoztam, egy biztosíték kimenet ami az akksi mellett van. Kicseréltem, de gyújtás ráadásakor nem történik semmi, nincs visszajelzés. Mi mehetett még tönkre? Köszi
A leo egy érdekes motor nagyon sok kivitel van és nagyon szokták keverni az alketrészeket mert hiába ugy néz ki nem feltétlen jó abba. Lényeg h sikerült megoldani.