Keresés

Részletes keresés

Csufi15 Creative Commons License 2024.11.29 0 0 35798

Fals levegő, vagy szivató hiba.   De inkább szivató. Hidegen nem húzódik vissza teljesen a  tüske, emiatt nem tud elég +üzemanyagot bejuttatni, így a hidegindításhoz nem elég dús a keverék. Ezért indul a légszúrót befogva pöccre, mert így elveszed a levegőt és bedúsul (levegőben elszegényedik) a keverék.

Ellenőrizd le a szivatót, vagy cseréld ki. Olyan olcsó tétel, hogy jobb is ha van tartalék nálad ilyen esetre.

 

A hidegindításhoz a benzinben dús keveréket kétféle módon lehet elérni. Vagy adott mennnyiségú levegőhöz + üzemanyagot adsz, vagy adott mennyiségű üzemanyaghoz kevesebb levegőt.  A motorod elektromos szivatója az első elven (adott mennyiségű levegőhöz + üzemanyadot ad egy ideig) működik. Mivel a szivatód nem működik rendesen, ugyanezt a hatást tudod elérni  (bedúsítani a keveréket) mechanikusan úgy hogy elveszed tőle a levegőt, vagyis kézzel befogod a levegőszűrő nyílását.

 

Ugyanilyen hibát okoz a fals levegő is. Pl szívócsonk repedés. Az okoz olyan hibát amit korábban leírtál, hogy melegen sztenderden megy , de ha leállítod kerékre, akkor lefullad. Mert ilyenkot több levegőt kap és alapjáraton fel tud pörögni mert elszegényedik a keverék. Olyan, mint amikor majdnem kifogy a benzin, akkor is a végén fel szokott emelkedni sztenderden a fordulat.  Azonban ha terhelést kap a motor a szegény keverék miatt (sok levegő) lehörög, megáll. 

Előzmény: Dénes Mészáros (35795)
Szere28 Creative Commons License 2024.11.28 0 0 35797

Hogy nézted a szivatót ? mert azt be is kell állitani meg az sem mind1 mennyit mozog a tű benne meg ilyen aproságokon mulik a dolog.

Üdv!

 

Előzmény: Dénes Mészáros (35795)
Szere28 Creative Commons License 2024.11.28 0 0 35796

Kábel hiba a bloknál vagy test hibba.

Előzmény: Dénes Mészáros (35794)
Dénes Mészáros Creative Commons License 2024.11.03 0 0 35795

Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy hidegen nem akar indulni a Leonardom.Szívatót néztem működik.Úgy indul egy pöcre hidegen ha az ülés melletti kis légszűrőnek befogom a végét.Jár 4-5 másodpercet utánna már rendesen. Mi lehet a probléma? Köszönöm a válaszokat.

 

Dénes Mészáros Creative Commons License 2024.10.15 0 0 35794

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne hogy most vettem egy 150 es leonárdót.A gond vele az hogy sztenderen szépen jár van alapjárat is.Viszont mihest lerakom sztenderről rögtön megáll.És menet közben kis fordulaton dadog nagyon sok üzemanyagot kap.Karburátort szétszedtem kipucoltam de nem lett jobb.Hol keressem a hiba okát? Köszönöm

 

sirbedevere Creative Commons License 2024.06.10 0 0 35793

A scarabeomon légteleníteni kellett a vízrendszert. A termosztátház tetején van a légtelenítő csavar. Pont beleér felfelé a benzintank aljába, igazi kínlódás ki-be tekerni. Végül egy oldalsó csavart alakítottam ki a légtelenítéshez...

Bukidini Creative Commons License 2024.04.25 0 0 35792

Sziasztok, 

 

Segítséget szeretnék kérni a beteg egy 250 es leonardo. Nem indul a motor csak féktisztióval.

Porlasztó kitakaritva mebranok ellenőrizve, szelep hézag beállitva, üzemanyag van, a fektisztióval BEINDUL majd jár is a motor majd leállítás után semmi csak forgatja nem indul be. Automata szivato működik.... 

kaktusz.22 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 35791

Én értek a motorokhoz!

sirbedevere Creative Commons License 2023.11.26 0 0 35790

A történet folytatása, hogy szorult a szabadonfutó, ráadásul a lendkerékre nem oldódó menetragasztóval ragasztotta valaki a 3 imbuszfejű csavart, és egyet sikerült elnyírnom. Ezért inkább lendkerékkel együtt bontóból vettem (a lendkeréken lévő szám fontos, mert több fajta van, és máshol csinál gyújtást...).

Elhatároztam hogy végére járok a hidegindítási nehézségeimnek is:

A benzinpumpáról lehúztam a vákum és a kivezető csövet, beleszívogatva zubogott ki a benzin, tehát itt nincs gond.

Kiszereltem az automata szivatót a karburátorból:

Rákötöttem így kiszerelve a 12V ot, és szépen kitolta a dugattyút vagy 4 mm-re. Tehát működik.

Befogtam a karburátoron a helyének a nyílását és ráindítóztam. Pöccre indult a hideg ellenére. Valami pedig akkor még sem stimmel. Megmértem tolómérővel, milyen mélyen zár a dugattyúja a peremhez képest. És kiderült hogy hideg, behúzott dugattyú állapotban is ZÁRT! Akkor néztem, hogy a szivató műanyag teste két darabból van, és egy hosszú finom menettel csatlakoznak egymáshoz. Talán direkt azért hogy állítani lehessen a henger belógását? Kb 5 mm széjjelebb tekertem, mert úgy mértem, hogy ekkor hideg állapotban még 2-3 mm kell a záráshoz, felmelegedve pedig pont lezár. Beszereltem, és pöccre indult! Kb 1 perc után a kezdeti magasabb fordulatszám szépen beállt az alapjáratra. Hátha másnak is hasonló probléma okozza a hidegindítási gondot.

 

sirbedevere Creative Commons License 2023.11.12 0 0 35789

köszi, találtam egy youtube videót, ahol bemutatták, pont olyan beteg hangja volt mint az enyémnek. Néztem 22eFT a legolcsóbb, de volt ahol 36-ért árulják...

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 35788

Szabadonfuó

Előzmény: sirbedevere (35787)
sirbedevere Creative Commons License 2023.11.12 0 0 35787

Lebontottam és kiderült, hogy az indítómotor jó, a szabadonfutót megforgatja, de a lendkerék néha fordul vele egyet, de többnyire áll indótózáskor. Nincs lendkerék leszedőm, ezért itt egyenlőre elakadtam. Talán a lendkerék ékelése halt meg? De akkor a gyújtás elmászott volna amikor korábban így viselkedett indításkor. Vagy a szabadonfutó adta fel? Találkoztatok hasonló hibával?

sirbedevere Creative Commons License 2023.11.12 0 0 35786

sirbedevir Creative Commons License 2023.11.11 0 0 35785

Sziasztok! 150-es rotax blokkos önindító nehezen tekert az utóbbi időben, pedig szinte új az aksi. Aztán most a hidegben többet is kellett indítózni, egyszer csak a bendix elkezdte nem forgatni a főtengelyt.Az öndítóval nem szarakodnék és kicserélném, de a bendixet is le akarom ellenőrizni. Láttam bal oldalon a két csavart ami fogja az önindítót, az tiszta ügynek látszik. A bendix viszont a jobb oldalon, az olajpálca oldalán van: a jobb oldali dekni az száraz ugye, nem olajtér? Nem találtam robbantott ábrát sem róla. Köszi

cérna01 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 35784

ui:  menetjavitó perselyre gondoltam.

cérna01 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 35783

Üdv:  látom elég csendes a fórum, lenne egy kérdésem a  fórum társakhoz.Adodt egy aprilia 150es st leo  , kivankopval a vìzpumpánál a csavarmenet, amivel odalehet rögziteni a vízpumpa házat.Most az lennea kérdésem, hogy vajon abba lehet egy másikmenetet késziteni, vagy pedig menet javitóval megoldani? . Üdv

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 35782

Alapból az a helyzet, hogy gázzal, azaz levegő hozzáadással indul, akkor sok üzemanyagot kap a motor. Bár nem érzékeny arra, hogy hidegen ha sok benzint kap ne indulna. Lehet ott sok probléma, ami ezt okozza. Amennyiben az üzemanyagellátással van baj, akkor a karbit kell átnézni tüzetesen.

Benne a hidegindító résszel.

Előzmény: sirbedevir (35779)
Chrisleo250 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 35781

Sziasztok. Megváltam szeretett 250es leómtól. A csomagtartót nem adtam vele. Az új robira viszont nem passzol. Ha valakit érdekel 1 ötösért eladó.

Velencei tó környékén átt vehető. 

sirbedevir Creative Commons License 2023.09.13 0 0 35780

Meg az is érdekelne, hogy a kilóméterórát lehet e kalibrálni? Mert kb 110km/h valóságos sebesség mellett 125km/h-t mutat.

sirbedevir Creative Commons License 2023.09.13 0 0 35779

Hello! Elkelne egy kis távsegítség: 150-es rotax motorom van, hidegben reggelente alig indul, más baja nincs, melegben pöcröff. Ha a gázt húzom indítás közben inkább hajlandó beindulni, gáz nélkül nem. Talán az automata szivató lenne a rossz? Köszi

 

Szere28 Creative Commons License 2023.09.08 0 0 35778

Az igen.

 

Előzmény: Aprilia LeonardoDa Fincsi (35774)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.10 0 0 35777
Előzmény: kovacsahq (35776)
kovacsahq Creative Commons License 2023.08.01 0 0 35776

Tudom, régen keresték utoljára, de valakinél esetleg megvan még a könyv elektronikus formában?

Előzmény: kinter1979 (33436)
cérna01 Creative Commons License 2023.04.28 0 0 35775

Sziasztok: Sajna tönkrement a  vízpumpám és az lenne a kérdésem, hogy  van több árban is , viszont nem tudom, hogy  az RMS márka  milyen katerogiába sorolható:üdv

Aprilia LeonardoDa Fincsi Creative Commons License 2023.04.09 0 0 35774

Boldog húsvétot!

Még mindig megvan az st 250-em , és még mindig megy...  :) (több mint 10 éve)    Bár most már illene megint membránt cserélni benne.

 

 

CroatiaBlaise Creative Commons License 2023.01.23 0 0 35773

Végül biztosíték gyere megoldotta a problémát

Előzmény: Szere28 (35772)
Szere28 Creative Commons License 2023.01.13 0 0 35772

Igy kb bármi.Nem tudjuk mivel és hogy okoztál zárlatot igy nem igen lehet mit mondani rá. 

Előzmény: CroatiaBlaise (35771)
CroatiaBlaise Creative Commons License 2023.01.13 0 0 35771

Sziasztok!

Sajnos akksi betételkor zárlatot okoztam, egy biztosíték kimenet ami az akksi mellett van. Kicseréltem, de gyújtás ráadásakor nem történik semmi, nincs visszajelzés. Mi mehetett még tönkre? Köszi

cérna01 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 35770

Sziasztok:  B.Ú.É.K.  mindenkinek, sok szerencsét a 2023 - as  évhez

Szere28 Creative Commons License 2022.12.12 0 0 35769

A leo egy érdekes motor nagyon sok kivitel van és nagyon szokták keverni az alketrészeket mert hiába ugy néz ki nem feltétlen jó abba. Lényeg h sikerült megoldani.

 

Előzmény: 7mester (35765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!