Értelmes válaszodból nem tűnik ki, hogy a rosszminőségű, két év alatt tönkrement útnak mi köze van az elvtársakhoz? Egyáltalán, a magyarországi utak gödrei politikafüggőek? Azon persze el lehet mélázni, hogy melyik kormány alatt lehet többet lopni az útépítésnél. Ja meg persze egy alagút is most omlott be, egyes vélemények szerint tervezési-kivitelezési hibák miatt.
Igen, az. Budapesten a Krisztina körutat kétirányusították, így egy olyan sávra került teher és buszforgalom, ahol eddig nem volt. 24 óra alatt szétporladt és eltűnt az aszfalt, és félig beszakadt az úttest az alépítmények fölött.
A Letenye-Tornyiszentmiklós közötti M70-es ,na az nem ótopálya,hanem autóút . Attól függetlenül elég szar állapotban van ahhoz képest,hogy nincs még 4 éves.
Az M7-es autópálya építésekor, hogy az autópálya ne vágjon el az út két oldalán lakó embereket, tevékenységeket stb. az autópálya építésekor, annak beruházási részeként, építették meg a hidat. A hídhoz lehajtók is kapcsolódnak. A híd és a lehajtók aszfaltal burkoltak. Az aszfaltozott lehajtók földútban végződnek.
A híd és a lehajtók gyalogos, kerékpár, autó és mezőgazdasági gép (plusz őz, fácán, nyúl stb) forgalomra készültek. Szemléltetés: képekben.
Az aszfaltozott utak egy része felrepedt, eltünt, szétment, gödrösödött, kátyúsodott, megszünt út lenni, tankkal jól járhatóvá vált, stb.
Érthető Barátaim???
Az eddigi vélemények eléggé megoszlanak, van aki szerint ez természetes, mások szerint talán nem tökéletes.
Szerény véleményem szerint pocsék munka, és minden olyan út az, amely 1-2 év alatt gödrös, kátyus stb.
Nincs ezzel baj, csak ha ilyenek is épülnek 100-500 méterenként, akkor ne tessék azért nyafogni, hogy többe kerül az autópálya, mint a horvátoknál, ahol ilyenek nincsenek. Egy felüljáró nem két forint akkor sem, ha nem egy másik autópálya vezet át rajta...
Próbáld már meg fölfogni: ami a képeiden van, egy régi, toldott-foldott, mezőgazdasági út. Köze nincs az autópályához. Aminek van, az maga a felüljáró, meg az arra vezető út első pár métere. Azt fotózd le....
Tökéletesen igazad van, véleményed érthető nyílván meg is tudod indokolni.
Ezek szerint: nincs semmi rossz abban, sőt természetes ha egy ÚJ út 1-2 év alatt tönkremegy, gödrösödik stb. Tervezés tökéletes, kivitelezés tökéletes, müszaki ellenőrzés tökéletes. Felelős nincs, az arra járókon kívűl egyébként senkit sem zavar.
Boldog Magyarország, boldog útépítők!!!
Egy-két hülye meg nincs megelégedve a magyar utakkal, főleg ha külföldről jön haza.
Sejtetem, hogy valami ilyesmiről van szó. Ilyen felüljárók az M6 fölött is vannak, ráadásul majd minden "táblához" vezet egy, jól meg is drágította az építést gondolom, de a rájuk vezető utak a régi földutak, az első 20-30 méteres szakaszuk van némi szilárdabb burkolattal ellátva. Sőt olyan is van, ahol magán a felüljárón nincs is szilárd burkolat, ellenben pár bokor igen mert azt meg a vadak miatt csinálták, mert a pálya kettévágta a vonulási útjukat. ilyen van pl az M7 fölött is a völgyhíd utáni szakaszon, tán 2 is, ha jól emlékszem...
Amin igazán csodálkoztam, hogy sok szakaszon (M6-ról van szó), a pályával párhuzamosan de a kerítés túloldalán, rendes, alapozott, majd aszfaltozott utat építettek, kilométereken át, csak fogalmam nincs, minek. A traktoroknak, meg a kerítést karbantartóknak bőven jó lenne a régi földút is, illetve az az ideiglenes "szervízút", amit kijártak a nagy teherautók a pálya építése során. Volt ahol ez utóbbiakat felszedték, máshol meg ezek helyébe épített ilyen jó minőségű utakat, csak nem tudom, minek...
A 7. képen látok egy dombot, ami egy felüljáró vége is lehet, csak azt nem látom, hogy a lefotózott útszakasznak mi köze ahhoz a felüljáróhoz (mellette van, de annyi). Nem lehetne egy olyan kép, amit a felüljáró végével szemben, az arra felmenő úton állva készített valaki, amin látható, hogy a felüljáróra vezető út milyen állapotú? Ezeken a képeken egy "szervízút" vagy régi tanyasi dűlőút látható, ami párhuzamos az autópályával, köze nincs a felüljáróhoz és ki tudja, milyen régi. Lehet, hogy szimplán véletlenül ott van egy régi, a földekre kivezető út amelyet néha egy vékony martaszfaltos foltozással javítgattak... Azok szoktak így kinézni...
Van ott felüljáró, de ha azt fényképezné a topicnyitó, akkor nincsen hatáskeltés. ;)))
A felüljáró a tornyiszentmiklósi mezőgazdasági területek autópálya és a határ közötti részét szolgálja ki, hogy a faluból a mezőgazdasági gépek kijárhassanak rövidebb úton mint körbe Kerkaszentmihály felől, de mivel van ott egy horgásztó, az ottani látogatók közül egy autórugózásra és esős időre kényes széplélek megpróbál megvezetni bennünket inkorrekt tájékoztatásával, ami nem szép dolog, mivel itt nem szokás hagyni a direktben átbaszós próbázókat.
Nem szervízút, hanem mezőgazdassági gépek számára készült felüljáró, ahol az aszfaltozás kimondottan sárrázó szempontból készült el, lehetne akár köves, vagy földes is, de a feltöredezett aszfalt is megfelel a célnak, hogy az autópálya feletti, közvetlen hídszakaszra ne hordják fel a traktorok kerekei a sárt, ami lefolyhat.
Ezek a felüljárók magántulajdonban levő mezőgazdasági utakat kötnek össze, általában a környék néhány tucat gazdálkodójának szokásjog alapján történő használata alatt vannak.
A topicnyitó igazából azt nehezményezi, hogy civil szempontú igénybevételhez nem elég kultúrált megoldás, ahogyan a munkagépek rendszeres használatból adódóan tönkretették a személygépkocsik számára korábban alkalmas járófelületet.
Amiben nincs igaza, az az, hogy a tulajdonosi és szokásjog alapján kedvezményezett körön kívüliek számára elvileg tilos is volna használni az ilyen földutakat és felüljárókat.
Nézzük, de még mindig nem találok rajta felüljárót, amire ez az út felvezet. Minden fotón csak egy rövid szakasz látszik, ami elvész valahol egy földútban, vagy a semmiben...
-aszfaltutat építettek, lehetett volna kockaköves, makadám, beton stb utat is.
Itt az új aszfaltútról, pontosabban annak maradványairól van szó.
A felüljáróra természetesen kitehettek volna egy táblát, csak gyalogosok és biciklisek részére. De mondom, ott jártam, az autópálya felüljáró gépjárművek részére épült vasbeton híd.
A képeken látható útrészlet pedig egy aszfaltút roncsai, a lehajtó része volt.
De érthetelenek vagytok! Nézzétek meg a képeket is!
A képeken semmiféle híd nem létszik, amire ez az út rávezetne, ellenben látható egy ideiglenes, az autópálya építéséhez, az építőanyag ráhordásása céljából kiépített út. Az ilyet a pálya átadása után vagy fel szokták szedni, vagy újjá szokták építeni, a megrendelő igényei szerint...
A felüljárót az autópálya építése előtt is megcsinálhatták, és később építették alá az autópályát.
Egyébként a pálya tönkremenetele attól függ, hogy hány túlsúlyos (a tervezettnél nagyobb tengelyterhelésű) jármű halad át rajta. Ha földdel megrakott dömperek mentek rajta, akkor pár hónap alatt is simán tönkremehetett. A túlpakolt teherautókat nem véletlenül b@szogatják annyit.
A gyomok igen, de a föld körülötte nem olyan állagot mutat, mint amit az utóbbi években negyon bolygattak. Pedig az útépítéshez, de akár csak a korlát lerakásához is alaposan fel kell túrni a környéket...
A lényeg az lenne, hogy ugyanezt két év múlva is elmondhatjuk róla, vagy nem. Mert kezdetben olyan jó mind, csak aztán két év alatt széthullik, és jöhet a felújítás.
A mezőgazdasági gépeknek készítendő felüljárók burkolatának műszaki specifikációját ismered? A bemutatott műtárgy igénybevételét volt alkalmad összevetni ezzel a dokumentummal? Áttekintéssel bírsz az ilyen műtárgyak burkolatának jellemzőiről? Ha igen, esetleg osszad meg velünk. Ha meg nem, akkor esetleg tarts mértéket, mielőtt csípőből lehordod a kivitelezőt...
Mikor adták át ezt a szakaszt? Hol a híd? Egy új aszfalt út, bármilyen szarul is csinálják meg, nem tud így kinézni, csak több év folyamatos használat után, A korlátot is több éves vegetáció keretezi. Ez nem egy régi szakasz valahol?
A képen látható útszakaszt szerintem az autópálya-építéshez kapcsolódó teherforgalom tehette tönkre.
A mi kisvárosunkban azok az utcák néznek így ki, ahol kamionos vagy teherautós lakik. A mi utcánkban például semmi baja sincs szerencsére az aszfaltburkolatnak, pedig azonos technológiával és egy időben csinálták.