Ejnye...Eddig arról kábították a balliberális lózunggyártók a szerencsétlen beszopós tömegeket, hogy a privatizációval legalább megmenekült az állam a Malév veszteségeitől.
Kedden újabb járatokat volt kénytelen törölni a Borisz Abramovics tulajdonában lévő AiRUnion, mivel nem tudja fizetni a kerozinszámlákat. Orosz lapok szerint a légiszövetség a csőd szélén áll, a téli időszakra már nem is adhat el jegyeket, a vetélytárs légitársaságok pedig elkezdték felosztani egymás között útvonal-hálózatát. Úgy néz ki, Abramovicsékon már csak az orosz kormány segíthet, amely azt ígérte: nem hagyja csődbe menni az AirUniont. Bár a történések az orosz üzletember érdekeltségébe tartozó Malév napi működését egyelőre nem érintik, a szövetség esetleges összeomlása már fájna a magyar légitársaságnak, amely éppen annak segítségével kívánta felfuttatni forgalmát a térségbeli piacokon. Abramovics 2006 őszén meg is jegyezte: a Malévnak szüksége van az AiRUnionra.
Összébb húzza magát az orosz vállalkozó, Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó Malév Légiközlekedési Zrt. A tavaly áprilisi privatizáció idején még az utaslétszám évi 10 százalékos bővítését, flottafejlesztést és a 3 ezer fős dolgozói létszám gyarapítását ígérő tulajdonos a világ légi iparát sújtó kerozindrágulás, illetve a gazdasági lassulás nyomán lanyhuló utazási kedv miatt ezekkel éppen ellentétes lépéseket jelentett be gyors egymásutánban. Ezek szerint 26 darabos flottáját egynegyedével zsugorítja: a két, tengerentúlra közlekedő, széles törzsű Boeing767-esét végleg, a 18 darab kisebb Boeing737-esekből ötöt átmenetileg kivon a forgalomból. A kapacitásokhoz igazítja az alkalmazotti létszámot, a vállalatcsoport egészét tekintve összesen négyszáz fős leépítésbe kezd, továbbá az eddig munkaerő-kölcsönző cégtől igénybe vett légikísérőkből is százzal kevesebbet alkalmaz.
A Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács (NVT) július végén járult hozzá, hogy a Malév Zrt. száz százalékos tulajdonában álló Galileo Hungary Ügynökségi Értékesítési Rendszert Szolgáltató Kft. teljes üzletrészét eladja.
Száraz Gábor, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) szóvivője az MTI kérdésére elmondta: a vételárat a Malévnak az államilag garantált hitelek kiváltására kell fordítania*. A tanács ezzel az adásvétellel kapcsolatban fogadta el azt, hogy módosítsák a Borisz Abramovics orosz üzletember érdekeltségébe tartozó, Magyarországon bejegyzett AirBridge Zrt.-vel 2007 februárjában a Malév eladásáról aláírt adásvételi szerződést.
Várható volt. Amíg az állami csöcsön lógtak, nem tudták meglépni. Az éppen aktuális ellenzék "ügyet" csinált volna belőle. Most majd a piac (vezérkar) diktál, aztán a dolgozók meg beállnak szépen a sorba (és aki marad, az örülhet hogy van munkája.... egy ideig)!
A cégünknél 2 évente! 15-20%-os leépítés van. Sose lógtunk állami csöcsön...
Amíg a bérköltséget ekkora adókkal terhelik, ez lesz. A dolgozó minden kézhezkapott 1 Ft-ja után az állambácsi zsebrerak 3Ft-ot. Ne csodálkozzunk, hogy minden cég megnézi, hogy minden dolgozóra szüksége van-e.
Csak Mr Elqró ahhoz is hülye, hogy ezt megértse. Ezért nem csinál semmit.
A tervek szerint mintegy négyszáz munkavállalótól válik meg rövidesen a magyar légitársaság, emellett öt B737-est kivon a téli menetrendszerinti forgalomból, jelentette be a cég hétfőn.
New Yorkból elszáll a MalévBartus László 2008. július 25.
New Yorkban futótűzként terjedt a hír, hogy a Malév végleg megszünteti a közvetlen Budapest-New York-i járatát, és még a Downtown-ban levő irodáját is bezárja. A Second Avenue-n az volt a vélekedés, hogy a magyar kormány keze van a dologban. Amikor meghallották, hogy a magyar kormánynak semmi köze a Malévhoz, hogy nincs döntő befolyása a Malév döntéseire, azt mondták, az még rosszabb.
Egy magáncég döntéseit nem illik vitatni, hiszen nem a kritikusok, hanem a tulajdonos pénzéről, zsebéről van szó. Ebben az esetben azonban léteznek más szempontok is. Nemcsak arról van szó, hogy a New York-i járaton alig volt hely az év bármely szakában, míg azokon az európai járatokon, amelyekre mostantól a cég figyelme összpontosul, sok esetben csak lézengtek az utasok. Ha a Deltának megéri Budapest és New York között repülni, akkor a Malévnak miért nem? Most a Deltáé lesz az egész piac. Szerintem a Deltára fel se férnek majd a New York-i közvetlen járat utasai.
New York a világ egyik pénzügyi, üzleti, kulturális és politikai központja. Magyarország elemi érdeke, hogy ezer szállal kötődjön ide. Arról nem beszélve, hogy él itt néhány millió magyar, akik gyakran hazajárnak. Sőt, az erdélyi, a felvidéki és az újvidéki magyarok többsége is Budapestről repül. A járatok tele vannak utasokkal a Balkánról, de sokszor távol-keleti országokból is. Az átszállók közül is sokan választották a közeli Budapestet. Azért azoknak az üzletembereknek, politikusoknak, diákoknak, nem beszélve az öregekről, akiknek átszállással kell a tengerentúlra repülniük, a 2-4-5 órás várakozás Európa valamelyik repülőterén nem mindegy. Ez sok kárt okoz mindenkinek. Tavaly főszezonban utaztunk Malévval Görögországba. Félig sem volt az athéni járat.
Márciusban a Malév vezérigazgatója e lapban erősítgette, hogy a Malév továbbra is "magyar nemzeti légitársaság". Ebben az esetben figyelembe kellene vennie, hogy a Malév New York-i járatának fenntartása nemzeti érdek (ha már a magyar kormány az eladáskor elkövette azt a hibát, hogy ilyen alapkövetelményeket nem támasztott az új orosz tulajdonossal szemben). Most szüntetik meg a járatot, amikor a vízumkényszer megszűnik (enyhül), és látogatók, turisták is könnyebben utazhatnak majd Amerikába. Tavaly télen már felfüggesztette tengerentúli járatait a cég, akkor a Malév gépei Ománban és más arab országokban repültek bérben, a magyar légikísérők csadorban szolgálták fel a teát. Biztosan jobban megérte olajsejkeket szállítani Dubaiba, mint magyar egyetemistákat New Yorkba. Úgy tűnik, az üzemanyagár emelése csak kapóra jött a Malév tulajdonosainak, tudnak a New York-i járatnál jobb üzletet is.
De abban biztosak lehetnek, tulajdonosok és magyar kormány is, hogy ezt nem nyelik le a magyar utasok szó nélkül, és az oroszellenesség e döntés után csak nőni fog. Nehéz lesz megállítani az olyan vélekedéseket, hogy az orosz maffia vett magának egy légitársaságot, amit saját céljaira és profitjára használ. Ehhez asszisztálnak a magyarok, ehhez kaptak egy repülőteret is Európa közepén. Első dolguk az volt, hogy Jekatyerinburgba menjen repülő, ahol az egyik leggazdagabb és legkeményebb orosz maffia székel, amely energiával és színesfémekkel kereskedik. Most már van egy légitársaságuk is. Egy pillanat alatt intézték el a jelenlegi magyar kormánynál, hogy konzulátus nyíljon Jekatyerinburgban. Az a látszat, hogy a Malév azért nem repül New Yorkba, mert a jekatyerinburgi keresztapák nem járnak ide, itt túl kemény a rendőrség, félnek az FBI-tól. Készüljenek fel rá, hogy ilyeneket fognak hallani.
A Malév New York-i irodájának bezárása egy nemzeti légitársaság esetében botrány. Ha nem lenne, azon kellene gondolkodniuk, miképpen nyithatnának egyet. Vélhetően, Magyarországnak mostantól mindent meg kell tennie azért, hogy az orosz tulajdonost jobb belátásra bírja, vagy a nemzeti légitársaságot a nemzet céljaira visszaszerezze. Úgy tűnik, az iroda bezárásával ez végleg eldöntött kérdés. Azt nem lehet tudni, hogy erről egyeztettek-e a magyar kormánnyal, és a bezárás a beleegyezésükkel történt, vagy anélkül határoztak így. Egyik lehetséges válasz rosszabb, mint a másik.
On July 8th Boeing announced a deal with SkyHook International, a privately owned Canadian firm, to develop what it calls a heavy-lift “rotorcraft”—a helium-filled airship with helicopter engines, 91 metres (300 feet) long and capable of carrying 40 tonnes. SkyHook will test the market by operating two such craft before any more are built. It reckons their ability to carry heavy loads up to 200 miles without refuelling will appeal to mining, logging and petrochemical firms, by offering a greener alternative to building roads through wilderness areas
Talán ugyanamiatt, amiért ezek is a hírek között vannak:
American Airlines' route cuts...From New York LaGuardia: 42 flights will fall away, more than a third of American's schedule
Midwest Air to slash flights...The new schedule reflects big cuts in service to Florida, the West Coast and other areas
Financially strapped airlines are cutting service, and nearly 30 cities across the United States have seen their scheduled service disappear in the last year
Japan Air raises forecast after job and route cuts
Spanair airline cuts jobs, routes
Air Canada announced two weeks ago plans to slash its workforce and cut capacity by 7 per cent... The 10 cancelled routes
Attol meg nem lesz nyereseges egy jarat, ha nincs vizumkenyszer, vagy szar a dollar.
De itt nem is errol van szo.
Az orosz elott a mindenkori regnalo hatalom rabolta le, most a medve. 8 milliardnyi alkatresz "tunt" el. Es jo penzert el lehet adni a maradek szelestorzsut.
Nem látok benne semmit amié ki rúgnának plö innen. Mindennap mondjuk mennyit lopnak csalnak hazunnak azok a görények benn a kupoldában pártállástól függetlenűl.
Rohadék söpredék van ott és abba az állam is beleértendő, mármint akik alkotják.