Az M46-os mozdonyok mára szinte teljesen eltűntek. Pedig több is volt belőlük. Az M63-as sorozat sorsára jutottak, s belőlük is csak egy maradt hírmondónak. Az M46-os mozdonyok is a kedvenceim. Emlékezzünk e pórul járt sorozatra!
Kérdés, hogy érdemes-e. Egy nagyon megbízhatatlan, rosszul sikerül típus volt. Ha működésképessé is tennék, a rendszeres problémát is felújítanák vele együtt.
Elhiszem amit irsz. Nem is merek vitatkozni, hisz én magam élőben nem tapasztaltam ebből semmit.
Csak kérdezek:
Nem lehet, hogy az ennyire-rossz emlékeid a tipusrol azért is ilyenek amilyenek, mert a tapasztalást már elhanyagolt és lepusztult gépeken szerezted?
Tényleg nem vitatkozni akarok, és nem is állitok semmit sem, csak hajlok arra, hogy talán az is hihetö a gépekről amiket pl Szécsey István irt a könyvében, meg más doksik is alátámasztják azt, meg vannak gyári doksik is sikeresebb müködésről is.
Itt korábbi hozzászólások azért árnyaltabb képet festenek az M46-asokrol.
Vég-összegzésnek persze igaz marad, hogy nem vált sikeres tipussá. Sajnos.
Pécsen jártam M46-sal... az utolsó darab a 2003-as volt , de sajnos már lepusztult állapotban, Pécsújhegy- Hosszúheténybánya között Talbot- kocsis bányamenetekkel.... kazánüzemben két kocsit tudott megbízhatóan fűteni, a Spanner kazán is maga egy megbízhatatlan gyártmány volt... A vezérlés kritikán aluli, a kivitelezéssel együtt... képzeljetek el mikroreléket, egy állandóan beremegő műszerszekrénnyel !.... a 2003-as, 2004es 90 Km/h sebre készült, amit hamarosan levettek 70-re,a tengelyhajtóműben a fogaskerékáttétel kicserélésével.... az irányváltó homlokkerék többször beszorult, és az irányváltás elakadt, így kellett kiszerelni a hajtóművet többször... a futómű is rendkívül alulméretezett volt, állandóan szakadtak a függvasak, holott ezt mellékvonali rossz pályára tervezték ! ... csak egy példa : ha termetes masiniszta lépett a lépcsőre felszálláskor, szabályosan megbillent a mozdony.... a 70' es árvíznél Mátészalka térségében dolgozó két gépünk is állandóan fekve maradt, így hamar hazajöttek Pécsre... még a 2009-es úgy-ahogy ment - kazán már gyárilag nem volt benne - a 2008-as Jugoszláviába járt 1 Bh kocsival ... több baleset, ütközés miatt a leselejtezésük 1972-ben megkezdődött, a 2003-as még 1980- ban működött... summa : ennyire balsikeres sorozat nem volt a MÁV-nak mint ez , talán az M 38-ast kivéve... A sok kocsis, és a gyorsvonatos legendák azok csak legendák , Pécsről a Pécs - Harkány, Barcs- Beremend, Pécs Barcs - Nagykanizsa, Pécs- Mohács , Pécs - Bátaszék, Pécs - Eszék Vonalat járták, 70 Km/h sebességgel, legtöbbször 1-4 Bh kocsival ... szolgálatképtelenségi mutatójuk 30% -os voplt, ami azt jelenti, 100 vonatból 30-on bedöglöttünk vele....
Igazad van, nem voltam elég figyelmes! Mivel soha nem foglalkoztam a modelekkel, számomra nem volt jelentősége a képen látható színezésnek.
Nem tudom hány gép, és meddig viselte ezt a ruhát, az biztos hogy Pécsre már az általm betett színezéssel érkeztek a Hámánból. És az is biztos,hogy a két protó színezése sem egyezik a képen láthatóval.
Szeretném megkérdezni, hogy az M46 2002, 2004, 2005, 2006 pályaszámú mozdonyokról ha valakinek van képe, elküldené-e nekem? (e-mail: roberto3846@gmail.com)
Ha ezeken kívük van más M46-tal kapcsolatos kép, azt is szívesen fogadom.
/bocsánat, hogy ilyen kíváncsi vagyok, de érdekelnek a régen kihalt mozdonyok./