Vasúti megállóhely létesítése Debrecen repülőtérnél.
a vasútmániás topikban 4-5 hozzászólásban is beszéltek az olvtársak (490.241, 258, 259, 262) a Debreceni repülőtér melletti vasúti megállóhely létesítéséről.
Meglátásaim szerint van pár hiba a megközelítésekben.
1./
Ha épül oda vasúti megállóhely (szívem szerint holnap megépíttetném) akkor az nem a Debrecenbe repülővel érkezők miatt szükséges.
A városba naponta kb. 1 db repülőgép érkezik jellemzően 150-180 férőhelyes.
Feltételezve hogy a gép tele van (legtöbbször nincs tele) akkor az érkezők és indulók kb. 10-20%-a Debreceni lakos.
A többiek máshonnan érkeznek.
Tehát kb. napi utasok 80%-a (lehet hogy több) akkor se vasúttal fog oda menni ha megépül a megálló.
--------------------------------------------
2./
A külföldi városokban az olyan repülőtereken ahol van vasúti összeköttetés a várossal (metro, elővárosi vagy nagyvasúti) jellemzően az utasok 10-20% érkezik vasútin.
Van pár kivétel ahol a 20%-nál nagyobb ez az arány például Schipholban..
-------------------------------------------
3./
Tehát ha megépül az a megálló akkor nem annyira a repülő utasok fogják használni hanem inkább a repülőtéren és a környező logisztikai bázisokon dolgozók.
------------------------------------------------------------
4./ A negyedik tévedés az, hogy nem a reptér futópálya bővítése miatt kell a 106-os vonalat arrébb tenni nyugat felé, mert az most is 400-500 méterre halad el a futópálya délnyugati küszöbétől.
A reptér nyugati széle mellett a vasútvonal 733 méter megy észak - dél irányban, ez jól van így.
Viszont az nincs jól, hogy e 733 méteres egyenes déli végén tesz egy délkeleti fordulatot és pont keresztbe vágja a CATL-Inpark-nak már eladott logisztikai területet.
Emiatt valóban szükség van a minél előbbi - valószínűleg januári - 106-os vonali menetrend újra gondolására.
-----------------------------------------------------------------------
5./
az említett területre nem lakóparkok épülnek hanem logisztikai (társ) üzemek.