Megszüntetendő.
Nem reális közpénzből fininszírozni az intézményesített lopást. Derüljön ki, hogyan gazdálkodnak maguktól. Az utasforgalom elég nagy, nem vidéki két utast szállító buszjáratokról van szó. Ne öntsünk vizet lyukas vödrökbe, ez nonszensz.
Demszkinek is annyi járna, hogy lyukat üssön az égen. Minden BKV vezetőnek egy jókóra ritkitás kellene következzen, nemhogy mi fizessük a sz*r munka jutalmát. Még idáig akárkit odaültettek, lopott csalt és jutalmat kapott. EZ az utolsó madár is csaknem nyiltan vett részt egy sötét ügyletben és pénzt kér érte, tiszta röhej.
Az egész ország úgy néz ki, mint ahol a lakosoknak zabszem nőtt a seggében. Voltam pár éve Hamburgban egy hetet, az sem kifejezetten aprócska városka, mégis hétközben, munkaidő alatt kihaltak voltak az utcák, alig volt forgalom. Nálunk meg mintha mindenkinek az lenne a munkaköre, hogy próbálgassa az autóját.
Ahhoz olyan úthálózat kellene, hogy el lehessen jutni a város egyik végéből a másikba, urambocsá' ki lehessen kerülni a várost anélkül, hogy keresztül kellene menni a belvároson. Mellesleg nem igazán értettem soha, miért a belváros autósforgalom-mentesítésével akarják javítani Budapest levegőjét. Vagy a szmognak is meg lehet parancsolni, hogy a Hungária körúttól befelé nem szabad szálldosnia? Ha ugyanez az autómennyiség kijjebb körözik, attól még pontosan ugyanolyan szmogos lesz a levegő.
Én is így tudom, de ez azt jelenti, hogy támogatások híján a jegyek kb háromszorosába kerülnének a jelenleginek. Részemről rendben van, úgyis kocsival járok, de mi lesz azokkal, akik milliószám naponta tömegközlekednek és nem tudnák megfizetni?
Ja és az éves beszámoló első info-ja, hogy ki készítette a design-t, tele van ugyanis képekkel, ez már tiszta röhej, azonnal rúgnám ki azt a felső vezetőt, aki az éves beszámoló design-jára költ, egyáltalán eszébe jut ilyen faszság. Önreklámra megy el egy csomó lóvé, közben meg csődben a cég...
A BKV vezér nem közalkalmazott.Ha igér fűt-fát,vállaja,hogy null-szaldós lesz a cég egy év alatt,megválasztják,hamarosan kap némi béremelést,utána nem történik semmi,csak a haverok tollasodnak gyorsabban,ezért jár év végén 12 mFt prémium.Mikor lebukik a fiával,belebetegszi,lemond,majd kiderül,hogy nem mondott le,jár 60 milla végkielégítés.
Közvetve (önkorin keresztül) hozzáteszi, plusz a beruházások támogatása, amiből biztosan lecsípnek. Mai hír: "A főváros 18,5 milliárd forintot kér az államtól a BKV finanszírozási krízisének megoldásához." Persze a tömegközlekedés támogatandó, de biztosan nem a jelenlegi felállással. Előbb megszüntetném, hogy lássuk a medvét, legyen tiszta helyzet, lássuk, hogy állunk, aztán lehet tárgyalni a hogyan továbbról, de a jelenelgi strukturába nem érdemes pénzt belerakni szerintem.
Következésképpen én arra tippelek, hogy a működési hiány jóval nagyobb még annál is , mint amit hivatalosan kimutatnak, és a beruhásokra hivatkozva pumpának giga pénzeket pluszban a rendszerbe (keresztfininszírozás trükközéssel).
Ebből kiderül, hogy a BKV-ba pumpált közpénz 2006-ban több, mint duplája volt a saját bevételnek (persze beruházások, beszerzések, de ez akkor is nagyon aránytalan).
A BKV weblapján az utolsó beszámoló a 2006-os. Veszteség 11 mrd, ebből 5 mrd nem az alaptevékenységből származik, részletek nincsenek. A forgalomarányos veszteség kb 13 %. A véglegesen kapott péznösszegre pedig 64 mrd-ot ad meg, ebben nyilván a beruházások benne vannak, de nem derül ki honnan, mennyi pénz származik, banki hitelfelvétel pedig csak a veszteség felét fedezi, ráadásul van hiteltörlesztés is, úgyhogy inkább csak a negyedét. Lehet, hogy pénz csak az önk.-tól kap, az állam az önk.-on keresztül közvetve finanszíroz, de ez így akkor sem kóser, valmit sürgősen változtatni kellene.
Egy megreformált BKV-ba lényegesen több lóvét kell tolni, az autósok belvárosba hajtását meg kökeményen szankcionálni (behajtási díj). P+R parolók építése blablabla
Nem nekünk kell feltalálni a spanyol viaszt. Vannak már követhető példák a nagyvilágban.
Az eredmény: tisztább levegő, kevesebb kátyú, élhetőbb város.
Különben meg járjon mindenki egy V8-assal, aztán fulladjanak meg a pestiek a szmogjukban.
kár hogy ez überfaszság. Tömegközi sehol nem megy adóbevételek ráfordítása nélkül. Máshol a kiadások felét 60%-at az adókból állják.
Lopnak persze meg pazarolnak, de ezzel max 4-5 milliárdot lehet elvinni, a hiányzó összeg ami a normális üzemhez, fejlesztésekhez és alacsonyabb jegyárhoz vezetne ennek 10x.
Amikor ment itt a nagy felbuzdulás, hogy a madridi metró így, meg úgy, és csak 1 euro egy jegy, amivel orrba-szájba utazhatsz, akkor ehhez az is hozzá tartozott, hogy ugyanannyit mellétesz még az állam is.