emlékeztető: a Marketing Centrum népszavazási közvéleménykutatásában 33 % részvételt, 24 % igent és 8 % nemet jelzett előre.
Ez eddig sima félremérés, alfácánság is lehetne, ám a cég egyik vezetője (tulaja?) ezt írja itt az index fórumán: "Nos, az 50 százalék körüli részvételi arányt és a 40% körüli igent tényleg nem tudtam elhinni, és napikig elmélkedtünk a felmérésünk számain a kollégáimmal, és mindig meggyőztük egymást arról hogy ez nem lehet."
Azaz az eredményeik eredetileg jók voltak, csak meghamisították,
Nahát, úgy látom senki nem akarja megvédeni Bástya elvtársat. Az összes szadeszos megmondóember Bayerrel van elfoglalva, vagy a fantomküldöttek listáját hangolja?
Aha, ha Seki nem írta, akkor nem is hamisították meg. Biztos a Kockásfülű Nyúl írta át az 50-t 33-ra, a 40-t pedig 24-re. Csakis így lehetett. Szerinted. Persze lehetséges egy másik elmélet is. Hogy funkcionális analfabéta vagy és max. a tőmondatokat vagy képes megérteni. De hogy ezt mi a francnak kell reklámoznod...
Örvendek, ezek szerint egy jövendő kuncsaftot tisztelhetek benned. Ennyi ésszel te biztos nálam fogsz dolgoztatni!
Mint említettem a 23:8-as topicban egy automata rendszerű on-line közvéleménykutató céget tervezek. Az egyik formon megadod mire vagy kíváncsi, a másikon pedig, hogy milyen eredményeket vársz. Átutalod a pénzt a megadott számlaszámra, kapsz egy csinos pdf dokumentumot teljesen korrekt és tudományos körítéssel, amire aztán hivatkozhatsz és ott publikáltatod, ahol akarod.
Sokkal olpcsóbbak és gyorsabbak leszünk bármelyik elavult őskövület papírozós-kérdezősködős cégnél, hisz nekünk nem kellenek irodák, alkalmazottak, ráadásul tőlünk mindig azt kapod, amit szeretnél.
A többiekhez képest kb. fél-egyharmad áron fogunk dolgozni a teljesítési határidő pedig a banki átutalás ideje (készpénzfizetés esetén a formok kitöltésétől számított 15 mp).
Az mondjuk tény, hogy a baloldalon kívül a közvéleménykutatók számára is kb. Muhi-csata értékű katasztrófa volt a népszavazás. Nem csak az MC számára, de az összes nyamvadt bél- és madárjós számára (Szonda, Medián stb.) Mind egy szálíg (kivéve Gallup) egyöntetűen elmérték, bőven hibahatáron túl mind a részvételt, mind az igen-nem arányokat. És "érdekes" módon, mind a kormány számára kedvezőbb módon.
Nem gondolom, hogy a következőkben bármit is kellene foglalkozni bármelyik ún. kutatócég bármelyik jelentésével. Fontoskodó, tudományoskodó sarlatánok ezek, nem mások. Nem azért kutatnak ezek, hogy tudjuk mi a helyzet, hanem azért, hogy befolyásolják a helyzetet.
Undorító, hogy már Seki is eladta magát a fityisznek. Ugyan mi másért prognosztizálta volna az igenek számát pont a küszöb alá, ha nem vezére zombijainak mozgósítására!? Egy reggel felkeltek -mind a hárommillióan, plusz a resztli-, áttanulmányozták a legfrisebb közvéleménykutatások adatait, majd a szörnyű kéteséllyel szembesülve megerősödött elszántsággal határoztak, hogy most nem lehet lazsálni, hanem csakazértis. Így manipulálta a Marketing Centrum a népszavazást!
Igaz. Kijött nekik az 50%-os részvételi arány, csak nem merték publikálni. Ilyen-olyan megfontolásokból. De mi a magyarázat a 33%-ra? Mert épeszű arra nincs. Ha csak nem a szavazásra mozgósítást vélték ezzel elősegíteni. Summa summarum, érdekes lenne a kuliszák mögé betekinteni.
"Nos, az 50 százalék körüli részvételi arányt és a 40% körüli igent tényleg nem tudtam elhinni, és napikig elmélkedtünk a felmérésünk számain a kollégáimmal, és mindig meggyőztük egymást arról hogy ez nem lehet."
Szerintem nem volt ott semmi baj a kérdőívvel. A manipulálás tény, csak az ok kérdéses. Wishfull thinking, vagy aljas politikai szándékból elkövetett csalás. Nem tudom melyik rosszabb.
Hogy francba lehet ENNYIRE rosszul szerkeszteni egy kérdőívet? Ráadásul úgy, hogy a belső arányok stimmelnek? A legjobb indulattal is csak azt tudom feltételezni, hogy túlhatározták a modelljüket. Szoktam ilyet én is csinálni, de csak hogy megkönnyítsem az összefüggések heurisztikus felismerését. Utána azonban a modell validálása SOSEM maradhat el.
hmm... érdekes elmélet. Tehát ha a felmérés nem tükrözi az elképzelést, mer akármér, akkor nem újra kell csinálni, vagy eldobni, hanem beírni hasból a számokat. Persze kérdés, minek akkor a 300 ember, minek a sok költség. Elég egy szövegszerkesztő és egy titkárnő (lehetőleg atraktív). Tovább is lehetne fejleszteni. Mondjuk hasonló módon lehetne magukat a választásokat és népszavazásokat is lebonyolítani. :-D
Lehet, hogy nem hamisítottak, hanem tényleg úgy gondolták, hogy ők rontottak el valamit. Rosszul szerkesztett kérdőívvel is lehet fals eredményekre jutni.
Ha tényleg hamisítási szándék vezette volna őket, nem hinném, hogy Seki itt a fórumon leírta volna az általad idézett mondatot.
paranoia, paranoia, mindjárt megnézem az szdsz-magyar szótáramban mit is jelenthet nálad. Pa.. pal... par... aha paranoia - bárki aki nekünk bármiféle disznóságot felemlít az vagy paranoiás, vagy fasiszta.
Milyen diszkréten félrenéz itt mindenki. Apró melléfogás, stb.
Drága gyermekeim ez nem melléfogás. Melléfogás az lett volna, ha valóban a 33:24:8-at mérik. De ők 50:40:10-et mértek, csak mivel nem tetszett az eredmény, hát meghamisították.
Ez a hír már azért is mellbevágott, mert a marketing centrumot talán a legjobb közvéleménykutónak képzeltem. Igaz, 6-8 évvel korábbi felméréseik alapján.