A magyar vasútvonalak fele teljesen fölösleges, a magyar vasutasok kétharmada szintén fölösleges, a Volán el tudja látni vidéki szárnyvonalak forgalmát!!! Ezért a fővonalak kivételével a vasútvonalak felét fel kell számolni, meg kell szüntetni!!!
A MÁV 2006-os vesztesége 84 milliárd forint volt. És ezt mind mi fizetjük, adófizetők.
Minden ember 8400Ft-ot fizet évente, ennyi jut egy főre a MÁV veszteségéből, és ez vonatkozik csecsemőre, mindenkire.
Ha a munkavállalókat nézzük, akkor ez az összeg 3,5 millió munkavállalóval számolva fejenként 24 ezer forint. Ez havi 2000 anélkül, hogy 1 métert is utaznánk, ennyivel csökkenhetnének havonta a terheink anélkül, hogy jobb, vagy rosszabb lenne az életünk.
Ha az 1 millió közalkalmazottat levesszük, akkor ez 33600 Ft évente minden versenyszférában dolgozó munkavállalótól. Egy félhavi minimálbér minden versenyszférában dolgozótól a Gaskó-félék eltartására.
Mindenki úgy számol, ahogy akar, ahogy neki szimpatikus, 8400, vagy 24000, vagy 33600Ft, a lényeg, hogy a sok fölösleges üres kocsitologatást mi fizetjük. És még többet nyerhetünk, hiszen, ha nem kell annyi mozdonyt, vasúti kocsit beszerezni tízmilliárdokért, azon is kemény tízezreket spórolhatsz Te is, kedves felhasználó, és én is, mi, magyar adófizetők mindannyian, közösen.
Ezért kéne a fél vasutat felszámolni, megszüntetni.
"valaki végre nyikkan, a hasznot termelő ágazatot adták el, amiben benne van minden vasutas munkája, akkor adjatok nekik valami keveset belőle"
Aki működteti az állam vagyonát, az még nem szerez nagyobb tulajdonjogot ezen vagyonra, mint bármely más állampolgár.
"picinyem nem szégyen bátornak lenni, legfeljebb nem sikerül"
Egy most már klasszikus mondás szerint, mindenkinek joga van hülyének lenni.
De annyira azért ne spilázza túl a hülyeségét, hogy tömegek életét "határozatlan ideig" megkeserítse.
"de nem látszik a 2 billió Ft a vasuti kocsik állapotán, de még a vasutasok fizetésén sem"
(A 2000 milliárdos számot, mint éves állami támogatást honnan veszed ???)
Persze, hogy nem látszik, amikor pár utas miatt működtetnek egész vasútvonalakat, ahelyett hogy a fővonalakra koncentrálnának, azokat modernizálnák. Így a vasút megmarad annak, ami eddig volt: pusztuló feneketlen pénznyelőnek.
a franc nem tudom merre van, ismeretlen célpontokat a te kedvedért nem veszek célba.
nem fizetsz teljesáru menetjegyet, mert állami támogatást is kapsz hozzá, tehát pofátlanul olyan emberek pénzét is igénybeveszed, akik egyáltalán nem utaznak vasuton.
szives figyelmedbe ajánlom, hogy a téged képviselő magyar állam bár ad némi pénzt, azt nem a vasutnak adja, hanem a bankoknak.
még mindig fenntartom, ha a vasut vezetői felelősen használják fel az állami adóforintokat, akkor az miért nem látszik meg a szolgáltatás szinvonalán, rajtad nem csodálkozom, fáradékony vagy a válaszom végét már nem tudod elolvasni.
a vasutasok sokkal becsületesebb tisztességesebb emberek, nem érdemlik meg, hogy mocskoljátok őket.
"Mikor a második világháború tűzvonala Magyarországra ért, a moszkvai rádió csak annyit kért a magyar vasutasoktól, hogy valamennyi munkájukkal kapcsolatos előírást tartsanak meg – ez a hadiszállítás teljes csődjét jelentette volna. Ez nagyjából ma is érvényes, ha a vasutasok ragaszkodnának az F1, F2 és F3 és a többi megszámlálhatatlanul sok utasítás minden pontjához, a napi ötezer vonatból ezer sem indulna el."
az érdekvédelem néha sárdagasztás, ha erős háttértámogatást kap egy állami vállalat vezetése, akkor mindenféle nem létező törvényeket emleget, csak hogy ne fizessen.
a vasutasok okos emberek, ismerik szakmájukat, elég egy két ember a cég müködésének blokkolásához, a lényeg, hogy ne utazz. akik nem lépnek sztrájkba, azokat viszont fizeti a vállalat, még 5000 Ft judáspénzt is ad nekik.
tévedésben vagy, ha a probléma alapjának a vasutas dolgozók tulajdonjogát cégük felett látod. az ország a rendszerváltás óta csak attól hangos, mindent eladtak ezek, kilopnak mindent, ami a miénk.valaki végre nyikkan, a hasznot termelő ágazatot adták el, amiben benne van minden vasutas munkája, akkor adjatok nekik valami keveset belőle.
poen poli belenéztél az eléd tett tükörbe megláttad irigy képed és megijedtél, picinyem nem szégyen bátornak lenni, legfeljebb nem sikerül, de legalább tettek valamit.
tudom kedveském a magyar költségvetés minden évben szétoszt a bankok között elég jelentős összegeket a vasutra hivatkozva, de nem látszik a 2 billió Ft a vasuti kocsik állapotán, de még a vasutasok fizetésén sem, ebben a kérdésben nem a vasutasokat kell elszámoltatni, hanem a döntéshozókat
A lényeg: a magyar költségvetés minden évben jókora pénzzel járul hozzá a MÁV bevételeihez normatív jegyártámogatás formájában (nagyon helyesen, hisz a tömegközlekedés preferálás közérdek) , valamint x esetben állta az ezen felül képződött sokmilliárdos veszteségeket.
Ezek után azt állítani, hogy a MÁV (vagy annak egy része) csakis az ott dolgozóké (ráadásul az éppen most ott dolgozóké) a leszemtelenebb pofátlanság, amelyről mostanában hallottam !
E fiktív levél nem tett mást, csak fordított ezen a pofátlanságon.
(Nemhiába nem csatlakozott a MÁV dolgozók nagy többsége ehhez a sztrájkhoz. Nekik még van bőr a képükön....)
ön és társai igénybe veszik a tömegközlekedést, amelyet nem fizetnek meg, ingyen utaznak, mint nyugdijasok, kedvezménnyel, mint köz és egyéb tisztviselők. ellopják a kábeleket, megrongálják a vasuti kocsik berendezéseit, a sorompókat. szolgáltatást várnak alul fizetett magyar állampolgároktól.az önöket képviselő magyar állam a vasutra szánt fejlesztési pénzeket lenyulja, ezért ön személyesen tartozik a magyar államvasutaknak 2500000 Ft-tal, a mellékelt csekkel nyolc napon belül fizesse meg tartozását, amennyiben nem teszi ugy ingóságaira végrehajtást fogunk kérni.
Hogy megnyúlna a MÁV alkalmazottak képe, ha egy ilyen levelet kapnának győztes sztrájkjuk végén ! :)
"Tisztelt Dolgozó!
Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a következo juttatásban és béremelésben részesül:
- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával kapcsolatosan
- 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenoleg
Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevoszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tokeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az idoszakban már nálunk dolgozott.
Ezért szeretnénk, ha ebbol a veszteségbol is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebbol adódóan a következo fizetési kötelezettsége keletkezett:
- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tokevesztesége után
Új egyenlege ennek megfeleloen 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008. március 1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfeleloen részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetésébol havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törlesztheto a következo 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.
További jó munkát kívánunk!
A MÁV csoport tagjai nevében:
Kis Piroska
Pénzügyi Csoportvezeto
Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt egyenlegközlot továbbítunk önnek."
Szerintem Antall egy tisztességes ember, és egy rossz politikus volt. Amivel persze még mindig magasan kirí a magyar politikus-választékból, ahol a tisztességtelen és rossz politikusok vannak többségben.
Ja, és egyébként van még egy vicces dolog a történetben. Az 1990-es taxisblokádban az akkori SZDSZ volt az egyetlen olyan parlamenti párt, amelyik többé-kevésbé nyíltan a lázadás mellé állt, nagyjából egész addig, amíg rá nem jöttek, hogy az egész gengszterváltás bukhat...
Ma meg pont a mai SZDSZ környékén találod a legbigottabban rendpárti, két záptojás vagy egy boríték liszt kapcsán terrorizmust hagyibáló balfékeket, akik a "REND" megvédését sürgetik a "CSŐCSELÉK"-kel szemben.
Tudod, ha Orbán egy szélkakas (egyébként az), akkor ezek riglispilek...
Nézd, ugyanaz történhetett volna kicsit hardcore-bb verzióban, mint ami azután megtörtént 1994-ben a gyakorlatban, csak nem feltétlenül Hornnal. Lehet, hogy visszatapsoltuk volna Németh Miklóst mondjuk, neki elég jó volt az elfogadottsága. És akkoriban még a szoci program közismerten az olyan privatizáció támogatása volt, ahol a munkásoknak juttatnak vagyonrészt... akkor még szoci volt a szoci.
Hát, ahogy elnézem az előző bejegyzésedet, itt tényleg valakit nem lehet komolyan venni, de az nem feltétlenül én vagyok. Hogy a francba jön a porig bombázott Drezda Gaskóhoz, vagy a szakszervezet harcához a tőkével szemben?
Vagy szerinted annyira aljas a tőke, hogy inkább Drezdát csinálna itt, csak ne kelljen részt adni a munkásoknak?
Ja, nyilván ez volt az egyetlen alternatíva, vagy a gengszterváltás az adott módon, vagy vérfürdő...szerintem ezt még magad se gondolod komolyan.
Akkor 1990-ben egyszerűen annyi történt volna, hogy megbukik a kormány, és más irányt vesz a rendszerváltozás.
Bár, ahogy elnézem, hogy a maiak pont a Drazsét tették pozicióba, lehet, hogy tényleg inkább vállalnák az anarchiát, gyilkolászást, polgárháborút, mint hogy változtassanak a kormányzati szándékon vagy felálljanak...