Komolyan mondom, ezek a sínbohócok még annál is hülyébbek mint hittem. Most akkor én is mehetnék verni az asztalt (vagy sztrájkolhatnék), mert a cég, akinek dolgozom, eladta az egyik csarnokot és én nem is kaptam a pénzből (pedig egy cent tulajdonjogom sem volt benne…).
Ezeknek nagy mákjuk hogy vasutasok (és nem egy rendes cégnél húzzák az igát), különben már nem lenne állásuk és szüneteltethetnék a munkát kedvükre. Nem azt mondom hogy nem érdemelnének több fizetést, vagy jobb életkörülményeket (ezzel egyébként nincsenek egyedül, sajnos sokan vannak hasonló helyzetben), de hogy miből gondolják hogy az ég világon bármi közük van/volt a Cargohoz azt nem értem. Vagy nagyon buták (ez abban az esetben is igaz ha megvezetik őket és ezt hagyják), vagy nekik poén hogy “legalább nem kell dolgozni”.:)
Sigulinszky Tibor elmondta: reggel a forgalmi munkakörbe vezényelt dolgozók 86 százaléka vette fel a munkát, délelőtt ez az arány 89 százalékra nőtt. A MÁV Startnál ugyanakkor - vagyis a jegy- és a kocsivizsgálóknál - továbbra szinte teljes a sztrájk támogatottsága.
- Egy vonat elindításához több ember munkája szükséges, és ha egyetlenegy megtagadja a munkát, már borul a technológiai folyamat. Hiába szeretne 20 ember dolgozni, ha a huszonegyedik megtagadja a munkát – mondta a szóvivő.
Gaskó István, a sztrájkot meghirdető Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke úgy véli, nem az számít, hogy hányan sztrájkolnak.
öröm tölti el a szivemet, mikor az értelmes emberek tömegével jelenkeznek megoldani a tömegközlekedés vasuti ágazatának a problémáit.
nincs sok gond különben, ugyanis egyszerü személyi titkocskák jelentenek esetleg akadályt, ilyen gaskó felügyelő bizottsági tagsága, ami elzavarással megoldható.bár őt a vdszsz szolidaritás szakszervezet delegálta oda, ami már egy kicsit necces, nem biztos, hogy a sztrájkolók meneszteni fogják.
a vasutasok szervezettek, kiállnak egymásért, amit az ötvenes évektől létrehoztak bérük bizonyos százalékának felajánlásával, munkájukkal(saját egészségügyi hálózat, üdülők, sport és kulturális intézmények) mind elprivatizálták tőlük. 150000 fős nagyvállalatból 40000 fő alattivá zsugoritás. most mikor az egyetlen olyan részét adják el ami haszonnal müködtethető, sőt a vevő értékitélete szerint sokkal több haszonnal, mint az eddigiek során bármikor végre valaki azt mondja- hoppá, akkor a dolgozók is részt kérnek- mekkora felháborodást vált ki. mintha ők tehetnének róla, hogy más privatizáció során a dolgozók bambák voltak. tudom, hogy nem az irigység beszél belőletek, lelketek tiszta, apró homályos pillanatotokat leküzdve ti is drukkolni fogtok velem együtt a sikerükért.
a vezérigazgató törvénytelenségre utaló nyilatkozata sántit, jelenleg ezek a részegységek még a máv zrt-n belül holdingban müködnek. ha viszont ennek ellenére törvénytelen, szives figyelmébe ajánlom a biróságok kinálta szolgáltatás igénybevételét
Ami a VDSZSZ követeléseit illeti, Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója a vasárnapi sajtótájékoztatóján kifejtette: a privatizációs törvény nem teszi lehetővé a más társaságokban dolgozók számára a kedvezményes tulajdonszerzést, így azt csak a Cargo dolgozóinak ajánlották fel a részvények 5 százaléka erejéig.
A MÁV-társaságoknál bejegyezett 15 szakszervezet közül egyedül a VDSZSZ állt elő "irreális követelésekkel", és folytat sztrájkot - mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a MÁV 6,9 százalékos bérfejlesztési ajánlata megfelel az Országos Érdekegyeztető Tanács ajánlásának. A szakszervezet követelései alátámasztására február 1-jén hajnali három órakor kezdett határozatlan idejű munkabeszüntetésbe, amelyet déli 12 órakor
Gondolom a MÁV Zrt. álláspontjával a Felügyelő Bizottság és annak alelnöke (nevezzük őt az egyszerűség kedvéért Gaskó úrnak, ld.: http://www.mav.hu/vezetok.php) is egyetért, hiszen az ő törvényadta kötelességük a Cég működőképességének a megőrzéséhez szükséges információk feltárása.
fromme
idézet a MÁV honlapjáról:
A felügyelő bizottság tagjai
De felfogom, neked nem esik le, hogy ahogy a Magyar Posta és a Magyar Telekom két külön cég, úgy a MÁV-Cargo és a MÁV-Start is az. A MÁV-Cargós kap részvényt, a MÁV-Startos nem kap, ahogy a postás sem kapott a Matáv-privatizációnál semmit, mert nem az ő cégét privatizálták, az maradt állami tulajdon.
Gaskó úr a MÁV Zrt. Felügyelő Bizottságának alelnökeként, választott tisztségviselői megbízatásában kedvtelve nyilatkozgat arról, hogy az általa javasolt és elnökként a VDSZSZ-el elfogadtatott sztrájkkal, tudatosan milyen kár/oka/t képes okozni. Ezt éppen ő, Felügyelő Bizottsági tagként nem tehetné meg, hiszen mint választott tisztségviselő személyes vagyonával felel az ő általa tudatosan hozott döntésekkel a MÁV Zrt.-nek okozott kárért.
Gaskó úr azt sem tehetné meg, hogy a Felügyelő Bizottság tagjaként tudomására jutott bizalmas információkkal házal a médiában, és zsarolásra használja fel ezeket a cég vezetésével szemben folytatott tárgyalásai, illetve sztrájkfenyegetései során. Ilyen információ például a MÁV Cargó eladása során tervezett és tényleges bevétel nagysága.
A fentiekből megállapítható milyen skizofrén helyzetbe lavírozta magát, amikor érdekvédőként tagja a tulajdonos/ok/ képviseletét ellátó, a cég eredményességét és szabályszerű működését kontrolláló Felügyelő Bizottságnak, mivel a kettő egész egyszerűen nem egyeztethető össze. Amennyiben mégis megválasztják a dolgozók képviseletében a Felügyelő Bizottság tagjának, úgy le kellene mondania szakszervezeti vezetői posztjáról.
A fentiekben előadottak alapján – figyelembe véve a közölt jogszabályi hivatkozást – Gaskó úr esetében indokolt megállapítani a választott tisztségviselőkre vonatkozó előírások megsértését és követelni az általa tudatosan a MÁV Zrt.-nek okozott kár személyes vagyonából való megtérítését.
fromme
A gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény30. §
(2) A vezető tisztségviselők a gazdasági társaság ügyvezetését az ilyen tisztséget betöltő személyektől általában elvárható gondossággal - és ha e törvény kivételt nem tesz -, a gazdasági társaság érdekeinek elsődlegessége alapján kötelesek ellátni. A vezető tisztségviselők a polgári jog általános szabályai szerint felelnek a gazdasági társasággal szemben a jogszabályok, a társasági szerződés, illetve a gazdasági társaság legfőbb szerve által hozott határozatok, illetve ügyvezetési kötelezettségeik felróható megszegésével a társaságnak okozott károkért.
36. §
(4) A felügyelőbizottsági tagok - a Ptk. közös károkozásra vonatkozó szabályai szerint - korlátlanul és egyetemlegesen felelnek a gazdasági társasággal szemben a társaságnak az ellenőrzési kötelezettségük megszegésével okozott károkért, ideértve a számviteli törvény szerinti beszámoló, valamint a kapcsolódó üzleti jelentés összeállításával és nyilvánosságra hozatalával összefüggő ellenőrzési kötelezettség megszegését is.
A privatizáció idején szerintem jegyezhettek, meg jutalomként is osztanak egyes cégeknél a dolgozóknak ilyen opciókat. A Matávnál voltak ilyen opciók, ahogy más matávos szolgáltatás, olcsóbb telefon, internet stb. is.
Azt ki kell ugye harcolni:-)) Mint a jardat Hofi-nal. Errol szol a nota,magatol nem megy.
Oszt vagy sikerul,vagy nem
Gasko arrol igazan nem tehet,hogy a tobbi elhajasodott szakszervezeti vezetonek ez nem jutott eszebe,hanem szepen beultek a szoci frakcioa 94-ben es kussoltak.
Mellesleg G csak vegrehajtani probalja egykori partja egyik programpontjat ahol alelnok volt 90-ben:-))
Ugyanis az MSZDP akkor azt akarta,hogy a privatizacios bevetelekbol az ott dolgozok is reszesedjenek valamennyire.Nemi joggal , mintha elotte az lett volna sulykolva evtizedekig: Mienk a gyar...(magunknak visszuk haza:-))
A matávosok szerintem kaptak dolgozói részvényt, ahogy kapnak most a cargósok is, de régen a telefonszolgáltatás a Postához tartozott.
Szerintem ez a mostani követelés olyan, mintha a postások kérnének pénzt a Matáv-privatizáció sikeressége miatt, meg hogy egy keveset az Erste Bank nyereségéből is utaljanak nekik.
Nem értem én ezt az egészet, a MÁV az végülis kinek a tulajdona volt, és kinek lellett ebből részesedni? Mert hogy a dolgozók nem tulajdonosok voltak, hanem alkalmazottak, az biztos. MIért nem kaptak pénzt a megszüntetett tszcs-k dolgozói? Miért nem kaptak pénzt az összes megszüntetett ipari létesitmény dolgozói, a matáv alkalmazottak stb? Hogy szól a törvény? Mert ha törvényesen nem jár ez a pénz, akkor a sztrájk is törvénytelen, nem?
No egy dolog biztos: én ugyan a jövőben SEHOVÁ nem megyek vonattal, inkább bumlizunk autóval vagy megyünk távolsági busszal. Miféle szolgáltatás az, amiről nem lehet tudni, hogy működik e avagy sem, a mozdonyvezetők hangulata szerint?