Elég sok olyan nagyteljesítményű villamosmozdony van Európában, amelyekről jelenleg érdemben nem esik szó. Alapvetően csak a normál nyomtávon (is) közlekedő gépek érdekelnek... P>5MW, Vmax>=160km/h
Ha már hallod, akkor pörög. Lehet, h nem nagyon, DE pörög és az nem igazán jó. Szilin tényleg nem szabályoz vissza a perdülésvédelem, hisz az kimerül egy 1,25 bar-os gyors fékhengerfeltöltésben. Majd tavasszal megnézem ezeket az E412-eseket közelebbről!
A szili ha sikít is akkor se sokág, de ott még nem pörög, a perdülésvédelem se szabályoz akkor még vissza. Ha ilyenkor adsz neki pár fokozatot, akkor tényleg elkezd pörögni, meg ugrálni is mellé, mint a bakkecske.
Ezenfelül a videón szvsz csak az első kerék pörög, ami uye a vezetőállás alatt van. AZ E412-es gépeknek meg legendásan szar a hangszigetelése.
Kb ugyanezt hallod lehúzod ablkanál a Tauruson is, amikor Tatabányáról indulva gyorsítasz ki SZárligetnek felfelé, az is síkit végig, bekapcsolt AFB-vel is ...
És soha nem mondtam, hogy a Traxxok nagy ismerője vagyok, jártam velük 1.5 évet, és ennyi.
Egyébként láttam a videót.
A mozdonyvezető azt tette, amit tanítottak neki.
AFB be, kontroller elfektet.
Ha figyeled a kilóméter órát is, látod, hogy a perdülésvédelem tökéletesen teszi a dolgát, a mozdony egyenletesen gyorsul, nem ugrál a kilóméter óra fel-le.
Az meg, hogy sikít a kerék, szakadő esőben, mint ami a filmen is van, teljesen normális jelenség.
Ha figyelmesen hallgatod, hallatszik ahogy időközönként alá is homokol.
Nincs kedvem személyeskedni, így személytelenül. A nagy múltú kolléga kóstólgatott, mondjuk nem olyan durván, mint most te... TRAXX-ok nagy ismerője láttad-e a videót?!?
Láttam. Nap mint nap találkozom ezzel a jelenséggel, és az általad inteligensnek nevezett mozdonyoknak ezt tudni kell kezelni. Egyébként, amikor a kerék "fütyül",az a csúszósúrlódási tényező határértékén történik, és még nem drasztikus a perdülés.