Sziasztok! Olvastam egy igen komoly dolgot:
Több mint 6 ezer kilométeres e-díj-rendszer
A teljes állami főúthálózat 70 százaléka díjköteles lesz a nehézgépjárművek számára. Az e-útdíjtender nyertesének rövid idő alatt kell szigorú feltételeket teljesítenie - írja a Világgazdaság.
Namármost.. Ausztria érdekes, mivel ott is van Autópálya és van Bundes strasse.... Ahol van autópálya, ott nem mehet a >3,5 / 7.5t a főúton, ahol nincs, ott pedig oda kényszerül --> INGYEN döcöghet az Autobahnig...
Például: A nyolcas úton végigmenve Heiligenkreuznál belépve ingyen mehetsz a B319 -en az A2 ig (Fürstelnfeld Ilz), de utánna már nem mehetsz a B65 -ön tovább Graz felé LKW -vel...
UGyanez Pl. Nem mehetsz Eisenstadtnak Parndorfnál, hanem el kell menned az S1 -ig (Wiener Außenring) -> A2 -> A3.
Náluni is baromi egyszerű a dolog: Az M5 M7 M3 M1 mentén tiltsuk le a főutakon a LKW közlekedés (kivéve célforgalom...)
Azmeg nefájjon már, hogy Wien felől Székesfehérvárra nem M1 -> M0 -> M7 utirányon át megy a kamion...
A vasút pedig soha nem fogja azokat a fogyasztói igényeket kielégíteni, amik ma vannak! Amikor "Másnapra" kérik az árút a boltokba
Röhej ezaz egész!
Az pedig, hogy nem építették ki a nyugati infrastruktúrát PONT ENNEK A GARNITÚRÁNAK A BŰNE! Bezzeg most jóljönne az Autópályadíjból befolyó pénz nekik!
Szánalmas és undorító, amit ebben az országban művelnek!
Pont az az abszurd, ha megéri elkerülni az autópályát, mert csak ott kell fizetni.
A kamionos szállítást meg úgy általában véve nem árt megdrágítani, mindenkinek jobb lesz, ha nem fogja megérni kamionozni, és több áru megy a vasútra.
Senki nem gondolja azt, hogy a kamionos azért kamionozik, mert az a hobbija, hogy nehéz teherautókkal rongálja az utakat. De a kamionos szállítás költségeinek a viselését újra kell gondolni, és a kamionos fuvarozóknak vagy fizetniük kell (persze a végén úgyis a fogyasztó fizet), vagy ha a díjjal már nem éri meg, akkor más módon kell a szállítást megszervezni.
Egy személygépkocsi nem okoz mérhető kárt az utakban. Egy kamion annyit amortizál az úton, mint tízezer személygépkocsi. Ezért a személygépkocsiktól a kamionok útdíjának egy tízezredét jogos beszedni. Ez viszont gyakorlatilag nulla, ezért nem jogos fizetnie a személyautósoknak. A nyugati világban volt pénz a hatvanas-hetvenes években kialakítani egy olyan úthálózatot, ami elboldogul a kamionforgalommal. Nálunk viszont sose lesz nyugati színvonalú az úthálózat, még szinten tartásra sincs elég pénz, ez mára nyilvánvalóvá vált.
Azt nem tudom, hogy a részleteket hogy oldják meg technikailag.
2.: A Határnál nem kötelezhetsz egy EU-n bellülit azza, hogy "Te külföldi vagy...."
3.: Kérdés: A szerbek még mindig fizetnek útdíjat? Mert régen kellett valami úthasználati díjat becsengetniük.....
4.: Tankolás: Na nehogy már még ezzel vágjunk fel, hogy nálunk a legdrágább az üa!!! Kerüljön nálunk is annyiba mint máshol és akkor ez a gond felvan számolva...
5.: Hogy képzelik ezt az elektronikus dolgot? Ha az Osztrák modellből indulunk ki, akkor ott úgy működik, hogy minden kihajtónál (pontosabban a kihajtók között) vannak a leolvasó kapuk. Ha valahol felhajtasz az autópályára akkor mielőtt elérsz a következő lehajtóig áthaladsz egy kapu alatt és az levonja a 2 kijáró közötti útszakaszért járó költséget! Node ezt hogy gondolják, hogy majd minden egyes főúton és Autópályán kiteszik a kapukat? Az még könnyű, hogy az autópályákon nálunk is kiteszik a kapukat és meglehet még jogos is, de azért, hogy a főutakok kiteszik - ez már dúrva és kivitelezhetetlen. Minden alsóbbrendű útkereszteződésnél lesz majd egy olvasókapu?
Ezenkívül az Autópályán történő díjbeszedéssel maximálisan egyetértek teherforgalomban, node a szar utakon???
Amúgy meg mindenki sír, hogy "KÁRT OKOZNAK A KAMIONOK", de akkor hogy sírna mindenki, ha NEM LENNE A KÖZÉRTBEN Kenyér kifli vaj tej sör fogkrém stb... Vagy azthiszik sokan, hogy azok csak úgy maguktól berepülnek?
Az utak pedig azért olyanok amilyenek, mert a fenntartói TREHÁNY DISZNÓK!!! Mellesleg egy tehergépjármű sokkal többet fizet az útalapba, amíg a hétvégi sofőr 100kmenként 5-10L (1500-3000Ft) addig a kamion 100km -ként 30-40L (9000 - 12000 Ft), am lehet, hogy van annyival több, mint az okozott kár... Szóval engem csak ez dühít fel, hogy a bundes strasse -n is ilyet terveznek!
Ezzel pedig nem a külföldieket bűntetik, hanem a hazaiakat, mert valószínűleg sokkal több a hazai fuvarozó aki majd szívni fog emiatt...
Ez kivételesen jó gondolat, feltéve, hogy a személygépkocsikra való kiterjesztése nem jön szóba.
Bár valójában hülyeség elektronikus úton mérni, egyszerűen a határnál kéne minden külföldi teherautóst arra kötelezni, hogy matricát vegyen akkor is, ha főúton akar közlekedni.
Az utak tönkremenetelében a szerepe nehézgépjárműveknek vitathatalan, tankolni nem tankol mert környező országokban olcsóbb a gázolaj, haszna nincs a tranziforgalomból az országnak, akkor meg fizessék meg a kárt amit okoztak.
kiváncsi vagyok, hogy kinek mi a véleménye ezen díjfizetésről! Szerintem ez nagyon komoly lesz...
Ezekre a szar utakra majd elkérnek vagyonokat.
Európában azthiszem lesz végre valami, amiben az elsők között leszünk. Arra majd kiváncsi leszek, hogy mit fognak ehhez szólni... Lehet, hogy nem TAXI -s, hanem KAMIONOS blokád lesz?
Mert ezekre a szar utakra km alapú díjat szedni hát nagggyon dúúrva lesz.