Bemutató: Honda DN-01 - 2008
Valami Honda
2007. december 17., hétfő 0:43
A Honda DN-01 koncepciómodell 2005-ös tokiói bemutatkozása után nem sokan gondolták, hogy ebből csakhamar szériaérett gép válik. Formája, műszaki megoldásai idegennek tűntek, de a japán marketingesek úgy vélték, a DN-01-es kissé átalakítva elfér a Honda 2008-as programjába. Az európai bemutató Milánóban zajlott.
– Mcemru
hirdetés
banner( 299, 665, 330, 247, 0, 0 )
Kategóriába sorolását kis tanácstalanság előzte meg. Túra, túrasport vagy nagyrobogó? Nincs se váltó, se kuplung, tehát akkor robogó! Mégsem, mert V2-es, 680 köbcentis blokk hajtja és 17 colos kerekeken gurul, akkor hogy lenne már robogó?! Ebbe a formába bármit bele lehet magyarázni! Radikális és megragadja a figyelmet. Nem számít, hogy tetszik-e vagy sem, lényeg, hogy odanézzenek. A Honda célja pontosan a zavarkeltés volt a kétkerekűek jól megszokott, kategórizált világában, végül is a túramotorjai közé passzírozta be.
A koncepciómodellhez képes alig változott a DN-01 utcai változata. A hosszú fejidomba kezdetben dupla fényszórót foglal építettek. Az egész motor hosszú és alacsony, a luxus és a kényelem érzetét kelti, akár egy óriásrobogó - vagy inkább a GoldWing? A komfortos, steppelt, mindössze 690 mm magas ülésen biztonságos talajkapcsolatot létesíthet bármely termetű pilóta. Az utasülés hasonló kényelmet nyújt, alatta rakodóteret találunk. A méretes, háromszög alakú kipufogó egyenesen fut a motor jobb oldalán végig. A szép, öt pár küllős felniket hátul egykarú lengővilla, elöl teleszkóppár tartja.
A motor a Honda Transalpból (no meg kategóriatársától, a Honda Deauville-ből) ismert 680 köbcentis, 52 fokos hengerszögű, V2-es motor. Vízhűtés, hengerenként négy szelep és PGM-FI üzemanyag-befecskendezés jellemzi. A tisztaságáról HECS3 oxigénszenzoros katalizátorrendszer őrködik, ezzel teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat.
Ami igazán újdonság a DN-01-ben, az a HFT-nek hívott automata váltó. A blokkot hozzáigazították a váltómű felfogatásához. A DN-01 automata váltója nem a robogókéhoz hasonló szíjhajtásos váltómű, hanem egy teljesen újonnan fejlesztett elektrohidraulikus rendszer, ami automata hidraulikus kuplung segítségével, automatikusan választja ki a megfelelő sebességfokozatot.
A HFT váltó kétféle automata üzemmódot ismer: a D fokozat a mindennapi közlekedésre, az S fokozat a sportosabb menetekre ajánlott. Sport fokozatban jobban gyorsít a motor és gyorsabban is vált. Mindezeken túl nyomógombokkal akár hatsebességes manuális üzemmódban is használhatjuk a váltót. Egyik üzemmódban sem kell azonban kuplungolni, mert az teljesen automatikus. Létezik a váltóműben egy overdrive-szerű fokozat, melyben a motort és a hátsó kereket a váltó direkten kapcsolja egymáshoz. A váltót gombnyomásra üresbe is tehetjük, mely mechanikus üres fokozatot jelent. A motor leállítása után a váltó automatikusan ebbe a fokozatba kapcsolja magát.
hirdetés
banner( 299, 665, 330, 247, 0, 0 )
A DN-01 váz felépítése a hagyományos dupla acél bölcsővázra hasonlít. A csavarozott segédváz szintén acélból készül. A 41 mm-es hagyományos teleszkópvilla és központi rugós tag teszi ki a futóművet. A hajtásról gondozásmentes kardántengely gondoskodik.
A megállást egy dupla tárcsás (296 mm), három dugattyús első fékszerkezet és egy 276 mm átmérőjű hátsó tárcsa biztosítja. Mindezt a Honda kombinált ABS rendszere egészíti ki. Elöl a meglehetősen ritka és széles 130/70-17, hátul a 190/50-17 méretű gumiabroncs található. Az 1605 mm-es tengelytáv és a 28 fokos kormányszög inkább egy cruiser, mint egy túramotor menettulajdonságait sejteti.
A műszerfal teljesen digitális, elektronikus egység, melyen keresztül rengeteg információ nyerhető. A 15 literes tankban található válaszfal a tömegközpontosításban segít. A Honda indításgátlórendszere a szériafelszereltség része.
A DN-01 fekete és lila színben lesz kapható a 2008-as modellévben. Extraként GPS-es navigáció, sztereó rendszer, fűthető markolatok és túradobozók vásárolhatók a Honda gyári kínálatából. A Honda legextravagánsabb motorját 2008 második felétől kereshetik a motorszalonokban, de egyelőre sem eurós, sem hazai ára nem ismeretes.
Műszaki adatok
Honda DN-01 - 2008
Kéne:
655
Nem kéne:
146
Motor: vízhűtéses, négyütemű, 8 szelepes, 52 fokos kéthengeres V-motor, SOHC vezérlés
Lökettérfogat: 680 cm³
Furat×löket: 81×66 mm
Kompresszióviszony: 10:1
Keverékképzés: PGM-FI befecskendezés, 40 mm torokátmérő
Kuplung: HFT hidraulikus vezérlés
Váltó: HFT CVT fokozatmentes
Véghajtás: kardántengely
Váz: dupla acél bölcsőcsőváz
Első futómű: 41 mm-es hagyományos teleszkópvilla, 106 mm rugóút
Hátsó futómű: Hagyományos felfüggesztés, rugóstagokkal, állítható rugóelőfeszítés, 120 mm rugóút
Kerekek: 17×3,5 elöl, 17×6,0 hátul
Gumik: 130/70-ZR17 M/C elöl, 190/50-ZR17 M/C hátul
Első fék: 296 mm-es dupla tárcsafék, háromdugattyús féknyergekkel, kombinált ABS, szinterfém fékbetétek
Hátsó fék: 276 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel, kombinált ABS, szinterfém fékbetétek
Méretek (H×Sz×M): 2315×820×1115 mm
Tengelytáv: 1605 mm
Villaszög: 28,3°
Utánfutás: 114 mm
Szabad magasság: 135 mm
Ülésmagasság: 690 mm
Üzemanyagtank térfogata: 15,1 liter
banner( 664, 862, 460, 200, 0, 0 )
nyomtassa ki a cikket
küldje el a cikket barátjának <!--
oldaltörés nélküli változat
aktuális legnépszerűbb cikkeink -->
Írások
- Teszt: Honda XL700V Transalp - 2008
- Teszt: Honda Innova ANF125
- Teszt: Honda XLV 1000 ABS Varadero - 2007
- Teszt: Honda CBR125R - 2007
- Teszt: Honda CBF250 - 2007
- Teszt: Honda CBR600F - 2007
- Teszt: Honda SH300i ABS - 2007
- Teszt: Honda CBR600RR - 2007
- Teszt: Honda VT750DC Shadow Spirit - 2007
Archívum
hirdetés
banner( 80, 663, 160, 400, 0, 2 )
banner( 3036, 1345, 160, 200, 10, 10 )
document.write('');
Impresszum | Médiaajánlat | Copyright | Adatvédelem | Hibabejelentés
©2001-2007 TotalCar.hu Kft.
nyomtassa ki a cikket
küldje el a cikket barátjának <!--
oldaltörés nélküli változat
aktuális legnépszerűbb cikkeink -->
Írások
- Teszt: Honda XL700V Transalp - 2008
- Teszt: Honda Innova ANF125
- Teszt: Honda XLV 1000 ABS Varadero - 2007
- Teszt: Honda CBR125R - 2007
- Teszt: Honda CBF250 - 2007
- Teszt: Honda CBR600F - 2007
- Teszt: Honda SH300i ABS - 2007
- Teszt: Honda CBR600RR - 2007
- Teszt: Honda VT750DC Shadow Spirit - 2007
Archívum
hirdetés
banner( 80, 663, 160, 400, 0, 2 )
banner( 3036, 1345, 160, 200, 10, 10 )
document.write('');