A fogyasztóvédelmi eseti bizottság MSZP-s elnöke keményebb fellépést szorgalmaz, a testület fideszes tagja szerint a kormány nem veszi figyelembe, hogy ezeken a piacokon a legrászorultabb rétegek vásárolnak.
Mivel a folyamatos ellenőrzések hatására sem csökken a szabálytalanságok száma a józsefvárosi és hasonló piacokon, el kell gondolkodni ezek esetleges bezárásán - jelentette ki az Országgyűlés fogyasztóvédelmi eseti bizottságának szocialista elnöke csütörtökön.
Az MSZP-s Alexa György szerint a józsefvárosihoz hasonló kínai piacokon a fogyasztóvédelmi hatóságoknak rendőri eszközöket kell bevetniük, ezen kívül olyan bírságokra és egyéb szankciókra van szükség, amelyek arányosak a fogyasztók veszélyeztetésével.
Koszorús László, a bizottság fideszes tagja szerint a kormány ismét a szociális érzéketlenségéről tesz tanúbizonyságot, amikor bezárná azokat a piacokat, ahol köztudottan hátrányos helyzetű emberek vásárolnak.
nekem ne mondja senki, hogy egy kiba*ott piacot nem lehetne ellenörizni... egyszerüen csak fel kellene tisztességesen parcellázni és minden egyes helyet úgy kiadni, hogy adószámmal, névvel. ne mondja nekem senki, hogy ezt 2007ben nem lehet megoldani. aki pedig engedélyek, adószám, garancia, számla nélkül szart árul azt kibaszni az országból úgy, hogy a lába ne érje a földet...
ha meg az a fontos, hogy tized annyiba kerüljön valami, akkor engedélyezni kell a kinai szart. az összes velejárójával. úgy mint nincsen gari, környezetszennyező mérgeket simán felhasználnak a gyártásnál, adózatlan "rabszolgák" dolgoznak valahol, stb, stb...
a kettő együtt nem megy... 3000 Ftos cipő mögött nincsen tisztességes munka, tisztességes haszon...
Vót má ilyen e tájékon,hogy idegen gyütmentek vótak hibásak mindenért ott is először a bótbezárással kezdték,aztán nagy balhé lett belőle.
A törvényeket be kell tarttatni és persze TATRTANI is.(Akkó ne pijásan vezessen a képviselő se,vagy aggyanak sofőrt az adófizetőnek is perce kocsival 1ütt meg ingyen parkolástot is na!)Góg és demagóg fija vagyok,vagy nem?......
Baromi gyorsak, én sokszor meglepődök. Azon is, hogy a nem kicsit rossz izlésüket (ruházat) milyen gyorsan korrigálják az áru fogyása és vásárlók igénye tükrében. Ahogy hamisítanak, az pedig fergeteges gyorsaságú.;)))
Az pedig tényleg megér egy kis agyalást, hogy mi lesz akkor, ha a közeljövőben beérik USA-t, de az még mindig ott szüttyügve az arab sivatagban a tevahajcsárokkal, nem fog tudni épkézláb választ adni a kihívásra.
>>Móccer adott, kocsi lenne. Már csak áru kéne, van ötleted? Társuljunk.))))
Ezt nem másolva kell csinálni.
A módszer a következő ami Kína PayPal tagságáik kicsit botladozó, de onnantól száguldani fog.:
Interneted van, angolul tudsz, valami kis lófasz cégecske még nem árt hozzá. Kikeresel egy olyan árut, amit itthon(+EU, +USA) el tudsz adni, fajlagos súlya kicsi. Bogarászol egy keveset a neten és előbb-utóbb beleakadsz a termékfelelősbe az összes elérhetőségével együtt. Felveszed vele a kapcsolatot, hajlongtok kicsit, majd kérsz tőle árumintát. Megbeszélitek, hogy milyen formában tudnátok bonyolítani a fizetéseket, miképp tudná küldeni.Pénzt lehet utalni a bankrendszerben. Szállítás általában hajó, de kisebb, de sokat érő csomagokat egyszerűen lehet légipostával is beküldetni, sőt transznáci, ott is, itt is rezidens csomagszállítók is vannak.
Ahogy megjött az áru, befényképezed, kitalálod az értékesítési szisztémát, felteszed a NET-re, és postázgatod mindenfelé.
A minőség tekintetében azokról a cuccokról írtam, amik már itt vannak 15 éve. Azokban utolérték a világban általános minőségi szintet, de készséggel elismerem, hogy a high tech fejlesztésekben még ninscenek ott, de ha a tendenciákat tekintjük, tíz év múlva már a kínai autókat is nyugodt szívvel vásárolhatjuk, mondjuk a mai koreaiak szintjén.
>>Bejön egy kamion, ami elméletileg tovább megy x országba. De nem megy. Kipakolják.
Ugyan már, nem így működik a dolog. Behozzák hajóval Hamburga s ott levámoltatják. Mondjuk 20 konténer tök egyforma sarokcsiszolót. Bemutatják a kínai által kiállított számlát, miszerint darabja 4.5 $. Egy ideig kekeckednek, hogy túl kevés, majd jön egy szakértő, aki kimutatja, hogy Kínában pont ennyiért elő lehet állítani, hasznot pedig nem muszály sokat rátenni, miért is volna baj a csak 10%. Erre ráteszik a 3.5 % vámot és a német ÁFA-t. Az ára lesz 1200.- A vámot eleve és a nemzeti ÁFÁ-t általában bukják azok, akikhez a határon megy át A kereskedő 50% haszonnal továbbadja a nagy áruházláncoknak, vagy 10% haszonnal a különböző kínai kis láncoknak, pl. józsefvárosi terítők. Az áruház ráteszi a maga 50%-át, de ha mohó, vagy több a rossz készülék, aminek a visszavétele a hasznot terheli akkor 100%, de akár 200% is lehet a haszonkulcs. A nagy láncoknál így teljesen hivatalosan, lepapírozva, a kereskedelemből befolyó ÁFA-t fizetve vásárolják a cuccost 3-5.000 Ft-ért.
Magyar viszonylatban ezekkel a regionális elosztó piacokkal az a baja egyeseknek, hogy mindenki ismeri őket, bemehet és vásárolhat a paraszt bagóért nagybani árra csak 50%-ot rápakoló kiskereskedőktől és ezáltal ugyanazt az árut lényegesen magasabb árfekvéssel nem lehet mondjuk egy helyi kisüzletben eladni. Nem lehet mondjuk egy üzletet bazírozni arra, hogy elad az ember 10 pólót ezres haszonnal, mert mindenki tudja, hogy a kereskedő 700-ért veszi, nem adhatja 2000 fölött, mert akkor már egyért is megéri felautózni. Ha a szemét kiskínai mindenkinek 2000-ért adná, akkor a butikos is rátehetné a maga 2-3.000-ét és a 7 pólóra visszaeső forgalom ellenére megérné csinálnia.
Akár úgy is mehetne.Belép hozzánk egy kamion,tranzitba megy olaszokhoz.ott bontanak,aztán szépen visszahozzák már olasz papírokkal,törvényesen hozzánk. Kockázatelemzéssel a vámosok néha véletlenül elfognak egyet,de általában valamilyen papír miatt büntetnek.Múlt héten a mobil vámcsoport egy lengyelt büntettek meg fél millióra,mert a tachográf papírja szerint alvás nélkül ment hazafelé olaszból.
Na látod, mennyien profitálnak a kínai piacokból! A kínaiak, a szegények, a vámosok, azok az ellenőrök, akik a büntetést behajtják stb.. Kész áldás a népnek, hogy vannak!:-)
Hát milyen béna egy hatóság, amelyik nem tud érvényt szerezni a törvénynek ?! Ja ott ahol a képviselők sem tartják be, mit várunk ? Csak egy pitiáner dolog: továbbra is dohányoznak ott ahol nem lenne szabad. Minden törvény annyit ér amennyit be lehet belőle tartatni.