Keresés

Részletes keresés

Mega Tróger Creative Commons License 2007.12.10 0 0 81
Mega Tróger Creative Commons License 2007.11.22 0 0 80

Berlinben mostanában már nem csak a terepjárók felgyújtása a menö, hanem a luxusautóké is.

 

német cikk:

http://www.morgenpost.de/content/2004/06/22/berlin/685862.html

DN3 Creative Commons License 2007.10.18 0 0 79
"Egy ember sérült meg, mikor szerdán kora délután egy teherautó és egy terepjáró frontálisan karambolozott Budapesten a Népfürdő utca és a Vizafogó utca találkozásánál. A baleset délután háromnegyed kettőkor történt, a mentés és a helyszínelés idejére a Népfürdő utcát lezárták.

Kis-Guczi Péter, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság sajtóügyeletese a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy a XIII. kerületi Népfürdő utca 17 magasságában egy teherautó és egy terepjáró karambolozott frontálisan. A terepjáró súlyosan sérült sofőrjét - egy nőt - a mentők a tűzoltók segítségével emelték ki a roncsból. A Népfürdő utca érintett szakaszát a mentés és a helyszínelés idejére lezárták.

(FH) "

Ez van, amikor egy erősebbel találkozik.
Amúgy nem tudom mi volt tegnap, két furcsa balsetet is láttam. (Nem terepjárósokat)
hellokocsivigyáztam Creative Commons License 2007.09.19 0 0 78
arról beszéltem hogy vicces a terepjárókkal kapcsolatban a környezetvédelmet előhozni pont magyarországon, ahol pl. zöldkártyát, autó nélkül is lehet venni, s ahol nincs a szívódizelmotor a benzinmotortól az adóban megkülönböztetve.
nem volt soha terepjáróm, de vezettem egy g-klasset, s igen kedvező benyomásaim voltak. miért ne lehetne ezzel járni a belvárosban, szvsz a kátyúkhoz több mint ideális. nem volt hülye a demszky sem amikor touareget lízingelt.
Előzmény: Biovadász (77)
Biovadász Creative Commons License 2007.09.18 0 0 77
És?
Ezt írd az "öreg zsigások a belvárosban" topikba. :)

Sosem értettem, hogy valaki miért magyarázza a köcsögségét azzal, hogy vannak rajta kívül is. :)
Előzmény: hellokocsivigyáztam (76)
hellokocsivigyáztam Creative Commons License 2007.09.18 0 0 76
biztos vannak akik terepjárót vesznek mivel valamit demonstrálni akarnak.
ugyanakkor a környzetvédelemhez: apósom 28 éves ezerkettes zsigulija 13-15 litert eszik és semminemű katalizátorral nem rendelkezik, valamint mindennap jár is vele.



Mega Tróger Creative Commons License 2007.09.18 0 0 75
Alhazred Creative Commons License 2007.09.04 0 0 74
ha terepjáró megy fának, vagy árokba, a merev alváznak köszönhetően némileg jobban fog fájni a bentülők nyaka.
rali Creative Commons License 2007.09.04 0 0 73
Az efféle tudatot nem lehet egyszerű eszközökkel befolyásolni.
Előzmény: trofimov (72)
trofimov Creative Commons License 2007.09.04 0 0 72

na persze, meg kombájnnal + vágóasztallal.... :)

 

ettől persze a probléma az marad, a megoldás, hogy a személyautókat tökéletesítik, és a terepjárók felépítését úgy változtatják meg, hogy kevesebb bajt okozzon, ha személyautóval ütközik.

 

másik megoldás, ha a terepjáró vásárlás (korábban már leírt, és belinkelt) irracionális "okait" próbálják megszüntetni. + drágítani a használatot.

Előzmény: rali (71)
rali Creative Commons License 2007.09.04 0 0 71
Ja.
BTR-el kell járni - az talán bírja.
Előzmény: trofimov (70)
trofimov Creative Commons License 2007.09.04 0 0 70

sziasztok!

 

tegnap volt egy érdekes műsor a discoveryn. két egyforma Ford mondeó ütközött frontálisan, az egyik a több csomag, nagyobb terhelés miatt alacsonyabban volt egy pár centivel - és persze az ebben ülők húzták a rövidebbet.

 

utána egy régi Micubácsi Pajeró és egy Honda Civic ütközött - a terepjáró oldalról kapta el a hondát. a hondás bábu "meghalt" a kocsi utastere szinte megsemmisült, míg a terepjárósnak csak a karja sérült. a probléma az volt, hogy a terepjáró merev alváza jóval a honda oldalmerevítése felett volt.

 

kompatibilitás problémának nevezték a jelenséget - tehát amit kérdeztem múlt héten (hogy az én alacsony autóm A oszlopa nem fogja fel a terepjárót) az sajna igaz.

 

az alacsony autó gyűrődő zónája egyszerűen "nem funkcionál" mivel becsúszik a magas kocsi alá, és az utastér kezd el gyűrődni.

 

 

a terepjáró kontra városi autó esetében a városi autósnak jóval rosszabbak az esélyei.....

 

 

 

Mega Tróger Creative Commons License 2007.09.03 0 0 69
DN3 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 68
Nagyon jó cikk, kösz, hogy ajánlottad.
Előzmény: Biovadász (65)
troppauer Creative Commons License 2007.08.29 0 0 67
érdekes cikk.. de ez az oldal se rossz
FémFatál Creative Commons License 2007.08.29 0 0 66

Végigolvastam. Tényleg érdemes volt.

Előzmény: Biovadász (65)
Biovadász Creative Commons License 2007.08.29 0 0 65
Érdemes végigolvasni:

http://www.tudatosvasarlo.hu/cikkek/416
FémFatál Creative Commons License 2007.08.29 0 0 64

Ha lenne egy csomó pénzem, akkor vennék egy Hummert. IS.

Azzal járnék, ha havas az út, és főleg azzal járnék, amikor gizdázós hangulatban vagyok :-)

De nem azzal járnék mindennap, mert lenne egy csomó pénzem, és ezért lenne egy csomó másik autóm is.

És mivel lenne egy csomó pénzem, simán kifizetném a nyavalyás adót, amit a Hummeres gizdákra kivetnek, oszt mindenki bekaphassa.

Előzmény: Mega Tróger (61)
Psycho Dad Creative Commons License 2007.08.29 0 0 63
Swiftet vagy Pandát akkor sem vennék, ha gyalog kéne járnom! :))
Előzmény: Mega Tróger (61)
Biovadász Creative Commons License 2007.08.29 0 0 62
"Kicsit macerás vele parkolni a belvárosban"

Ugyanmár, mozgássárült jelvénnyel és elakadásjelzővel simán meg lehet oldani. :)
Előzmény: FémFatál (60)
Mega Tróger Creative Commons License 2007.08.29 0 0 61

Ugye az EU fokozatosan le akarta vinni a CO2 kibocsátását az új autóknak 130 g/km-re. Ezt a BMW/Mercedes/Porsche lobbi elég komolyan megfúrta. 

 

Valahogy affelé kéne terelni az embereket, hogy alacsonyabb fogyasztású, illetve alacsonyabb Co2 kibocsátású autókat vásároljanak.

Pl be lehetne vezetni egy éves Co2 díjat 130 g/km bázissal, persze sávosan emelkedöt, mely túllépése esetén fizetni kéne, de elég durván.

Persze ezt jó elöre bejelentve, mondjuk 2010-töl...

 

pl.:

0-20 g     esetén     500 Ft/g/év

21-40 g   között    1000 Ft/g/év

41-70 g   között    2000 Ft/g/év

71-100 g   között  5000 Ft/g/év

101-          felett  10000 Ft/g/év

 

Szerintetek ez elegendö lenne ahhoz, hogy az emberek takarékosabb autókba üljenek?

 

(Ez mondjuk egy

X5 3,0-nél kb: 250e Ft-ot jelentene évente, 

míg egy Suzuki Swift-nél 38e Ft / év

de mondjuk egy Porsche Carerra S Cabrio esetében 740e Ft / év 

ezzel ellentétben egy Fiat Panda esetében 0 HUF/év)

FémFatál Creative Commons License 2007.08.29 0 0 60

Na csak várjuk ki a végét. Ma egy Hummer limó, holnap egy kamion, no problemo :-)

 

Kicsit macerás vele parkolni a belvárosban, de a többi előny ezt a törpe hátrányt majd jól kompenzálja :-)

Előzmény: Biovadász (59)
Biovadász Creative Commons License 2007.08.29 0 0 59
Nem is értem, hogy a sok felvágós miért nem kamionnal jár, hiszen ott jobban érvényesülnek a korábban említett indokok :)

+ mivel magasabb jobban átlátni a forgalmat (még a terepjárók teteje felett is elnézhetnek)
+ mivel nagyobb ezért kényszerítőzhet vele (ha egy kamion sávot akar váltani, akkor vált is) :)
+ mivel magasabban van, biztonságosabb, hiszen ha ütközik egy normál személyautóval, annak a tetejét kaszálja le
+ a padkára könnyen fel tud állni
+ nagy a csomagtartója (mögötte a vontatmány, ugye) így ideális családi autó. :)



Előzmény: FémFatál (58)
FémFatál Creative Commons License 2007.08.29 0 0 58

Kár hogy nem tart tovább ez a film, hogy közelebbről megmutatnák azt is, hogy mi lett a bábukkal.

Nekem az jött le belőle, különösen a 23. másodperctől a lassításban, hogy a személyautóban ülőknek a lába biztosan nem maradt meg, a terepjáróséknak viszont jó eséllyel semmi bajuk.

 

De biztos, hogy terepjáróval is lehet szarul járni:

http://youtube.com/watch?v=i5oX9110OjE

Előzmény: Biovadász (55)
Mega Tróger Creative Commons License 2007.08.29 0 0 57
hány km-t tettél már bele összesen?
Előzmény: m321321 (38)
troppauer Creative Commons License 2007.08.29 0 0 56
hummer Vs. simson:)
Biovadász Creative Commons License 2007.08.29 0 0 55
Ilyen amikor szemből találkoznak.
Jól látszik, hogy a személyautó eleje milyen szépen gyűrődik elnyelve az erőket, viszont a kabin szépen egyben marad. A terepjáró eleje az erős felépítése miatt nem gyűrődik, így az összes fellépő erő a bent ülőknek jut.

http://youtube.com/watch?v=rAAGeCG_TAU
Előzmény: FémFatál (51)
Biovadász Creative Commons License 2007.08.29 0 0 54
Bármilyen két kocsit állítasz így össze (kivéve smart vs tank), ekkora sebességnél az fogy "nyerni" amelyik oldalról kapja a másikat. :)
Előzmény: FémFatál (51)
Psycho Dad Creative Commons License 2007.08.29 0 0 53
Tényleg, egy Rav-ot vagy egy Outlandert is a terepjárók közé sorolnátok?
Előzmény: Psycho Dad (52)
Psycho Dad Creative Commons License 2007.08.29 0 0 52
Mondjuk típikus, hogy egy japán kocsit állítanak szemben egy amerikaival! :)))))
Előzmény: FémFatál (51)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!