Mi értelme?
Üzemanyagpazarlás, extrém károsanyagkibocsátás?
Van helyük a városban? Ki kell tiltani öket? Zavar téged ez a jelenség?
Tiltakozási formulák ellenük külföldön és belföldön
"Egy ember sérült meg, mikor szerdán kora délután egy teherautó és egy terepjáró frontálisan karambolozott Budapesten a Népfürdő utca és a Vizafogó utca találkozásánál. A baleset délután háromnegyed kettőkor történt, a mentés és a helyszínelés idejére a Népfürdő utcát lezárták.
Kis-Guczi Péter, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság sajtóügyeletese a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy a XIII. kerületi Népfürdő utca 17 magasságában egy teherautó és egy terepjáró karambolozott frontálisan. A terepjáró súlyosan sérült sofőrjét - egy nőt - a mentők a tűzoltók segítségével emelték ki a roncsból. A Népfürdő utca érintett szakaszát a mentés és a helyszínelés idejére lezárták.
(FH) "
Ez van, amikor egy erősebbel találkozik. Amúgy nem tudom mi volt tegnap, két furcsa balsetet is láttam. (Nem terepjárósokat)
arról beszéltem hogy vicces a terepjárókkal kapcsolatban a környezetvédelmet előhozni pont magyarországon, ahol pl. zöldkártyát, autó nélkül is lehet venni, s ahol nincs a szívódizelmotor a benzinmotortól az adóban megkülönböztetve. nem volt soha terepjáróm, de vezettem egy g-klasset, s igen kedvező benyomásaim voltak. miért ne lehetne ezzel járni a belvárosban, szvsz a kátyúkhoz több mint ideális. nem volt hülye a demszky sem amikor touareget lízingelt.
biztos vannak akik terepjárót vesznek mivel valamit demonstrálni akarnak. ugyanakkor a környzetvédelemhez: apósom 28 éves ezerkettes zsigulija 13-15 litert eszik és semminemű katalizátorral nem rendelkezik, valamint mindennap jár is vele.
ettől persze a probléma az marad, a megoldás, hogy a személyautókat tökéletesítik, és a terepjárók felépítését úgy változtatják meg, hogy kevesebb bajt okozzon, ha személyautóval ütközik.
másik megoldás, ha a terepjáró vásárlás (korábban már leírt, és belinkelt) irracionális "okait" próbálják megszüntetni. + drágítani a használatot.
tegnap volt egy érdekes műsor a discoveryn. két egyforma Ford mondeó ütközött frontálisan, az egyik a több csomag, nagyobb terhelés miatt alacsonyabban volt egy pár centivel - és persze az ebben ülők húzták a rövidebbet.
utána egy régi Micubácsi Pajeró és egy Honda Civic ütközött - a terepjáró oldalról kapta el a hondát. a hondás bábu "meghalt" a kocsi utastere szinte megsemmisült, míg a terepjárósnak csak a karja sérült. a probléma az volt, hogy a terepjáró merev alváza jóval a honda oldalmerevítése felett volt.
kompatibilitás problémának nevezték a jelenséget - tehát amit kérdeztem múlt héten (hogy az én alacsony autóm A oszlopa nem fogja fel a terepjárót) az sajna igaz.
az alacsony autó gyűrődő zónája egyszerűen "nem funkcionál" mivel becsúszik a magas kocsi alá, és az utastér kezd el gyűrődni.
a terepjáró kontra városi autó esetében a városi autósnak jóval rosszabbak az esélyei.....
Nem is értem, hogy a sok felvágós miért nem kamionnal jár, hiszen ott jobban érvényesülnek a korábban említett indokok :)
+ mivel magasabb jobban átlátni a forgalmat (még a terepjárók teteje felett is elnézhetnek) + mivel nagyobb ezért kényszerítőzhet vele (ha egy kamion sávot akar váltani, akkor vált is) :) + mivel magasabban van, biztonságosabb, hiszen ha ütközik egy normál személyautóval, annak a tetejét kaszálja le + a padkára könnyen fel tud állni + nagy a csomagtartója (mögötte a vontatmány, ugye) így ideális családi autó. :)
Kár hogy nem tart tovább ez a film, hogy közelebbről megmutatnák azt is, hogy mi lett a bábukkal.
Nekem az jött le belőle, különösen a 23. másodperctől a lassításban, hogy a személyautóban ülőknek a lába biztosan nem maradt meg, a terepjáróséknak viszont jó eséllyel semmi bajuk.
De biztos, hogy terepjáróval is lehet szarul járni:
Ilyen amikor szemből találkoznak. Jól látszik, hogy a személyautó eleje milyen szépen gyűrődik elnyelve az erőket, viszont a kabin szépen egyben marad. A terepjáró eleje az erős felépítése miatt nem gyűrődik, így az összes fellépő erő a bent ülőknek jut.