Ezt a topikot csak azert nyitom hogy leirjam mi ilyenkor a menet a forgalmi visszaszerzesenek ugyeben. Keresgeltem a neten de valahogy nem talaltam a temaban irasokat pontos eljarasi rendet de mivel vegigcsinaltam igy lett nemi tapasztalatom, hatha masnak is jol jon.
Sziasztok, taktikai kérdés. Kacérkodnek egy motorral, a gépnek nincs torzskonyve, a forgalmi helyett egy igazolás van csak, viszont van rendszám, műszaki viszont nincs. Ez így picit rázós első hallásra, de csábító a bringa. A lényeg hol tudom leellenőrizni hogy névre tudom-e venni a gépet, vagy reménytelen rendezetlen állapot ami csak időt pénzt visz? Köszi.
Az i... b---a meg ezt a hüklyeronygyszarfos hozzászóláskiherélő programot!!!!!!!!!!!
ÉN NEM EGYFOLYTÁBAN ÍRTAM BE A KUR%VA SZÖVEGET, HANEM BEKEZDÉSEKRE BONTVA%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HELLLPP!
.
Ugyanabban a helyzetben vagyok, mint a topicnyitó. (Nekem is céges az autóm, lejárt a forgalmi, nem szándékosan, hanem gondatlanul jártam el, az autó gyakorlatilag maximális műszaki állapotban van, stb...)
.
Van egy nagy kérdésem azokhoz, akik már jártak ebben a cipőben: az ügyintézés konkrét bonyolítása. A részletek ördöge.
.
Szeretnék mnél hamarabb bejelentkezni a műszaki vizsgára, de a Mozaik utcában azt mondták (telefonba) hogy valami papírt kell vinnem a bejelentkezéshez, amit majd az okmányiroda küld ki.
.
Ezt több okból is nem értem.
.
1) Nem elegendő az a papír, amit a rendőrők adtak amikor elvették a forgalmit? Miért? (Ma, a számítógépes hálózatok korában, mi az, amit nem tudnak megnézni a hálózaton keresztül? Ha akarnak)
.
2.) A topicnyitóban olvastam ezt a 15 napot, eddig nem is tudtam róla. Ez különösen fontossá teszi a problémát, ugyanis kérdéses, hogy mennyi idő kell majd a bejelentkezéstől a vizsgáig? Mi van, ha önhibámon kívül futok ki a 15 napból? egyszerűen azért, mert nem kapok hamarabb időpontot?!
.
Ezért lenne fontos, hogy minél hamarabb be tudjak jelentkezni vizsgára.
Kérdésem azokhoz, akik már csinálták a közelmúltban: tényleg kell valami hivatalos határozatot vinni a bejelentkezéshez, vagy "csak" a kocsi papírjait?
Lehet hogy csak én értettem félre valamit a telefonba?
Az eset ugy kezdodott, hogy 1 eve elvittem vizsgara a jarganyt, de valamilyen relytejes oknal fogva nem 2 evre adtak meg a forgalmit hanem csak 1-re mint a zoldkartyat. Az auto amugy ceges. En balga meg abban a hiszemben, hogy 2 evig jo meg bele sem neztem, innen indul a story.
Mendegeltunk az uton mikor utanunk jott a yard, letereltek kozuti ellenorzes, papirokat elo. Majd kiszallit, hogy en vagyok e az uzembentarto mert van nemi gond. Mondom ja, en vagyok mi a problem? Le van jarva a forgalmi. Mivel ok nezik a rendszamokat kiboktek a matrinyabol hogy lejart ezert allitottak le.
Lenyeg hogy helyszinen bevonja a forgalmit. Errol irnak egy elismervenyt. Ezutan inditanak egy szabalysertesi eljarast. Ez a vezetore szol a cegnek nincs koze hozza. Ebben amugy lehet ellenkezni is, meg utolag fellebbezni bar nem sok ertelme van hisz egyertelmu a dolog. A szablysertesit kitoltik a nevemre es megadhato (nem kotelezo) nehany szemelyes adat. Pl csaladi allapot, jovedelem, gyerekek szama. Ezt azert kerik mert a szabalysertesi birsag kiszabasanal (ami ha jol tom akkor max 30e ft) figyelembe vehetik mint csokkento tenyezo.
A kiallitott elismerveny elleneben ha uzemkepes az auto akkor meg aznap el lehet menni lakhelyig vagy telephelyig. A hatso rendszamrol a matricat a rendor lekaparja. Nemi szerencsem is volt a dologgal mert a zoldkari is le volt jarva de azt nem vettek eszre...
Mivel meg volt nemi kis dolgom erre-arra igy azokat meg elkanyarintottam es ugy mentem tovabb. Innentol nem volt szamomra teljesen mi a tortenes, mi legalis mi nem (azert ha lehet keruljuk a tovabbi igazoltatasokat;). Lenyeg, hogy meg aznap este kimentem a szervizhez ahova szoktam vinni es leallitottam a gepet.
Innentol varakozas van. A rendorseg 3 napon belul megkuldi a forgalmit a lakohely/telephely szerinti okmanyirdohoz. Ott hoznak egy hatarozatot miszerint kivonjak a gepet a forgalombol. De ami a lenyeg, hogy van benne egy opcio miszerint ha jogerore emelkedesig tudom bizonyitani a jarmu uzemkepesseget akkor meg visszacsinalhato a folyamat. Ezt a papirt (hatarozatot) masfel-ket heten belul kipostazzak lakcimre/telephelyre, szoval nem kell erte bemenni az okmanyirodaba. Atvetel utan 15 nap a jogerore emelkedes igy ennyi ido alatt intezkedni kell. Persze addig autoval jaras sincs. Itt megintcsak nem teljesen ertem a dolgot mert eddig ugymond illegalisan parkolok a szerviz elott (?).
Ha megjott a hatarozat akkor lehet menni a szervizbe, de ketyeg a 15 nap. Itt megint santa kicsit a dolog mert ha nem a szerviz elott hagytam volna akkor oda el kell mennem es ugye forgalombol mar ki van vonva.
Szervizben szokasos vizsgaztatas vagyon azzal az elteressel hogy ez un. hatarozatos vizsga. Ezek bp-en 5 naponkent vannak. Szoval nem baj ha elsore sikerul mert ha nem akkor hamar letellik a 15 nap. A vizsgahoz persze ceges autokent minden istennyila papir kell (alairasi cimpeldany, cegkivonat, biztositas igazolas, zoldkartya, meghatalmazas, stb. es persze ne legyenek regiek bar talan mostansag mar ezen nem szoroznek annyira). No persze kell a hatarozat is. De mindenbol eleg a masolat. Es celszeru minden keletkezo papirt 2-3 peldanyban lefenymasolni mert ezeket eloszeretettel gyujtogetik a hivatalok.
Ha sikeresen megtortenik a vizsga akkor kiallitanak egy adatlapot miszerint alkalmas a jargany a kozuti hasznalatra.
Itt megint kerdeses, hogy mit lehet csinalni a geppel, vissza lehet vele menni a lakasra/telephelyre? En mindenesetre visszamentem...
Mivel a ceg videki ezert ott nem oly ecceru ez az okmanyirodazas es valahogy el is kell jutni oda. Persze mit ad isten mikozben mentem kifele mar messzirol lattam hogy kozuti ellenorzes es terelgetik le az autokat... Na gyorsan bekanyarodtam egy parkoloba es hatso utakon megkerultem a dolgot, jobb nem kiserteni a szerencsem. (Nalunk az okmanyiroda 2 naponta van nyitva igy a 15 napba azt is kalkulaljuk.) Okmanyirodaba megerkezes utan sorszam huzas majd hosszu varakozas. De fontos hogy megintcsak kell az osszes papir, raadasul itt elvben eredetit kernek is es elvben 1 honapnal ne legyenek regebbiek. Termesztesen mindenbol legyen fenymasolat mert azt be fogjak gyujteni. Meg ugye kell vinni az adatlapot, (meg meg valami masik adatlapot is adtak de azt visszadjak). A ceges papirokon neztek hogy ne legyen 30napnal regebbi (persze az volt) hummogot de elfogadta. Ja ami meg fontos! Vinni kell a hatso rendszamtablat, ha lehet lepucolva.
Miutan bejutunk az ugyintezohoz ott lesz a bevont forgalmink. Ha van meg benne szabad luk szerencsenk van megujitjak, valami 450ft elleneben. Ha nincs akkor 6e ftot kell perkalni (ha regi tipusu forgalmi volt akkor 12e-t). Persze ezt nem ott kezbe hanem adnak 2 csekket. Spuri a postara. Ha el akarjuk szamoltatni akkor a 6e-esrol kell kerni fenymasolatot mert azt az okmanyiroda elveszi (de hogy miert?). Ha visszaertunk szerencsesen es okmanyirodatol fuggoen ujra vartunk tobb-kevesebb idot akkor a csekk elleneben kiallitjak a forgalmit es felnyomjak a matricat. Ennyi. Ez minimum 3 het kocsinelkuliseget eredmenyez szoval erdemes odafigyelni hogy maskor ne jarjon le...
Ha valakinek 98 elotti az autoja akkor szamitson ra, hogy kitalaltak egy integracios vizsgalatnak nevezett kopasztast. Az meg 17e ft a vizsga melle (pontos mikentjet nem tom hogy van es a joxabaly se tul bobeszedu, de errol tobbet nem tudok mert nem erint).
A szabalysertesi eljaras az ettol fuggetlen moka, honapokig huzodik, lehet fellebbezni, stb, de a vegen ugyis fizetni kell ;)