:)
Megvette árverésen a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. félig kész trolibuszait, dokumentációkat stb. bagóért. Majd ezeket befejezte és jópénzért értékesítette Debrecenbe, Budapestre és talán Rigába. Ezek már Ganz-Skoda néven futnak.
Ezenkívül átvette a "Nagy projectet" a metrót. Ennek a dokumentációját vette meg nemrég ha jól tudom a Skoda Electric (anyavállalat 50% tulaj), vagyis az adóság fejében az ővé lett. Mivel a cégnek semmiféle érdemleges megrendelése nincs így 2008 év végére csődközelbe került.
A munkavállalók karácsony előtt nem kapták meg rendesen a november havi bérüket, később a 80%-át kapták meg. És hogy még szebb legyen a karácsony postáztás a csoportos létszámleépítés érintettjeinek, hogy ki lesznek rúgva. Ezt dec. 22-23 környékén kaphatták kézhez a dolgozók, kinek hogy jött a póstás....
Természetesen a vezérigazgató többször nyugtatgatta az embereket, hogy van jövő stb. Főleg a mérnökséget, hogy őket alig fogják érinteni a leépítések, és ez természetesen az ellenkezőjébe ment át.
A mérnökség jórészét is elbocsátották, aki meg tehette elment vagy el fog menni, köztök olyan emberek is akik a metró fejlesztésben kulcsemberek voltak.
Ja visszatérve a novemberi bér elmaradását január végén, a dec. jan. béreket febr. közepén sikerült kifizetnie a cégnek. Természetesen ezek várható problémák voltak amit 2008 elején lehetet tudni, de .... A cég tulajdonosai okt.-nov. óta ígérgették a rendezést, ami végül februárra maradt.
Közben a Skoda Electric betört a "rigai" piacra.
A Skoda piacot szerzett, és némi dokumentációt. Ja és így talán referenciát is metróra.
Ja és hogy mi lett azzal a pénzel amit az olcsón megvett és drágán eladott trolikon nyert a cég az első évben? ...
Azért talán marad még egy-két jó mérnök a cégnél és befejezik a metrót.
Azért az kiemelném hogy a gazdasági válságnak SEMMI KÖZE nincs a cég tönkremeneteléhez, bár a vezetés ezzel akart magyarázni az elbocsátásokat.