pár hónapja ide jár a gyerköcöm, teljesen meg vagyok vele elégedve
ő elég okos gyerek a felmérések alapján, de logopédiai problémái voltak, ezért és mert a szomszédban lakunk azért is választottuk az iskolát
nagyon örülök hogy e mellett döntöttünk
felmerült itt kérdésnek, hogy "elején lassabban haladnak"; "vissza húzza-e a többi", "mennyire ajánlott", stb stb
erre 1-2 szösszenet:
- én úgy tudom, hogy 7-8-re elfogynak az osztályok, mert olyan nagy számban nyernek felvételit a 6 osztályos gimibe a meixneres gyerekek
- az integrációról: ha semmi másért nem már csak ezért is ide járatnám, hihetetlen, hogy mennyire természetesnek veszik a gyerekek, hogy nem egyforma a képességük, sokkal befogadóbbak egymás felé
- felvételi felmérés van több órás minden gyerekkel, pontosan megmondják, hogy oda való vagy nem, pl az én gyerekemnek megmondták az első évben, hogy ne jöjjön, de következő évben szívesen fogadják, most úgy néz ki teljesen jó döntés volt
- kisebb iskola, évfolyamonként csak 1 osztály, mindenki ismer mindenkit, ezért tényleg igazán családias
szóval saját tapasztalatom alapján kifejezetten jó választás az iskola, (kifejezetten jó képességű gyerekeknek is, majd azokat középsuliban be kell nyomni egy versenyistálóba és hagy fussanak)
Írnátok konkrét kérdéseket az orsi0509@gmail.com- ra? Nagyon hosszan tudnék beszélni/írni, talán egyszerűbb lenne, ha konkrétan tudnám, mire vagytok kiváncsiak :)
Én 2015-től szeretném, ha a kisfiam a Meixnerbe járna, de idén nyílt nap sem lesz, annyira tele van az első osztály. Ha jól számolom, a mostani harmadikos tanítónéni lehet akkor az elsős. Tudsz nekem írni néhány szót a benyomásaitokról? Nagyon köszönöm!
Kislányomnak keresek iskolát Budapesten. A szakértői bizottság "motorikus zavarok" SNI-t állapított meg nála, ami főleg finom- és grafomotorikus problémákban mutatkozik meg. Szociálisan is éretlenebb, visszahúzódó, kicsit "elvarázsolt". Emellett okos, igyekvő, kialakult feladattudattal, nagyon jó memóriával. Sokat fejlődött, 3 éve jár alapozóra, a gyógypedagógus szerint nem valószínű a diszlexia. A motorikus problémák és a jellembeli sajátosságok miatt kisebb létszámú elfogadó iskolát keresek neki. Véletlenül jutottam ide, sajnálattal olvasom, hogy talán már le is késtünk a Meixnerről... Ha van ötletetek, bármilyen tanácsot szívesen veszek (Waldorf-ot kizártuk).
Lányunkat nagyon jó képességűnek mérték fel a meixnerben. (133-as IQ és 8,9,10 évesekre jellemző képességek)
Szeretném olyan szulők véleményét hallani, akik nem kifejezetten dys miatt, vagy egyéb különleges odafigyelés szükségessége miatt vitték gyermeküket a meixnerbe, hanem a légkör miatt. Érdemes ide iratni a gyereket? Nem fogják visszahúzni a többiek?
Érdekelnének a szakkörök is órarendek is, mert a homepage-ük jelenleg eléggé zilált állapotban van.
Sziasztok!
Olyan szülőket keresek, akik Meixner Iskolába járatják a gyereküket. Vélemények, észrevételek érdekelnek, hogy mennyire ajánlott egy olyan kisfiúnak, aki szeptemberben lesz 6,5 éves. Sajnos a finommotorikus mozgásával gondok vannak (ez abban mutatkozik meg, hogy nem tud embert rajzolni) és dys-re is hajlamos a beszéd problémája miatt (l-t, j-t r-t nem tudja kiejteni).Minden válasznak örülök
Vidéken, Pest agglomerációjába jár iskolába, ahol szintén Mexiner módszerrel tanítanak. Ahogyan hallom, szerencsére egyre több helyen használják a Játékház könyvcsaládot, olvasás, matematika tanításhoz.
Szia, köszönöm a válaszod, ezek szerint nem érdemes velük számolnom. Elárulnád, hogy melyik az az iskola, amelyik Nektek bevált? Vagy/és tudsz olyan iskolákról ahol Meixner módszerrel tanítanak?
nem vették fel, mert nem jelentkeztünk át, nem tettem meg azokat az átlátszó doglokat, amik szükségesek lettek a felvételihez. Ráadásul, halkan elismerten több volt a "problémás " gyerek az osztályban, mint a papíron megengedett, ami pont egy részképesség zavaros,disz gyanús gyereknek nem jó.
Valójában az első döbbenet után ( 1 évet járt az ambulanciára, persze nem hiába, szüksége volt rá ) örülök, mert sikerült egy jobb iskolát találni neki.
gondolkodom, hogy a gyerekem én is Meixnerbe adnám. Kérlek, írj pár infót, hogy felvettek-e, ha igen, bevált-e? és mennyibe kerül? (Tudom, hogy írtál tájékoztató árakat, de talán más, ha "élesben" megy.) Mi külsősök lennénk.
Ez jól hangzik. Nagyon drukkolok nektek, hogy felvegyék a lányodat. Aztán jövőre jöhetsz már meixneres anyukaként beszámólni, hogy mindez, amit ígérnek megvalósult e és hogyan. Még mindig a meixner vezet. Sorra húzom ki az alternatív iskolákat.
Voltam tegnap este ismét szülői beszélgetésen, gondoltam megosztom az érdeklődökkel a tapasztalataimat.
Megismerkedhettünk a művészeti iskola két tanárával, akik délutánként tartják a kézműves foglalkozást, ill. a néptáncot. A kézművesség során rengeteg anyaggal ismerkedhetnek a gyerekek, kitörve a zsírkréta, festés, rajzolás bűvös hármasából :), nemezelnek, szőnek, bőrrel dolgoznak, agyagozás...stb. Ezek ugye mind finommotorikus mozgások, pluszban pl a nemezelés , agyagozás közben is a keresztdominanciát segítik, az íráskészséget javítandó. Szorongó , visszahúzódo gyerekeknek is segít kitörni.Hangszereket is készítenek
A néptáncot egy kedves hölyg tartja ( a ézművest is egy csupa szív ének-rajz tanár ), mindig van férfi párja , valamint élő zene a kíséret, nem magnóról megy, így a kevésbé ismert hangszereket is tanulmányozhatják a ygerekek, személyesen.
Ezek alsó tagozatban , főleg első-másodikban kötelezőek, féléves díjuk van, talán 4E ft.
Ugyan az iskola nem körzetes, de a kerületi részképességzavaros ( elsősorban papírral rendelkező ) gyerekeket felveszik ( bár nyílván, ha több, mint 20 % ilyen gyerek jelentkezik, akkor az időrendi jelentkezés számít ) , s nekik ingyenes az iskola. Aki csak beszédfejlődési lemaradással, problémával küzd, de jó intellektumu gyerek, akkor a 80 % -ba esik, s ha nem kerületi, akkor "fizetős" ( 20 e körül )
Számít, hogy minél korábban jelentkezzen a szülő, szándékáról.
Érdemes esetleg a jövőre sulit keresőknek már szeptemberben felkeresni az ambulanciát, a felmérést megcsináltatni, s ha szükságes, ott helyben tudják fejleszteni.
Ma voltam bennt, állítólag március végéig megmondják, ki az, akit feltudnak venni, s elhúlve láttam, hogy hozzávetőleg még 30 várnak a felmérésre...s ugyebár egy osztályt vesznek fel, max 25 fővel.
Talán annyiban van jobb helyzetem, hogy Lányom van, s a jelentkezők ( skiket hallottam, láttam ) nagy többsége fiú.S figyelnek az arányokra.
Az én unokám se játékmániás, el tud piszmogni egy darab kötéllel háromnegyed óra hosszat... karácsonyra kapott egy csomó mindent, az az igazság, hogy főleg ilyenkor kap játékot, és hát egyetlen unoka, egyetlen gyerek... mindenki kitett magáért, ő meg már bontogatni is unta. Két dolognak örült: a műanyag lovagfelszerelésnek (vért, sisak, kard) és a hintalónak. Az ajándékok egy részét levittük a lomtárba, majd husvétkor megkapja, észre sem vette. Egy dolog érdekli igazán: a képeskönyv.
a diszlexiateszt alapján nincs hajlamunk diszlexiára, szóval mindegy. Én ilyenekkel nem foglalkozom. Próbálok kreatív játékokat venni neki attól fejlődik, a többit a szakemberekre bízom.
Olyan édes volt ma a DunaPlaza új játékboltjának kirakata előtt álltunk, és szebbnél szebb méregdrága játék. Megkérdezte ezek megvásárolhatók e, mondom igen. Erre azt mondja akkor vegyünk olyan szalmát. Egy jó drága thomas-os játék egy papírdobozra téve amiben díszletként szalma volt. Aztán tovább nézte a kirakatot és mondta, hogy jó akkor azt a csigát. Az meg igazi csigaház volt szintén dekorációnak :) Hát ennyit a drága szarokról :)
Nekem jónak tűnik, olyan az ovodásoknak mint egy puzzle, és megtanulják játszva, hogy pl. a d meg a b máshogyan áll, hogyan merre kell írni az s betüt, ilyesmi... olvasd el az ismertetést róla. Én mindenesetre veszek egy ilyet husvétra az unokámnak, ő szeret kirakósozni. Pl. a késleltetett írásnál is egy ideig csak betüelemeket rajzolnak, és nem betüket... ezek itt betüelemek, semmi más, csak képekhez vannak kapcsolva.
na mégis kértem az eredményt, egész jó lett. Amúgy ez a Varázsbetű jó, szoktak nekem leveleket küldözgetni, nem értem minek adnak ki ilyen hiteltelen tesztet.
Mindegy akkor se hiteles, sőt a minimum, hogy odaírnak kort, mert nem mindenkinek természetes. Szerintem ez bohóckodás. Úszásra meg bevesznek 4 év alattit. Mi is jártunk, még nem volt 4 éves a fiam, a magasság is számít.
Szerintem biztosan nem a 3 évesekre vonatkoznak a kérdések, hanem inkább az 5-6 évesekre... sok helyen pl. 4 éves kor alatt nem is foglalkoznak semiféle fejlesztéssel, még az úszásnál sem vesznek be 4 évesnél kisebb gyereket.
Ja még valami. Megkérdeztem a fejlesztő tanárunkat, hogy hallott e a meixnerről. Igen jókat is, rosszakat is de főleg rosszat. Meixner Ildikóról jó véleménye van, az iskoláról nem. Futó beszélgetés volt, majd egyszer részletesebben rákérdezek.
megnéztem én is a tesztet de nem akartam megadni emailt az eredményért, így nem tudom, de hülyeség is, mert csak annyit kérdez ovis e és 3 meg 6 éves gyerek között óriási a különbség
ha a 2 évvel ezelőtti dolgokat ikszelem be, akkor totál dyses a Lányom, és hajjja és jujjujj, ihajja, csuhajja, ha a mostanit, akkor "csak" fiygeljek oda a játékára, blablabla.
Konklúzió: igenis volt értelme a 2 évnek , a kismillió utánajárásnak, nyűglődésnek, ráfordított időnek, nem utolsó sorban pénznek.
Ezekkel eddig is tisztában voltam...vajon, mások is tisztában vannak a gyermekük problémájával? én, sajnos úgy látom nem.
Hogy on is legyek:) holnap este ismét megyek szülői beszélgetésre, majd jóól beszámolok :))))
A mai nap fényes mondata a meixneres fejlesztő pedagógustól. nem hinné, hogy a 20 % , részképességzavaros gyerek közzé tartozna a LÁnyom, nagyon oda kell figyelni a szókincs bővítésre, mindig és állandóan, s rengeteg nyelvi játékot kell játszani.....
Pont erre gondoltam, megelőztél :), hogy kicsit felhozom a topicot.mert sok gyerek érintett a részképességzavar témában, s állítólag egyre többen lesznek, a felgyorsult világnak köszönhetően.
Több gyerek van, akinek a beszédértéssel van főleg gondja, illetve, ami a legfontosabb, hogy dys zavarokkal küzdenek, vagy a felmérések alapján dys funkciózavart állapítanak meg. Persze, megfelelő fejlesztésekkel, alapozóterápiával, logopédiával, grafomotoros és beszédfejlesztéssel ezek a hibák korrigálhatók, nagyon jól, ha időben megfelelő kezekbe kerül a gyerek, akkor iskolára, vagy 1-2.osztály végére a problémák megszűnnek.
Mégis, javasolt a meixner módszer szerint tanítani , mert Meixner Ildikó, aki logopédus volt, kifejezetten a hármas dys -re dolgozta ki pevencióként a Játékház tankönyv családot. Szerencsére nemcsak a Meixner iskolában használják ezt a módszert, hanem más iskolákban is .
Az iskolát eddig 2 nyílt nap alkalmával, ill. egy szülői beszélgetésen volt szerencsém személyesen megtapasztalni. Az iskola állami-alapítványi fentartású. Az osztálylétszám max 25 fő ( legjobb tudomásom a jelenlegi alsó osztályokban a létszám 18 és 20 fő között mozog ) , ebbe a létszámba 20 % részképességzavaros gyermeket vesznek fel. A többi gyerek normál, sőt, jóképességű. Hogyan tudják a különbözőséget áthidalni? jöhet a kérdés. Nos, úgy, hgy első osztályban a tanító néni mellet van egy segédtanító, aki a magyar és matek órákon van jelen, segít a lemaradott, lassabb gyerkőknek, akik jobb képességűek, plusz feladatokat kapnak, hogy minél szélesebb tudásra tudják a következő lépcsőt rakni. Talán érthető a leírtakból,hogy nem olvasnak karácsonyra :) Lassabban haladnak, de 4-re teljesen behozzák a normál iskolák haladási ütemét. Szakfelügyelőknél, akik odajárnak, utána kérdeztem, egyöntetű véleményük, hogy nagyon jó, nincs lemaradás. Amit bizonyít, hogy jók a felvételi pontszámaik. Ami nem azt jelenti, hoyg elmennek a gyerekek. Bizonyítandó, hogy az iskola jó, a gyerekek szeretik, nincs elvándorlás
Mindenki, aki ide jelentkezik, át kell essen egy , az ambulancián végzett pszichológia felmérésen, ahol általános műveltséget mérnek, beszédértést....
Ezek után döntik el, ki az, akit felvesznek, valamelyest, ha jól értelmeztem, a sorrendiség is számít.
A Lányom október óta jár az ambulanciára iskolaelőkészítő foglalkozásra, grafomotors fejlesztésre, ill. most már logopédiára is.
Nagyon remélem, hogy szeptembertől az iskola tanulója lesz
Írhatnék még tengernyi dolgot, a névre estett bögrékről , az egész héten bennt hagyott tanfelszerelésről, a nyugodt reggeliről, a reggeli körről, a sok levegőzésről, ááá, millió dolgoról, ami nekem számított, sokat, maga a módszer mellett.