Azt kérdezném meg valakitől hogy házilag szeretnék fixatívot készíteni, azt olvastam fél liter denaturált szeszbe 5 dkg fehérített sellakot kell beletenni, és ehhez szeretném tudni hogy a vegyszerbolti sellak az megfelelő-e? Felvitelhez milyen dolgot érdemes használni, vagy művészboltban érdemes valamilyen szórót venni? Köszi.
Az érdekelne, hogyan lehet 50 éves grafit rajzokról leszedni a vízbázisú filctollat (mondjuk ez csak ilyen szerintem vízbázisú), amit egy kisgyerek firkált össze, mert a szülei óvatlanok voltak kb 10 évvel ezelött?
Sajnálattal hallom a problémát... remélem még nem ment el tőle a kedved...
Az oldal még eléggé friss, ezért előfordulhatnak fennakatások // bár mostanában már nem érkezett ilyen visszajelzés. Ha továbbra is fennáll ez a jelenség, mindenképp szeretnék javítani rajta! Elárulnád pontosan milyen böngészőt használsz?
*** kamzik , a képen látható villás szarvú szürke magyar szarvasmarhából ítélve,
ez annyira flamand festmény mint amennyire győzike felelős szerkesztő a magyar tudományos kiadónál , a képet 1930-20 as évek magyar zsáner festészet korszakába látom valahol.
sziasztok! En is szeretnék érdeklődni, hogy ez mely művész aláírása lehet ez, s ki festhette eszt a kepet... Anyit tudok egyenlore hogy netan egy flamand 17 szazadi festorul lehetne szo. Tudnatok segiteni? Koszi
sziasztok! En is szeretnék érdeklődni, hogy ez mely művész aláírása lehet ez, s ki festhette eszt a kepet... Anyit tudok egyenlore hogy netan egy flamand 17 szazadi festorul lehetne szo. Tudnatok segiteni? Koszi
Havas tájat úgy lehet a legjobban megfesteni, hogy nem a havas részekkel kezded, hanem a sötétekkel, pl fák törzse, meg a háttér, vagy ég kékje, mert a "fehér" csak akkor érvényesül, ha van mellette sötét szín. Vagy próbálkozhatsz sötét színű papírra is festeni, bár akvarellel nem jó, ott úgy tudom nem használnak fehéret, csak a papír fehérjét hastnálják fehérnek. A hó szinét illetően azért idézőjelesen írtam a fehéret, mert az szinte soha nem igazi fehér. Hol inkább szürkés árnyalatú, hogy halványkék, hol halovány ibolyaszín, de főleg hideg szín. Ha kérdésetek van afelől, hogy mik a hideg szinek és a meleg szinek, azt is elmondhatom. Először is egy festményen minden relatív, szóval az a lényeg, hogy egyik szín hogyan hat a másikra egy képen. Szal lehet, hogy festessz egy narancssárga képet terrakottával és beteszel egy pici halványkéket, akkor a halványkék hidegnek fog tűnni akkor is, ha eredetileg meleg árnyalatú kék lenne. Egyszer festettem egy képet, amin volt halványbarna és a mellette levő szinek miatt lilásnak tűnt. De különben általánosságban a közhiedelemmel ellentétben pirosból is van hideg árnyalat és kékből is van meleg árnyalat, holott sokan azt hiszik, h a piros egyértelműen meleg szín és a kék meg hideg. A börvörös, a cseresznye, a meggypiros, a burgundi hidegvörösek. A paradicsompiros, a téglavörös, rézvörös, terrakotta, lazacszín pedig meleg szinek. Az olajkék, türkizkékek a melegkékek, az eredeti farmerkék, királykék, égszínkék, füstös szürkéskékek pedig hidegek. Az almazöld, sima fenyőzöld, kekizöldek, barnászöldek, olajzöldek melegek, az ezüstfenyő zöld, szürkészöldek, méregzöld hidegek. A napsárga és a narancsosabb sárgák melegek, a fehérrel kevert sárgák hidegek. A barackszín és a sárgásrózsaszínek, a narancsba hajló rózsaszinek melegek, a kékes ibolyaszínbe, levendulába hajló rózsaszinek hidegek. Barnából igazából nem nagyon tudok hideg színt felsorolni, sztem a barna csak meleg lehet, vagy semleges, amihez tulajdonképpen minden megy, ezért is szeretem ruházatban is. Semleges barna a kakaó vagy a kávébarna és meleg az olajbarna, a sárgás, vagy narancsosbarnák. Kékkel nem nagyon lehet keverni, mert abból mindig szürkés vagy feketének tűnő szín lesz. A lilák pedig általában hideg szinek.
Művészkellék katalógusokat gyűjtök, magyar és idegennyelvűt is. Ha van valakinek felesleges példánya, akkor szívesen megvásárolnám. Csere is szóba jöhet, jelenleg van egy felesleges, aktuális ArtExport művészkatalógusom.