Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2 órája 0 0 166868

Tegnap este láttam Kelenföld közepére kidobva az AE LD-555-öt, enyhén szólva is szétszedve.

Menni fog az még valaha?

BX 59-76 Creative Commons License 4 órája 0 0 166867

A BP0-321-nek pedig ennek az ellentéte, igazi 266-os kifli alakja volt. 

Vajon a vázfelújítás miatt volt olyan, amilyen?

Előzmény: nohab (166856)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 4 órája 0 0 166866

Igen, bocs, ezt elszúrtam.

Mind kivitelükben (211.00, a dobozosa viszonylatjelzős verzió), mind pedig a szállítási idejükben (1975 eleje) eltértek a különjáratiaktól.

Aztán lett velük, ami lett.

Előzmény: nohab (166864)
prOBIgy95 Creative Commons License 6 órája 0 0 166865

Örs vezér tere kőbányai oldali végállomáson a szerkezet maga áll még (bennük van a visszaszámláló), de mellé raktak "normál" megállótáblákat:
Budapest – Google Térkép

Boráros tér ugyanígy:
Budapest – Google Térkép

Előzmény: 18-09 (166863)
nohab Creative Commons License 6 órája 0 1 166864

Apró kieg., a GC 31-37 ... 31-40 nem különjáratosok voltak, hanem ezek voltak a "V" viszonylat buszai, gyakorlatilag a viszonylat indításától az utolsó üzemnapig.

Előzmény: Alexander Pistoletov (166859)
18-09 Creative Commons License 8 órája 0 0 166863

2016 és 2020 között ellettek tüntetve. A legutolsó mohikán a Fővám téri volt a 2-es villamosban. Az 2022 nyarán lett kiváltva. 

 

 

Előzmény: ckg471 (166842)
18-09 Creative Commons License 8 órája 0 0 166862

Túlbuzgó kerület... az említett 157-esen pl. ez történt nem egy megállóban. Újabban meg a mindenhová is, mindenféle előírást be nem tartva hányják a szűk járdákra az utasvárókat ezek a drága jó kerületek, hogy a nyugdjíasoknak felvágjanak a kerületi újságban. 

Előzmény: btbtbtbt (166841)
Snake-Mojzi Creative Commons License 14 órája 0 0 166861

Ha jók tudom úgy kerültek a BKV-hoz (a 211-es flotta is), mert az erre kijelölt maradvány pénzügyi keret határidős volt és csak ezt tudta időre szállítani az Ikarus - gyanítom az azévi AUTOKER-szállítmányból lettek kiemelve.

Előzmény: trizs77 (166857)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 1 166860

Nos kikerestem neked, hogy ne fejből írjam.

 

Tehát Budapesten a BKV-nál az IK-255 döntő többsége 1975 (és nem 1976) és 1977 között üzemelt.

Rendszámuk GC 85-46-tól GC 85-85-ig tartott.

 

azért hívták szlovák kékeknek mert az abban az időben Csehszlovákiába szállított helyközi Ik-280-as csuklósok színét örökölték.

 

Ezen felül, máskor még átvett a BKV az Ikarustól másik 3 db Ik-255-t különjárati célokra.

 

 

Előzmény: jonas65 (166850)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 16 órája 0 0 166859

Ami a különjáratosokat illeti (1982 előtt):

 

1971-ben 4 250-es (GA 95-78...95-81) érkezett,

1972-ben 3 250-es (GA 95-82...95-84),

1975-ben 24 211-es (GC 31-37...31-40 és GC 85-26...45) és 40 255-ös (GC 85-46...85-85),

1977-ben 1 256-os (GC 96-20),

1978-ban pedig 2 211-es (GD 62-35 és GE 05-13) és 3 255-ös (GE 05-10...05-12).

 

Komolyabb koncepció nem volt a rendszámaikkal, egyszerűen oda kerültek, ahol hely akadt nekik, vagy beszámozták megkezdett sorozatok maradékába.

 

Előzmény: trizs77 (166857)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 16 órája 0 0 166858

GC 85-86-tól 86-00-ig a Récsei kapott 280-asokat.

Előzmény: trizs77 (166857)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 3 166857

A BKV-tól átvett Ik-255 milyen rendszámúak voltak?

 Említetted a GC 85-81.est.

 Volt 76 év végén a Récseinek egy kakukk tojás szériája, GC 85-86---GC 86-00 amit akkor sehogy se értettem.

 Akkor a különjáratosok is GC 85-xx lettek volna?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A BKV ha jól emlékszem 40 db világoskék (mi szlovák kéknek hívtuk)** színű Ikarus-255-ös autóbuszt vett át az IKARUS-tól 1976-ban.

Mind a 40 db Cinkotára került.

 

Döntően Budapesten belüli különjárati forgalomra.

Budapesten akkoriban igen elterjedt volt, hogy óvodásokat és általános iskola alsósokat hordtak a hét minden napján a város igen távoli pontjáról is hetente többször a Hajógyári szigetre játszani vagy Hűvösvölgybe.

Az alsósoknak ott kint tanórákat is tartottak.

Indulás reggel 8-kor mondjuk egy Kőbányai óvodából érkezés vissza az óvodába 12,30 körül.

Ilyen fuvaron naponta kb. 10 db (vagy több) BKV IK-255 dolgozott.

 

De jártak vidékre is.

A Volánok felszólaltak a minisztériumban ez ellen.

Felsőbb döntésre a 40 db-ból 29 db-ot a BKV átadott - könyv jóváírással - a 20.számú volánnak.

Azaz a Volánbusznak.

 

 

Az átadott buszok rendszámai :

 - GC 84-57 (kakukk tojás)

majd 

GC 85-52-től GC 85-85-ig.

 

A maradék 11 db valószínűleg maradt a BKV-nál és szétosztották a garázsok között.

 

A VOLÁNBUSZ-nál az első sorozatos GC 32-xx rendszám tartományba tartozó Ik-255 buszokat váltották ki velük.

 

Előzmény: jonas65 (166850)
nohab Creative Commons License 16 órája 0 1 166856

Megtaláltam közben a 325-öt, ez már azt hiszem a leállítása után készült. Ennek is pont úgy leesett a kettes ajtaja mint az imént posztolt szegedinek.

 

Előzmény: BX 59-76 (166849)
nohab Creative Commons License 16 órája 0 1 166855

Conecto volt ami fél évet sem bírt.

Előzmény: torqmatic (166851)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 16 órája 0 0 166854

Az pont fordítva hajlott meg, mint ahogy azt vártam volna.

Előzmény: BX 59-76 (166849)
hamzsabusz Creative Commons License 17 órája 0 0 166853

"a csoda Conectókat rendszeresen hordják Debrecenbe az ITE-hez vázjavításra" Amikor jöttek metrópótolni, már akkor az elején hozzájuk kellett nyúlni vázerősítésügyileg, mivel nem ilyen sz.r utakra és ekkora magas igénybevételre gyártják ezeket alapból...

Előzmény: torqmatic (166852)
torqmatic Creative Commons License 18 órája -6 1 166852

a Kiváló Hazai Gyártású Autóbuszok 12 éves korukra a képen látható állapotra kerültek.

 

Hogyne, maximum a te fantáziádban...

Érdekes módon a Debrecenből vásárolt 260-asok és 263-asok baromira nem így néztek ki, pedig csak egy átfényezték őket, amikor ide kerültek és utána évekig futottak, mire ismét hozzányúltak, bár felújításnak azt se nevezném, maximum javítgatásnak.

Nem volt azért az olyan régen, hogy ne emlékezz rá, bár úgy tűnik, hogy neked az sincs meg, hogy a csoda Conectókat rendszeresen hordják Debrecenbe az ITE-hez vázjavításra, pedig ez napjainkban zajlik/zajlott.

Szóval nem tudom, hogy most tényleg ennyire szelektív a memóriád vagy szándékosan hazudsz, illetve azt sem értem, hogy ha ennyire szarnak tartod ezeket a "Kiváló Hazai Gyártású Autóbuszokat", akkor miért tolongsz mégis minden nosztalgiameneten, hogy vezethesd valamelyiket?

Előzmény: zsig (166827)
torqmatic Creative Commons License 18 órája 0 1 166851

bárcsak ilyen életkorig bírta volna vázprobléma nélkül a Conecto-flotta vagy az SST-flotta.

 

Mondjuk úgy azért nem nehéz, hogy az életük első felét Nyugat-Európai tükörsima útjain élték le (ott is minimális futásteljesítménnyel), aztán idekerülve az első két évben egyhelyben álltak... Mennyit is közlekedtek ténylegesen Budapesten, amikor előjöttek az első vázproblémák? 3-4 évet?

Előzmény: nohab (166814)
jonas65 Creative Commons License 18 órája 0 0 166850

A BKV-tól átvett Ik-255 milyen rendszámúak voltak?

 

Említetted a GC 85-81.est.

 

Volt 76 év végén a Récseinek egy kakukk tojás szériája, GC 85-86---GC 86-00 amit akkor sehogy se értettem.

 

Akkor a különjáratosok is GC 85-xx lettek volna?

 

 

Előzmény: trizs77 (166843)
BX 59-76 Creative Commons License 20 órája 0 1 166849

BPO-321 alias BPO-666. Az volt aztán a félelmetes kocsi. Ránéztél és az egyensúlyodat elvesztetted. 😃

Előzmény: nohab (166848)
nohab Creative Commons License 21 órája 0 3 166848

Azért a 260-as is tudott reccsenni, ez itt egy szegedi példány, de valamelyik utolsó években kidobott BKV-s 260-asnak is hasonló gondja volt (talán O325, de lehet, hogy valami teljesen másik).

 

 

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 21 órája 0 0 166847

Az első 256-osok (nem az 1977-es legelső sorozat, hanem még a prototípusok) még erősítés nélküli vázzal készültek.

Ebből az egyiket 1975 decemberében állományába vette a fehérvári volán. 1982-ig GC 75-26, majd utána még négy évig BV 58-26 rendszámmal közlekedett.

Előzmény: trizs77 (166843)
nohab Creative Commons License 22 órája 0 1 166846

Érdekes, hogy az itt OFF 266-osok ezt az erősítést soha nem kapták meg, 1990-ig a kiflisedő verziót gyártották.

   

Ha valaki tudna nekem segíteni az Ikarus vázcserékkel kapcsolatban annak nagyon hálás lennék: miután az ezredforduló környéki vázcserés 266-osok szignifikánsan jobban bírták mint a gyári vázasok, én azt sejtem, hogy azok már kaptak valamiféle erősítést (plusz merevítést, jobb anyagminőséget, esetleg nagyobb falvastagságot a kritikus helyeken), de sem megerősítést, sem cáfolatot nem kaptam sehonnan ezzel kapcsolatban. Ugyanakkor a Borsod Volán vázcserés kocsijai indokolatlanul nagy százalékban voltak szögegyenesek akár 15-17 üzemév után is, ami az eredeti 266-osok között kevéssé volt jellemző.

Előzmény: Alexander Pistoletov (166829)
nohab Creative Commons License 22 órája 0 3 166845

A 266-osok esetén szerintem első körben a laprugós felfüggesztés lehetett a bűnös elem.

   

Rossz helyen volt a kettes ajtó, a 255-nek és a 211-nek nem volt ilyen problémája. Minden törés a kettes ajtónál kezdődött, az 1-es oszlop a húzófeszültség miatt eltört és kezdődött a buli.


De ha megnézed a 256.42 és 256.44 típusokat, azok is pontosan ugyanúgy törnek mint a 266-osok, pedig nyilván légrugósak.

Előzmény: BX 59-76 (166832)
toto92 Creative Commons License 25 órája 0 1 166844

Már a képen látható példány sincs meg, a linkelt utcakép 2012-es.

Előzmény: ckg471 (166842)
trizs77 Creative Commons License 25 órája 0 6 166843

Váztörések az itt nagyobb részt OFF Volán Ikarusoknál.

 

IKARUS-250

 

Az 1970-ben jött IKARUS-250-es buszok borzalmas műszaki rendelkezésre állási százalékot produkáltak.

Úgy kb. 50% körül.

első futómű, ablakok, váltó, stb. hibákkal álltak hetekig.

Azon kívül kb. 6 éves korukban (miközben a futás teljesítményük kevés volt) majd mindegyiknek eltört a váza.

Kb. 8-11 évesen selejtezték is valamennyit.

Kb. 60 db-ról beszélünk.

 

Majd 1970-től 1977-ig a VOLÁN nem vett át új gyári 250-t.

 

Később 1977-ben átvet 3 db igen különböző 250-t (kíválóak voltak) és 1981-től még további kb. 100 db-t.

Azokkal már nem volt komoly gond.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Ikarus-255

 

Nem okoztak gondot.

Az 1972-1977 között átvett kb. 600 db 255-ös nem tört.

 

Volt egy kivétel.

1974 őszén átvettek kb. 30-40 db (?) olyan IK-255-öst (GC 73-xx sorozat) mely nagyon hamar elkezdett váz törni.

Az IKARUS kivitte Maglódra a Wodiáner tanyára egyenként és megjavítatta.

 

Itt kell szólni a BKV-tól kb. 1979-ben átvett  30 db világoskék Ik-255 buszról.

Jó állapotban voltak.

A BKV-nál a Cinkotai garázsból különjáratoztak 2-3 éven át.

Nem sokat futottak hisz jellemzően óvodai és iskolai különjáratokat végeztek.

A Volánnál egy kivétellel** a belföldi távolsági fordákba kerültek.

Nem törtek és nem volt velük gond.

Az az egy kivétel GC 85-81 a Budapest - Arad - Budapest fordát csinálta.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

IKARUS - 256

 

Első naptól kezdve (1977) nem törtek mert már eleve megerősített vázzal jöttek.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

IKARUS - 266

 

A legnagyobb db számban Magyarországon forgalomba került helyközi autóbusz.

kb. 5200 db.

 

Az első darabtól az utolsóig (1973-1990) gyártottak 90%-a megtört a hátsó tengely vonalában.

 

 

 

ckg471 Creative Commons License 25 órája 0 0 166842

Ezek a régi BKV+-os megállótáblákból sok van még városszerte, vagy már az összeset eltüntették?

Előzmény: btbtbtbt (166841)
btbtbtbt Creative Commons License 27 órája 0 3 166841

Van olyan típusú megálló is, ahol semmi külső körülmény nem zavarja telepítést, se oszlop, se gyalogátkelőhely: https://maps.app.goo.gl/JJsZ48RUZoxciAjN8

Na, olyankor jön az utaskényelmi csoport és a gyakorlatilag 0 fő/nap felszállómennyiség ellátására padot ültetnek az aszfaltcsíkra és ellehetetlenítik a gyalogos közlekedést. A pad és a busz oldala között talán 40-50cm-ed van elférni, ami az induló busz kicsi farseprésével együtt hihetetlen para jeleneteket eredményez, ráadásul babakocsi/kerekesszék esetén leszállni sem tudsz. És nem csak ez az egy megálló ilyen. Szerintem totál veszélyes, de legalább fölösleges.

Előzmény: 18-09 (166837)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 27 órája 0 0 166840

A 250-esnek, 255-ösnek, 256-osnak megerősítették, messze nem is reccsentek annyit.

És ha az egykori különjárati állományt nézzük, még csak nem is OFF :D

Előzmény: BX 59-76 (166831)
zsig Creative Commons License 28 órája 0 1 166839

De azért laikusként úgy vélem, a Volvo vázak elég jól bírták a strapát az első 15 évben. A motorsátor mit jelent, a beltéri burkolatrendszert, vagy a kasztni hátsó részét?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (166835)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!