Az autó egyes alkatrészeit olyan módon jelöljük meg, hogy az eltávolíthatatlan legyen, vagy csak nagy munka és költségek árán lehessen eltávolítani az azonosító jeleket. A nemzetközi statisztikai adatok alapján az ilyen módon megjelölt járművek nagyon magas biztonságot nyújtanak, hiszen a profi autó tolvajok nem vállalják az értékesítési nehézségeket, és a jelölés miatt keletkezett plusz időt.
Kötelezővé teszik a jelölést hogy visszaszorítsák az autólopásokat??
Vélemények Pro és Kontra
Teljesen igazad van! Amire én gondoltam, az az, hogy az első egy-két napban, maga a festék, egy kicsit megdagad, mint az ember kezén a seb, és ekkor mindenféle lámpa vagy UVB sugárzás nélkül is látható.
Volt már olyan ügyfelünk, nem is egy, aki külső felületre is kért jelölést. És éppen nyáron, mikor verőfényesen sütött a nap. Megnézte a feltett 24-28 jelölést, és azt mondta kér kívülre is. Igaz kívülre nem javasolt a jelölés, de mivel nem egy ronda dologról beszélünk, sőt dekoratív, ezért megtettük. Így összesen 52 darab jelölést csináltunk. :-))
Így, minden elemet megjelöltük, kívül-belül, meg az alúfelniket is, illetve a belső elemeket is megjelöltűk. Igaz erre később jött vissza az ügyfél, ugyanis az alap kötelező 24.db jelölésen kívül. nincs több sablon de fillérekért rendeltünk, és az ügyfél nagyon elégedet volt.
Azóta szinte mindenkinek megjelöljük a lámpáit, kerekeit, úgymond alapáron.
Még senki sem panaszkodott hogy látszik, és nem tetszik neki, pedig nagyon sok ügyféllel tarunk szinte heti kapcsolatot, és sokan visszajönnek más miatt is, de mindenki elégedett az eredménnyel.
Szóval szerintem ha az autó fényezése megengedi, van lehetőség akár kívülre is jelölni. Diszkrét, és dekoratív. Amúgy sem karc illetve esztétikai hiba, hanem egy kalíbrált "sorszám". Minit
Hát, nem volt egy nagy durranás az egész, az tény, kicsit többet vártam tőle. Igazából nem értettem hogy most mit is akar mondani... az jött le hogy ez milyen hülyeség és megint csak egy újabb teher az autósokon.
A PM tulajával készült riportot le sem adták, a Híradó pár perces riportja szvsz korrektebb volt. Tulajdonképpen mind1, mindenki eldöntheti jó-e vagy sem.
Szerény személyem nem hiszem hogy sokkal emelte volna a riport fényét - valahogy sosem álmodtam arról hogy én legyek a Kék fény sztárja ;-)
Nincs konkrétan megszabva, de a jelöléseket a kívülről nem látható felületeken kell megcsinálni (falcokon) és ezzel nagyon leszűkülnek a lehetőségek - simán megtalálható a jelölés. Még nekem is szokott sikerülni, pedig én még sosem jelöltem...
Saját felelősségre kívül is lehet jelölni elemet, pl a Vectra lökhárítóját megjelöltük és teljesen jó lett, ha viszont az autó már volt sérült ill vékony a festékrétege (egyes japán autók) akkor szemmel láthatóvá válik a jelölés, ezért nem kockáztatunk.
Csak egy kérdésem volna: a jelöléseket 'szabvány' helyre teszik pl egy sárvédőn? Ha veszek egy autót, és ellenőrzési céllal elkezdem keresni a jeleket, akkor szépen végig kell pásztáznom a sárvédőt, vagy van egy egységesített körülbelüli terület, ahová felteszik a jelet?
(Ez az M. Kiss Csaba meghülyült? Háromszor kérdezte meg a tűzoltóságtól, hogy mikor végeznek egy aktuális balesetnél. A szóvivő háromszor mondta el neki, hogy már végeztek vele.)
Más a kék led és más az uv led is. Kék lámpánál nem világit az uv jelölés. Ez alól kivételt képezhet a jelölés utáni első egy két nap, mikoris a jelölt felület szinte még szabad szemmel is kivehető. Minit
nem akadályozza meg, de ha ingyen van vmi (azaz lopják), akkor inkább olyat lopnak, amivel kisebb a lebukás esélye. egy esetleges razzia során perdöntő lehet a bontóban talált alkatrészek jelölése, és máris ott a lebukás.
Elég sok lámpát kipróbáltunk már, de nem mind használható. Pl van olyan, egyébként pénzvizsgálatra alkalmas öngyújtó is amivel a jelölés egyáltalán nem látszik.
Nem értem, miért akadályozza meg a jelölés az ellopott autó szétbontását és eladását alkatrésznek. Hiszen pl. el lehet adni a bontóban egy totálkáros autó ép részeit is, amely autó lehetett UV-jelölt is.
Ha igen, az jó, mert ha bármit videóra kéne vennem az nagy nehézségekbe ütközne (se kazi, azt sem tudom hogy kell programozni és egyebek) viszont a Kék Fényt másnap fel szokták rakni a netre :)
Minit, ma épp egy druszád van nálunk beszerelésen, pont úgy hívják mint Téged. Amikor először olvastam a mailt azt hittem viccel, aztán rájöttem hogy csak a név azonos..
Mi még sosem kértünk plusz pénzt extra jelölésekért... amennyit csak lehet megjelölünk, hátsó lámpákat is. (az elsőt sok típusnál nem fogja a szer, de ha igen akkor azt is)
Mi 18e-ért adjuk alapban, fórumos kedvezménnyel 16e és váltózárral együtt összesn 55e.
Az UV-jelölés mint a híradóban is látni lehetett 18-20e.Ft körül mozog. Ebben van 24db. kötelező jelölés. Ezek az alább felsoroltakon kívül a 4 ajtót- 4 sárvédőt motor és csomagtartót lökhárítókat, és az üvegfelületeket érintik. Tehát végül is, az összes elem meg van jelölve. Ha az autónak sok ablaka van, a jelölőtől függ, hogy azokat mind megjelöli, vagy sem. Van aki a plusz jelölésért kér valamennyi jelképes összeget, de szvsz 1-2 plusz jelölés nem lehet gond. Mi általában megjelöljük a két hátsó lámpát, ajtó oszlopokat, küszöböket is. Persze ha valaki kér még 10-15 vagy 20 jelölést, attól szoktunk kérni valamennyi felárat. Van lehetőség a jármű utasterében lévő alkatrészek jelölésére is. Ilyenek a műszerfal kardánbox, ajtókárpit ülés, és légzsák elemei. De nem egyszer jelöltünk már alufelnit, külső visszapikantó tükröt is.
A Jelölés a gyári fényezést nem roncsolja, nem bántja. Ha nem szakszerűen javítanak egy újrafényezést, akkor ott előfordulhat, hogy kicsit jobban látszik a jelölés, de ott sem okoz kárt.
A jelölés az üvegfelületen szabad szemmel is látszik, illetve matrica az amelyik felhívja rá a figyelmet. Ha van matrica, akkor az az autó meg van jelölve! Ezt tudják a profi tolvajok is, és nem kell, hogy legyen náluk uv-lámpa. Minit
Mibe kerül az UV jelölés? Honnan tudja AT, hogy jelölve van? Mármint a matricán kívül? Az ablakon látszik? És a karosszérián? Vagy UV lámpát hordoz magával? Biztos, hogy egyáltalán nem roncsolja a fényezést?
felelőtlenség egy szolgáltatótól hogy ezt megengedi magának. Az alap 24 jelölésben az üvegfelület is benne van! Igaz a többség jelölő szakember többet csinál. Nem tart soká és megéri az a kicsi többlet ráfordítás. Én, nemritkán 30-36 jelölést csinálok. De azt hiszem, a rekord idáig egy autón 52 jelölés volt! :-))) Minit
Pedig egyszerűen csak vissza kell küldeni a sérült matricát és cserélik. A beszerelő srác kocsiján kellett cserélni és nem volt gond, postafordultával érkezett a csere. Ha a Tieden nincs matrica az szabálytalan... :)