Keresés

Részletes keresés

smnks Creative Commons License 2025.01.31 -1 0 11037

Ez a rácsozat nagyon jól mutat, annak ellenére, hogy matrica!

 

...Közben eszembe jut, ha már példákat hoztunk, hogy a Bz -ken az MTB is tamponozással imitálja a rácsozatokat, de az nem lett túl élethű. Én majd szeretném is kiváltani vmi egyszerű megoldással.

Előzmény: M40 224 (11035)
rm40 Creative Commons License 2025.01.30 -2 0 11036

Conversion of ChME3 into Ukrzaliznytsia livery 1:87 H0, Part1:

https://www.youtube.com/watch?v=jgiYh21CRVk

M40 224 Creative Commons License 2025.01.30 0 5 11035

Igen tamponozza, onnan jött az alapötlet a 00-29-eshez, aztán folytattam...

Ez még 2021-ben készült a maga gyermekbetegségeivel. Ez volt az első nagyobb átépítős kocsim...

 

Előzmény: smnks (11034)
smnks Creative Commons License 2025.01.29 -1 0 11034

Bocsi, kicsit félrebeszéltem, szóval a Tillig természetesen nem matricázza, hanem tamponozza!

Előzmény: smnks (11032)
smnks Creative Commons License 2025.01.29 -1 0 11033

Az alulról a harmadik képen látható, a közelebbi szélső nagyablak felett a tetőn elhelyezett "doboz szerűség".

Tudtommal ez egy külső hőmérséklet érzékelő, aminek a szellőzőlevegő temperálásában volt szerepe.

(A 'pápaszemes kocsikon is volt ilyen egy darabig, ott a tető egyik végén egy kis "rúdon" volt elhelyezve, ezért ezt magamban csak "nyelespulzátornak" hívtam.)

Előzmény: alkotasu (11031)
smnks Creative Commons License 2025.01.29 -1 0 11032

Köszi a további infókat!

Bevallom, kissé idegenkedve olvastam ezt a matrica-rács megoldást, de aztán eszembe jutott, hogy kb. 2018 táján a Tillig is felhagyott az Y-B70 -es kocsijain az ablaksor alatti légbeszívó rács domborműves (azaz az öntvény részét képező) kivitelezéssel, és azóta matricával pótolja...

Előzmény: M40 224 (11030)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.29 -2 0 11031

"a tetőn a pulzátor"

 

Az mi? És mire való?

Előzmény: smnks (11029)
M40 224 Creative Commons License 2025.01.29 0 0 11030

Szia!

 

Az ablakkeret a nagyablakokon a gyári, csak le van festve. A kis ablakokon festett a szürke, meg a fekete rész is.

Annak idején a kispostánál próbáltam ki, mit mutat a matrica rács. Aztán azóta már vagy 4 járművön oldottam meg így a problémát. És még párnál tervezem.

 

Üdv.

Előzmény: smnks (11029)
smnks Creative Commons License 2025.01.29 -1 0 11029

Szia!

Továbbra is minden elismerésem!

Látom, erre is tettél fűtéscsövet. 😃

Egy másik részlet is nagyon tetszik: a tetőn a pulzátor! (Ilyet én is tervezek majd tenni még a hossztorzított Schicht kocsijaimra is.)

Az ablakkereteket itt is festéssel imitáltad? A keskeny ablakoknál a fekete gumikédert is?

Azon, hogy a tetőrács csupán matrica, kissé meglepődtem...

Üdv!

Előzmény: M40 224 (11024)
M40 224 Creative Commons License 2025.01.29 0 0 11028

Semmi spéci, sima matrica...

Előzmény: alkotasu (11027)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.29 -1 0 11027

De akkor ez valami spéci nyomtatással készült, ahol a festékvastagság is jól látszik. Jól gondolom?

Előzmény: M40 224 (11026)
M40 224 Creative Commons License 2025.01.29 0 0 11026

A tetőrács vizesmatrica...

Előzmény: alkotasu (11025)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.29 -2 1 11025

Nagyon klassz! Végre egy kocsi, ami az eredeti állapotot tükrözi: a budival szembeni kis ablak teli, nem nyitható.

A kocsi végén a tetőn levő szellőzőrácsot miből csináltad? Mert nem látom az alapmodellen. (Vagy csak úgy esik rá a fény, hogy nem látható?)

Előzmény: M40 224 (11024)
M40 224 Creative Commons License 2025.01.29 0 7 11024

Akkor itt a folytatás: 20-47 018 Bm. Tillig/Sachsenmodelle alapból.

Előzmény: smnks (11020)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.26 -2 1 11023

Teljesen jó címre küldted, működik a címem, csak mivel nem tudom a levelező programmal letölteni az üzeneteket, nem nézem naponta. De most, hogy szóltál, megnéztem, és válaszoltam is.

Az az altenbergi programom jelenleg szünetel, mert nem tudom, hogy a kocsi végén levő dupla tolóajtót hogyan szabványosították: meghagyták az ajtó tengelyvonalát, vagy a kocsi vége felé elmozdították.
Ameddig ez kiderül, addig ezt a projektet félretettem, és vettem egy 2/3 o. változatot, amit majd megcsinálok. Valamikor később.

Előzmény: 9393 (11022)
9393 Creative Commons License 2025.01.25 0 0 11022

Kedves Alkotasu!

A 2-3 évvel ezelőtti altembergi kocsiprojektből lett valami? Privátban szerettem volna kérdezni, de nem jó email címre írtam, vagy nem kaptad meg.

Válaszodat előre is köszönöm!

 

Előzmény: alkotasu (11021)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.25 -1 0 11021

Szuper lett mind a kettő, gratulálok!

De azért a kilincseket rakd majd fel!

Előzmény: M40 224 (11017)
smnks Creative Commons License 2025.01.25 -2 0 11020

Kíváncsian várom! 

(Már azért is, mert a dobozban több minden volt... 😃)

Előzmény: M40 224 (11019)
M40 224 Creative Commons License 2025.01.24 0 1 11019

Ha minden jól megy 1-2 hét és kész a következő is a dobozban látottak közül...

Előzmény: smnks (11018)
smnks Creative Commons License 2025.01.24 -1 0 11018

Még sok ilyet... még, még! ;-)

Külön figyelemre méltó számomra a belső berendezés felsejlő festése!

Előzmény: M40 224 (11017)
M40 224 Creative Commons License 2025.01.24 0 10 11017

Egyre többet ülünk le, úgyhogy egy kis aktivitás Fuggerth alapú barkáccsal...

 

alkotasu Creative Commons License 2024.11.28 -3 1 11016

Nagyon tetszik!

Előzmény: M40 224 (11011)
smnks Creative Commons License 2024.11.27 -2 0 11015

Igen, valóban volt a kezemben a félkész kasztni (utólag is köszönet az előzetes "kukkolási" lehetőségekért!), de konkrétan a szélvédőire már nem emlékeztem, noha tudom, hogy beszéltük a témát már korábban is, a BDh kasztnid átalakítása kapcsán.

Tényleg, esetleg tudnál feltenni ide egy olyan fényképet, ahol egymás mellett láthatóak előlről fényképezve ez a vezérlőkocsi, vmint a BDh -ból átalakított ex vezérlőd, továbbá, ha van a birtokodban még egy átalakítatlan vezérlő, akkor így egymás mellett a három? Kíváncsi lennék a különbségekre és a hasonlóságokra!

 

A valóságbeli 100-as vezérlők kapcsán még annyit, hogy a Székesfehérvárra állomásítottakon, sztem, már a hetvenes évek vége óta kellett legyen vonatbefolyásoló! Pályaszám szerint ilyen volt pl. a 113-as, 119-es, de rémlik még a 120, ill. 121-es is.

Előzmény: M40 224 (11014)
M40 224 Creative Commons License 2024.11.26 0 2 11014

Így is, úgy is van variálva. Ha megnézel egy gyárit, azon egyértemű téglalap, ez meg közelebb áll a négyzethez. Lefelé növelve van, meg oldalirányban is változott, főleg azért mert el volt csúszva az orr a kocsin. A lámpán nem észrevehető, de az ablakokon, meg a szélén a szögletnél az volt. Amúgy meg volt a kezedben még festetlen korában ez a vezérlőkocsi... A vonatbefolyásoló berendezés pedig később került fel a 100-asokra, úgyhogy nem volt rajta ilyen a csillagos korszakban. A 149-esemről már letört ez az egység, azt már korhűen akarom megoldani. Ez egyenlőre így marad.

 

Üdv: M40 224

Előzmény: smnks (11012)
smnks Creative Commons License 2024.11.26 -1 1 11013

A képet nézve még egy apróság!

(Kérlek, ne vedd kekeckedésnek, inkább csak ugratásnak! 🙂)

Nem tudom, a 106 -os vezérlőkocsin volt-e vonatbefolyásoló vöröscsillagos korában?

Amennyiben nem, úgy a pályakotró is átalakításra szorulna!

Előzmény: M40 224 (11011)
smnks Creative Commons License 2024.11.26 -1 0 11012

Maximális respect itt is!

Másik topicban volt egy kérdésem a szélvédőkkel kapcsolatban. Itt úgy látom, vmit variáltál velük, de csak széltében, függőleges vonatkozásban maradt az eredeti. Jól látom?

Előzmény: M40 224 (11011)
M40 224 Creative Commons License 2024.11.25 0 9 11011

Szerintem is leült a topik, úgyhogy egy kis barkácsolás:

Üdv: M40 224

kozma555 Creative Commons License 2024.10.07 -4 3 11010

Kissé leült a topic. Nesztek :

https://m.youtube.com/watch?v=o93J-ebHGhs

 

:) 

 

Frozeman Creative Commons License 2024.09.19 -1 9 11009

Üdv! Nálam egy 100-as Púpos épül egy jó ideje már. Kaszni Zoltán modell féle, alváz, hajtás Roco DB 290 ből van, de rövidítve lett.

alkotasu Creative Commons License 2024.07.29 -3 8 11008

Az előzmények részbeni folytatása.

Kezdődött azzal, hogy nemrég vettem egy Pw4ü-pr16-os poggyászt, ami az 1964-es PIKO katalógusban még (helyesen) porosz rendszerű forgóvázzal szerepel. Nem csak a gugli által fedobott modelleken látható ez, hanem van az eredeti kocsiról is kép:

 

A SCHICHT időközben valamiért meggondolta magát, és hattyúnyakas forgóvázzal hozta ki. Mivel barkácsolásból volt több porosz forgóvázam, így adott volt a lehetőség, hogy kicseréljem. Az első próba kudarccal járt, mert a forgóváz túl hosszú, beleakad a poggyásztér lépcsőjébe. Hirtelen felindulásomban meg akartam kurtítani a lépcsőt, de aztán elkezdtem nézegetni, hogy ekkora kárt nem biztos, hogy kell benne tenni, meg kéne nézni, ne  elegendő-e valami kisebb metélés. Elég volt, éles sniccerrel elegendő volt a belső sarkok levágása:

 

Az elfordulás tökéletesen biztosított, a modell pedig élethűbbé vált:

 

A SCHICHT ugyanennek az ellenkezőjét is elkövette. A C4ü-pr13-as kocsinál pedig pont az ellenkezőjét csinálta: porosz forgóvázat tett a kocsi alá, hattyúnyakas helyett. Pedig a Drezdai Közlekedési Múzeum képei is arról tanúskodnak, hogy ekkor már vagy 2 éve ilyen forgóvázakkal szállították a személykocsikat:

 

A kocsimnál 2 probléma is fellépett: egyrészt az egyik oldali királycsap egy része le volt törve, másrészt a forgóváz nem fordult el kellő mértékben.

 

Az utóbbi hibához a forgóváz egy kis részénél metélni kellett, a pirossal jelölt rész akadályozta a lépcsőnél a kellő mértékű elfordulást:

 

Levágva a fölös rész, kipótolva a hiányzó rész:

 

A kocsi pedig már hasonlít az eredetihez:

 

 

Persze van még egy SCHICHT-féle huncutság: A főkeret bordái nem látszanak, vagy el vannak takarva, vagy a főkeret ér ki a kocsi síkjáig, de minden esetre kicsit másképp nézett ezen a részen is ki. Biztosan fogok majd egy ilyen kivitelt is csinálni, de azt még nem döntöttem el, hogy ezen a kocsin, vagy egy másikon.
(Persze az is lehetséges, hogy egy másik gyártó készítette a kocsit annakidején úgy, ahogy a modell gyártó, ugyanakkor ilyen képet még nem láttam.)

Van még egy eltérés: királycsap a modellnél távolabb van, mint az eredetin (lásd a kerekek ablak alatti elhelyezésé!). De ezt jelenleg nem tervezem átalakítani.

Előzmény: alkotasu (10983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!